T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI
Atatürk Devlet Hastanesi
KONU:YAKLAŞIK BEDEL TESPİTİ
……………..
Hastanemiz ihtiyacı 3 ADET ELEKTRİKLİ İNSAN ASANSÖRÜNÜN (2 ADET 1600 KG 4 DURAK, 1 ADET 1600 KG 3 DURAK) EKSİKLİKLERİNİN YAPILMASI VE YEŞİL ETİKET ALINMASI İŞİ için alım yapılacak olması nedeniyle Kamu İhale Kanununa göre Yaklaşık bedel tespiti yapılabilmesi için aşağıda belirtilen malzemenin ( 25/04/2018 tarih saat 15:00’a kadar ) KDV HARİÇ birim fiyatlarının 0242 345 77 79 veya 0 242 245 77 82 no’ lu Faksımıza veya antalyadhs12.salma@saglik.gov.tr mail adresine bildirmenizi,
Bilgilerinize rica ederiz.
Şakir GÖKÇE
Hst. Müdür Yrd.
S.N. |
MALZEMENIN ADI |
MIKTARI |
BIRIMI |
BIRIM FIYAT |
TOPLAM FİYATI |
1 |
3 ADET ELEKTRİKLİ İNSAN ASANSÖRÜNÜN (2 ADET 1600 KG 4 DURAK, 1 ADET 1600 KG 3 DURAK) EKSİKLİKLERİNİN YAPILMASI VE YEŞİL ETİKET ALINMASI İŞİ |
1 |
ADET |
|
|
KAŞE – İMZA
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||
|
|
|||||||||
|
||||||||||
|
||||||||||
11 |
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
||
Rev.No: |
11 |
||
Rev.Tarihi: |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
2/3 |
TS EN ISO/IEC 17020- MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
|
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/1 |
|
KEPEZ / KEPEZ / ANTALYA i 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSİKLİKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
1 -1.1 - Tahrik makinaları, bunlarla ilgili teçhizat ve makaralar, sağlam duvarları, tavan ve kapısı ve/veya kapağı olan özel bir odada bulunmalı ve buraya yalnız yetkili kişiler müdahale edebilmelidir (bakım, kontrol ve kurtarma). {S),Makina dairesine/mekanına erişim özel mekanlardan geçmeye gerek kalmadan, her zaman rahat ve güvenilir bir şekilde kullanılabilmelidir. (S),Makina dairesi veya makara mekanlarına ulaşım yolu aydınlatması 50 lüx olmalıdır. (S)
2 -1.2 - Makine dairesinin kapısı içeriden anahtarsız dışarıdan anahtarla açılabilmelidir. (M),Makina/makara dairesi giriş kapıları Makina /makara dairesi içine doğru açılmamalıdır. (M),Makina/makara mekânlarına giriş için kullanılan kapı veya döşeme kapaklarının (durak kapıları, acil durum kapıları ve deney panoları hariç) dış yüzlerine "Asansör makinaları - Tehlike - Yetkili olmayan giremez" ifadelerini içeren bir ikaz levhası takılmalıdır. (M)
3 -1.3 - Makina dairesinin içinde, makina dolabında veya acil durum ve deney panosunda/panolarında asansörün beklenmedik bir şekilde durması durumunda özellikle elektrikli veya elle acil durum hareket ettirme tertibatı ve durak kapılarının kilit açma anahtarının kullanımı ile ilgili ayrıntılı Türkçe ve kurtarma işlemleri içinasansör tipine uygun olarak hazırlanmış talimat bulunmalıdır, (S)
4 -1.4 - Makina dairesinde bulunan ekipmanların(kumanda panosu, Makina motor, regülatör, elektrikçi panosu ve benzeri) önünde 200 lüx şiddetinde aydınlatma sağlanmalıdır. (S) Ölçülen Değerler: 50 lüks
5 -1.5 - Makina/makara mekanı dairesi döşemesi,şap atılmış beton, baklavalı sac gibi kaymayan bir yüzeye sahip olmalıdır. (M)
6- 1.6 - Makina mekanı/dolabı uygun şekilde havalandırmalıdır. (M),Binanın diğer bölümlerinden gelen kirli havanın, makina dairesine doğrudan girmesi önlenmelidir. (M)
7 -1.7 - Makina mekânlarında, ağır donanımların kaldırılıp taşınması için, bir veya birden fazla, uygun şekilde yerleştirilmiş, üzerilerine güvenli taşıma kapasiteleri yazılmış metal destekler veya taşıyıcı kancalar bulunmalıdır, (M)
8 -1.8 - Makina ve makara mekanlarına ana anahtar veya anahtarlar ile ışık anahtarının kolaylıkla fark edilmesini sağlayacak ikaz levhaları bulunmalıdır. Birana anahtarın açılmasından sonra bazı kısımlar gerilim altında kalıyorsa (asansörler arasındaki bağlantılar, ışık devreleri ve benzeri) bu belirtilmelidir. (M),Asansöre ait bakım ve kayıt {eski adı ile seyir) defteri bulunmalıdır. (M)
9-1.9- Makina dairesindeki farklı seviyedeki döşemeler arasında 0,5 m'den fazla bir yükseklik farkı varsa, düşme tehlikesine karşı uygun korkuluklar ile donatılmalıdır. (M),Makina dairesi döşemesinde kanallar veya 0,5 m’den daha derin ve 0,5 m’den daha dar girintiler varsa, bunların üstü kapatılmalıdır. (M)
10 -1.10 - Makina platformuna çıkış için makina dairesindeki farklı seviyedeki döşemeler arasında 0,5 m’den fazla bir yükseklik farkt varsa,korkuluk ve merdiven veya basamaklar bulunmalıdır. (M) ölçülen Değerler: 100 cm
11 -1.11 - Makina dairesinde, özellikle çalışma alanları üstünde en az 2 m serbest yükseklik olmalıdır. (M) ölçülen Değerler: 1.70 m
12 -1.22 - Makina/makara mekanında bulunan tahrik ve saptırma kasnakları ile zincir makaraları için gevşek halatların veya zincirlerin, kasnaktan veya makaralardan çıkmasını engelleyici teçhizat bulunmalıdır. (M)
13 -1.24 - Makina/makara mekanında bulunan tahrik ve saptırma kasnakları ile zincir makaraları için şahısların yaralanmasına karşı önlem alınmalıdır. (M)
14 -1.28 - Elektrik kuvvet panosu ve içerisinde bulunan elemanlar karıştırılma riskine karşı adreslenmelidir. (M)
15 -1.31 - Elektrik panosunda motor hattı için 4'lü grup W otomat takılmalıdır. Elektrik panosunda motor hattı İçin 4'lü grup W otomat çalışır hale getirilmelidir. (M),Kabin, kuyu ve makina/makara dairesi aydınlatma sigortaları takılmalı ve adreslenmeiidir. (M)
16 -1.33 - Elektrik panosuna 30 mA Kaçak akım rölesi takılmalıdır. (K)
17 -1.45 - Sınır güvenlik kesicileri, son durak seviyelerinin aşılması durumunda mümkün olabildiğince çabuk çalışacak bir şekilde yerleştirilmeli, ancak normal işletmeyi aksatmamalıdır. Bunlar, sınır güvenlik kesicileri kabin veya karşı ağırlık tamponlara değmeden çalışmalıdır. Sınır güvenlik kesicileri, tüm tampon stroku boyunca devrede kalmalıdır. (K)
RAPOR ONAY TARİHİ |
|
MUAYENE ELEMANI |
teknik yönetici |
ADI/SOY ADI/UN VAN1 |
Emine Altınok Makine Mühendisi |
ÇAĞATAY BENGUL lîlSSf Mühendis |
|
26.03.2018 |
İMZASI |
|
aslî |
m |
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
||
Rev.No: |
11 |
||
Rev.Tarihi: |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
3/3 |
TS EN ISO/IEC 17020 - MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/1 |
|
KEPEZ t KEPEZ / ANTALYA / 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSİKLİKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
18 -1.47 - Makina dairesinde/mekanında asansöre ait olmayan tesisat/teçhizat sökülmeli veya izole edilmelidir. (M)
19 - 2.2 - Kabin üstünde, kolay erişilen bir yerde, bakım veya kontrol elemanlarının giriş yerinden en çok 1 m uzaklıkta durdurma tertibatı olmalıdır. (Bakım kumandası üzerindeki durdurma tertibatı bu şartı sağlıyor ise ilave durdurma tertibatı aranmaz.) (S)
20 - 2.3 - Kabin üstü korkuluğun yüksekliği, el tutamağının dış kenarından itibaren yatay düzlemdeki serbest mesafeyi göz önüne alarak: 0,85 m serbest mesafeye kadar en az 0,7 m 0,85 m’den büyük serbest mesafe için en az 1,1 m olmalıdır. (S) ölçülen Değerler: 93 cm
21 - 2.6 - Kabin askı halat bağlantıları eksik kelepçeleri tamamlanmalıdır. (En az iki adet kelepçe olmalı.) (K)
22 - 3.1 - Başka bir giriş yoksa, yetkili kişilerin kuyu alt boşluğuna güvenlik içinde girişi için, durak kapısından kolayca erişilebilen sabit bir tertibat (merdiven vb) bulunmalıdır. Bu tertibat, asansörün hareketli parçalarının çalışma sahasına taşmamalıdır. (M)
23 - 3.4 - Asansör kuyusunda, durak kapıları kapalı olsa dahi kabin tavanının ve kuyu dibi döşemesinin 1 m üstünde en az 50 lüx şiddetinde bir aydınlatma sağlayacak sabit bir aydınlatma tesisatı bulunmalıdır. (M) Ölçülen Değerler: 10 lüks
24 - 3.5 - Kabinde uygun güvenlik tertibatı tesis edilmelidir. Yalnız aşağı hareket yönünde etkili olan, beyan yükü ile yüklü kabini hız regülâtörünün devreye girdiği hızda, askı halatlarının kopması durumunda dahi kılavuz raylarda frenleyecek ve sabit tutacak bir güvenlik tertibatı bulunmalıdır. (K)
25 - 3.6 - Yukarı yönde hareket eden kabinin aşırı hızlanmasına karşı koruma tertibatı çalışır hale getirilmelidir. (M)
26 - 3.7 - Kabin güvenlik tertibatı (paraşüt sistemi) halat bağlantıları standarda uygun hale getirilmelidir. (Eksik kelepçe, ters kelepçe, gevşek bağlantı ve benzeri) (K)
27 - 3.14 - Hız regülatörü gergi makarası kasnağı halatlarla veya zincirlerle, kasnak veya makara arasına yabancı maddelerin girmesini ve halatın veya zincirin kasnaktan çıkmasını engelleyici teçhizat bulunmalıdır. (M),Karşı ağırlık/dengeleme ağırlığı kasnağı ile zincir makaraları için gevşek halatların veya zincirlerin, kasnaktan veya makaralardan çıkmasını önleyici tertibat olmalıdır. (M)
28 - 3.18 - Karşı ağırlık bloklarının zıplamasına karşı önlem alınmalıdır. (M)
29 - 3.21 - Asansör kuyusu (kabin üstü/kuyu dibi) içinde çalışan kişilerin mahsur kalma riski varsa ve kabinden veya kuyu içinden kurtulabilmeleri için önlemler alınmamışsa, bu risklerin oluştuğu yerlere alarm tertibatı konulmalıdır. (M)
30 - 3.24 - Kuyu dibine topraklı priz takılmalıdır. (M)
31 - 3.25 - Kabin altı kumanda kablosu uygun takozla düşey konumda kabine bağlanmalıdır. (M)
32 - 5.9 - Kabin içerisinde normal aydınlatmanın yapılamadığı durumlarda devreye girmek üzere, 1 W gücündeki bir İâmbayı en az 1 saat süreyle yakabilecek kapasitede, otomatik şarjlı bir acil durum aydınlatma düzeni bulunmalıdır. Bu aydınlatma, normal elektriğin kesilmesiyle otomatik olarak devreye girmelidir. (K)
33 - 5.10 - Sesli alarm tertibatı akü devresine bağlı çalışır hale getirilmelidir. (S),İki yönlü haberleşme tertibatı çalışır hale getirilmelidir. (S)
34 - 5.12 - Asansör, kabinin aşırı yüklenmesi durumunda, otomatik seviyeleme dahil kabinin normal harekete geçmesini önleyen, beyan yükü, en az 75 kg olmak kaydıyla, % 10 dan fazla aşılırsa devreye giren bir tertibatla donatılmalıdır. (K)
35 - 5.13 - (Varsa) Kabin havalandırma fanı çalışır hale getirilmelidir. (M)
36 - 7.4 - Kamuya açık binalardaki (Otel, sinema, tiyatro, hastane, lokanta, okul, yurt, lokal, işyeri (belediye kamu binaları ve benzeri), açık ve kapalı spor tesisleri, eğitim ve dinlenme tesisi ve benzeri binalar) asansörlerde engelli kişiler için erişim sağlamaya yöneiik tedbirler alınmalıdır. (M),Konum işareti, kabin çalıştırma panelinin üzerine veya üst kısmına yerleştirilmelidir. Göstergenin merkez hattı kabin tabanından 1,60 m ilâ 1,80 m yukarıda olmalıdır. Katları gösteren rakamların yüksekliği 30 mm ilâ 60 mm olmalıdır. (TS EN 81-70 madde5.4.4.1) (M) Ölçülen Değerler: bodrum kat
RAPOR ONAY TARİHİ |
|
MUAYENE ELEMANI |
teknik yönetici |
ADI/SOYADI/UNVANI |
Emine Altınok Makine Mühendisi |
ÇAĞATAY BENGUL [îlEWfîl Mühendis |
|
26.03.2018 |
İMZASI |
|
|
|
|
|
Doküman No: |
MS.FR.23 |
K* |
|
|
Yayın Tarihi: |
02.05.2012 |
|
|
ROYALCERT BELGELENDİRME ve GÖZETİM HİZMETLERİ A.Ş. |
Revizyon Tarihi: |
06.03.2017 |
|
|
KARAMAN ÇİFTLİK YOLU CAD. KAR PLAZA E BLOK NO:47/13 ATAŞEHİR İSTANBUL |
Revizyon No: |
13 |
IS |
lllllyf |
|
Rapor No: |
R.KEP.18.0766 |
|
|
Periyodik Kontrol Tarihi: |
26.03.2018 |
tLGİLİ İDARENİN ADI |
ASANSÖR KİMLİK NUMARASI |
BİR SONRAKt PERİYODİK DENETİM |
REVİZYON TARtHt VE NO |
KEPEZ BELEDİYESİ
24.06,21)15 laı itıli vc 29396 sayılı Resmi Gazcte'de yayınlanmış olan Asansör İşletme, Bakını ve Periyodik Kontrol Yöncimeliğinc’nin 17. maddesi gereği imzalanan protokol kapsamında aşağıda
bilgileri bulunan asansörün periyodik kontrolü........................... JSEEEZ.BSLEDIY.ESl....................... adına ROYALCERT Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri A.Ş tarafından gerçekleştirilmiştir. Bıı
rapor itç nüsha olarak düzenlenmiş olup, sadece kontrolü yapılan asansör içiıı gcçerlidir.
ASANSÖRE İLİŞKİN BİLGİLER
|
BİNA SORUMLUSUNA İLİŞKİN BİLGİLER |
BARIŞ ERDOĞAN
AŞUR AKSU DEVLET HASTANESİ-KEPEZ_MAH ANTALYA BUL NO 201 KEPEZ/ANTALYA 05442668680 E-POSTA ADRESİ :
BAKIM FİRMASINA İLİŞKİN BİLGİLER
THYSSENKRUPP - ANTALYA
BURHANETTIN ONAT CAD. EKİNCİLER SIT. D BLOK NO:114/6 MURATPASA ANTALYA
0242 321 1535 E-POSTA : burak.qunerdi@lhyssenkrupp.com
ADEM DİRGEN GÖREVİ ~ : FİRMA PERSONELİ
BAKİM FİRMASI VE BAKIMLA İLGİLİ BELGELER
![]() |
|
|||||||||
|
|
|
||||||||
PERİYODİK KONTROL SONUCUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ PERİYODİK KONTROI. SONUCUNUN TANIMI
DÜZELTME SÜRESİ
|
||||||||||||||
|
|
|||||||||||||
|
||||||||||||||
|
|
|
||||||||||||
|
||||||||||||||
^KISALTMA: (Mevcut asansörde tespit edilen uygunsuzluk içiıı düzeltme süresi)
ASANSÖRDE TESPİT EDİLEN UYGUNSUZLUKLAR
36 Adet Uygunsuzluk Tespit Edilmiştir. Uygunsuzluklar Ektedir.
AÇIKLAMALAR
RAPOR ONAY TARİHİ
![]() |
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
m |
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
||
Rev.No: |
11 |
||
Rev.Tarihi: |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
2/3 |
TS EN ISO/IEC 17020 - MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/2 |
|
KEPEZ / KEPEZ / ANTALYA / 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSİKLİKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
1- 1.1 - Tahrik makinaları, bunlarla ilgili teçhizat ve makaralar, sağlam duvarları, tavan ve kapısı ve/veya kapağı olan özel bir odada bulunmalı ve buraya yalnız yetkili kişiler müdahale edebilmelidir (bakım, kontrol ve kurtarma). (S),Makina dairesine/mekanına erişim özel mekanlardan geçmeye gerek kalmadan, her zaman rahat ve güvenilir bir şekilde kullanılabilmelidir. (S),Makina dairesi veya makara mekanlarına ulaşım yolu aydınlatması 50 lüx olmalıdır. (S)
2 -1.2 - Makine dairesinin kapısı içeriden anahtarsız dışarıdan anahtarla açılabilmelidir. (M),Makina/makara dairesi giriş kapıları Makina /makara dairesi içine doğru açılmamalıdır. (M),Makina/makara mekânlarına giriş için kullanılan kapı veya döşeme kapaklarının (durak kapıları, acil durum kapıları ve deney panoları hariç) dış yüzlerine “Asansör makinaları - Tehlike - Yetkili olmayan giremez" ifadelerini içeren.bir ikaz levhası takılmalıdır. (M)
3-1.3- Makina dairesinin içinde, makina dolabında veya acil durum ve deney panosunda/panolarında asansörün beklenmedik bir şekilde durması durumunda özellikle elektrikli veya elle acil durum hareket ettirme tertibatı ve durak kapılarının kilit açma anahtarının kullanımı ile ilgili ayrıntılı Türkçe ve kurtarma işlemleri içinasansör tipine uygun olarak hazırlanmış talimat bulunmalıdır. (S)
4 -1.4 - Makina dairesinde bulunan ekipmanların(kumanda panosu, Makina motor, regülatör, elektrikçi panosu ve benzeri) önünde 200 lüx şiddetinde aydınlatma sağlanmalıdır. (S) Ölçülen Değerler: 50 lüks
5 -1.5 - Makina/makara mekanı dairesi döşemesi,şap atılmış beton, baklavalı sac gibi kaymayan bir yüzeye sahip olmalıdır. (M)
6 -1.6 - Makina mekanı/dolabı uygun şekilde havalandırmalıdır. (M),Binanın diğer bölümlerinden gelen kirii havanın, makina dairesine doğrudan girmesi önlenmelidir. (M)
7- 1.7- Makina mekânlarında, ağır donanımların kaldırılıp taşınması için, bir veya birden fazla, uygun şekilde yerleştirilmiş, üzerilerine güvenli taşıma kapasiteleri yazılmış metal destekler veya taşıyıcı kancalar bulunmalıdır. (M)
8 -1.8 - Makina ve makara mekanlarına ana anahtar veya anahtarlar ile ışık anahtarının kolaylıkla fark edilmesini sağlayacak ikaz levhaları bulunmalıdır. Bir ana anahtarın açılmasından sonra bazı kısımlar gerilim altında kalıyorsa (asansörler arasındaki bağlantılar, ışık devreleri ve benzeri) bu belirtilmelidir. (M),Asansöre ait bakım ve kayıt (eski adı ile seyir) defteri bulunmalıdır. (M)
9 -1.9 - Makina dairesindeki farklı seviyedeki döşemeler arasında 0,5 m'den fazla bir yükseklik farkı varsa, düşme tehlikesine karşı uygun korkuluklar ile donatılmalıdır. (M),Makina dairesi döşemesinde kanallar veya 0,5 m’den daha derin ve 0,5 m’den daha dar girintiler varsa, bunların üstü kapatılmalıdır. (M)
10 -1.10 - Makina platformuna çıkış İçin makina dairesindeki farklı seviyedeki döşemeler arasında 0,5 m'den fazla bir yükseklik farkı varsa,korkuluk ve merdiven veya basamaklar bulunmalıdır. (M) Ölçülen Değerler: 100 cm
11 -1.11 - Makina dairesinde, özellikle çalışma alanları üstünde en az 2 m serbest yükseklik olmalıdır. (M) Ölçülen Değerler: 1.70 m
12 -1.22 - Makina/makara mekanında bulunan tahrik ve saptırma kasnakları ile zincir makaraları için gevşek halatların veya zincirlerin, kasnaktan veya makaralardan çıkmasını engelleyici teçhizat bulunmalıdır. (M)
13 -1.24 - Makina/makara mekanında bulunan tahrik ve saptırma kasnakları ile zincir makaraları için şahısların yaralanmasına karşı önlem alınmalıdır. (M)
14 -1.28 - Elektrik kuvvet panosu ve içerisinde bulunan elemanlar karıştırılma riskine karşı adreslenımelidir. (M)
15 -1.31 - Elektrik panosunda motor hattı için 4'lü grup W otomat takılmalıdır. Elektrik panosunda motor hattı için 4'lü grup W otomat çalışır hale getirilmelidir. (M),Kabin, kuyu ve makina/makara dairesi aydınlatma sigortaları takılmalı ve adreslenmelidir. (M)
16 -1.33 - Elektrik panosuna 30 mA Kaçak akım rölesi takılmalıdır. (K)
17 -1.45- Sınır güvenlik kesicileri, son durak seviyelerinin aşılması durumunda mümkün olabildiğince çabuk çalışacak bir şekilde yerleştirilmeli, ancak normal işletmeyi aksatmamalıdır. Bunlar, sınır güvenlik kesicileri kabin veya karşı ağırlık tamponlara değmeden çalışmalıdır. Sınır güvenlik kesicileri, tüm tampon stroku boyunca devrede kalmalıdır. (K)
RAPOR ONAY TARİHİ |
|
MUAYENE ELEMANI |
TEKNİK YÖNETİCİ |
ADI/SOY ADI/UNVANI |
Emine Altınok Makine Mühendisi |
ÇAĞATAY BENGUL TalBtfrÜ Mühendis |
|
26.03.2018 |
İMZASI |
|
İH' |
H |
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
||
Rev.No: |
11 |
||
Rev.Tarihi: |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
3/3 |
TS EN ISO/IEC 17020- MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
|
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/2 |
|
KEPEZ i KEPEZ / ANTALYA i 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSİKLİKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
18 -1.47 - Makina dairesinde/mekanında asansöre ait olmayan tesisat/teçhizat sökülmeli veya izole edilmelidir. (M)
19 - 2.2 - Kabin üstünde, kolay erişilen bir yerde, bakım veya kontrol elemanlarının giriş yerinden en çok 1 m uzaklıkta durdurma tertibatı olmalıdır. (Bakım kumandası üzerindeki durdurma tertibatı bu şartı sağlıyor ise ilave durdurma tertibatı aranmaz.) (S)
20 - 2.3 - Kabin üstü korkuluğun yüksekliği, el tutamağının dış kenarından itibaren yatay düzlemdeki serbest mesafeyi göz önüne alarak: 0,85 m serbest mesafeye kadar en az 0,7 m 0,85 m'den büyük serbest mesafe için en az 1,1 m olmalıdır. (S) Ölçülen Değerler: 93 cm
21 - 2.6 - Kabin askı halat bağlantıları eksik kelepçeleri tamamlanmalıdır. (En az iki adet kelepçe olmalı.) (K)
22 - 3.1 - Başka bir giriş yoksa, yetkili kişilerin kuyu alt boşluğuna güvenlik içinde girişi için, durak kapısından kolayca erişilebilen sabit bir tertibat (merdiven vb) bulunmalıdır. Bu tertibat, asansörün hareketti parçalarının çalışma sahasına taşmamalıdır. (M)
23 - 3.4 - Asansör kuyusunda, durak kapıları kapalı olsa dahi kabin tavanının ve kuyu dibi döşemesinin 1 m üstünde en az 50 lüx şiddetinde bir aydınlatma sağlayacak sabit bir aydınlatma tesisatı bulunmalıdır. (M) Ölçülen Değerler: 10 lüks
24 - 3.5 - Kabinde uygun güvenlik tertibatı tesis edilmelidir. Yalnız aşağı hareket yönünde etkili olan, beyan yükü ile yüklü kabini hız regülâtörünün devreye girdiği hızda, askı halatlarının kopması durumunda dahi kılavuz raylarda frenleyecek ve sabit tutacak bir güvenlik tertibatı bulunmalıdır. (K)
25 - 3.6 - Yukarı yönde hareket eden kabinin aşın hızlanmasına karşı koruma tertibatı çalışır hale getirilmelidir. (M)
26 • 3.7 - Kabin güvenlik tertibatı (paraşüt sistemi) halat bağlantıları standarda uygun hale getirilmelidir. (Eksik kelepçe, ters kelepçe, gevşek bağlantı ve benzeri) (K)
27 - 3.14 - Hız regülatörü gergi makarası kasnağı halatlarla veya zincirlerle, kasnak veya makara arasına yabancı maddelerin girmesini ve halatın veya zincirin kasnaktan çıkmasını engelleyici teçhizat bulunmalıdır. (M),Karşı ağırlık/dengeleme ağırlığı kasnağı ile zincir makaraları için gevşek halatların veya zincirlerin, kasnaktan veya makaralardan çıkmasını önleyici tertibat olmalıdır. (M)
28 - 3.18 - Karşı ağırlık bloklarının zıplamasına karşı önlem alınmalıdır. (M)
29 - 3.21 - Asansör kuyusu (kabin üstü/kuyu dibi) içinde çalışan kişilerin mahsur kalma riski varsa ve kabinden veya kuyu içinden kurtulabilmeleri için önlemler alınmamışsa, bu risklerin oluştuğu yerlere alarm tertibatı konulmalıdır. (M)
30 - 3.24 - Kuyu dibine topraklı priz takılmalıdır. (M)
31 - 3.25 - Kabin altı kumanda kablosu uygun takozla düşey konumda kabine bağlanmalıdır. (M)
32 - 5.9 - Kabin içerisinde normal aydınlatmanın yapılamadığı durumlarda devreye girmek üzere, 1 W gücündeki bir lâmbayı en az 1 saat süreyle yakabilecek kapasitede, otomatik şarjlı bir acil durum aydınlatma düzeni bulunmalıdır. Bu aydınlatma, normal elektriğin kesilmesiyle otomatik olarak devreye girmelidir. (K)
33 - 5.10 - Sesli alarm tertibatı akü devresine bağlı çalışır hale getirilmelidir. (S),İki yönlü haberleşme tertibatı çalışır hale getirilmelidir. (S)
34 - 5.12 - Asansör, kabinin aşırı yüklenmesi durumunda, otomatik seviyeleme dahil kabinin normal harekete geçmesini Önleyen, beyan yükü, en az 75 kg olmak kaydıyla, % 10 dan fazla aşılırsa devreye giren bir tertibatla donatılmalıdır, (K)
35 - 5.13 - (Varsa) Kabin havalandırma fanı çalışır hale getirilmelidir. (M)
36 - 7.4 - Kamuya açık binalardaki (Otel, sinema, tiyatro, hastane, lokanta, okul, yurt, lokal, işyeri (belediye kamu binaları ve benzeri), açık ve kapalı spor tesisleri, eğitim ve dinlenme tesisi ve benzeri binalar) asansörlerde engelli kişiler için erişim sağlamaya yönelik tedbirler alınmalıdır. (M),Konum işareti, kabin çalıştırma panelinin üzerine veya üst kısmına yerleştirilmelidir. Göstergenin merkez hattı kabin tabanından 1,60 m ilâ 1,80 m yukarıda olmalıdır. Katları gösteren rakamların yüksekliği 30 mm ilâ 60 mm olmalıdır. (TS EN 81-70 madde5.4.4.1) (M) Ölçülen Değerler: bodrum kat
RAPOR ONAY TARİHİ |
|
MUAYENE ELEMANI |
TEKNİK YÖNETİCİ |
ADI/SO YADI/UN VAN1 |
Emine Altınok Makine Mühendisi |
ÇAĞATAY BENGUL fîiaffü Mühendis |
|
26.03.2018 |
İMZASI |
|
İÜ |
«m |
Doküman No: |
MS.FR.23 |
|
Yayın Tarihi: |
02.05.2012 |
HP ROYALCERT BELGELENDİRME ve GÖZETİM HİZMETLERİ A.Ş. |
Revizyon Tarihi: |
06.03.2017 |
SPtİİŞ®?* KARAMAN ÇİFTLİK YOLU CAD. KAR PLAZA E BLOK N0:47/I3 ATAŞ EH İR İSTANBUL |
Revizyon No: |
13 |
ısısı» |
Rapor No: |
R.KEP.18.0783 |
Periyodik Kontrol Tarilıi: |
28.03.2018 |
İLGİLİ İDARENİN ADI |
24.0Ci.2015 taıilıli vc 29396 sayılı Resmi Gazetc’dc yayınlanmış olan Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yöııcimcliğinc’nin 17. maddesi gereği imzalanan protokol kapsamında aşağıda
bilgileri bulunan asansörün periyodik kontrolü........................... KE;FÎE2.Eı£LEQ!Y.ESl..................... adına ROYALCERT Belgelendirme ve Gözetim Hizmetleri A.Ş tarafından gerçekleştirilmiştir. Bu
rapor iiç nüsha olarak düzenlenmiş olup, sadece kontrolü yapılan asansör için gcçcrlidir.
ASANSÖRE İLİŞKİN BİLGİLER
|
![]() |
||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
|
RAPOR ONAY TARİHİ
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
|||||||||
|
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
■ <3G> |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
|
|
Rev.No: |
11 |
|
Rev. Tarihi; |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
2/4 |
| TS EN ISO/IEC 17020- MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
İ |
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/3 |
|
KEPEZ / KEPEZ i ANTALYA / 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSIKLLKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
I- 1.1 - Tahrik makinaları, bunlarla ilgili teçhizat ve makaralar, sağlam duvarları, tavan ve kapısı ve/veya kapağı olan özel bir odada bulunmalı ve buraya yalnız yetkili kişiler müdahale edebilmelidir (bakım, kontrol ve kurtarma). (S),Makina dairesine/mekanına erişim özel mekanlardan geçmeye gerek kalmadan, her zaman rahat ve güvenilir bir şekilde kullanılabilmelidir. (S),Makina dairesi veya makara mekanlarına ulaşım yolu aydınlatması 50 lüx olmalıdır. (S)
2 -1.2 - Makina/makara mekânlarına giriş için kullanılan kapı veya döşeme kapaklarının (durak kapıları, acil durum kapıları ve deney panoları hariç) dış yüzlerine "Asansör makinaları - Tehlike - Yetkili olmayan giremez" ifadelerini içeren bir ikaz levhası takılmalıdır. (M),Makine dairesinin kapısı içeriden anahtarsız dışarıdan anahtarla açılabilmelidir. (M),Makina/makara dairesi giriş kapıları Makina /makara dairesi içine doğru açılmamalıdır. (M)
3 -1.3 - Makina dairesinin içinde, makina dolabında veya acil durum ve deney panosunda/panolarında asansörün beklenmedik bir şekilde durması durumunda özellikle elektrikli veya elle acil durum hareket ettirme tertibatı ve durak kapılarının kilit açma anahtarının kullanımı ile ilgili ayrıntılı Türkçe ve kurtarma işlemleri içinasansör tipine uygun olarak hazırlanmış talimat bulunmalıdır. (S)
4 -1.4 - Makina dairesinde bulunan ekipmanlarm(kumanda panosu, Makina motor, regülatör, elektrikçi panosu ve benzeri) önünde 200 lüx şiddetinde aydınlatma sağlanmalıdır. (S) Ölçülen Değerler: 50 lüks
5-1.5 - Makina/makara mekanı dairesi döşemesi,şap atılmış beton, baklavalı sac gibi kaymayan bir yüzeye sahip olmalıdır. (M)
6 -1.6 - Makina mekanı/dolabı uygun şekilde havalandırılmalıdır. (M)
7 -1.7 - Makina mekânlarında, ağır donanımların kaldırılıp taşınması için, bir veya birden fazla, uygun şekiide yerleştirilmiş, üzerilerine güvenli taşıma kapasiteleri yazılmış metal destekler veya taşıyıcı kancalar bulunmalıdır. (M)
8 -1.8 - Makina ve makara mekanlarına ana anahtar veya anahtarlar ile ışık anahtarının kolaylıkla fark edilmesini sağlayacak ikaz levhaları bulunmalıdır. Bir ana anahtarın açılmasından sonra bazı kısımlar gerilim altında kalıyorsa {asansörler arasındaki bağlantılar, ışık devreleri ve benzeri) bu belirtilmelidir. (M),Farklı asansörlerin parçaları aynı makina ve/ veya makara dairesinde bulunuyorsa, her asansör numara veya harf ile işaretlenmelidir. Bu işaretler asansörün bütün ana parçaları için kullanılmalıdır (makina, kumanda panosu, hız regülâtörü, elektrik anahtarları,kabin). Bakım çalışmalarını kolaylaştırmak için, kabin üstünde, kuyu dibinde veya gerekli başka yerlerde aynı tanıtma işaretleri kullanılmalıdır. (M)
9 -1.9 - Makina dairesindeki farklı seviyedeki döşemeler arasında 0,5 m’den fazla bir yükseklik farkı varsa, düşme tehlikesine karşı uygun korkuluklar ile donatılmalıdır. (M),Makina dairesi döşemesinde kanallar veya 0,5 m'den daha derin ve 0,5 m'den daha dar girintiler varsa, bunların üstü kapatılmalıdır. (M) Ölçülen Değerler; 1.3 m
10 -1.10 - Makina platformuna çıkış için makina dairesindeki farklı seviyedeki döşemeler arasında 0,5 m’den fazla bir yükseklik farkı varsa,korkuluk ve merdiven veya basamaklar bulunmalıdır. (M) Ölçülen Değerler: 1.1 m
II- 1.11- Makina dairesinde, özellikle çalışma alanları üstünde en az 2 m serbest yükseklik olmalıdır. (M) Ölçülen Değerler: 1.7 m
12 -1.17 - Tahrik makinasının doğrudan beslemesi durumunda, kontakları motor devresinde seri bağlı, birbirinden bağımsız iki adet kontaktörle kesilmelidir. Tahrik makinasının durdurulması iki kontaktörden birinin ana kontaklarının asansör durduğunda devreyi açmaması durumunda, en geç bunu takip eden hareket yönü değişiminde, asansörün yeniden harekete geçmesi engellenmiş olmalıdır. (K)
13 -1.22 - Makina/makara mekanında bulunan tahrik ve saptırma kasnakları ile zincir makaraları için gevşek halatların veya zincirlerin, kasnaktan veya makaralardan çıkmasını engelleyici teçhizat buiunmalıdır. (M)
14 -1.24 - Makina/makara mekanında bulunan tahrik ve saptırma kasnakları ile zincir makaraları için şahısların yaralanmasına karşı önlem alınmalıdır. (M)
15 -1.28- Elektrik kuvvet panosu ve içerisinde bulunan elemanlar karıştırılma riskine karşı adreslenmelidir. (M)
RAPOR ONAY TARİHİ |
|
MUAYENE ELEMANI |
teknik yönetici |
ADI/SOYADI/UNVAN1 |
Emine Altınok Makine Mühendisi |
ÇAĞATAY BENGUL [ilSrCfil Mühendis |
|
28.03.2018 |
İMZASI |
|
sÜ |
IH |
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
||
Rev.No: |
11 |
||
Rev.Tarihi: |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
3/4 |
TS EN 1SO/1EC 17020- MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/3 |
|
KEPEZ / KEPEZ ! ANTALYA / 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSİKLİKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
16 -1.31 - Elektrik panosunda motor hattı için 4'lü grup W otomat takılmaiıdır. Elektrik panosunda motor hattı için 4'lü grup W otomat çalışır hale getirilmelidir. (M),Kabin, kuyu ve makina/makara dairesi aydınlatma sigortalan takılmalı ve adreslenmelidir. (M)
17 -1.33 - Elektrik panosuna 30 mA Kaçak akım rölesi takılmaiıdır. (K),Emniyet devreleri hata akımına karşı 30 mA kaçak akım rölesiyle korunmalıdır, (izole sistemlerde aranmaz. İzolasyon trafosu sonrası gerekli koruma tedbirleri alınacaktır.) (K)
18 -1.34 - Makina dairesinde/mekanında paralel bara sistemli topraklama tesisatı yapılmalıdır. (K)
19 -1.35 - Kumanda panosu klemens ve komponent rumuzları devre şemasına uygun hale getirilmelidir. (M)
20 - 1.37 - Tahrik makinası motoru aşırı yüke karşı korunması için 1. hız/2. hız termik röle veya PTC devresi takılmaiıdır. (S)
21 -1.39 - Sürtünme tahrikli asansörler bir motor hareket süresi sınırlayıcısı ile donatılmalıdır. (M)
22 - 1.40 - Asansörde güç faz sırası değişiminin asansörün tehlikeli olarak hatalı çalışmasına sebebiyet vermemesi için faz sırası değişimi koruma tertibatı tesis edilmelidir. (K)
23 - 1.45 - Sınır güvenlik kesicileri, son durak seviyelerinin aşılması durumunda mümkün olabildiğince çabuk çalışacak bir şekilde yerleştirilmeli, ancak normal işletmeyi aksatmamalıdır. Bunlar, sınır güvenlik kesicileri kabin veya karşı ağırlık tamponlara değmeden çalışmalıdır. Sınır güvenlik kesicileri, tüm tampon stroku boyunca devrede kalmalıdır. (K)
24 - 1.47 - Makina dairesinde/mekanında asansöre ait olmayan tesisat/teçhizat sökülmeli veya izole edilmelidir. (M)
25 - 2.2 - Kabin üstünde, kolay erişilen bir yerde, bakım veya kontrol elemanlarının giriş yerinden en çok 1 m uzaklıkta durdurma tertibatı olmalıdır. (Bakım kumandası üzerindeki durdurma tertibatı bu şartı sağlıyor ise ilave durdurma tertibatı aranmaz.) (S)
26 - 2.3 - Kabin üstünün dış kenarından itibaren, bu kenara dik olarak ölçülen yatay düzlemdeki serbest mesafe 0,3 m’den fazla ise, buralarda kabin üstünün korkulukla donatılmalıdır. (S) Ölçülen Değerler: 47 cm
27 - 3.1 - Başka bir giriş yoksa, yetkili kişilerin kuyu alt boşluğuna güvenlik içinde girişi için, durak kapısından kolayca erişilebilen sabit bir tertibat {merdiven vb) bulunmalıdır. Bu tertibat, asansörün hareketli parçalarının çalışma sahasına taşmamalıdır. (M)
28 - 3.4 - Kuyu aydınlatması çalışır hale getirilmelidir. {M),Kuyu dibi aydınlatma anahtarı çalışır hale getirilmelidir. (M)
29 - 3.5 - Kabinde uygun güvenlik tertibatı tesis edilmelidir. Yalnız aşağı hareket yönünde etkili olan, beyan yükü ile yüklü kabini hız regülâtörünün devreye girdiği hızda, askı halatlarının kopması durumunda dahi kılavuz raylarda frenleyecek ve sabit tutacak bir güvenlik tertibatı bulunmalıdır. (K)
30 - 3.6 - Yukarı yönde hareket eden kabinin aşırı hızlanmasına karşı koruma tertibatı çalışır hale getirilmelidir. (M)
31 - 3.7 - Kabin regülatör mafsal kolu ve emniyet kontağı pimi arasındaki mesafe ayarlanmalı ve emniyet kontağı sabitlenmelidir. (K)
32 - 3.14 - Karşı ağırlık/dengeleme ağırlığı kasnağı ile zincir makaraları için halatlarla veya zincirlerle, kasnak veya makara arasına yabancı maddelerin girmesini ve halatın veya zincirin kasnaktan çıkmasını engelleyici teçhizat bulunmalıdır. (M)
33 - 3.18 - Karşı ağırlık bloklarının zıplamasına karşı önlem alınmalıdır. (M)
34 - 3.21 - Asansör kuyusu (kabin üstü/kuyu dibi) içinde çalışan kişilerin mahsur kalma riski varsa ve kabinden veya kuyu içinden kurtulabilmeleri için önlemler alınmamışsa, bu risklerin oluştuğu yerlere alarm tertibatı konulmalıdır. (M)
35 - 3.24 - Kuyu dibine topraklı priz takılmaiıdır. (M)
36 - 3-,25 - Kabin bağlantı bükülgen kablosu ile üave çekilen kablolar birbirine bağlanmalıdır. (M)
37 - 4.10 - Kabin kapısı koruma tertibatı kapıyı, en geç kapanma hareketi sırasında kapı panelinin kapı girişinden geçmekte olan bir kimseye çarpması {veya çarpmak üzere olması) anında tekrar açmalıdır. (Bu tertibat kapı eşiğinden 25 mm ile 1800 mm yukarı bir mesafeye kadar kapsayan ışın perdesi olabilir.) (K) Ölçülen Değerler: 30 mm
RAPOR ONAY TARİHİ |
|
MUAYENE ELEMANI |
teknik yönetici |
ADI/SOYADI/UNVAN1 |
Emine Altınok Makine Mühendisi |
ÇAĞATAY BENGUL [îl&ffîl Mühendis |
|
28.03.2018 |
İMZASI |
|
|
|
ASANSÖR YILLIK KONTROL UYGUNSUZLUK FORMU |
Doküman No |
MS.FR.42 |
■ <32? |
Yayın Tarihi |
02.05.2012 |
|
teli |
Rev.No: |
11 |
|
Rev. Tarihi: |
14.04.2016 |
||
|
|
Sayfa No: |
4/4 |
| TS EN ISO/IEC 17020 - MUAYENE HİZMETLERİ AKREDİTASYON SİSTEMİ |
|
KEPEZ BELEDİYESİ |
349709659/3 |
|
KEPEZ / KEPEZ / ANTALYA / 201 |
|
|
ASANSÖRDE YAPILAN KONTROLLER SONUCUNDA EKSİKLİKLER VE/VEYA UYGUNSUZLUKLAR |
38 - 5.9 - Kabin içerisinde normal aydınlatmanın yapılamadığı durumlarda devreye girmek üzere, 1 W gücündeki bir lâmbayı en az 1 saat süreyle yakabilecek kapasitede, otomatik şarjlı bir acil durum aydınlatma düzeni bulunmalıdır. Bu aydınlatma, normal elektriğin kesilmesiyle otomatik olarak devreye girmelidir. (K)
39 - 5.10 - Gerektiğinde dışarıdan yardım istemek için, kabin içinde kolaylıkla fark edilebilir ve acil durum aydınlatma besleme kaynağından veya eşdeğer bir besleme kaynağından beslenen erişilebilir bir sesli alarm tertibatı ve iki yönlü haberleşme bulunmalıdır. (S)
40 - 5.12 - Asansör, kabinin aşırı yüklenmesi durumunda, otomatik seviyeleme dahil kabinin normal harekete geçmesini önleyen, beyan yükü, en az 75 kg olmak kaydıyla, % 10 dan fazla aşılırsa devreye giren bir tertibatla donatılmalıdır. (K)
41 - 7.4 - Kamuya açık binalardaki {Otel, sinema, tiyatro, hastane, lokanta, okul, yurt, lokal, işyeri (belediye kamu binaları ve benzeri), açık ve kapalı spor tesisleri, eğitim ve dinlenme tesisi ve benzeri binalar) asansörlerde engelli kişiler İçin erişim sağlamaya yönelik tedbirler alınmalıdır. (M)
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
|
|||||||||||
PERİYODİK KONTROL RAPORU EKSİKLİKLERİNİN GİDERİLMESİ VE YEŞİL ETİKET ALINMASI İSİ TEKNİK ŞARTNAMESİ
Hastanemize bağlı Aşır Aksu Ek Hizmet Binasında hizmet veren 3 Adet
İnsan Asansörü için periyodik kontrol firması tarafından yapılan periyodik
kontroller neticesinde eksikler tespit edilmiş ve sonuç olarak asansörlere kırmızı etiket vurulmuştur.
Aşır Aksu Ek Hizmet Binasındaki 3 adet elektrikli insan asansörünün (2 adet 1600 kg 4 durak ve 1 adet 1600 kg 3 durak) periyodik kontrollerde tespit edilen eksikleri (Ekteki toplam 10 sayfa, 3 adet Periyodik Kontrol Raporu) aşağıda ifade edilen teknik şartlara uygun olarak giderilecektir.
Asansörler için mevcutta alınmış olan periyodik kontrol raporlarındaki eksikler tamamlanacaktır. Tüm eksikler tamamlandıktan sonra yüklenici firma tarafından periyodik kontrol firması davet edilecektir. Yetkili periyodik kontrol firmasına ödenmesi gereken tüm harç ve ücretler yüklenici firma tarafından karşılanacak, periyodik kontroller tamamlanacak, düzenlenecek periyodik kontrol raporlarındaki sonuç kısımları "UYGUN" ibareli olarak asansörlere yeni tarihli yeşil etiket alınacak ve hastane idaresine teslim edilecektir.
Yapılacak iş, tüm süreçlerinde hastane Teknik Servisi gözetiminde yürütülecek olup, işin kontrollüğü hastane Teknik Servisi tarafından yapılacak, işin teknik şartnameye uygunluğu sağlanacaktır.
1. İhaleye katılacak firmalar yapacakları işi yerinde görüp hastane Teknik Servisinden yer görme belgesi temin edeceklerdir. Ayrıca teknik şartnameye birebir cevap verecektir ve tüm durumları karşılayacağını taahhüt edecektir.
2. İşi üstlenen firma sözleşmeden sonra hastane Teknik Servisi tarafından verilecek olan İşyeri Teslim Tutanağı ile işe başlayabilecektir.
3. Yüklenici firma işin teknik kontrolü ile koordineli olarak çalışacaktır. Çıkabilecek tüm teknik ve idari aksaklıklar tutanakla kayıt altına alınacaktır. Hizmet aksaması yaşatmayacak uygun bir program oluşturulacaktır.
|
4. Yüklenici firma değişimi yapılan tüm malzeme ve parçaların listesini tasdikli olarak hastane idaresine teslim edecek ve tüm malzeme ve parçalara 2 yıl garanti verecektir.
5. İşin yapımı esnasındaki demontaj, montaj ve nakliye işleri yüklenici firma tarafından gerçekleştirilecektir.
6. Yüklenici firma çalışmalarını İş Sağlığı ve Güvenliği kriterlerine uygun olarak yürütecek olup, tüm emniyet tedbirlerini almakla mükelleftir, meydana gelebilecek kazalardan ve oluşabilecek hasarlardan fenni ve mali olarak sorumlu tutulacaktır. Çalışmalar esnasında öncelik can ve mal güvenliği olacaktır.
7. İşin yapımı esnasında hastanede meydana gelebilecek yıpranmalar yüklenici firma tarafından giderilecek, herhangi bir hasarın tespitinde işletme kaybı da dikkate alınacaktır.
8. İşin yapım süresi 30 (otuz) GÜN olacaktır.
9. Yüklenici firmanın sahip olması gereken yeterlilik belgeleri aşağıda sıralanmıştır:
• Yüklenici firmanın Antalya il sınırları içinde yetkili servisi olmalı ve yetkili servisinde çalışan personeli kendi bünyesinde olmalıdır. Bu durum belgelendirilmelidir.
• Yüklenici firma Asansör İşletme, Bakım ve Periyodik Kontrol Yönetmeliği " Dördüncü Bölüm Yetkili Servis ile ilgili şartlar MADDE 14- (1) Asansör monte edenin bünyesinde kurduğu ve/veya sözleşme imzaladığı her yetkili servisin, TSE Hizmet Yeterlilik Belgesine sahip olması zorunludur." maddesini ve diğer maddeleri yerine getirmekle mükelleftir.
• TS EN 1315 : 2001 + Al:2008 olmalıdır.
• 95/16/AT Direktifi, EX XIII, Modül H olmalıdır.
• Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik Belgesi olmalıdır.
• Ticaret Odası Faaliyet Belgesi olmalıdır.
• Sanayi Odası Faaliyet Belgesi olmalıdır.
• Sanayi Odası Sicil Belgesi olmalıdır.
• Asansör Mühendis Yetki Belgesi olmalıdır.
• SMM Tescil Belgesi olmalıdır.
EKLER: 3 adet Periyodik Kontrol Raporu (Topl
Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması | Miktar | Birim |
---|