• İhale No
    2019/403334
  • İhale Adı
    2020 yılı merkez öğrenci ve personel malzeme dahil tabldot yemek pişirme, dağıtma ve sonrası hizmet alımı
  • Sektör
    İşçilik Personel ve Temizlik Hizmetleri
  • İhale Tipi
    Hizmet Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    26 Eylül 2019 09:00
  • İdare
    ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
  • İhale İli
    Erzurum
  • İşin İli
    Erzurum
  • Şikayet Bedeli
    152.021,00 TL
  • Yaklaşık Maliyet
    33.791.911 ile 253.439.417 TL arası
  • Yayın Tarihi
    28 Ağustos 2019
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun
YEMEK HİZMETİ ALINACAKTIR

SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

2020 yılı merkez öğrenci ve personel malzeme dahil tabldot yemek pişirme, dağıtma ve sonrası hizmet alımı hizmet alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası : 2019/403334

1-İdarenin

a) Adresi : Atatürk Üniversitesi merkez kampüs YAKUTİYE ERZURUM YAKUTİYE/ERZURUM
b) Telefon ve faks numarası : 4422311179 - 4422311612
c) Elektronik Posta Adresi : mdumlu@atauni.edu.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu hizmetin

a) Niteliği, türü ve miktarı : 1.000.000 (4 kap yemek ) 200.000 (seçmeli tabldot yemek+ salad bar) Malzemeli tabldot yemek pişirme ve dağıtma sonrası hizmet alımı
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer : Atatürk Üniversitesi merkez kampüs yerleşkesinde bulunan Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Merkez Öğrenci Yemekhanesi, Güzel Sanatlar Fakültesi Öğrenci Yemekhanesi, Ziraat Fakültesi Öğrenci Yemekhanesi, Diş Hekimliği Fakültesi Yemekhanesi, Tıp Fakültesi yemekhanesi, ("hizmete açılması durumunda Edebiyat Fakültesi yemekhanesi, Merkezi Atölyeler yemekhanesi, ") Konukevi 2 de bulunan Akademik Personel Yemekhaneleri ile Şehir merkezinde Bulunan Yoncalık kampüsü Eğitim Fakültesi Öğrenci Yemekhanesi, işin yapılacağı ve dağıtılacağı yerlerdir.
c) Süresi : İşe başlama tarihi 02.01.2020, işin bitiş tarihi 31.12.2020


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer : Atatürk Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı
b) Tarihi ve saati : 26.09.2019 - 09:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1.3. İhale konusu işin yerine getirilmesi için alınması zorunlu olan ve ilgili mevzuatında o iş için özel olarak düzenlenen sicil, izin, ruhsat vb. belgeler,

İstekli Gıda Üretim İzin Belgesi veya İşletme Kayıt Belgesinden birini ihale dosyasında sunacaktır


4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler:
Teklif edilen bedelin %10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,
Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar,
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir.
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Hizmet işleri ile ilgili ciro tutarını gösteren belgeler,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Toplam cironun teklif edilen bedelin %25'inden , hizmet işleri ile ilgili cironun ise teklif edilen bedelin %15'inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 30 oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler veya teknolojik ürün deneyim belgesi.
4.3.2. Makine, teçhizat ve diğer ekipmana ait belgeler ve kapasite raporu:

a) Yüklenicinin, idare mutfak tesisatında arıza durumlarında veya herhangi bir Mücbir sebeplerden dolayı YÜKLENİCİNİN KENDİ MUTFAĞINDAN pişirilerek gelecek ve kurum mutfağında servis için hazırlanacak yemeklerin kişi sağlığı açısından periyodik denetimlerinin yapılabilmesi, kişilere verilecek yemeğin kalite özelliğinin (ısı, kıvam, tat vb) kaybedilmemesi ve kamu hizmetinin makul süre içinde gerçekleştirilebilmesi için yemek üretimi yapılacak firmanın kendisine ait veya işin yapılacağı süreyi kapsayan noter onaylı kira sözleşmesi bulunan Erzurum ili sınırları içerisinde YILLIK 1.500.000’den aşağı olmamak üzere işbu teknik şartname kapsamında öngörülen şartlarda yemek çıkarabilecek yemek fabrikası/mutfağı bulunacak, bu üretimin yapılabileceğini gösteren Kapasite Raporunu sunacaktır Teklif zarfında bu belge istenecektir. Mutfak kiralanmış ise kiraladığı mutfak bünyesinde kendi şirketinin adına gıda üretim izin belgesini gıda tarım il/ilçe müdürlüğünden aldığına dair belgeyi ihale zarfında sunacaktır.

4.3.3. Kalite ve standarda ilişkin belgeler:
a) İstekli ERZURUM büyük şehir belediyesi il sınırları içerisindeki kapasite raporunu sunmuş olduğu fabrika veya mutfağına ait ISO 9001:2015 standardına göre alınmış kalite yönetim sistem belgesi , TSE`den alınmış olan TS8985 Yemek Fabrikaları ve Toplu Yemek Mutfakları Hizmet Yeterlilik Belgesi ve TSE13075 Gıda Maddeleri Taşıma Hizmetleri Yeterlilik Belgesi sunacaktır. b) ISO 9001:2015 Kalite yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu belgenin ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

Kamu Kurum ve Kuruluşlarında ve/veya Özel sektörde yapılan her türlü malzeme dahil yemek pişirme dağıtım ve sonrası hizmet alımları.


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup, yerli istekliler lehine % 10 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Atatürk Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Müdürlüğü Satınalma Bürosu adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 120 (yüz yirmi) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

13. Bu ihalede elektronik eksiltme yapılmayacaktır.

14.Diğer hususlar:
Teklifi sınır değerin altında kalan isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim
Malzemeli Tabldot Öğle yemeği, Yemek pişirme-dağıtma ve sonrası hizmet alımı (Üniversitemiz Personel ve Öğrencilerine verilmek üzere 4 çeşit Öğle yemeği hizmet alımı ) 1.000.000 öğün
Seçmeli Tabldot menü + salad bar (Üniversitemiz Personeline verilmek üzere 4 çeşit Öğle yemeği +salad bar hizmet alımı ) 200.000 öğün
16 Eylül 2019

İhale İptal Edilmiş.
IKN : 2019/403334
İptal Nedeni : İhale İlanı ile İlgili Eksiklik veya Hatalardan Dolayı -
İptal Tarihi : 13 Eylül 2019

19 Eylül 2019

İHALE İPTAL İLANI
YEMEK HİZMETİ ALINACAKTIR
SAĞLIK, KÜLTÜR VE SPOR DAİRE BAŞKANLIĞI YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ

YEMEK HİZMETİ ALINACAKTIR ihalesi , 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 16 ncı maddesine göre iptal edilmiştir.
İhale Kayıt Numarası:2019/403334
1- İdarenin
a) Adresi:Atatürk Üniversitesi merkez kampüs YAKUTİYE ERZURUM YAKUTİYE/ERZURUM
b) Telefon ve faks numarası:4422311179 - 4422311612
c) Elektronik posta adresi:mdumlu@atauni.edu.tr
2-İptal edilen ihalenin ilanının yayımlandığı
a) Kamu İhale Bülteninin tarih ve sayısı :28.08.2019 - 3930
b) Gazetenin adı ve tarihi (yayımlanmış ise) ::KAMU İHALE KURUMU - 28.08.2019
3- İhale İptal Tarihi:13.09.2019
4- İptal nedeni veya nedenleri

26/09/2019 tarihinde yapılması planlanan 2019/403334 ihale kayıt nolu 2020 yılı merkez öğrenci ve personel malzeme dahil tabldot yemek pişirme, dağıtma ve sonrası hizmet alımı

İhalesine 06/09/2019 tarihinde istekli olabilecek 7 firma şikayet başvurusunda bulunmuştur. ( şikayet başvurusunda bulunan firmalar 01-Ask Organizasyon Ltd. şti. ,02-Dnz Grup Ltd. şti., 03-Assos Yemek Gıda A. Ş., 04-Demirbey Yemekçilik Ltd. şti. 05-İlvan Gıda Petr.Ür.İnş. Ltd.Şti., 06-Azelya Yemek Gıda Ltd. şti. ve 07-Serama Gıda Ltd. şti.)

Bu başvurular üzerine 12/09/2019 tarihinde idaremizce değerlendirilme yapılarak bazı kısımlarda düzeltici işlem belirlenmiştir. Ancak daha sonra 13.09.2019 tarihinde düzeltici işlem belirlenen maddeler arasında (İdari Şartnamenin 7.5.2. ve 7.5.3. maddelerindeki hususların ihale ilanının 4.3.2. ve 4.3.3. maddelerine de yansıdığı görülmüştür. Düzeltme ilanı yapmak için 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 26. Maddesi gereği ilanın yayınlandığı tarihi izleyen ilk 15 günlük sürenin aşıldığı tespit edilmiştir. (İhale ilanı 28/08/2019 tarihinde Kamu İhale Bülteninde yayımlanmış, bu durumda en geç 11/09/2019 tarihine kadar düzeltme ilanı yapılabilmektedir.) 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 26. Maddesindeki  (İlânın uygun olmaması Madde 26- 13, 24 ve 25 inci maddelerdeki hükümlere uygun olmayan ilânlar geçersizdir. Bu durumda, ilân bu maddelere uygun bir şekilde yenilenmedikçe ihale veya ön yeterlik yapılamaz.

(Değişik ikinci fıkra: 20/11/2008-5812/9 md.) Ancak, 13 üncü maddede belirtilen ilânın yapılmaması veya ilân sürelerine uyulmaması halleri hariç, yapılan ilânlarda 24 ve 25 inci madde hükümlerine uygun olmayan hatalar bulunması durumunda, 13 üncü maddeye göre yirmi beş ve kırk günlük ilan süresi bulunan ihalelerde ilânların yayımlanmasını takip eden on beş gün diğer ihalelerde ise on gün içinde hatalı hususlar için düzeltme ilânı yapılmak suretiyle ihale veya ön yeterlik gerçekleştirilebilir). ve İdari Şartnamenin 14.5. maddesindeki (14.5. 4734 sayılı Kanunun 55 inci maddesi uyarınca şikayet üzerine yapılan incelemede tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin bulunması ve İdarece ihale dokümanında düzeltme yapılmasına karar verilmesi halinde, ihale tarihinden önce gerekli düzeltme yapılarak yukarıda belirtilen usule göre ihale tarihi bir defa daha ertelenebilir. Belirlenen maddi veya teknik hataların veya eksikliklerin ilanda da bulunması halinde ise ihale sürecine devam edilebilmesi, ancak Kanunun 26 ncı maddesine göre düzeltme ilanı yapılması ile mümkündür. Düzeltme ilanı için Kanunda öngörülen sürenin sona erdiğinin anlaşılması halinde ihale iptal edilir. ) hükümleri gereği ihalenin iptal edilmesine karar verilmiştir.