T.C.
SAĞLIK BAKANLIĞI TÜRKİYE KAMU HASTANELERİ KURUMU Burdur İli Kamu Hastaneleri Birliği Genel Sekreterliği Burdur Devlet Hastanesi
Sayı : 89621071/&?#f /f/08/2014
Konu : Hemşire Çağrı Sistemine Malzeme Alımı
Hastanemizin ihtiyacı olan aşağıda cins ve miktarları belirtilen malzemeleri ıı'h i z m e t i n Alımı, 4734 sayılı Kamu İhaleleri Kanunu’nutı 22. maddesinin (d) bendi hükmüne göre yapılacaktır.
Hastanemizin ihtiyacı olan aşağıda cins ve miktarları belirtilen malzemeleri/hizmeti ne kadar bedelle verebileceğiniz/yapabileceğiniz hususundaki teklif'mektubunuzu en geçj?^ 08 / 2014
günü saat 16:00 ’a kadar Burdur Devlet Hastanesine gönderilmesini, belirtilen tarih ve saatten soma gönderilen teklif mektuplarının kabul edilmeyeceğini, alman tekliflerin değerlendirilmesinin Hastane idaresinin uygun olduğu zamanlarda yapılacağının bilinmesini rica ederini.
İdari Şartlar.
1. Satın almadan doğan tüm masraflar satıcıya aittir. KDV ise Hastanemize aittir.
2. Adı geçen iş için ayrıca nakliye, kargo, işçilik, ek ticret vb, hiçbir ücret ödenmeyecektir.
3. Teklif edilen malzemeler TSE Belgeli olacaktır.
4. Sadece Yedek Parça için fiyat verilecek olup, gerekli malzemelerin montajı Bakım Sözleşmesi bulunan firma tarafından yapılacaktır.
5. Söz konusu malzemeler eıı geç 5(bt*ş) gün içerisinde teslim edilecektir,
6. Fatura, malzeme ile birlikte veya en geç 3 (üç) gün içerisinde hastanemize teslim edilecektir.
7. Mal/hizmet bedeli, teslimatın bitirilip muayene komisyonunca kabul edildiği tarihten itibaren Burdur Sağlık Kurumlan 2 Nolu Döner Sermaye Saymanlık Müdürlüğünce 2014 mali yılı Döner Sermaye Bütçesinden bütçe imkânları doğrultusunda en geç 60 (altmış) gtin içerisinde ödenecektir. Peşin ödeme yapılmayacak ve gecikme cezası ödenmeyecektir.
8. Teklifler genel yekûn üzerinden değerlendirilecektir.
9. İdaremiz alımı yapıp yapmamakta, dilediği miktarlarda ve uygun bedeli tespitte serbesttir.
10. Teklif veren firma bütün bu şartlan aynen kabul etmiş sayılacaktır.
11. Teklif mektubunun yukarıda belirtilen tarihte, mesai bitiminden önce hastanemize teslim edilmesi, edilememesi halinde 0 248 232 60 35 no lu telefona faks edilmesi ve dahu sonra teklif mektubunun asimin gönderilmesini rica ederim.
Sıra Cinsi Miktarı Birim Fiyatı Tutarı
1- Hemşire Çağrı Paneli ( Acil Servis için) 1 Adet
2- Alıcı Ünite 2 Adcı
Sinyal Aktarıcı 1 Adet "
4- Panik Butonu i Adcı
Toplam (KDV Hariçtir) ,, ■ ■ . . . '
Opr
Hastane Yöneticisi
EK:
1- Teknik Şartname (4 Sayfa)
Burdur Devlet Hastanesi Yeni Mahalle Eski Antalya Caddesi 15030 Merkez/BUKDUR
Telefon: (0 248} 233 13 34 - 2432 Faks: (0 248) 232 60 35 Ayrıntılı bilgi için irtibat: Ö.ÖZTÜRK Tıbbi Sekreter
E-posta: burdurdevlettötemail.com Elektronik Ağ: www.burdurdh.gov.tr
9. Servislerde bulunan \VC Bam o gibi bölümlerden yapılan çağrılar pano ekranında ayrıntılı, olarak gösterilebilmelidir.
10. Dış Mekan Engelli Yardım Çağrı Zili direği ünitesinde bulunan çağrı butondaki tanımsız bütandan yapılan acil çağrılar Panelde ACİL yazısı ile birlikte öncelikle gösterebilmelidir,
.11. ACİL çağrı yapılan butondan iptal yapılması durumunda mevcut çağrıları öncelik sırası ile yeniden display de gösterebilmelidir.
Acil Yardım Çağrı Sistemi en az 2 (iki) yıl boyunca garanti kapsamı içinde olmalıdır. Ayrıca 10 (on) yıl süre ile yedek parça temin garantisi verilmelidir. Tamir kabul etmeyen parçalar yenileri ile değiştirilecektir. Bu süre içerisinde imalat, montaj, malzeme ve işçilik hataları ile yanlış dizayndan doğacak arızalar yüklenici firma tarafından karşılanacak ve hatalı parçalar ücretsiz olarak değiştirilecektir. Cihazların arızalı oldukları süre garanti süresine dahil edilmeyecektir. Garanti kapsamı içersinde oluşan arızalara 24 saat içinde müdahale edilmeli ve arıza müdahaleye takiben 12 saat içinde giderilmiş olmalıdır. Garanti süresi sonunda tüm teknik destek ve parça değişimi işleri ücreti yüklenici firmaya ödenerek yaptırılacaktır.
Garanti:
7 e itu .' - ■
Acil Yardım ve Engelli Yardım Çağrı Sistemi Teknik Şartnamesi
Tanım ve Amaç;
Acil Yardım Çağrı Sistemi, hastanemizin Psikiyatri Servisi çalışanlarının güvenliğini tehdit eden durumlarda personelin kolye tip veyahut anahtarlık tarzında üzerinde taşıyabileceği ve çağrı yapabilmesini sağlayan butondan çağrı yapıp, çağrıların adresinin hastanemizde mevcut bulunan sistemin beyaz kod ekibine bulunan pager çağrı cihazlarına iletilmesini ve müdahale performansının kayıt edilmesini ve raporlanmasım sağlayan iletişim ve otomasyon sistemidir.
Amaç; hastanede Psikiyatri Servisi çalışanlarının fiziksel saldırı, cinsel taciz ve şiddete maruz kalmalarına karşı gerekli güvenlik tedbirlerinin alınması için bir tehlike anında güvenlik personelinin en hızlı biçimde durumdan haberdar edilmesini ve oluşan tehdidin önüne geçilmesini sağlamaktır.
Engelli Yardım Çağrı Sistemi; engelli vatandaşların fiziki nedenlerle engellilerin girip çıkamayacağı binalarda hizmet veren birimlerin bina giriş bölümlerinden çağrı yapabilmesini, hastanemizde mevcut bulunan sistemin beyaz kod ekibine bulunan pager çağrı cihazlarına iletilmesini ve müdahale performansının kayıt edilmesini ve raporlanmasım sağlayan iletişim ve otomasyon sistemidir.
Mavi Pembe Beyaz Kod Sistemine entegre olacak sözkonusu sistem Radyo Frekansı teknolojisi kullanılan ve tamamen kablosuz veri iletişim prensipleriyle çalışan tek yönlü sistem olacaktır.
Kablosuz veri haberleşme ve network kısa mesafe erişim telsiz cihazları temel standartları ile kurma ve kullanma esasları hakkında yönetmelikleri (TGM-STK) gereği 433— 434 MHZ aralığındaki ait bandı ISM bandında FSK-ASK (Frekans) modülasyonu kullanılabilen 10 m W çıkış gücüyle ve tümüyle TGM-STK'nin sağlık haberleşmesi için tahsis etmiş olduğu frekans kullanılmalıdır.
Firma teklifini verdiği ürünün üreticisi/ithalatçısı ya da yetkili satıcısı olmalı ve bu belgeleri idareye sunmalıdır.
İthalatçı ya da üretici firma IS09001:2008 standardına sahip olmalı, ithalatını ya da üretimini yaptığı ürünler île ilgili olarak TSİ3149 "işyerleri yazılım hizmetler veren genel standardına uygun; hizmet veren işyeri”, TSİ3401 “Yetkili Servisler - Çağrı Cihazları için kurallar standardına uygun; hizmet veren” kriterli ve bu kriter için TSE Hizmet Yeterlilik belgesine sahip olmalı ve bu belgeleri idareye sunması gerekmektedir.
Sistem yukarıda tanımlanan özelliklere sahip işleri yapmak için tasarlanmış Acil Çağrı Butonundaıı(Panik Bııtonu), Engelli Yardım Ç’ağrı öutonundan (Dış Mekan), Sinyal Aktarıcı Üniteden ve Alıcı Üniteden oluşmaktadır.
Bunların özellikleri en az aşağıdaki gibi olacaktır.
Kapsam;
7. Dış Mekan Çağrı Zili Direği üzerindeki Çağrı Zili hijyenik açıdan membran etiketli olmalı ve buton pili bu membranı (yapışma özelliğini kaybedeceğinden) kaldırmadan değiştirilebilir ve ünite kenarlan yuvarlatılmış olmalıdır.
8. Dış Mekan Çağrı Zili Direği üzerindeki Çağrı Zili üzerinde çağrı butonu yuvarlak kırmızı büyük ve yuvarlak kenarları fosforik olmalıdır.
9. İptal butonu yuvarlak yeşil ve daha küçük bir buton olarak tasarlanmış olmalıdır.
10. Engelli vatandaşın yaptığı çağrıya giden personelin engelli vatandaşın başından ayrılamayacağı durumlar göz önünde bulundurularak yardımcı personel çağırmak için üzeri tanımsız bir acil duaım butonu ünite üzerinde yer almalıdır.
11. Tanımsız acil çağrı butonu üzerinden yapılacak çağrılar Sesli ve İşıklı Çağrı Panelinde ACİL olarak görünmeli ve tüm çağrıların önüne geçmelidir.
12. Dış Mekan Çağrı Zili Direği üzerindeki Çağrı Zili 12 volt pil ile çalışmalı temini kolay ve ekonomik olmalı en az bir yıl kullanılmalıdır,
13. Dış Mekan Çağrı Zili Direği üzerindeki Çağrı Zili ABS plastikten yapılmış olmalı darbelere çarpmalara karşı dayanıklı olmalıdır.
• Acil Yardım Butonu (Panik Butonu)
1. Yardım Panik Butonu cepte taşınabilecek kadar küçük olmalıdır.
2. Üzerinde bulunan buıona basıldığında hastanemizde mevcut bulunan Acil Kod Sistemi ekibindeki beyaz kod ekibine çağrı bilgisi iletilmelidir.
3. Acil Yardım Butonu kullanılacak servis dâhilinde çalışmalıdır.
4. Acil Yardım Çağrı Butonundan yapılacak çağrıların kayıtları Acil Kod Sunucusu olan bilgisayarda bulunan yazılımın Beyaz kod başlığında tutulmalıdır.
• Sesli ve Işıklı Çağrı Paneli
1. Hastanemizin eski binasında bulunan Hemşire Çağrı Sistemine uyumlu olmalıdır.
2. Sesli ve Işıklı Çağrı Paneli aynı anda en az 4 çağrıyı öncelik sırasına göre 4 haneli olarak gösterebilmelidir.
3. Sonraki 15 çağrıyı da hafızasında sıralı olarak tutabiİmeli ve silinen çağrı yerine öncelikli hafızasındaki çağrı gelmelidir.
4. Panel çağrı anında sesli ve ışıklı olarak uyarı yapmalı ve gerekli zamanlarda ses uyarısı açılıp kapatılabilmelidir.
5. İşıklı uyarıcı flaş özellikli ledten olmalı, elektrik kesintisi durumunda opsiyonel olarak en az 1 saat sistemin idame edecek akü düzeneği takılabilmeli ve şehir şebekesi (220 volt) ile çalışmalıdır.
6. Panel tanımlamaları, hiçbir düzeneğe gerek olmaksızın kendi üzeriden yapılabilmelidir, yeni tanımlama veya silme yetkilisi hastane personeli tarafından yapılabilir olmalıdır.
7. Pano ölçüleri 45 X 30 cm den küçük olmamalı display 4 digit olup her hane 999.9 a kadar rakam yazılabilmeli 15 metre mesafeden rahatlıkla o kurabilmelidir,
8. Sesli ve Işıklı Çağrı Paneli her tür montaja uygun yapıda olmalıdır.
/
Sinyal Aktarıcı Ünite
1. Frekans aktarıcı mesafe problemi olan alanlarda kullanılmalıdır. 220 volt şehir şebekesi ile çalışmalıdır. Kullanılan alanlarda görüntü kirliliği oluşturmayacak yapıda olmalıdır. Ayrıca elektrik kesintisi durumunda da en az 1 saat sistemin idame edecek akü düzeneği olmalıdır.
2. Frekans aktarıcın güç (power) ışığı ünitenin üzerinde görünür olmalı ve çağrıya basıldığında sinyal aldığını gösteren bir led bulunmalıdır
Alıcı Ünite
1. Alıcı Ünitesi KET(Kısa Mesafe Erişimli Telsiz) yönetmeliğinde tanımlanan SBT (Sanayi Bilimsel Tıbbi) bandında çalışacaktır. KJET yönetmeliğinde tanımlandığı gibi 10mW(miliwatt) e.r.p (elektif yayılım gücü) olacaktır.
2. Alıcı Ünite Seri Fort ile RS-232 protokolü kullanılarak acil uyarı mesajlarını Acil Kod Sistemi için kullanılan ana bilgisayara iletebilmelidir. İletilen mesajlar Verici Ünite yardımıyla pagerlere mesaj yollayabilmelidir.
3. Acil Yardım Butonundan ve Otoparkta bulunan Engelli Çağrı Bu tonundan yapılan çağrılar ile ilgili yönlendirme mesajları en geç 5 saniye içinde gerekli beyaz kod ekibinde bulunan pagerlere iletebilmelidir.
4. Acil Kod Sistemi için gerekli olan Seri Port RS-232 girişi bulunmayan hastane bilgisayarları, Seri Port RS-232 girişi takılarak bu protokolü kullanılacak hale getirilmelidir.
5. Alıcı Ünite PORSAG standardında gönderim yapabilmeli ve 220V şehir şebekesinden beslenebilmelidir.
6. Ayrıca elektrik kesintisi durumunda da en az 1 saat sistemin idame edecek akü düzeneği olmalıdır.
7. Personel ve Engelli tarafından yapılan çağrıları, mavi pembe beyaz kod sistemine ait sunucuda bulunan yazılımda kayıt altına alarak geriye dönük rapor alınmasına imkan sağlamalıdır.
Engelli Yardım Çağrı Butonu (Dış Mekan)
1. Dış Mekan Çağrı Zili Direği ve levhası paslanmaz ve bükülmez alüminyum olmalıdır
2. Levha pleksiglası kırmızı olmalıdır ve üzerinde ‘ENGELLİ VATANDAŞLAR İÇİN YARDİM ÇAĞRI ZİLİ’ yazı ibaresi ve engelli amblemi beyaz olmalıdır.
3. Dış Mekan Çağrı Zili Direğinde bulunan Çağrı Zili, korunmalı olarak engelli amblemi yanında bulunmalıdır. Engelli amblemi levha pleksiglasın sol alt kısmında Çağrı Zili ise sağ alt kısımda korumalı olarak yer almalıdır.
4. Dış Mekan Çağrı Zili Direği yerden 90 cm yüksekliğinde olmalıdır. Çap 60 mm boru et kalınlığı 1,5 mm, 304 krom nikel olmalıdır.
5. Pleksiglas 6 mm kalınlığında kırmızı rengi i 35 cm x 40 cm ebadında Çağrı Zili yeri korumalı olmalıdır.
6. Pleksiglas yazılar beyaz rengi i pleksiglasdan yazılıp üstüne kabartma şeklinde ‘engelli vatandaşlar için yardım çağrı zili’ ibaresi ve engelli amblemi montajı yapılmalı. Paslanmaz ve bükülmez malzeme olmalıdır kalite malzemeden imal edilmelidir.