• İhale No
    1208857
  • İhale Adı
    Çam Kereste Alımı
  • Sektör
    Ağaç, Ahşap Ürünleri ve Malzemeleri
  • İhale Tipi
    Mal Alımı
  • İhale Usulü
    Doğrudan Temin
  • İhale Tarihi
    18 Kasım 2016 15:00
  • İdare
    Erzincan 3. Ordu Komutanlığı
  • İhale İli
    Erzincan
  • İşin İli
    Erzincan
  • Yayın Tarihi
    14 Kasım 2016
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun
İşin Adı : Çam Kereste Alımı
İhale Usulü : Doğrudan Temin (3-b)
         
İdare Adı : 3'üncü Ordu Komutanlığı İhale Komisyon Başkanlığı
Adres : 3'üncü Ordu Komutanlığı İhale Komisyon Başkanlığı / ERZİNCAN
Telefon : 0 446 223 58 30
Faks : 0 446 223 6584
Elektronik Posta Adresi :
         
Malın Niteliği ve Türü : Ayrıntılı bilgiye ihale ilan metni kısmından ulaşılabilir.
Malın Miktarı : 32 METREKÜP
Mal Teslim Yeri : 53'ÜNCÜ Bkm.Mrk.K.lığı Taş. (Day)-328 Mal Say.lığı/ ERZİNCAN
Mal Teslim Tarihi: Sözleşmenin imzalanmasını müteakip 20 takvim günü
İhale Yeri : 3'üncü Ordu K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı / ERZİNCAN
İhale Tarihi : 18.11.2016 15:00:01

 

İhale İlanı Metni 

MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN İHALE İLANI

 

İşin Adı                      : Çam Kereste Alımı 

İhale Usulü                 : Doğrudan Temin (3-B)

         

İdare Adı                     : 3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI

Adres                         : 3’üncü Ordu K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı 24100 Merkez/ERZİNCAN

Telefon                      : +904462235830 / 0 446 223 09 55

Faks                           : +904462236584

Elektronik Posta Adresi : ihale244581@gmail.com

         

Malın Niteliği ve Türü : Çam Kereste Alımı. (32 Metreküp)

Malın Miktarı              : 1 Kalem

Mal Teslim Yeri          : 53'üncü Bkm.Mrk.K..Tşn.(Day.)-328 Mal Say.lığı

Mal Teslim Tarihi      : Sözleşmenin imzalandığı günün ertesi gününden başlamak üzere 20 (Yirmi) takvim günü içerisinde yüklenici veya kanuni temsilcisi tarafından teslim edilecektir.

İhale Yeri                    : 3’üncü Or.K.lığı İhale Koms.Bşk.lığı /ERZİNCAN

İhale Tarihi                : 18.11.2016 /  15:00:00

 

İhale İlanı Metni 
 

T.C.
KARA KUVVETLERİ KOMUTANLIĞI
3'ÜNCÜ ORDU İHALE KOMİSYON BAŞKANLIĞI - ERZİNCAN
TEKLİF


1. Hammadde Çam Kereste Alımı (1 Kalem) malzemesi alımına ilişkin dokümanı oluşturan tüm belgeler tarafımızdan okunmuş, anlaşılmış ve kabul edilmiştir.

 

2. Dokümanda yer alan tüm düzenlemeleri dikkate alarak teklif verdiğimizi, dokümanda yer alan yükümlülükleri yerine getirmememiz durumunda uygulanacak yaptırımları kabul ettiğimizi beyan ederek  alıma aşağıda yazdığımız fiyatı vermeyi teklif ve taahhüt ediyoruz. 


S. NU. STOK NU.  MALZEMENİN CİNSİ  MİKTARI / BİRİMİ  BİRİM FİYATI (KDV'DEN MUAF) TL. TUTARI (KDV'DEN MUAF) TL.

S.
NU.    STOK NU.    MALZEMENİN CİNSİ                         MİKTARI / BİRİMİ                        BİRİM FİYATI                     TOPLAM TUTAR

                                                                                                                                                       (KDV'DEN MUAF) TL.          (KDV'DEN MUAF) TL.

1.   5510KK0436954    KERESTE, ÇAM TAHTA               32 METREKÜP

                                           2.5X20X400 CM.(2'İNCİ SINIF)

               

     AÇIKLAMALAR:

  

1. İhtiyaç duyulan malzemeler Alım komisyonu üyeleri tarafından yapılacak piyasa fiyat araştırmasını müteakip istekliler tarafından birim fiyat teklifi verilecek olup, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatlarının çarpımı sonucu bulunan bedel üzerinden değerlendirilecektir.

2. Bu alımda; Piyasada tekliflerin alınması sonucunda; İstekliler tarafından teklif fiyatların yaklaşık maliyeti aşması sonucunda; alım komisyonu tarafından en geç 2 iş günü içerisinde teklif veren isteklilere tekrar teklifler gönderilir. Bu isteklilerden 3 iş günü içerisinde son tekliflerini vermeleri istenir.

3. Alım, Ekli Sözleşme Tasarısı ve Evsafa göre yapılacaktır.

4. Bu alımda ekonomik açıdan en avantajlı teklif, teklif edilen fiyatların en düşük olanıdır.

5. Geçici teminat alınmayacaktır. Sözleşme imzalanmadan önce en avantajlı teklifi veren isteklinin alım bedeli üzerinden % 6 oranında kesin teminat alınacaktır. Malzemelerin teslim süresi Sözleşmenin imzalanmasına müteakip  20 takvim günüdür.

6. Bu alım sadece yerli isteklilere açık olup, yerli malı teklif eden yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.

7. Malzemeler, Sözleşmenin imzalanmasına müteakip 20 (Yirmi) takvim günü içerisinde yüklenicinin bizzat kendisi veya yetki verdiği şahıs tarafından defaten tek parti halinde 53'üncü Bkm.Mrk.K.lığı Taşınır (Dayanıklı) 328 Mal Saymanlığı/Erzincan depolarına teslim edilecektir. Son teslim tarihi hafta sonuna denk geldiğinde haftanın ilk iş günü teslimat yapılacaktır.

8. Malzemelerin muayenesi 3’üncü Ordu Komutanlığı Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığınca 53'üncü Bakım Merkezi K.lığı 328 Taşınır (Dayanıklı) Mal Saymanlığı depolarında yapılacaktır.

9. Söz konusu alımın tamamı; Milli Savunma ve İç Güvenlik ihtiyaçları için yapıldığından 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 13/f Maddesi Gereğince Katma Değer Vergisinden Muaftır.

10. 4734 Sayılı KİK. 3/b Maddesi istinaden 20.04.2009 tarihli ve 2009/14973 Karar Sayılı Bakanlar Kurulu Kararının 11/g maddesine istinaden 4734 sayılı kanunun 22'nci maddesinin (d) bendinde, büyükşehir belediye sınırları dahilinde bulunan idareler için belirtilen ve her yıl Kamu İhale Kurumunca güncelleştirilen limit kapsamında uygulanacaktır.

NOT: Güncel İletişim Bilgileri Aşağıdadır;
İletişim                       :
Tel/Fax           : 0 446 223 58 30- 223 09 55 /   04462236584
Email              : ihale244581@gmail.com Teklif Sahibi İsteklinin Kimliği/Ünvanı ve İmzası
Teklif Teslim Tarihi : 18.11.2016
Teklif Teslim Saati : 15:00
Teklif Teslim Yeri : 3’üncü Or.K.lığı İhale Koms.Bşk.lığı      

İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:

Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.

2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.

            a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3’ÜNCÜ ORDU KOMUTANLIĞI

            b.Telefon Numarası                : +904462235830 / 223 09 55

            c.Fax Numarası                       : +904462236584

            d.Elektronik Posta adresi      :  ihale244581@gmail.com

 

 

1 Kalem Çam Kereste Alımı

MAL ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI

Madde 1 - Sözleşmenin tarafları

1.1. Bu sözleşme, bir tarafta 3’üncü Ordu K. Milli Savunma Bakanlığı Genel Kurmay Başkanlığı Bağlıları ve Müşteşarlık (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta.................... (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir.

Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler

2.1. İdarenin

a) Adı: 3’üncü Ordu K. Milli Savunma Bakanlığı Genel Kurmay Başkanlığı Bağlıları ve Müşteşarlık

b) Adresi: 3’üncü Ordu K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı 24100 - Erzincan Merkez / Erzincan

c) Telefon numarası: 4462235830

ç) Faks numarası:      4462236584

d) Elektronik posta adresi(varsa): kak@kkk.tsk.tr

2.2. Yüklenicinin

a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ....................................................

b) T.C. Kimlik No: ..................................................................

c) Vergi Kimlik No: .................................................................

ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ..............................................

d) Telefon numarası: ................................................................

e) Bildirime esas faks numarası: ....................................................

f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ..................................

2.3. Her iki taraf 2.1 ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresleri olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ ilgili tarafa yapılmış sayılır.

2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler.

Madde 3 - Sözleşmenin dili

3.1. Sözleşme ve ekleri Türkçe olarak hazırlanmıştır.

Madde 4 - Tanımlar

4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında; 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği ile Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik ve alım dokümanında yer alan tanımlar geçerlidir.

Madde 5 - Sözleşmenin konusu işin/alımın tanımı

5.1. Sözleşmenin konusu; İdarenin ihtiyacı olan ve aşağıda miktarı belirtilen ve teknik özellikleri Evsafta düzenlenen 1 Kalem Çam Kereste Alımı, alım dokümanı ile bu sözleşmede belirlenen şartlar dahilinde Yüklenici tarafından temini ve İdareye teslimi işidir.

5.1.1. Sözleşme kapsamında alımı yapılacak mal / malların miktarı:

S.
NU.               STOK NU.                       MALZEMENİN CİNSİ                                                                    MİKTARI / BİRİMİ

1.            5510KK0436954                KERESTE, ÇAM TAHTA 2.5X20X400 CM.(2'İNCİ SINIF)             32metreküp

5.1.1.2. Bu Sözleşme ile temin edilecek mal/mallar, sözleşme ve eklerinde yer alan düzenlemelere uygun teslim edilecektir.

Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli

Bu sözleşme birim fiyat sözleşme olup, İdarece hazırlanmış cetvelde yer alan her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için Yüklenici tarafından teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan tutarların toplamı olan .................. (rakam ve yazıyla)  .......................................................... bedel üzerinden akdedilmiştir.

Alınan mazalların ve yapılan işlerin bedellerinin ödenmesinde, birim fiyat teklif cetvelinde Yüklenicinin teklif ettiği ve sözleşme bedelinin tespitinde kullanılan birim fiyatlar esas alınır.

Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil giderler

7.1. Sözleşme bedeline dahil olan vergi, resim ve harçlar

7.1.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki ilgili mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince alım ve sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek bütün vergi,  resim, harçlar ile diğer giderler sözleşme bedeline dahildir. Alımı yapılacak malzemeler Birlikler tarafından bizzat iç güvenlik görevlerinde ve harekat alanında, personel, yük, mühimmat harp silah ve gereçlerinin intikal ve taşınmasında kullanılacağından 3065 sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 13.f maddesi ve Maliye Bakanlığının 112 Nu.lı KDV Genel Tebliği gereğince Katma Değer Vergisi ( KDV ) ödenmeyecektir.

7.2. Sözleşme bedeline dahil olan diğer giderler

7.2.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin ulaşım, ambalaj, tahmil, tahliye, istif, tartı, muayene (TSK laboratuarlarında yapılamayan analiz ve test masrafları vb.), istenmesi halinde Garanti taahhütnamesi Damga Vergisi ve her türlü sigorta giderleri (sözleşmenin çoğaltılması dahil) sözleşme bedeline dahildir.

Madde 8 - Sözleşmenin ekleri

8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile alım dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılıklar olması halinde alım dokümanında yer alan hükümler esas alınır.

8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir:

1) Sözleşme tasarısı,

2) Evsaf,

3 Yazılı açıklamalar.

8.3. Yukarıdaki belgelerin zeyilnameleri, ait oldukları dokümanın öncelik sırasına sahiptir.

Madde 9 - Sözleşmenin süresi

9.1. Sözleşmenin süresi, malzemelerin 2 yıl garanti süresi de göz önüne alınarak işe başlama tarihinden itibaren 910 takvim günüdür.

Madde 10 - Malın/İşin teslim alma şekil ve şartları ile teslim programı

10.1. Malın teslim yeri: 53 üncü Bakım Merkezi Komutanlığı /ERZİNCAN

10.2. İşe başlama tarihi : Sözleşmenin imzalandığı günün ertesi günü işe başlanacaktır. Sözleşmenin imzalandığı tarih, tebligatın elden tebliği şeklinde nitelendirilecek ve bu madde gereği ayrıca yükleniciye işe başlama tebligatı çekilmeyecektir.

10.3. Teslim programı ve teslim tarihi

10.3.1. Mal Teslimine İlişkin Hususlar : Mal/mallar defaten (tek parti olarak), Sözleşmenin imzalandığı günün ertesi gününden başlamak üzere 20 (Yirmi) takvim günü içerisinde yüklenici veya kanuni temsilcisi tarafından 53’üncü Bakım Merkezi Komutanlığı Taşınır Dayanıklı 328 Mal Saymanlığı Muvakkat Deposuna (Piyasa Malları Geçici Depolama) teslim edilecektir.

10.3.2. Mal/malların teslimatı iş günü ve iş saatlerinde yapılacaktır. Ancak; son teslim günü resmi tatil gününe tesadüf ettiği takdirde teslimat ilk iş günü mesai sonuna kadar yapılacaktır.

10.3.3. Mal/mallar Taşınır Dayanıklı 328 Mal Saymanlığı Taşınır Mal Sorumlusu tarafından Taşınır Mal Geçici Teslim Tesellüm Belgesi ile teslim alınacaktır.

10.3.4. Teslim edilen Mal/mallar kabulü yapılıncaya kadar geçen süre içerisinde muayenede RED olma hali dışında yükleniciye iade edilmeyecektir.

10.3.5. Yüklenici, ihale dokümanı ve sözleşme şartlarına uygun olarak taahhüdünü süresinde yerine getirmediği (hiç mal teslimatı yapmadığı veya teslim edilen Mal/malların muayenede uygun bulunmadığı veya işi bitirmediği) takdirde bu sözleşmenin 34'üncü, madde hükümleri uygulanır.

10.3.6. Yüklenici, Mal/malları ihale dokümanı ve sözleşme şartlarına uygun şekilde muayeneye hazır hale getirdiğini ilgili saymanlık veya sözleşme makamına bildirmesinden itibaren, Taşınır Dayanıklı 328 Mal Saymanlığınca 5 (Beş) iş günü içerisinde asgari 4 (Dört) nüsha Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı tanzim edilmek suretiyle 3'üncü Ordu Muayene ve Kabul Komisyon Başkanlığına müracaat edilecektir.

10.4. Teslim programında değişiklik

10.4.1. Yüklenici, İdarece onaylanmış teslim programına uymak zorundadır. Ancak zorunlu hallerde İdarenin uygun görüşü ile teslim programında değişiklik yapılabilir. İdarece onaylanan bir süre uzatımı bulunduğu takdirde, yüklenici bu hususun kendisine tebliği tarihinden başlamak üzere beş iş günü içinde yeni duruma göre bir teslim programı düzenlemek zorundadır.

Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler

11.1. Kesin teminatın miktarı ve süresi:

11.1.1. Yüklenici ................ .............................................. [Teminat tutarı rakam ve yazı ile yazılacaktır.] teminat olarak vermiştir.

11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi …../..../….. tarihine kadardır. Bu sözleşme hükümleri çerçevesinde yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde kesin teminat mektubunun süresi, uzatılan süre kadar yenilenir.

11.2. Ek kesin teminat:

11.2.1. Fiyat farkı ödenmesinin öngörülmesi halinde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin % 6'si, iş artışı olması halinde artış tutarının %6'si oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı, hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir.

11.2.2. Ek kesin teminatın, teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz.

11.2.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir.

11.3. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi:

11.3.1. Taahhüdün, sözleşme ve alım dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı İdareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra sözleşmenin konusunun piyasadan hazır halde alınıp satılan mal alımı olması ve bir garanti süresinin öngörülmesi halinde yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, garanti süresi öngörülmeyen hallerde ise tamamı, Yükleniciye iade edilir.

11.3.2. Yüklenicinin sözleşme konusu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin kesin kabul tarihine kadar ödenmemesi halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin teminatlar paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı yükleniciye iade edilir.

11.3.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; alım konusu malın veya malların kabul tarihinden veya varsa garanti süresinin bitim tarihinden itibaren 2 (iki) yıl içinde İdarenin yazılı uyarısına rağmen, talep edilmemesi nedeniyle iade edilmeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar, sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir.

11.3.4. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.

 

Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları

12.1. Ödeme yeri: İdare tarafından sözleşmeye ilişkin ödemeler 3’üncü Ordu Saymanlık Müdürlüğünce / ERZİNCAN 'de yapılacaktır. Yüklenici tarafından alım konusu malın, sözleşme ve alım dokümanına uygun şekilde teslim edilmesi koşuluyla ödemelere ilişkin hususlar ve ödeme zamanı aşağıda düzenlenmiştir.

12.2. Ödemeye esas para birimi TRY (Türk Lirası)'dır.

12.2.1. İdare, Muayene ve Kabul Komisyonunca kabul raporu düzenlenmesinden itibaren Yüklenicinin yazılı talebi üzerine en geç 60 takvim günü içinde Yükleniciye veya vekiline ödemeyi yapacaktır.

12.2.2. Yükleniciye yapılacak her tür ödeme, Sözleşme konusu alıma ilişkin olarak yükleniciye yapılacak her tür ödeme Maliye Bakanlığınca belirlenen serbest bırakma oranları dahilinde düzenlenecek ödeme emirlerine göre 53'üncü Bakım Merkezi Komutanlığı 2016 mali yılı bütçesinin 03.2.7.02 "Güvenlik ve Savunmaya Yönelik Silah,Araç, Gereç ve Savaş Teçhizatı İşletme Bakım İdame Giderleri " (K-0083- KD730HD12 ) Hammadde Alımı" ekonomik kodundan 3'üncü Ordu Komutanlığı Maliye Bütçe Başkanlığınca tahakkuka bağlanarak 3'üncü Ordu Saymanlık Müdürlüğünce (ERZİNCAN) yapılacaktır.

12.2.3. Söz konusu alımın tamamı; Milli Savunma ve İç Güvenlik ihtiyaçları için yapıldığından 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanununun 13/f Maddesi Gereğince Katma Değer Vergisinden Muaftır.

Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı

13.1. Yükleniciye taahhüdün gerçekleştirilmesi sırasında avans verilmeyecektir.

Madde 14 - Fiyat Farkı

14.1. Fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır.

14.1.1. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz.

Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumluluklar

15.1. Bu işte alt Yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı Yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır.

Madde 16 - Yüklenicinin yükümlülükleri

16.1. Yüklenicinin genel yükümlülükleri

16.1.1. Yüklenici, işlere gereken özen ve ihtimamı göstermeyi, sözleşme konusu malı/işi, sözleşme ve alım dokümanlarına göre belirlenen süre, miktar ve bedel dahilinde gerçekleştirmeyi ve oluşabilecek kusurları sözleşme hükümlerine uygun olarak gidermeyi kabul ve taahhüt eder. Yüklenici, üstlenmiş olduğu iş ve bu işe ilişkin programa uygun olarak, malın süresinde teslim ve montajı için gerekli her türlü makine, araç ve yardımcı tesisleri hazırlamak, her türlü malzemeyi ve personeli sağlamak zorundadır. İdarenin uyarı ve talimatlarına uymaması veya sözleşmede belirtilen yükümlülüklerin ihlal edilmesi nedeniyle, İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan yükleniciye tazmin ettirilir.

16.1.2. Yüklenici, işin yapımı sırasında 4735 sayılı Kanun ile yürürlükteki diğer kanun, tüzük, yönetmelik ve benzeri mevzuat hükümlerine de uymakla yükümlüdür. Yüklenicinin bu yükümlülüğünü ihlal etmesi nedeniyle ortaya çıkan zararlar ile üçüncü kişilere, çevreye veya İdare personeline verilen zarar ve ziyandan Yüklenici sorumludur. Bu şekilde meydana gelen zarar ve ziyanın İdarece tazmin edilmesi halinde, tazmin bedeli Yüklenicinin alacaklarından kesilmek suretiyle tahsil edilir. Yükleniciden yapılacak kesintilerin İdare alacağını karşılayamaması durumunda kalan miktar, Yüklenicinin kesin teminatı ile varsa ek kesin teminatı paraya çevrilmek suretiyle karşılanır. İdare alacağının bu şekilde dahi tahsil edilemediği durumlarda, alacak miktarı genel hükümlere göre Yükleniciden tahsil edilir.

16.1.3. Yüklenici, sözleşme konusu malların İdareye teslimine kadar korunmasından sorumludur. Yüklenici, malın İdareye tesliminden önce deprem, su baskını, toprak kayması, fırtına, yangın, hırsızlık, üçüncü kişiler tarafından verilecek zararlar dahil olmak üzere malın zayii, kısmen veya tamamen hasar görmesi gibi durumlarda malı yenisi ile değiştirmek zorundadır.

16.1.4. Yüklenici, yetkili kuruluşlarca alım konusu malın piyasaya arzına ve ürün güvenliğine ilişkin yaptıkları düzenlemelere uygun mal teslim etmek zorundadır.

16.2. Güvenlik önlemleri

16.2.1. Yüklenici;

a) İşle ilgili olarak uyulması gereken tüm güvenlik kurallarına uymak,

b) İşyerinde bulunma yetkisine sahip tüm personelin güvenliğini sağlamak,

c) İşyerinin ve bu iş nedeniyle kendisine tevdi edilen her türlü ekipman, malzeme, araç gereç ile bilgi ve belgelerin güvenliğinin sağlanması için her türlü tedbiri almak,

ç) Malın temini ile sair yükümlülüklerin yerine getirilmesi nedeniyle üçüncü kişilerin can ve mal güvenliğinin sağlanması amacıyla ilgili mevzuat uyarınca her türlü tedbiri almak, zorundadır.

16.2.2. Yüklenicinin bu zorunluluklara uymaması nedeniyle İdarenin ve/veya üçüncü şahısların bir zarara uğraması halinde, her türlü zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir.

16.3. Yüklenicinin çalıştırdığı personele ilişkin sorumlulukları

16.3.1. Yüklenici, işin yerine getirilmesi sırasında yasa, yönetmelik ve tüzükler ile belirlenen standartlara uygun iş ve isçi sağlığı ile ilgili tüm güvenlik önlemlerini almakla yükümlüdür.

16.3.2. Yüklenicinin ilgili mevzuata göre gerekli önlemleri almasına rağmen olabilecek kazalarda, Yüklenicinin personelinden kazaya uğrayanların tedavilerine ilişkin giderler ile kendilerine ödenecek tazminat Yükleniciye aittir. Ayrıca, personelden iş başında veya iş yüzünden ölenlerin defin giderleri ile ailelerine ödenecek tazminatın tümü de Yüklenici tarafından karşılanır.

16.3.3. Yüklenicinin teknik ve idari personeli ile Alt Yüklenicileri ve bunların personelinden her ne şekilde olursa olsun, iş başında bulunmasına engel durumları tespit edilenler, İdare tarafından yapılacak bildirim üzerine, Yüklenici tarafından derhal iş başından uzaklaştırılır.

16.3.4. İhale dokümanında Yüklenici tarafından personel çalıştırılması öngörülmüş ise bu personelin çalıştırıldığına ilişkin belgeleri İdareye vermek zorundadır.

16.4. Malların taşınması

16.4.1. Yüklenici, iş için gerekli tüm mal ve malzemenin montajından, ambalajlanmasından, yüklenmesinden, taşınmasından, teslim edilmesinden, boşaltılmasından, depolanmasından ve korunmasından sorumludur. Malzemelerin taşınması sırasında meydana gelebilecek her türlü hasardan Yüklenici sorumludur.

16.4.2. Yüklenici malın taşınması sırasında kendi personelinden dolayı yolların, köprülerin zarar görmemesi için gerekli çabayı gösterecektir. Bu amaçla uygun taşıtların ve yolların kullanılması esastır. Yolların kullanımı ile ilgili olarak yetkili makamlardan izin alınması gerekiyorsa, gerekli izinler taşıma işleminin başlamasından önce Yüklenici tarafından temin edilir. Erişim yollarının kullanılması nedeniyle, ilgili kurum ve kuruluşlardan gelecek her türlü talep, Yüklenici tarafından karşılanır.

16.5. Garanti ve bakım, onarım

16.5.1. Garanti: Yüklenici tarafından teslim edilecek malların kabulünden sonra asgari 2yıl garanti süresi olacaktır. Yüklenici bu mallara ait garanti belgelerini İdare adına düzenletmek ve orijinal nüshalarını İdareye teslim etmekle mükelleftir. Alınan mallara ilişkin İdare adına garanti belgesi düzenlenmesinin mümkün olmaması durumunda yüklenici garantiye ilişkin taahhütleri içeren bir belgeyi İdareye sunmak zorundadır. Garanti kapsamındaki malzemede sözleşme süresi içerisinde tespit edilecek hata, ayıp ve eksikliklerin garanti sağlayan kişi veya kuruluş tarafından giderilmesini Yüklenici üstelenecektir. Bu yükümlülüğün Yüklenici tarafından yerine getirilmemesi halinde İdare, garantinin sağlanması için yapacağı tüm giderleri Yüklenicinin alacağından keserek veya teminatını paraya çevirerek tahsil eder.

16.5.1.1. Yüklenici, malın; garanti süresi içinde, gerek malzeme ve isçilik gerekse montaj hatalarından dolayı arızalanması halinde isçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin tamirini yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

16.5.1.2. Yüklenici, garanti süresi boyunca, malın kullanım kılavuzu veya diğer dokümantasyonunda belirtilen periyotlarda bakımını, her türlü sarf malzemesinin bedeli [kendine] ait olmak üzere gerçekleştirecektir.

16.5.1.3. Malın arızalanması durumunda tamirde geçen süre garanti süresine eklenir.

16.5.2. Satış sonrası bakım, onarım ve yedek parça temini

16.5.2.1. Malın tamir süresi en fazla 20 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın yükleniciye veya yetkili servise bildirildiği tarihinden başlar. Malın arızasının 10 iş günü içerisinde giderilememesi halinde yüklenici tamir sonuna kadar benzer özelliklere sahip başka bir malı idareye tahsis eder.

16.5.2.2. Malın İdareye teslim edildiği tarihten itibaren, kullanım hataları dışında yukarıda belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içerisinde; aynı arızanın 2, fazla tekrarlanması veya farklı arızaların 4, fazla meydana gelmesi veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının 6 fazla olması ve bu arızaların maldan yararlanamama sonucunu ortaya çıkarması durumunda, yüklenici mali değiştirmekle yükümlüdür. Ancak, malın birden fazla üniteden oluşması halinde yüklenici, sadece arızanın meydana geldiği ünite veya üniteleri değiştirmekle yükümlüdür.

16.5.3. Yüklenicinin sözleşmede hüküm altına alınmış olmasına rağmen; bakım ve onarım yükümlülüğünü yerine getirmekten imtina etmesi veya gecikmeli olarak yerine getirmesi nedeniyle malda oluşacak zarar ve hasarların giderilmesinden Yüklenici sorumludur. Yüklenicinin bakım ve onarım yükümlülüğünü tam veya zamanında yerine getirmemesi sebebiyle malın onarımı imkansız hale gelmişse ve bu durum garanti kapsamı dışında ise Yüklenici, malın aynısını ücretsiz temin etmekle yükümlü olacaktır.

Madde 17 - Eğitim

17.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 18 - Alım konusu mala ilişkin dokümantasyon

18.1. Yüklenici, alım konusu mala ilişkin bakım talimatları, bakım prosedürleri, yeni parçaların montajı için gerekli montaj bilgilerini içeren teknik kılavuzları ve/veya kullanıcı kılavuzunu İdareye sunmak zorundadır.

18.1.1. Yüklenici alım konusu malın teknik kılavuz ve kullanıcı kılavuzlarının orijinal dili dışında, Türkçe iki kopyasını vermek zorundadır.

Madde 19 - Yeni model

19.1. Sözleşme konusu malın özelliği gereği yeni tasarlanan veya üretilen modeline dönüştürülme imkânının mevcut olması halinde; mevcut Evsafa uygun olması, bu değişiklik sebebiyle fiyat farkı veya ek bir maliyet talep edilmemesi ve İdare ile Yüklenicinin mutabakatı halinde, alım konusu mal yeni tasarlanan veya üretilen modeli ile değiştirilebilir.

Madde 20 - Ambalajlama

20.1. Sözleşme konusu mal, Evsafta aksi kararlaştırılmadığı durumlarda, orijinal ambalajında teslim edilecektir.

20.2. Malın uygun şekilde ambalajlanmaması nedeniyle meydana gelebilecek ve sigorta tarafından karşılanmayan hasar, zarar ve eksiklikler Yükleniciye aittir.

Madde 21 - Reklam yasağı

21.1. Yüklenici, İdare tarafından yazılı olarak izin verilmediği sürece, temin ettiği mal ile ilgili olarak İdarenin adını broşür veya herhangi bir tanıtım vasıtasında kullanamaz, ilan edemez.

Madde 22 - Fikri ve sınai mülkiyet hakları

22.1. Yüklenici, Sözleşme hükümlerine göre sağlayacağı mal ve montaj sistemleri ile bunların herhangi bir parçasına ait marka, patent, endüstriyel tasarım ve faydalı model hak bedellerini ödeyecektir.

22.2. Yüklenici üstlendiği yükümlülükleri yerine getirmesi sırasında veya getirmesi nedeniyle, ilgili mevzuat hükümleri gereğince koruma altına alınmış fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu olan bir hak ve/veya menfaatin ihlal edilmesi halinde, bundan kaynaklanan her türlü idari, hukuki, cezai ve mali sorumluluk kendisine aittir. Yüklenici bu konuda İdareden herhangi bir talepte bulunamaz. Buna rağmen İdare hukuksal bir yaptırımla karşı karşıya kalırsa, diğer hakları saklı kalmak kaydıyla Yükleniciye rücu eder. İdarenin talebi üzerine Yüklenici, sözleşme imzalanmadan önce, üstleneceği hizmetin fikri ve sınai mülkiyet konusu olup olmadığını, eğer bu kapsamda ise konuya ilişkin kendisine ve üçüncü kişilere ait hak ve yükümlülükleri, İdareye tam olarak bildirmek ve belgelendirmek zorundadır.

22.3. Yüklenici, mal üzerindeki fikri ve/veya sınai mülkiyet konusu hak veya eser üzerindeki hakların lisanslarını İdare adına temin edecektir.

22.4. Sözleşme konusu malın İdare tarafından geliştirilmiş yeni bir patent, tasarım, buluş, faydalı model ve benzeri kapsamda olması halinde Yüklenici, bu fikri ve sınai haklara tecavüz etmeyeceğini, kendisine teslim edilen proje veya teknik belgelere dayalı olarak herhangi bir sınai mülkiyet iddiasında bulunmayacağını kabul ve taahhüt eder.

Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması

23.1. Sözleşme imzalandıktan sonra, sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, aşağıda belirtilen hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir:

a) Malın montaj veya teslim yeri.

b) Malın süresinden önce montaj ve teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartları.

23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez.

Madde 24 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi

24.1. Öngörülemeyen durumlar nedeniyle iş artışının zorunlu olması halinde, işin;

a) Sözleşmeye konu alım içinde kalması,

b) İdareyi külfete sokmaksızın asıl işten ayrılmasının teknik veya ekonomik olarak mümkün olmaması, şartlarıyla, birim fiyat teklif almak suretiyle alım edilen mal alımlarında sözleşme bedelinin % 20 'sine kadar oran dahilinde, süre hariç sözleşme ve alım dokümanındaki hükümler çerçevesinde ilave iş aynı Yükleniciye yaptırılabilir.

24.2. İşin bu şartlar dahilinde tamamlanamayacağının anlaşılması durumunda ise artış yapılmaksızın hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Bu durumda, Yüklenicinin sözleşme bedeli tamamlanıncaya kadar işi alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmesi zorunludur.

24.3. Bu alım da, 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çerçevesinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin %80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise Yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir.

Madde 25 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları

25.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır.

25.1.1. Mücbir sebepler:

a) Doğal afetler.

b) Kanuni grev.

c) Genel salgın hastalık.

ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı.

d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller.

25.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun;

a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması,

b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması,

c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi,

ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması,

d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi, zorunludur.

25.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller

25.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde, işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır.

25.2.2. Yükleniciye süre uzatımı verilmesi halinde, yüklenici yeni teslim sürelerini gösterir teslim programını en geç beş iş günü içinde İdareye bildirir.

25.3. İş artışı yapılması durumunda işin süresi, bu artışla orantılı olarak işin ilgili kısmı veya tamamı için uzatılır.

Madde 26 - Sigorta

26.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

Madde 27 - İdarenin yükümlülükleri

27.1. Montaj gerektiren işlerde işyerinin yükleniciye teslimi

27.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır.

27.2. İzinler ve ruhsatlar

27.2.1. Sözleşme konusu malların teslim ve/veya montajı için gerekli izin, ruhsat ve onaylardan İdarenin yükümlülüğünde olanların alınması ve/veya bu konuda Yükleniciye gerekli yardımların yapılması İdarenin yükümlülüğü altındadır.

27.3. İdarenin personeli

27.3.1. Sözleşme konusu ile sınırlı olmak ve alım dokümanında belirtilmiş olması kaydıyla; malların teslimi, montajı, işletmeye alınması ve bu mallarla ilgili eğitim verilmesi için Yüklenicinin İdarenin personelinden yardım alması veya birlikte çalışması gerekirse İdare; Yüklenicinin personeline gerekli yardımda bulunur ve/veya birlikte çalışacak personelinin adını, soyadını, çalıştıkları birimleri, yardım veya işin kapsamı ile süresini Yükleniciye yazılı olarak bildirir.

Madde 28 - Bildirimler, olurlar, onaylar, belgeler ve tespitler

28.1. İdare ve Yüklenici arasında sözleşmenin uygulanmasına yönelik her türlü işlem yazılı yapılır. Sözleşmeye göre taraflardan birinin işin yürütülmesi ve malın teslim edilmesine ilişkin bir izin, onay, belge, olur vermesi veya tespit yapması, ihbar, çağrı veya davette bulunması gerektiğinde bu işlemler taraflar arasında yazılı olarak yapılır.

28.2. İdare veya Yüklenici, sözleşmenin yürütülmesi ve/veya malın teslim edilmesine ilişkin tespit yapılmasını gerektiren durumlarda, bu tespiti yazılı olarak yapar veya yaptırır ve tutanağa bağlar.

Madde 29 - Yüklenicinin vekili

29.1. Yüklenici, bu sözleşmeden kaynaklanan yükümlülüklerini yerine getirirken İdarenin onayı ile sorumlu bir vekil atayabilir. Bu durumda Yüklenici, sözleşmenin imzalanmasından sonra İdarenin uygun göreceği bildirim süreleri ve koşullar dahilinde noterlikçe tanzim edilecek yetki belgesi ile birlikte yetkili temsilcisinin (yüklenici vekili) adi, soyadı, adres ve telefonlarını İdareye bildirmekle yükümlüdür.

29.2. Yüklenici vekili, muayene ve kabul işlemleri ya da montaj işlemleri sırasında, İdarenin yetkili birimleri veya komisyonları ile birlikte çalışacaktır.

Madde 30 - Denetim, Muayene Ve Kabul İşlemleri

30.1. Yüklenici, 1 Kalem çam keresteyi tamamını; alım dokümanına ve sözleşmesine uygun şekilde 53 üncü Bkm.Mrk.K.lığına teslim etmesinden veya dokümana uygun olarak muayene edilecek yerde muayeneye hazır hale getirdiğini, ilgili mal saymanlığına bildirmesinden itibaren, en geç 5 (Beş) iş günü içinde, malın muayene işlemleri başlatılır.

30.2. Yüklenicinin, malı (alım dokümanında ve sözleşmesinde belirtilen cins ve teslim miktarına uygun) birliğe teslim etmesi ve birlikçe Taşınır Mal Geçici Teslim Tesellüm Belgesinin düzenlenmesi ile mal idareye geçici olarak teslim edilmiş olur. 328 Taşınır (Dayanıklı) Mal Saymanlığınca, Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararının Muayene Muhtırası kısmı, en geç 5 (Beş) iş günü içinde tanzim edilecektir. Söz konusu belgenin asgari 4 (Dört) nüsha tanzimi ile muayene işlemleri başlamış kabul edilir.

30.3. Yüklenici tarafından teslim edilecek malın muayenesi, 3’üncü Ordu Muayene ve Kabul Komisyonunca yürürlükteki T.S.K. Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesi, Sözleşme ve EK’teki Evsafa göre muayene edilecektir.

30.4. Muayeneyi yapacak makam tarafından, öncelikle yükleniciye muayene ve kabul işlemlerinin yapılacağı tarih bildirilerek; belirtilen yer, gün ve saatte kendisinin veya yetkili vekilinin hazır olması yazılı olarak bildirilir.

30.5. Fiziki muayeneye yükleniciye tebliğ edilen gün ve saatte başlanır. Muayenenin aynı günde bitmemesi halinde muayeneye katılan üyelere ve muayeneye katılmış ise yükleniciye, muayenenin devam edeceği gün ve saat tebliğ edilir. Yüklenici veya kanuni vekilinin fiziki muayenede hazır bulunmaması halinde muayene işlemlerine başlanır. Bu durum, Muayene Tutanağına Katılmadı ibaresi yazılarak kayıt altına alınır.

30.6. Fiziki muayene kapsamında fonksiyon testi söz konusu olması halinde yüklenici veya kanuni vekili isterse bu muayenelere katılabilir. Ancak, malın fiziksel muayenesi aşamasında, fonksiyon testi dışındaki fiziksel niteliklerinden dolayı uygun bulunmaması sonucunda, yüklenicinin veya kanuni temsilcisinin bu aşamada itiraz muayenesi talebinin olmayacağını da içeren yazılı talebi halinde, Fonksiyon Testi yaptırılmaz. Bu husus, Muayene Tutanağında yapılan/yaptırılmayan testlerle birlikte belirtilir.

30.7. Fonksiyon Testi; 3’üncü Or.Mua.ve Kab.Kom.Bşk.lığının yazılı talebi üzerine ilgili birimlerce yapılacaktır. Fonksiyon test (işletme muayenesi) muayene süresi azami 15 (Onbeş) iş günüdür. İhtiyaç duyulması halinde bu süre İdare tarafından uzatılabilecektir. Fonksiyon muayenesine gerek duyulmaması durumunda yüklenici tarafından malzemelerin fonksiyonel istek ve özellikleri sağladığı yazılı olarak taahhüt edilecektir.

30.8. Yüklenici tarafından, muayene edilecek malın; tamamının incelenmesini kolaylaştıracak bir düzende bulundurulması, numune alımı ile ilgili her türlü aparat ve malzemenin hazır edilmesi sağlanacaktır. Teknik ve işletme muayenesi için Evsafta veya Mua.ve Kab.Kom.Bşk.lığının belirttiği miktar oranında numuneler alınacak, Teknik ve işletme muayenesi sonucunda kullanılmaz duruma gelen ve eksilen numuneler yüklenici tarafından tamamlanacaktır.

30.9. Yüklenici, muayene sonucunun Ret çıkması halinde muayene sonucuna itirazını sonucun kendisine tebliğini müteakip 3 (Üç) işgünü içinde yazılı olarak malı teslim etmiş olduğu Mal Saymanlığının bağlı olduğu Komutanlığa yapabilir. Yüklenicinin veya kanuni vekilinin fiziki muayeneye katılmaması itiraz muayene hakkını ortadan kaldırmaz.

30.10. Fiziksel itiraz muayenesi; ilk muayeneyi yapan komisyonda görev almamış personelden ve yürürlükteki TSK Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönerge esaslarına göre kurulacak, en az 3 veya daha fazla tek sayıda kişiden oluşan, ikinci bir komisyon tarafından yapılır. Bu komisyonun vereceği karar kesin olup; muayene ve kabul bu karar esas alınarak sonuçlandırılacaktır. Yüklenicinin ikinci muayene sonucuna itiraz hakkı yoktur. Konunun mahkemeye intikal etmesi halinde her iki tarafta bu raporla yetinmeyi şimdiden kabul ve taahhüt ederler.

30.11. Fiziksel itiraz muayenesi; ilk muayeneden olumsuz çıkan ve itiraz edilen hususlara yönelik olarak, ilk komisyonca tutulmuşsa mal numunesi üzerinden, ret gerekçelerinin tamamı üzerinden tespit edilemeyecek olası durumlar için tutulmuşsa temsili numune üzerinden bu numunelerde yeterli olmaz ise malın tamamı üzerinden yapılır. Evsafta numune tutulmayacağı ve malın tamamının kontrol edileceği yazılı ise, mal üzerinden yapılır. Numune veya malın değişmemesi veya üzerinde düzeltme yapılmaması için gerekli tedbir ilgililerince alınır.

30.12. Fiziksel İtiraz Muayenesi sonucu olumsuz ise, NİTELİKLERİNE UYGUN DEĞİLDİR kararı verilir. Rapor, itiraz komisyonunca, muayeneyi talep eden makama gönderilir. Bu rapor kesin olup, teslim edilmiş olan mal/iş için başka bir muayene yapılmaz. Bu durumda, laboratuvar muayenelerine geçilmez ve bu rapora itiraz edilmez.

30.13. Fiziksel İtiraz Muayenesi sonucu olumlu ise; itiraz muayenesi için düzenlenen Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı, İtiraz Komisyonunca imzalanarak, muayeneyi talep eden makama gönderilir.

30.14. Fiziksel İtiraz Muayene sonucunda fonksiyon testi ve/veya laboratuvar muayenesi safhasına geçilmeyecek ise, itiraz muayene komisyonunun vereceği rapor kesin olup muayene sonuçlandırılmış olur.

30.15. Fiziksel itiraz muayene sonucunda, fonksiyon testi ve/veya laboratuvar muayenesi safhasına geçilerek muayeneye devam edilecek ise; ilgili mal saymanlığınca, üçüncü bir Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı düzenlenir ve bu aşamadan sonraki tüm işlemler, muayeneyi yapan ilk komisyon tarafından yürütülür.

30.16. Yüklenici veya kanuni temsilcisinin fiziksel muayeneye katılmaması, itiraz muayene hakkını kaldırmaz. Yüklenici veya kanuni temsilcisi, isterse itiraz muayenesine katılabilir.

30.17. Yüklenici fonksiyon test sonuçlarının ret çıkması halinde muayene sonucunun kendisine tebliğini müteakip engeç 5 (Beş) iş günü içinde ilgili saymanlığa yazılı olarak itiraz edebilir. Fonksiyon Testi, bizzat kabul komisyonu tarafından yapılmış ise, itiraz muayenesi, başka bir komisyon tarafından yürürlükteki TSK Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinde belirtilen esaslara göre icra edilir. Fonksiyon Testi, kabul komisyonu tarafından yapılmamış ise, aynı komisyon tarafından, başka bir merkezde veya aynı merkezde farklı personele yaptırılır.

Muayene Komisyonu tarafından muayenesi tamamlanan mala ilişkin muayene raporları muayeneyi talep eden makama gönderilir. Muayene raporlarını alan ilgili Mal Saymanlığınca yükleniciye muayene sonucunun tebliği yapılır. Mal niteliklerine uygun bulunmamış ise tebligat ile birlikte Muayene Muhtırası ve Komisyon Kararı ve eklerinin Tıpkıçekimleri de yükleniciye gönderilir/verilir.

30.18. Yüklenici, muayene sonucunun olumsuz çıkması durumunda, birlik deposundaki malın tamamını muayene sonucunun kendisine tebliğini müteakip 7 takvim günü içerisinde bulunduğu yerden kaldırmak zorundadır. Yüklenici, ret olan malını bu süre içerisinde kaldırmadığı takdirde; malın teslim yerindeki Muhakemat Müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre içerisinde malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden dolayı İdare sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye ve depolama ücretleri yürürlükteki yasal mevzuatlar çerçevesinde tahsil edilecektir. Yüklenici süresi içerisinde geri almadığı mallara ilişkin olarak idareden herhangi bir hak talebinde bulunamaz.

30.19. Teslim edilen malların muayeneleri esnasında lüzumlu her türlü alet, araç, gereç, ortam, test ve ölçme cihazı/aleti, sarf malzemeleri, doküman, yardımcı personelin ve muayene masrafları (TSK laboratuvarlarında yapılmayan analiz ve test masrafları dahil olmak üzere) vb. yükleniciye aittir.

Mal/malzeme niteliğinin laboratuvar muayenesi gerektirmesi halinde laboratuvar muayeneleri yapılarak sonuç hakkında rapor düzenlenir. (Laboratuvar muayeneleri 8 inci Kolordu Muayene ve Kabul Komisyonunca belirlenen kamu kurum ve kuruluşlara ait laboratuvarlarda buralarda mümkün olmaz ise özel laboratuvarlarda yaptırılacaktır.

30.20. Yüklenicinin hiçbir şekilde (numune veya raporun idarece görevlendirilen personel vasıtasıyla garnizon dışına götürülmesi de dahil) idare personelinin yolluk ve yevmiyesine ait sorumluluğu yoktur. Muayene faaliyetini icra eden, numune veya rapor taşımak üzere görevlendirilen personelin yolluk ve yevmiyeleri, bağlı olduğu birlik veya kurum tarafından karşılanır.

30.21. Muayene esnasında dizayn, imalat ve montaj hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlar ile her türlü muayene (itiraz muayenesi dâhil) masraflardan yüklenici sorumludur.

30.22. Malların denetim, muayene ve testleri tamamlandığında, komisyonun olumlu raporu idarece kabul edilerek, ödemeye ilişkin belgelerin düzenlenmesinde esas alınır.

30.23. Bu alım için ara denetim yapılmayacaktır.

30.24. Bu alımda kısmi kabul yapılmayacaktır.

30.2. Bu sözleşme ve eklerinde, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin düzenlenmeyen hususlarda; Kamu İhale Kurumu tarafından yayımlanan Mal Alımları Denetim Muayene ve Kabul İşlemlerine Dair Yönetmelik'te hüküm bulunması halinde bu düzenlemeler esas alınacaktır.

Madde 31 - Ödeme belgelerinin düzenlenmesi

31.1. Yüklenicinin teslim edeceği mal götürü olarak, partiler veya bölümler halinde ya da tek bir seferde teslim alınacaksa, Yüklenici veya vekilinin hazır bulunması ile Komisyon tarafından; her teslimatta;

                a) Sözleşme başlangıcından itibaren teslim edilen malların miktarı,

                b) Malların ya da yapılan işin sözleşme ve ekinde yer alan Evsafa uygunluğu, bir kabul tutanağı ile tespit edilir. Tutanak sonucunda komisyon malların kalitesini, Evsafta belirtilen özelliklere uygunluğu ile varsa hatalı ve kusurlu olanları belirtir. Komisyon burada yazılanlarla sınırlı olmaksızın, kendi görev ve yetkileri dahilinde varsa ilave görüşlerine de sözleşme ve Evsaf çerçevesinde komisyonun görev ve yetkileri dahilinde raporunda yer verir.

31.2. Komisyon tarafından, raporun sonuç bölümünde malların hatasız kabulü ile malların/işlerin gerekli özellikleri taşımaması ya da Evsafına uymaması halinde reddini içerir rapor düzenlenir ve İdareye sunulur.

31.3. İdare, kabule ilişkin belgeyi ödeme belgesinin eki yapmak suretiyle malın bedelinin ödenmesine ilişkin mevzuatına uygun bir ödeme belgesi düzenleyerek ödeme işlemlerini başlatır. Ancak akreditif ve avans ödemelerinde, ödeme yapılabilmesi muayene kabul işlemlerinden muaftır.

Madde 32 - Sözleşmenin devir şartları

32.1. Sözleşme, zorunlu hallerde alım yetkilisinin yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak, devir alacaklarda ilk alımdaki şartların aranması zorunludur. Ayrıca, isim ve statü değişikliği gereği yapılan devirler hariç olmak üzere, 4734 sayılı Kanun kapsamında gerçekleştirilen ihalelerde bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde aynı yüklenici tarafından başka bir sözleşme devredilemez veya devir alınamaz. İzinsiz devredilen veya devir alınan veya bir sözleşmenin devredildiği tarihi takip eden üç yıl içinde devredilen veya devir alınan sözleşmeler feshedilerek, devreden ve devir alanlar hakkında 4735 sayılı Kanunun 20, 22 ve 26 nci madde hükümleri uygulanır.

32.2. İhale yetkilisince gerekli iznin verilmesi üzerine devir sözleşmesi imzalanmadan önce, sözleşmeyi devralan Yüklenici, 4734 sayılı Kanunda sayılan değerler üzerinden sözleşme bedelinin % 6'si oranında kesin teminatı İdareye vermek zorundadır. Bu durumda İdare, devredenden almış olduğu kesin teminatı, devir sözleşmesinin imzalanmasını takip eden ilk iş günü içinde kendisine iade eder.

Madde 33 - Sözleşme ve eklerine uymayan işler

33.1. Yüklenici teslim, montaj ve ambalajlama sekli ve durumu, sözleşme ve evsafa uymayan veya eksik ve kusurlu oldukları tespit edilen malları, İdarenin talimatı ile belirlenen süre içinde bedelsiz olarak değiştirmek veya düzeltmek zorundadır. Bundan dolayı bir gecikme olursa bu sözleşmenin gecikme cezasına ilişkin hükümleri uygulanır.

 

 

Madde 34 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve kesintiler ile sözleşmenin feshi

34.1. İdare tarafından, bu sözleşmede belirtilen süre uzatımı halleri hariç, Yüklenicinin, sözleşmeye uygun olarak malı veya malları süresinde teslim etmemesi halinde protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek, alım konusu iş genel hükümlere göre tasfiye edilir.

34.2. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

34.3. İdareye süresi içerisinde teslim edilen malların muayene ve kabulü için İdare tarafından yapılan inceleme sırasında geçen süreler işin süresinden sayılmaz. Son teslim tarihinden önce teslim edilen ve sözleşme ve eklerine uygun olmayan malların sözleşme şartlarına uygun mallar ile değiştirilmesi için teslim süresi içerisinde 2 defaya mahsus yükleniciye teslim imkanı verilir. Ancak verilen süre içerisinde yeni mal tesliminin yapılmaması veya teslim edilen malın sözleşme ve eklerine uygun olmaması halinde, yukarıdaki düzenlemeler çerçevesinde işlem yapılır.

Madde 35 - Sözleşmenin feshi ve işin tasfiyesi

35.1. İdarenin sözleşmeyi feshetmesi

35.1.1. İdare, aşağıda belirtilen hallerde sözleşmeyi fesheder:

a) Yüklenicinin taahhüdünü alım dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, bu sözleşmenin gecikme cezasını düzenleyen maddesinde belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, İdarenin bu sözleşmede belirlediği süreyi ve açıklamaları içeren ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi,

b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi,

hallerinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

35.2. Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi

35.2.1. Yüklenici, sözleşme yapıldıktan sonra, mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ve bunları kanıtlayan belge ya da kararlar ile birlikte yazılı olarak İdareye bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.

35.3. Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih

35.3.1. Yüklenicinin, alım sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Ancak, taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla;

                a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden alım edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması,

                b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması,

                c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması, hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 nci maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hak edişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir.

35.4. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi

35.4.1. Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshedilmesi halinde, sözleşme konusu işlere ilişkin hesap genel hükümlere göre tasfiye edilerek, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir.

Madde 36 - Fesih tarihinin belirlenmesi

36.1. 4735 sayılı Kanunun 19 uncu maddesine göre Yüklenicinin fesih talebinin İdareye intikali, anılan Kanunun 20 nci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine göre belirlenen sürenin bitimi, 20 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendi ile 21 inci maddeye göre yapılan fesihlerde fesih sebebinin tespit tarihi itibariyle sözleşme feshedilmiş sayılır. Bu tarihleri izleyen yedi gün içinde İdare tarafından fesih kararı alınır. Bu karar, karar tarihini izleyen beş gün içinde Yükleniciye bildirilir.

36.2. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar alındığı tarihten gelir kaydedileceği tarihe kadar endekse göre güncellenir. Güncellenen tutar ile kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı arasındaki fark Yükleniciden tahsil edilir. Ödemelerden kesinti yapılmak suretiyle teminat alınan hallerde, alıkonulan tutar gelir kaydedileceği gibi, sözleşmenin feshedildiği tarihten sonra yapılmayan iş miktarına isabet eden teminat tutarı da aynı şekilde güncellenerek Yükleniciden tahsil edilir. Gelir kaydedilen teminatlar, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

36.3. 4735 sayılı Kanunun 19, 20 ve 21 inci maddelerine göre sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenici, hakkında anılan Kanunun 26 nci maddesinde belirtilen hükümlere göre işlem yapılır. Ayrıca, sözleşmenin feshi nedeniyle İdarenin uğradığı zarar ve ziyan Yükleniciye tazmin ettirilir. İdare fesih işleminden sonra isi, 4734 sayılı Kanunda belirlenen usullerden uygun olan biri ile alım etmekte serbesttir. Geri kalan işlerin başka bir yükleniciye yaptırılmasından dolayı Yüklenici, hiçbir hak iddiasında bulunamaz.

Madde 37 - Fesih halinde yapılacak işlemler

37.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, teslim işlemlerini durdurur. İdare tarafından ilgili mevzuata ve sözleşmeye uygun olarak verilen diğer talimatları yerine getirir. Yüklenici alım konusu işi İdarenin işyerinde yerine getirmesi durumunda işyerini terk eder. İdare tarafından kendisine verilen malzemeleri, araçları, tüm evrak ve belgeleri, iş için yaptırdığı tasarım ve çizimleri, İdarenin talebi üzerine yazılı bir tutanakla teslim eder. Yüklenici ve/veya alt yüklenici, işyerinin korunması ve alınması gereken güvenlik önlemleri konularında İdarenin vermiş olduğu talimatları derhal yerine getirir. İdarenin, sözleşmenin feshi nedeniyle işi başka bir yükleniciye tamamlatması halinde, Yüklenicinin belgeleri kullanılabilir. Bu durumda, Yüklenici herhangi bir hak iddia edemez.

37.2. İdare, Yüklenicinin işyerindeki montaj malzemeleri ile geçici tesislerin teslim edileceği zamanı yazılı olarak bildirir. Bu ihbar üzerine, Yüklenici risk ve masrafları kendisine ait olmak üzere işyerini terk eder. Yüklenicinin, İdareye ödemesi gereken bir tutar bulunması halinde, İdare söz konusu malzemeler ve geçici tesisleri bu tutarı karşılamak üzere satabilir ve varsa bakiye tutar Yükleniciye ödenir. İdare bu işlemlerinde genel hukuk hükümlerini esas alır.

37.3. Fesih tarihi itibariyle İdare, Yüklenici tarafından yapılan veya teslim edilen mal miktarlarını, hata ve eksiklerinin giderilme masrafları ile Sözleşme gereğince Yükleniciye ödenmesi gereken değerleri tespit eder.

37.4. İdare, hata ve eksikler bulunan iste, hata ve eksikliklerin giderilmesi için yapılacak masraflar belirleninceye kadar Yükleniciye yapacağı ödemeleri durdurma hakkına sahiptir.

37.5. Sözleşmede hüküm olmayan hallerde, genel hükümlere göre işlem yapılır.

37.6. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, Yüklenicinin kesin teminatı ve varsa ek kesin teminatı:

a) Tedavüldeki Türk parası ise doğrudan doğruya,

b) Banka teminat mektubu ise bankadan tahsil edilerek,

c) Devlet tahvilleri, Hazine kefaletini haiz tahviller ise paraya çevrilmek suretiyle, gelir kaydedilir. Gelir kaydedilen kesin teminat, Yüklenicinin borcuna mahsup edilemez.

Madde 38 - Sözleşmenin feshi halinde yüklenicinin mallarının tahliyesi

38.1. Sözleşmenin feshi halinde, Yüklenici, işin teslimi veya montajı için gerekli olan ve İdarenin işyerinde bulunan malzeme ve ekipmanları ve/veya alım dokümanına uygun olmayan teslim edilen mallarını İdarenin izni ile alabilir. İdare bu talepleri üç iş günü içerisinde inceleyip, sonuçlandırmak zorundadır.

Madde 39 - Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya mahkumiyeti

39.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

39.2. Ortak girişimce yerine getirilen taahhütlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir.

Madde 40 - Kabulden sonraki hata ve ayıplardan sorumluluk

40.1. İdare, teslim edilen malda/iste hileli malzeme kullanılması veya malın teknik gereklerine uygun olarak imal edilmemiş olması veya malda/iste gizli ayıpların olması halinde, malın Evsafa uygun başka bir mal ile değiştirilmesi veya işin Evsafa uygun hale getirilmesini Yükleniciden talep eder. Malın/işin İdare tarafından kabul edilmesi veya işin üretim aşamasında ya da teslim öncesi imalat aşamasında denetlenmiş olması veya işin kabul edilmiş olması yüklenicinin sözleşme hükümlerine uygun mal teslimi veya iş yapma hususundaki sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.

40.2. Piyasa denetimi ve gözetimi konusunda yetkili kuruluşlar tarafından alım konusu malın veya malların piyasaya arzının yasaklanması, piyasadan toplanması veya ürünlerin güvenli hale getirilmesinin imkansız olduğunun tespit edilmesi durumlarında, yüklenici mali veya malları geri almak ve satış bedelini iade etmekle yükümlüdür. Ayrıca, bu mal veya malların kullanılmasından kaynaklanan zararları tazmin etmekle yükümlüdür. Yüklenici tarafından geri alınan malların piyasaya arz edilen yeni modellerle değiştirilmesinin talep edilmesi ve bu talebin İdare tarafından uygun görülmesi durumunda yeni model kabul edilebilir. Yeni model için ayrıca ek bir ödeme yapılmaz.

Madde 41 - Yüklenicinin ceza sorumluluğu

41.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi, 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen fiil veya davranışlardan, 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o isteki ortak veya vekilleri hakkında 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır.

Madde 42 - Anlaşmazlıkların çözümü

42.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde ERZİNCAN mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir.

Madde 43 - Hüküm bulunmayan haller

43.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 sayılı Kanun ve 4735 sayılı Kanun hükümleri, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise Borçlar Kanunu hükümleri uygulanır.

Madde 44 - Diğer Hususlar

44.1. Malzemelerin Taşınır Mal İşlem Belgesi, 328 Taşınır (Dayanıklı) Mal Saymanlığı tarafından tanzim edilecektir. Malzemelerin idareye teslim edildiği andan itibaren yükleniciyle her türlü yazışmayı da aynı saymanlık yapacaktır.

44.2. Alımı yapılacak malzemeler için alım esas numunesi tutulmayacaktır. Ancak Yüklenicinin talebi, İdarenin uygun görmesi ve numune bulunması halinde teslim edilecek mal/malzemelere ait numuneler İdare tarafından yükleniciye tutanak ile teslim edilebilecektir.

44.3. Gecikme halinde uygulanacak ceza; taahhüdün süresinde yerine getirilmediğinin (hiç mal teslimatı yapılmaması veya teslim edilen malların muayenede uygun bulunmaması veya işin bitirilmemesi) ilgili saymanlık tarafından tespit edilmesini (teslim süresinin sona erdiği tarih) takip eden günden başlatılacak ve teslimatın yapıldığı/işe başlandığı günde dahil olacak şekilde hesap edilecektir.

44.4. Cezalı sürenin başladığı, Sözleşmenin 2.4.ncü maddesindeki esaslara göre bildirilir ve bu bildirimi yüklenici dikkate almak zorundadır. Müteakiben Sözleşmenin 34 üncü maddesinde yer alan hükümler uyarınca yazılı ihtar yapılır.

44.5. İhtarlı süre, ihtarın yükleniciye tebliğ edildiği günün ertesi gününden itibaren başlayacak, ancak ceza hesaplaması, teslim süresinin sona erdiği tarihi izleyen günden itibaren başlayacaktır.

44.6. Taahhüdün yerine getirilmediğinin tespit edilmesini takip eden günün ertesi gününden itibaren ihtarın yükleniciye yazılı tebliğ edileceği güne kadar, yüklenicinin mal getirmesi halinde kabul edilecek ve ceza, teslim edilen günde dahil olacak şekilde geçen süre için hesaplanacaktır.

44.7. Yüklenici; malın kati kabulüne müteakip satın alınan mallar için imalat ve malzeme hatası nedeniyle meydana gelebilecek arızalara karşılık 53 üncü Bkm.Mrk.K.lığı 328 Taşınır (Dayanıklı) Mal Saymanlığına en az 2 (iki) yıl süreli garanti belgesi/taahhütnamesi verecektir. Garanti taahhütnamesi alınması halinde Damga Vergisi alınacaktır. Damga Vergisi T.C.Maliye Bakanlığına bağlı Defterdarlıklar, Mal Müdürlükleri, Saymanlıklar ya da Muhasebe Müdürlüklerine yatırılması ve makbuzunun ilgi Saymanlığı verilmesi gerekmektedir. Garanti taahhütnamesi Yüklenici tarafından istenilmesi halinde Malı teslim alan saymanlıktan temin edilebilir. Garanti ile ilgili diğer hususlar ilgili maddelerde belirtilmiştir.

44.8. Teslim yeri birlik veya kurumun lağv, nakil, teşkilat değişikliği veya intikali gibi hallerde, alıcı makam sözleşmeyi başka bir askeri birlik/kuruma aynen devretmeye yetkilidir. Sözleşmenin devredilmesi halinde; bütün işlemler sözleşmeyi devralan makamca yürütülür.

44.9. İdare teslim alınan malın ayıplı çıkması halinde Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanunun kendisine verdiği yetkileri takip ve uygulamakta serbest ve yetkilidir. Yüklenici, bu kanun hükümlerine uyacağını peşinen kabul eder.

44.10. Taahhüt edilen malın son teslim günü tatil gününe veya Bakanlar Kurulu tarafından ilan edilen her türlü İdari İzinlere tesadüf ettiği takdirde teslimat; tatili müteakip ilk iş gününde yapılacaktır. Son teslim günü tatil gününe rastlayan teslimatlar, tatil gününü takip eden ilk iş gününde yapılmaz ise sözleşmenin 34 üncü maddesi hükümleri uygulanır. Teslimatlar iş günü ve iş saatlerinde yapılır.

Madde 45 - Yürürlük

45.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer.

Madde 46 - Sözleşmenin imzalanması

46.1. Bu sözleşme 46 maddeden ibaret olup, İdare ve Yüklenici tarafından tam olarak okunup anlaşıldıktan sonra .… /…. / 2016 tarihinde 1 (Bir) nüsha olarak imza altına alınmıştır. Ayrıca İdare, Yüklenicinin talebi halinde sözleşmenin "aslına uygun idarece onaylı suretini" düzenleyip yükleniciye verecektir.

İDARE                                                                                                                                                YÜKLENİCİ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

1 KALEM ÇAM KERESTE ALIMINA AİT EVSAFTIR

S.
NO.      STOK NO             MALZEMENİN CİNSİ                    EVSAF (TEKNİK ÖZELLİKLERİ)                               MİKTARI      BİRİMİ

1   5510KK0436954   KERESTE, ÇAM TAHTA                                                                                                                     32                 M3

                                     2.5 X 20 X 400 CM.(2'İNCİ SINIF)  ( 25±3 X 200±3 X 4000±50 MM. ÖLÇÜLERİNDE 2. SINIF ÖZELLİĞİNDE                                                                                                              ÇAM KERESTE OLARAK TESLİM EDİLECEKTİR. KERESTE                                                                                                                                  YÜZEYLERİNDE BURKULMA, ÇARPILMA, ÇATLAK, RUTUBET, NEM VB.                                                                                                       KULLANIMINA ENGEL KUSUR BULUNMAYACAKTIR.)

 //////////////////////////////////// TOPLAM 1  KALEMDİR /////////////////////////////////////

 

         
İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
a.Şikayet ve Başvuru Makamı: 3'üncü Ordu Komutanlığı İhale Komisyon Başkanlığı
b.Telefon Numarası: 0 446 223 58 30
c.Fax Numarası: 0 446 223 6584
d.Elektronik Posta adresi:

 

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim