• İhale No
    1882131
  • İhale Adı
    Bando Malzemeleri alımı
  • Sektör
    Muhtelif Hizmetler ve Ürünler
  • İhale Tipi
    Mal Alımı
  • İhale Usulü
    Doğrudan Temin
  • İhale Tarihi
    01 Temmuz 2019 14:00
  • İdare
    Ankara 4. Kolordu Komutanlığı
  • İhale İli
    Ankara
  • İşin İli
    Ankara
  • Yayın Tarihi
    24 Haziran 2019
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun

 

İşin Adı : Bando Malzemeleri alımı
İhale Usulü : DOĞRUDAN TEMİN
         
İdare Adı : 4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI
Adres : ORGENERAL ESREF AKINCI KISLASI MAMAK/ANKARA
Telefon : +903123695710-2977
Faks : +903123699376
Elektronik Posta Adresi :
         
Malın Niteliği ve Türü : MALZEME ALIMI
Malın Miktarı : 22 KALEM
Mal Teslim Yeri : 4'ÜNCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI
Mal Teslim Tarihi: 20 GÜN
İhale Yeri : 4'ÜNCÜ KOLORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI
İhale Tarihi : 1.7.2019 14:00:34

İhale İlanı Metni

TOKMAK, DAVUL ADET 5
BAGET TK.  5
ZİL TUTMA DERİSİ ADET 5
YAMAHA MB 6322 DAVUL ADET 1
 BEK,ALTO SAKSAFON İÇİN ADET 1
KAMIŞ(OBUA İÇİN) ADET 5
DİŞLİK (SİYAH ETLİ) BX 5
DİŞLİK ŞEFFAF BX 5
ASKI KAYIŞI BÜYÜK BAS İÇİN(OMUZ VE BEL BAĞLAMALI)      PR     1
KAMIŞ FAGOT İÇİN ADET 5
KAYIŞ ASKI SAKSAFON İÇİN ADET 3
YAĞ KAMIŞLI ENSTRUMANLAR İÇİN ADET 6
MAŞA ADET 13
KLARNET BEKİ ADET 1
BİLEZİK VE KAPAK SİB KLARNET ADET 5
ALTO SAKSAFON KAMIŞ (2 NUMARA) BX 2
BİLEZİK/KAPAKKOMPLE,ENSTRUMAN, ALTO SAKSAFON BEK BİLEZİĞİ ADET 2
 BİLEZİK (TENOR SAKSAFON İÇİN) ADET 2
TROMBON KULİS YAĞI ADET 5
AĞIZLIK APARATI 16C4 ADET 1
TROMBON KREMİ ADET 5
AĞIZLIK APARATI (ENSTRÜMAN BEKİ) TK.  1

BÖLGE BANDO KOMUTANLIĞI

BANDO MALZEMELERİNE AİT İDARİ ŞARTNAME

 

1.İHTİYAÇ LİSTESİNDE BELİRTİLEN MALZEMELER 1’İNCİ SINIF, ORİJİNAL, KALİTELİ, AMBALAJINDA OLACAK, AYIPLI MAL  (YIRTIK, DELİK, EKSİK, BOZUK, KULLANILMIŞ) OLMAYACAKTIR.

2.ALINACAK MALZEMELER BİRİM FİYAT ESASINA GÖRE UYGUN FİYATI VEREN FİRMADAN ALINACAKTIR. ALTERNATİF TEKLİFLER KABUL EDİLMEYECEKTİR. FİRMA TARAFINDAN TESLİM EDİLECEK MALLARIN KABULÜNDEN SONRA ASGARİ BİR YIL GARANTİ SÜRESİ OLACAKTIR.

3. ALIMI YAPILACAK MALZEMELERİN MUAYENESİ,  4734 SAYILI KANUN’A GÖRE YAPILAN İHALELERE İLİŞKİN MAL ALIMLARI DENETİM MUAYENE VE KABUL İŞLEMLERİNE DAİR YÖNETMELİK HÜKÜMLERİNCE, 4’ÜNCÜ KOLORDU KOMUTANLIĞI MUAYENE VE KABUL KOMİSYON BAŞKANLIĞI VE TEKNİK ÜYE TARAFINDAN YAPILACAKTIR. MUAYENE SONUCUNDA UYGUN ÇIKMAYAN MALLAR İDARENİN DEPOSUNDAN BEŞ İŞ GÜNÜ İÇERİSİNDE GERİ ALINACAKTIR.

4.ÖDEME İŞLEMLERİ, MALZEMENİN KABULÜ MÜTEAKİP, MALİYE BAKANLIĞINCA BELİRLENEN SERBEST BIRAKMA ORANLARI DÂHİLİNDE DÜZENLENECEK ÖDENEK GÖNDERME BELGELERİNE GÖRE 4’ÜNCÜ KOLORDU SAYMANLIK MÜDÜRLÜĞÜNCE YAPILACAKTIR.

5.ALINACAK MALZEMELERİN TÜM NAKLİYE, YATAY VE DÜŞEY TAŞIMA, YÜKLEME VE BOŞALTMA, İŞÇİLİK, İDARE TARAFINDAN İSTENEN YERE İSTİF VE TASNİF İŞLERİ YÜKLENİCİ FİRMA TARAFINDAN KARŞILANACAKTIR.

6.MALZEMELERİN KARARI TEBLİĞİ MÜTEAKİP YİRMİ İŞ GÜNÜNDE 4’ÜNCÜ KOLORDU KARARGÂH GRUP K.LIĞI 625 TÜKETİM/ANA MALZEME SAYMANLIĞI DEPOSU (MAMAK) ’NA TESLİM EDİLECEKTİR. ÜÇ İŞ GÜNÜ İÇİNDE KARAR PULU BEDELİ 4’ÜNCÜ KOLORDU SAYMANLIK MÜDÜRLÜĞÜNE YATIRILACAKTIR.

7. MALZEMELERİN TESLİMİ MÜTEAKİP YÜKLENİCİ FİRMA TARAFINDAN MUAYENE İSTEK YAZISI YAZILACAKTIR.

8. MUAYENE VE KONTROLLER ESNASINDA DOĞABİLECEK HER TÜRLÜ KAZA VE HASARLARDAN YÜKLENİCİ SORUMLU OLACAKTIR.

9. MUAYENELERDE GEREKLİ OLABİLECEK ARAÇ, MALZEME VB. YÜKLENİCİ FİRMA TARAFINDAN TEMİN EDİLECEKTİR.

10. YÜKLENİCİ FİRMA MUAYENE ESNASINDA GÖZLEMCİ BULUNDURACAK VE BU GÖZLEMCİ MUAYENE SONUCUNU İMZALAYACAKTIR. AKSİ TAKDİRDE, MUAYENE RAPORU YÜKLENİCİ FİRMA TARAFINDAN DA AYNEN KABUL ETMİŞ SAYILACAKTIR.

11.HER TÜRLÜ MUAYENE MASRAFI, NAKLİYE, VERGİ RESİM VE HARÇ GİDERLERİ, KARAR PULU, SÖZLEŞME BEDELİ OLARAK MALİYE BAKANLIĞI NAKİT SAYMANLIKLARINA YATIRILACAK TUTAR YÜKLENİCİYE AİT OLACAKTIR.

12. ALINACAK MALZEMELERE AİT KESİN TEMİNAT ALINMAYACAKTIR. İDARE YÜKLENİCİ İLE SÖZLEŞME YAPILMAYACAKTIR.

 

13. ALINACAK MALZEMELER;

 

 A- TOKMAK, DAVUL; PLASTİKTEN İMAL. LASTİKLİ OLACAK,

 B- BAGET; UÇLARI TOPUZ ŞEKLİNDE, FIRINLANMIŞ CEVİZ AĞACINDAN İMAL EDİLMİŞ, 400 MM UZUNLUĞUNDA 10 MM ÇAPINDA OLACAK.

 C- DERİ, ZİL TUTMA; ZİL ENSTRÜMANININ ELDE TAŞINMASI VE ÇALINMASINI SAĞLAYAN OLMALIDIR.

 Ç- YAMAHA MB 6322 DAVUL; 22 İNÇ EBADİNDA BANDO DAVULU OLACAK.

D- BEK, ALTO SAKSAFON İÇİN; BAKALİT OLMALIDIR.

E- KAMIŞ(OBUA İÇİN); KAMIŞIN BAĞLANAN KISIMLARI LASTİK OLACAK.

F- DİŞLİK (SİYAH ETLİ); KLARNET VE SAKSAFON BEKLERİNE YAPIŞTIRILARAK KULLANILIR. SİYAH RENKTE OLACAKTIR.

 G-DİŞLİK ŞEFFAF; KLARNET VE SAKSAFON BEKLERİNE YAPIŞTIRILARAK KULLANILIR. ŞEFFAF RENKTE OLACAKTIR.

Ğ-  ASKI KAYIŞI BÜYÜK BAS İÇİN(OMUZ VE BEL BAĞLAMALI); OMUZ VE BEL BAĞLAMALI OLACAK.

I- KAMIŞ FAGOT İÇİN; KAMIŞIN BAĞLANAN KISIMLARI LASTİK OLACAK.

İ- KAYIŞ ASKI SAKSAFON İÇİN; OMUZ BAĞLAMALI OLACAK. 

J-YAĞ KAMIŞLI ENSTRUMANLAR İÇİN; BANDODA KULLANILAN KAMIŞLI ENSTRUMANLARIN YAĞLANMASINDA KULLANILAN BAKIM YAĞI.

K- MAŞA; TROMBON İÇİN 4 (DÖRT), BAS İÇİN 4 ( DÖRT), TROMPET İÇİN 4 (DÖRT) VE FÜLÜT İÇİN 1 (BİR) ADET OLMALIDIR.

 K- KLARNET BEKİ; BAKALİT OLMALIDIR.

L- BİLEZİK VE KAPAK SİB KLARNET; ÖZELLİĞİ VİDALI OLUP KAMIŞI BEK'E SABİTLEMEYE YARAR, BEKİN BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE VİDA SIKILARAK BOYUTU DEĞİŞİR VE KAPAKLI OLMALIDIR.

M- ALTO SAKSAFON KAMIŞ (2 NUMARA); ALTO SAKSAFON İÇİN KAMIŞ PLASTİK OLACAK.

N-BİLEZİK/KAPAKKOMPLE, ENSTRUMAN, ALTO SAKSAFON BEK BİLEZİĞİ; PROFESYONEL MODEL, ALTO SAKSAFON İÇİN KULLANİMA UYGUN BİLEZİK, ÖZELLİĞİ VİDALI OLUP KAMIŞI BEK'E SABİTLEMEYE YARAR, BEKİN BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE VİDA SIKILARAK BOYUTU DEĞİŞİR OLMALIDIR.

O- BİLEZİK (TENOR SAKSAFON İÇİN); TENOR SAKSAFON İÇİN KULLANİMA UYGUN BİLEZİK, ÖZELLİĞİ VİDALI OLUP KAMIŞI BEK'E SABİTLEMEYE YARAR, BEKİN BÜYÜKLÜĞÜNE GÖRE VİDA SIKILARAK BOYUTU DEĞİŞİR OLMALIDIR.

Ö- TROMBON KULİS YAĞI; TROMBON KULİSİNDE KULLANILMAK ÜZERE.

P- AĞIZLIK APARATI 16C4; TROMPET AĞIZLIĞI PİRİNÇ MALZEMEDEN YAPILMIŞ VE 16C4 SES ARALIĞINDA OLMALIDIR.

 R- TROMBON KREMİ; TROMBON KULİSİNDE KULLANILMAK ÜZERE.

AĞIZLIK APARATI (ENSTRÜMAN BEKİ), BARİTON SAKSAFON İÇİN BAKALİT OLMALIDIR.

 S-AĞIZLIK APARATI (ENSTRÜMAN BEKİ); TENÖR SAKSAFON İÇİN OLACAK.

22 KALEM BANDO MALZEMESİ ALIMI

MAL ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

1.1. Bu sözleşme, bir tarafta MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK 4’üncü Kolordu Komutanlığı (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta.................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dâhilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı: MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK 4’üncü Kolordu Komutanlığı

b) Adresi: 4’üncü Kolordu Komutanlığı MAMAK/ANKARA

c) Telefon numarası: 312 369 57 10

ç) Faks numarası:     312 369 93 76

d) Elektronik posta adresi(varsa): Elektronik posta yoluyla bildirim ön görülmemiştir.

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ..................................... .....

b) T.C. Kimlik No: ..................................................................

c) Vergi Kimlik No: .................................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ....................................

d) Telefon numarası: .............................................................

e) Bildirime esas faks numarası: ...........................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ...................

2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve ihale dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı

5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri idari şartnamede düzenlenen 22 KALEM BANDO MALZEMESİ ALIMI, ihale dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dâhilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.

5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak mal miktarı:

 

S.NU

STOK NU.

MALZEMENİN CİNSİ

BİRİM

MİKTARI

1

7720KK0063445

TOKMAK, DAVUL

ADET

5

2

 7720KK0518923

BAGET

TK.

5

3

7720KK0518396

ZİL TUTMA DERİSİ

ADET

5

4

7710KK0509877

YAMAHA MB 6322 DAVUL

ADET

1

5

 7720KK0340785

 BEK,ALTO SAKSAFON İÇİN

ADET

1

6

7710KK0184694

KAMIŞ(OBUA İÇİN)

ADET

5

7

7720KK0375485

DİŞLİK (SİYAH ETLİ)

BX

5

8

7720KK0375489

DİŞLİK ŞEFFAF

BX

5

9

7720006199556

ASKI KAYIŞI BÜYÜK BAS İÇİN(OMUZ VE BEL BAĞLAMALI)    

PR   

1

10

7720270341672

KAMIŞ FAGOT İÇİN

ADET

5

11

7720KK0066800

KAYIŞ ASKI SAKSAFON İÇİN

ADET

3

12

9150KK0184415

YAĞ KAMIŞLI ENSTRUMANLAR İÇİN

ADET

6

13

7720KK0105601

MAŞA

ADET

13

14

7720KK0498802

KLARNET BEKİ

ADET

1

15

7720270398947

BİLEZİK VE KAPAK SİB KLARNET

ADET

5

16

7720KK0375508

ALTO SAKSAFON KAMIŞ (2 NUMARA)

BX

2

17

7720KK0536987

BİLEZİK/KAPAKKOMPLE,ENSTRUMAN, ALTO SAKSAFON BEK BİLEZİĞİ

ADET

2

18

 720KK0408576

 BİLEZİK (TENOR SAKSAFON İÇİN)

ADET

2

19

 7720KK0071069

TROMBON KULİS YAĞI

ADET

5

20

7720KK0537140

AĞIZLIK APARATI 16C4

ADET

1

21

7720015463970

TROMBON KREMİ

ADET

5

22

7720270392657

AĞIZLIK APARATI (ENSTRÜMAN BEKİ)

TK.

1

 

5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal, sözleşme, idari şartname ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan .....................................................................................(rakam ve yazıyla) bedel üzerinden akdedilmiştir.

Alınan malların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler

7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar

7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi (KDV hariç, Garanti Taahhütnamesi düzenlenmesi durumunda Taahhütname Damga Vergisi dahil), resim, harç ve benzeri masraflar dahil sözleşme giderleri sözleşme bedeline dahildir.

7.1.2. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından yükleniciye ödenecektir.

7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler

7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince; sözleşmenin çoğaltılması dahil sözleşme giderleri ile ulaşım, ambalaj, muayene (muayene komisyonlarının yol ve özlük giderleri ile numune nakil masrafları hariç), taşıma, tahmil, tahliye, depoda istifleme, eğitim, montaj, her türlü sigorta giderleri vb. sözleşme bedeline dahildir.

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

 

1) İdari şartname

2) Sözleşme tasarısı

3) Yazılı açıklamalar

8.3. Yukarıdaki belgelerin zeyilnameleri, ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 - Sözleşmenin süresi

9.1. Sözleşmenin süresi, ise başlama tarihinden itibaren 365 takvim günüdür.

Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı

10.1. Malın teslim edilme/işin yapılma yeri veya yerleri

10.1.1. 4’üncü Kolordu Karargâh Grup K.lığı MYM 625 Taşınır Tüketim/Dayanıklı Mal Saymanlığı Depoları Mamak /ANKARA

10.2. İşe başlama tarihi

10.2.1. Sözleşmenin imzalanmasını takip eden ilk takvim günü işe başlanacaktır. Ayrıca işe başlama talimatı verilmeyecektir.

10.3.    Teslim programı ve teslim tarihi

10.3.1. Yüklenici, malı kararın tebliğini takip eden günden itibaren 20 gün içerisinde defaten teslim edecektir.

10.3.2. Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat, tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Bundan dolayı gecikme cezası alınmaz. Tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk günde yapılmaz ise idari şartnamenin ve sözleşmenin ilgili maddelerindeki hükümler uygulanır.

10.3.2. Teslimatlar iş günü ve saatlerinde yapılır. Teslim edilen mal Kat’i kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde (red edilme hali dışında) geri verilmeyecektir.

10.3.3. Teslim süresine muayenede geçen süreler dâhil değildir. Muayenede geçen süre malın idareye (ihtiyaç sahibi birlik/kuruma) teslim edilmesi (idarece geçici teslim makbuzu düzenlenmesi) tarihinden başlayan ve muayene sonucunun yükleniciye tebellüğ ettiği tarih arasında geçen süredir.

10.4. Teslim programında değişiklik

Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:

11.1.1. Yüklenici...........................................[Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi …../….../.... tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.

11.2. Ek kesin teminat:

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesinin öngörülmesi halinde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin % 6'si, iş artışı olması halinde artış tutarının %6'si oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı, hakkedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın, teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.2.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve ihale dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra taşınır işlem belgesi onayına müteakip teminatın tamamı yükleniciye iade edilir.

11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.

11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren iki yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Ödeme yeri

12.1.1. İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler malın katî kabulüne müteakip Taşınır Mal Saymanlığı tarafından tanzim edilecek usulüne uygun belgeler ( muayene muhtırası, taşınır mal işlem belgesi, fatura, borsa tescili zorunlu olan gıda maddeleri için borsa tescil belgesinin aslı veya aslına uygunluğu noterce onaylı sureti) tamam olmak koşulu ile ilgili ödenek tertibinden 4’üncü Kor.K.lığı Maliye ve Bütçe Şube Müdürlüğü tarafından tahakkuka bağlanarak 4’üncü Kolordu Saymanlık Müdürlüğün 'de yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve ihale dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.

12.2. Ödeme koşulları ve zamanı

12.2.1. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası) 'dır

12.2.2. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 30 gün içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.

12.2.3. Maliye Bakanlığınca belirlenen serbest bırakma oranları dâhilinde düzenlenecek ödenek gönderme belgelerine göre ödeme yapılacaktır. İdarece öngörülemeyen sebepler nedeniyle belirlenen sürenin gecikmesi durumunda yüklenici hiçbir hak talebinde bulunmayacaktır.

12.3. Akreditif

12.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat Farkı

14.1. Bu ihalede fiyat farkı hesaplanmayacaktır.

14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

15.1. Bu iste alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri

16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri

16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve ihale dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu

 

işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.

16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.

16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.

16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.

16.2.Yüklenicinin montaja ilişkin yükümlülükleri

16.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

16.3. İş programı

16.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

16.4. Güvenlik önlemleri

16.4.1. Yüklenici;

a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,

b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,

c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,

ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak,zorundadır.

16.4.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.

16.5. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları

16.5.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.

16.5.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.

16.5.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.

16.5.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.

16.6. Malların taşınması

16.6.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.

16.6.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.

16.7. Garanti ve bakım, onarım

16.7.1. 4077 Sayılı Tüketicinin korunması hakkındaki kanun hükümleri uygulanacaktır .Malzemelere ait bir yıl garanti belgesi verecektir.

 

Madde 17 - Eğitim

17.1. Yüklenici idarede cihazı kullanacak personel veya personele ücretsiz eğitim verecektir.

Madde 18 - Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon

18.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

18.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 19 - Yeni model

19.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 20 - Ambalajlama

20.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 21 - Reklam yasağı

21.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.

Madde 22 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları

22.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:

a) Malın montaj veya teslim yeri.

b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 24 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

24.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;

a) Sözleşmeye konu alım içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması,

şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle ihale edilen mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve ihale dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.

24.2. İşin bu şartlar dâhilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

24.3. Bu ihalede, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çerçevesinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise Yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.

Madde 25 – Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

25.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi,

zorunludur.

25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller

25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.

25.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

Madde 26 - Sigorta

26.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 27 - İdarenin yükümlülükleri

27.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi

27.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

27.2. Montajlı işlerde plan ve projelerin yükleniciye teslimi

27.2.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

27.3. İzinler ve ruhsatlar

27.3.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

27.4. İdarenin personeli

27.4.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 28 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler

28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.

28.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.

Madde 29 - Yüklenicinin vekili

29.1.Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.

29.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.

Madde 30 – Denetim, muayene ve kabul işlemleri

30.1.

MUAYENE YERİ VE MAKAMI
Muayeneler TSK. Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesine ve alım konusu işin ihale dokümanında belirtilen esaslara göre 4’üncü Kolordu Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyonu Başkanlığınca yapılacaktır.

 

FİZİKSEL MUAYENE;
Yüklenicinin, malı idareye (ihtiyaç sahibi birlik/kuruma) teslim etmesi ve idarece Muvakkat Makbuzun (Geçici Teslim Makbuzu) düzenlenmesi ile mal idareye geçici olarak teslim edilmiş olur. Bu durumda, ilgili mal saymanlığınca, Muayene Muhtırası ve Komisyon kararının muayene muhtırası kısmı en geç 5 (beş) iş günü içinde tanzim edilir. Söz konusu belgenin tanzimi ile muayene işlemleri başlamış kabul edilir.

Yüklenicinin, malı ihale dokümanına ve sözleşmesine uygun şekilde idareye teslim etmesinden sonra öncelikle fiziksel muayene kapsamındaki nitelikler kontrol edilir. Fiziksel muayenesindeki niteliklerin tamamı ihale dokümanında belirtilen hükümlere uygun bulunmayan malın numuneleri, laboratuar muayenesine gönderilemez. Fiziksel muayene veya laboratuar muayene aşamalarında, niteliklerin bazıları uygun çıkmaz ise muayene yarıda bırakılmaz, tamamı muayene edilir ve sonuç, Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararına yazılır. İhale dokümanı veya sözleşmesinde yer almayan hususlar (Kontrol Muayenesi hariç) yaptırılmaz.

Muayeneyi yapacak makam tarafından, öncelikle yükleniciye muayene ve kabul işlemlerinin yapılacağı tarih bildirilerek belirtilen yer, gün ve saatte hazır olması yazılı olarak bildirilir. Bu yazılı bildirim; elden, belgegeçer, elektronik posta ve/veya kargo şirketleri ile yapılabilir. Bu yazılı bildirim, belgegeçer veya elektronik posta ile yapıldığı takdirde, ayrıca evrak posta ile de gönderilir. Bildirimin postaya verilmesini takip eden yedinci gün, yükleniciye tebliğ edilmiş sayılır. Ancak bildirimlerin yükleniciye elden veya kargo ile yapılması halinde ayrıca posta yolu ile gönderilmesine gerek yoktur. Ayrıca yüklenici; muayene yerini, tarihi ve saatini öğrenmek için idareyle gerekli koordinasyonu yapar.

Yüklenici, sadece fiziksel muayenelere (itiraz muayenesi dahil) katılabilir. Yüklenicinin muayenede hazır bulunup bulunmadığının tespiti yapılır, Yükleniciden veya vekilinden temsile yetkili olduğuna dair belgelerin aslı veya noter onaylı sureti kimlik belgesi ile görülür ve fotokopisi alınır. Yüklenici katılmasa bile muayeneye devam edilir.
Yüklenicinin hazır bulunmaması veya hazır bulunmasına rağmen imzadan imtina etmesi halinde, bu durum Muayene Tutanağına Katılmadı veya İmzalamadı ibaresi yazılarak kayıt altına alınır. Muayene aynı gün bitmediği takdirde muayeneye katılan yükleniciye muayenenin devam edeceği gün ve saat tebliğ edilir. Bu zaman zarfında mal bozulursa veya evsafını değiştirirse Ciheti Askeriye'den herhangi bir hak talep edilmeyecektir.

Komisyon tarafından; muayenesi tamamlanan mala ilişkin Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı ekleri muayeneyi talep eden makama gönderilir. Her türlü muayene sonucu ilgili saymanlık tarafından yükleniciye tebliğ edilir. Ancak, yüklenicinin fiziksel muayene esnasında hazır bulunması halinde, sonuç Muayene ve Kabul Komisyonu tarafından yükleniciye imza karşılığı tebliğ edilir ve bu durum ilgili saymanlığa bildirilir. Yüklenicinin imzaya imtina etmesi halinde durum bir tutanakla tespit edilir ve yükleniciye tebliğ yapılmış sayılır. Mal niteliklerine uygun bulunmamış ise tebligat ile birlikte muayene muhtırası ve eklerinin fotokopileri de yükleniciye gönderilir veya verilir.

İTİRAZ MUAYENELERİ
Muayene sonucunda verilen NİTELİKLERİNE UYGUN DEĞİLDİR kararına, yüklenicinin itirazı sonucunda yapılan muayenedir. Yüklenici, itiraz komisyonuna yeni veya farklı belge sunamaz (belgenin alındığı resmi kurumun hatasından kaynaklanan yanlış belgeler için aynı kurum tarafından verilen düzeltici belgeler hariç). İtiraz komisyonu mevcut belgeler (varsa) üzerinden değerlendirmesini yapar. İtiraz muayeneleri sadece ilk muayeneden olumsuz çıkan ve itiraz edilen noktalar üzerinde ve ilk komisyonca tutulan numune, numune yoksa mal üzerinden yapılır.
Malın fiziksel muayene sonucunda reddedilmesi halinde yüklenici , muayene sonucunun tebliğini müteakip iki (2) iş günü içerisinde, ilk muayeneyi yapan komisyonun bağlı olduğu Komutanlığa yazılı olarak itirazda bulunmak suretiyle ikinci bir muayene talep edebilir. Bu takdirde, ilk muayene ve kabul komisyonunda bulunmayanlardan TSK. Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinde belirtilen esaslara göre oluşturulacak ikinci bir komisyon tarafından ikinci muayene yapılır. Bu komisyon tarafından verilecek karar taraflar için kesindir. Muayene ve Kabul bu karar esas alınarak sonuçlandırılacaktır. Muayene sonucu hakkında ihtilaf olması halinde mahkemede, taraflar bu raporu delil olarak kabul edeceklerdir. Muayene aynı gün bitmediği takdirde muayeneye katılan yükleniciye muayenenin devam edeceği gün ve saat tebliğ edilir. Bu zaman zarfında mal bozulursa veya evsafını değiştirirse Ciheti Askeriye'den herhangi bir hak talep edilmeyecektir.

KABULDE GÖRÜLECEK KUSUR VE NOKSANLIKLARA YAPILACAK İŞLEMLER
Sözleşme konusu malın, muayene yerinden çıkartılmadan giderilebileceği komisyon tarafından değerlendirilen; montaj, ambalaj, muhteviyat malzemeleri, eksik ve yanlış belge/doküman/etiket gibi malın veya işin fonksiyonunu, orijinalliğini ve bütünlüğünü etkilemeyecek şekildeki kusur ve noksanlıklardır.

Bu kapsamdaki kusur ve noksanlıkların fiziksel muayene sonucunda komisyon tarafından tespit edilmesi halinde;
            (a) Bu kusur ve noksanlıkların tamamlanması için yükleniciye süre verilerek muayene tutanağında belirtilir. Bu süre 7 (yedi) iş gününü geçemez.
            (b) Kusur ve noksanlıkların verilen süre sonunda giderilip giderilmediği komisyon tarafından kontrol edilerek “Muayene ve Kabul Komisyonu Muayene Raporu” düzenlenir.
            (c) Kabulde görülecek kusur ve noksanlıklar ile ilgili hükümler itiraz muayenelerinde uygulanmaz.


TESLİM SÜRESİ İÇERİSİNDE MUAYENE HAKLARI
Yüklenici, teslim süresi içinde getirilen malların muayenelerinin uygun çıkmaması, malın reddedilmesi halinde reddedilen malın yerine teslim süresi içerisinde 1 (bir) defa daha mal teslim etme hakkına sahiptir. Taahhüt ettiği malı teslim sürelerine uygun olarak yerine getirmediği takdirde, idare tarafından verilecek 10 (on) günlük ihtarlı süre içerisinde, yüklenici 1 (bir) defa mal getirme hakkına sahiptir.

REDDEDİLEN MALIN DEPODAN KALDIRILMA HALİ
Reddedilen malın, muayene sonucunun yükleniciye tebliğ edildiği tarihten itibaren 5 (beş) gün içerisinde bulunduğu yerden kaldırılması mecburidir. Bu müddet içerisinde kaldırmadığı takdirde, yüklenici geçecek her gün için 100,00 (yüz) TL. para cezası verecektir. Ancak cezalı müddet hiçbir şekilde on (10) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki muhakemat müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre içerisindeki malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden dolayı alıcı birlik/kurum sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye ve depolama ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilecektir.

YÜKLENİCİNİN GÖREVLERİ:
Yüklenici, sadece fiziksel muayenelere (itiraz muayenesi dahil) katılabilir.

Yüklenici tarafından muayene edilecek malın;
a. Tamamının incelenmesini kolaylaştıracak bir düzende bulundurulması, usulüne uygun ve kolay muayene yapılabilmesi için muayeneye başlamadan önce, belirli bölümlere ayrılmasını sağlamak.
b. Yüklenici tarafından getirilen ve muayenesi yapılacak olan malın cinsine göre, muayenenin başlangıç aşamasında, muayene/test ile numune alımı için gerekli olan araç, gereç, ölçüm aletleri ve diğer malzemeler (mühimmat, yakıt, yağ vb.) ile ihtiyaç duyulan kullanıcı, işletmeci ve yardımcı personelin hazır olmasını sağlamak.
c. İdareye teslim edilecek maldan, numune payı alınacağının ihale dokümanı ve sözleşmesinde belirtilmesi halinde, numune paylarını malın teslimi aşamasında teslim etmek.
ç. İdareyle gerekli koordinasyonu kurarak muayene yerini, tarihi ve saatini öğrenmek.
d. Fiziksel muayene sonucunun ve laboratuvar muayenesi için numunelerin gönderileceği laboratuvar bilgilerinin tebliğini müteakip 5 (beş) işgünü içinde, analizler için gerekli olan ücretleri ilgili birimlere yatırmak ve ücretlerin yatırıldığına dair belgeyi Muayene ve Kabul Komisyonuna vermek.

MUAYENE VE KABUL HİZMETLERİYLE İLGİLİ DİĞER HUSUSLAR

Muayene esnasında gerekli her türlü alet, araç, gereç, ortam, test ve ölçme cihazı/aleti, sarf malzemesi, doküman, yardımcı personel ve her türlü muayene masrafları (TSK Laboratuvarlarında yapılamayan analiz ve test masrafları dahil olmak üzere) yüklenici tarafından karşılanacaktır.
Malların muayenelerinin gerektirdiği her türlü masraflar (istifleme, gruplama, teslim yerine indirme, kutu, ip, mühür mumu, ambalaj vb.) yükleniciye ait olacaktır.
 

Muayene ve testler tamamlandıktan sonra kabul işlemlerinin yapılması için yüklenicinin ilgili mal saymanlığına dilekçe ile başvurma zorunluluğu bulunmamaktadır.

 

30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.

Madde 31 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi

31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;

a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,

b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan teknik şartnameye uygunluğu,

bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, teknik şartnamede belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dâhilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve teknik şartname çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dâhilinde raporunda yer verir.

31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da teknik şartnamesine uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.

31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.

31.4. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 32 - Sözleşmenin devir şartları

32.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 33 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler

33.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve şartnamelere uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.

33.2. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 34 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi

34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak mali veya malları süresinde teslim etmemesi halinde 10 gün süreli yazılı ihtar yapılarak gecikme cezası uygulanır.

34.2. Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmemesi halinde, gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin % 0,1’i (binde bir) oranında gecikme cezası uygulanır.

34.3. Gecikme cezası, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Bu ceza tutarı; ödemelerden ve kesin teminat ile varsa ek kesin teminatlardan karşılanamaması halinde Yükleniciden ayrıca tahsil edilir.

34.4. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.

34.5. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

34.6. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 1 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde ihtar yapılır.

 

Madde 35 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi

35.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

35.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

35.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

35.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

35.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

35.3.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması,

hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

35.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

35.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 36 - Fesih tarihinin belirlenmesi

36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.

36.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından yayımlanan aylık toptan eşya fiyat endeksine göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

36.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile ihale etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.

Madde 37 - Fesih halinde yapılacak işlemler

37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.

37.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.

37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.

37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.

37.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.

37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:

a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,

b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,

c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle,

gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

Madde 38 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi

38.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya ihale dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.

Madde 39 – Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti

39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 40 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk

40.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın teknik şartnameye uygun başkan bir mal ile değiştirilmesi veya işin teknik şartnameye uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.

40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkânsız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.

Madde 41 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu

41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 42 - Anlaşmazlıkların çözümü

42.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ANKARA mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Madde 43 - Hüküm bulunmayan haller

43.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.

Madde 44 - Diğer hususlar

44.1.    Gecikme Halinde Uygulanacak Cezalara İlişkin Düzenlemeler:

44.1.1. Taahhüdün süresinde yerine getirilmediğinin (hiç mal teslimatı yapılmaması veya teslim edilen malların muayenede uygun bulunmaması veya işin bitirilmemesi) ilgili birlik/kurum tarafından tespit edilmesini takip eden günden başlatılacak ve teslimatın yapıldığı/işe başlandığı tarihe kadar (dahil) hesap edilecektir.
44.1.2.Cezalı sürenin başladığı, sözleşmenin 2.4 ncü maddesindeki esaslara göre bildirilir ve bu bildirimi yüklenici dikkate almak zorundadır. Müteakiben iadeli taahhütlü posta yoluyla veya imza karşılığı elden tebligat yapılır.
44.1.3. İhtarlı süre, ihtarın yükleniciye tebliğ edildiği günün ertesi gününden itibaren başlayacak, ancak ceza hesaplaması, taahhüdün yerine getirilmediğinin ilgili birlik/kurum tarafından tespit edildiği günün ertesi gününden itibaren başlatılacaktır.
44.1.4. Taahhüdün yerine getirilmediğinin tespit edilmesini takip eden günden itibaren ihtarın yükleniciye yazılı tebliğ edileceği güne kadar, yüklenicinin mal getirmesi/hizmeti sunması halinde kabul edilecek ve ceza, teslime kadar (dahil) geçen süre için hesaplanacaktır. Bu durumda ihtar noter kanalıyla gönderilse dahi, ayrıca elden tebliğ edilecek ve bu tebliğ geçerli olacaktır.
44.1.5. Yüklenici, fiziksel muayene sonucunun ve laboratuvar muayenesi için numunelerin gönderileceği laboratuvar bilgilerinin tebliğini müteakip 5 (beş) işgünü içinde, analizler için gerekli olan ücretleri ilgili birimlere yatırmak ve ücretlerin yatırıldığına dair belgeyi Muayene ve Kabul Komisyonuna vermek zorundadır. Belirtilen süre içinde analiz ücretlerinin yatırılmaması veya ücretlerin ödendiğine dair belgenin sunulmaması halinde, gecikilen her takvim günü için numunenin alındığı ilgili parti malın parasal tutarının binde bir (% 0,1) oranında gecikme cezası uygulanır. Bu husustaki cezalı süre on beş (15) günü geçemez. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20.(a) maddesi hükümlerine göre işlem yapılacaktır.
44.2. İhaleyi Yapan İdareye Yapılacak Şikâyet ve Başvurular: İstekli, aday ve istekli olabilecekler tarafından, ihaleyi yapan idareye karşı yapılacak şikayet başvuruları, yürürlükteki mevzuata uygun şekilde yapılacaktır.
44.3. Lağıv ve İntikal Hali: Teslim yeri birlik veya kurumun lağıv, nakil, teşkilat değişikliği veya intikali gibi hallerde, alıcı makam sözleşmeyi başka bir askeri Birlik ve Kuruma aynen devretmeye yetkilidir. Sözleşmenin devredilmesi halinde; ihale şartnamesinin bütün tatbikatı sözleşmeyi devralan makamca yürütülür.
44.4. 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu ve Maliye Bakanlığının ilgili tebliği uyarınca damga vergisinin ödendiğini gösteren makbuz sureti sözleşme imzalanmadan önce idareye teslim edilecektir.
44.5. Mücbir sebep halleri dışında, yüklenicinin herhangi bir sebeple idareye yapacağı yazılı veya sözlü müracaatlar teslim süresini durdurmayacak ve yüklenici bu konuda herhangi bir hak talebinde bulunamayacaktır.
44.6. İstekliler birim fiyatlarını virgülden sonra iki haneden fazla olacak şekilde verebilecektir. Bu durumda da birim fiyatla miktarın çarpılması sonucu bulunan tutarlar, virgülden sonra iki hane olacak şekilde yuvarlanarak yazılacaktır.
44.7. Sözleşmenin uygulanmasındaki yetkiler :
44.7.1.Teslim edilecek mallara ait tebligatlar Taşınır (Tük.625) Mal Saymanlığınca yapılacaktır.
44.7.2. İhtar, teslim programında değişiklik, iş artışı onayı, iş eksilişi onayı, teminat iradı, fesih onayı, teminat iadesi, uygulaması ve hazine zararlarının tahsili gibi işlemler 4’üncü Kolordu Komutanlığınca yapılacaktır. Bu işlemlerin usulüne uygun olarak yapılabilmesi için sözleşme hükümlerine göre 4’üncü Kolordu Komutanlığına zamanında bildirilmesinden Taşınır Mal Saymanlığı sorumludur.

Madde 45 - Yürürlük

45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması

46.1. Bu sözleşme .................. maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra ….. /….. / ........ tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin “aslına uygun idarece onaylı suretini” düzenleyip yükleniciye verecektir.

NOT:fAKS VE MAİL İLE YAPILAN TEKLİFLER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.

         

 

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim