• İhale No
    45009
  • İhale Adı
    Kimya Laboratuvarında kullanılmak üzere Kükürt Tayin Cihazı alımı
  • Sektör
    Laboratuvar, Ölçüm, Optik Cihazları ve Bakımı
  • İhale Tipi
    Mal Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    08 Eylül 2011 15:00
  • İdare
    ELEKTRİK ÜRETİM A.Ş GENEL MÜDÜRLÜĞÜ(EÜAŞ) Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü
  • İhale İli
    Kütahya
  • İşin İli
    Kütahya
  • Yayın Tarihi
    20 Ağustos 2011
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun

 AÇIK İHALE USULÜ İLE İHALE EDİLEN MAL ALIMLARINDA UYGULANACAK

TİP İDARİ ŞARTNAME
 
I -   İHALENİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR
 
Madde 1- İş sahibi idareye ilişkin bilgiler 
1.1. İş sahibi idarenin; 
a)Adı: EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü
       b)Adresi : Tunçbilek – Tavşanlı / Kütahya
       c)Telefon numarası 0 274 638 30 53 
       d) Faks numarası    :  0 274 638 31 05  
       e) Elektronik posta adresi :ttermiks@hotmail.com
       f)  İlgili personelin adı-soyadı/unvanı:Halit KOÇ / Ticaret Personeli, Vedat ARICA / Ticaret Şefi, Bülend ÖZTÜRK / Kimya Baş Teknisyeni, Zafer ÇİÇEK / Baş Mühendis
 1.2.İstekliler, ihaleye ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.
 
Madde 2- İhale konusu işe ilişkin bilgiler
İhale konusu malın; 
       a) Adı: EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü Kimya Laboratuarında kullanılmak üzere Kükürt Tayin Cihazı alımı işidir.
       b) Dosya No: 2011/ 129774 (İhale Kayıt No)
       c) Miktarı ve türü:
        
Sıra No Türü-Açıklama Miktarı
1 EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü Kimya Servisi Laboratuarında kullanılmak üzere bir adet Euro Mazotta ppm mertebesinde ölçüm yapabilen Kükürt Analiz cihazının alınması 1 adet
 
      d Teslim edileceği yer: EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü
      e) Teslim süresi : Sözleşme İmzalanmasını müteakip 60(altmış) takvim günüdür.
       f-)Diğer bilgiler : …………………………………………………………………………..
 
Madde 3- İhaleye ilişkin bilgiler
İhaleye ilişkin bilgiler; 
       a) İhale usulü:  Açık İhale
  b) İhalenin yapılacağı adres ve toplantı yeri: EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü Toplantı Salonu
       c) İhale tarihi : 08.09.2011
d) İhale saati : 15:00
       
Madde   4-  İhale dokümanının görülmesi ve temini 
4.1. İhale dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir. Ancak, ihaleye teklif verecek olanların EÜAŞ onaylı ihale dokümanını satın alması zorunludur.
      a) İhale dokümanının görülebileceği ve satın alınabileceği yer : EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü Ticaret Servisi
      b) İhale dokümanı satış bedeli (KDV dahil) : 20,00-TL
 
4.2. İhale  dokümanı, içeriğindeki  belgeleri  gösteren  bir  dizi  pusulasıyla  birlikte verilir.    İstekli, ihale dokümanını oluşturan belgelerin aslına uygunluğunu ve belgelerin tamam olup olmadığını kontrol eder. EÜAŞ bu incelemeden sonra isteklinin, ihale dokümanını oluşturan  belgelerin tamamını aslına uygun olarak  teslim aldığına dair, dizi pusulası üzerine yazılarak imzalanmış beyanını alır. 
4.3. İstekli ihale dokümanını satın almakla, ihale dokümanını oluşturan belgelerde  yer alan koşul ve kuralları, bu dokümanda aksine bir hüküm olmadığı sürece, istekli sıfatıyla kabul etmiş sayılır. 
 
Madde 5- Tekliflerin sunulacağı yer, son teklif verme tarih ve saati
5.1. Tekliflerin sunulacağı yer, son teklif verme tarih ve saati
 a)Tekliflerin sunulacağı yer : EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü Muhaberat Servisi
b)Son teklif verme tarihi      : 08.09.2011
c)Son teklif verme                : 15:00
 
5.2. Teklifler son teklif verme tarih ve saatine kadar yukarıda belirtilen yere verilebileceği gibi, iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir. Son başvuru saatine kadar EÜAŞ’a ulaşmayan teklifler değerlendirmeye alınmayacaktır.
5.3. EÜAŞ’a verilen veya ulaşan teklifler, bu Şartnamenin 14 üncü maddesine göre zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz.
5.4. İhale için tespit olunan tarihin tatil gününe rastlaması halinde ihale, takip eden ilk iş gününde yukarıda belirtilen saatte aynı yerde yapılır ve bu saate kadar verilen teklifler kabul edilir.
5.5. Çalışma saatlerinin sonradan değişmesi halinde de ihale yukarıda belirtilen saatte yapılır.
5.6. Saat ayarlarında, Türkiye Radyo–Televizyon Kurumu (TRT)’nun  ulusal saat ayarı esas alınır. 
 
Madde 6- İhale dokümanının kapsamı
6.1 İhale dokümanları aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:
       a) İdari Şartname 
b) Teknik Şartname
       c)  Sözleşme Tasarısı  
 d)  Standart  Formlar(Birim Fiyat Teklif Mektubu, Birim Fiyat Teklif Cetveli, İş Ortaklığı
Beyannamesi, Geçici Teminat Mektubu, Kesin Teminat Mektubu)
6.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince, EÜAŞ’ ın çıkaracağı zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine EÜAŞ tarafından yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçasını teşkil eder.
6.3.İsteklinin yukarıda belirtilen dokümanların tümünün içeriğini dikkatli bir şekilde incelemesi gerekir. Teklifin verilmesine ilişkin şartları yerine getirememesi halinde ortaya çıkacak sorumluluk teklif verene ait olacaktır. İhale dokümanında öngörülen ve tarif edilen usule uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.
 
 
II- İHALEYE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR
 
Madde 7- İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri
7.1. İsteklilerin  ihaleye  katılabilmeleri  için  aşağıda  belirtilen  belgeleri  teklifleri  kapsamında  sunmaları  gerekir.
 
a) Tebligat için adres beyanı ve ayrıca irtibat için telefon ve varsa faks numarası ile elektronik posta adresi,
 
b) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odası veya meslek odası belgesi;
1-) Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya ilgili Meslek Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
2-) Tüzel kişi olması halinde, mevzuatı gereği tüzel kişiliğin siciline kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından ilk ilan veya ihale tarihinin içerisinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin sicile kayıtlı olduğuna dair belge.
 
      c) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;
             1-) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
       2-) Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları tevsik eden belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri. 
d) Bu şartname ekinde yer alan standart forma uygun teklif mektubu,
e) Bu Şartnamede belirlenen geçici teminata ilişkin standart forma uygun geçici teminat mektubu veya geçici teminat mektupları dışındaki teminatların Saymanlık ya da Muhasebe Müdürlüklerine yatırıldığını gösteren makbuzlar,
f) Bu şartnamenin 7.2 ve 7.3 üncü maddelerinde belirtilen, şekli ve içeriği Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde düzenlenen yeterlik belgeleri,
g) İhale dokümanının satın alındığına dair belge,
h) Vekaleten ihaleye katılma halinde, istekli adına katılan kişinin ihaleye katılmaya ilişkin noter tasdikli vekaletnamesi ile noter tasdikli imza beyannamesi,
i) İsteklinin ortak girişim olması halinde, bu Şartname ekinde yer alan standart forma uygun iş ortaklığı beyannamesi, 
j) Bu şartnamenin 17 nci maddesinde belirtilmesi halinde, isteklilerin alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri işlere ait önerileri ve işlerin listesi,
k) Bu şartnamenin 8 veya 36 ncı maddelerinde belirtilmesi halinde yerli istekli olunduğuna ilişkin Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen belgeler,
l) Bu şartnamenin 36 ncı maddesinde belirtilmesi halinde teklif edilen malın yerli malı olduğunu tevsik eden belgeler,
m) Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,
 
n)İhale tarihi itibariyle geçerliliği devam eden ISO 9001 belgesi
 
r) …………………………………………………………………………………………..
 
İsteklinin iş ortaklığı olması halinde (b), (c), (d), (l), (n), (o) ve (p) bentlerinde yer alan belgelerin her bir ortak tarafından ayrı ayrı verilmesi zorunludur. İhaleye katılabileceklerinin öngörülmesi halinde Konsorsiyumlarda (b), (c), (d), (l), (n) ve (o) bentlerinde yer alan belgelerin her bir ortak tarafından ayrı ayrı verilmesi, (p) bendine ilişkin olarak ise işin ilgili kısmına teklif veren ortak tarafından o kısma ilişkin belgelerin verilmesi gerekir.
İsteklilerin yukarıda sayılan belgeleri sunarken aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış suretlerini vermeleri zorunludur. İstekliler belgelerin aslı yerine ihaleden önce EÜAŞ’ın yetkili personeli tarafından “Aslı İdaremizce Görülmüştür” şerhi taşıyan suretlerini verebilirler.
İsteklinin  teklifi  ile  birlikte  yanıltıcı  belge  verdiği  veya yanıltıcı  beyanda bulunduğu, belgelerde  tahrifat  yapıldığı  tespit  edilirse, teklifi  değerlendirmeye  alınmaz  ve  geçici  teminatı  irad  kaydedilir.  Sözleşmenin  imzalanmasından  sonra  böyle  bir  durum  tespit  edilirse , kesin  teminatı  EÜAŞ  lehine  irad  kaydedilir  ve  sözleşme  feshedilir.
Her  iki  halde de  İstekli / Yüklenici  EÜAŞ’ a  hiç  bir  itirazda  bulunamaz. 
 
7.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
7.2.1................................................................................................................................................
7.2.2................................................................................................................................................
7.2.3................................................................................................................................................
 
7.3. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
7.3.1.İstekliler teklifleriyle birlikte Satış Sonrası Hizmetleri Yeterlilik belgesini sunmalıdır.
7.3.2...............................................................................................................................................
7.3.3...............................................................................................................................................
 
7.4. Benzer iş olarak kabul edilecek işler aşağıda belirtilmiştir:
7.4.1. ……………………………………………………………………………………………
 
7.5. Belgelerin sunuluş şekli 
7.5.1-İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesi’nin 9 uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde; Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca "aslının aynıdır" şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri kabul edilecektir. 
 
7.5.2- Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile “ibraz edilenin aynıdır” veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.
 
7.5.3-İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihaleden önce idarenin yetkili personel tarafından “aslı idarece görülmüştür” veya bu anlama gelecek şerh düşülen ve aslı kendilerine iade edilen belgelerin suretlerini de tekliflerine ekleyebilirler.
 
7.5.4- Aşağıda 7.5.4.1 de belirtilen belgeler dışında yerli veya yabancı isteklilerce sunulacak yabancı ülkelerden temin edilen belgelerin, ait olduğu ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve alındığı ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğunca veya Türk Dışişleri Bakanlığınca onaylı olması gerekir. Ancak, Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesine taraf ülkelerden sağlanan ve bu sözleşmenin 1 inci maddesi kapsamındaki resmi belgeler, “apostille” kaşesi taşıması kaydıyla belgelerin alındığı ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu veya Türk Dışişleri Bakanlığı onay işleminden muaftır. Türkiye Cumhuriyeti ile diğer devlet veya devletler arasında belgelerdeki imza, mühür veya damganın tasdik işlemini belirli işlemlere bağlı tutan hükümler içeren bir anlaşma veya sözleşme bulunduğu takdirde, bu ülkelerden sağlanan belgelerin onayı bu anlaşma veya sözleşme hükümlerine göre yaptırılabilir.
 
7.5.4.1-………………………………………………………………………………………….
 
7.5.5- Bu Şartnamede belgelerin Türkçe tercümelerinin istenildiği hallerde, yurt dışından sağlanan resmi belgeler ile idarece ihale dokümanında belirlenen belgelerin tercümelerinin Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğunca veya Türk Dışişleri Bakanlığınca onaylı olması şarttır. Apostille kaşesi taşıyan belgelerin tercümeleri ile Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğunca veya Türk Dışişleri Bakanlığınca onaylı olması şartı aranmayan belgelerin tercümelerinin yeminli mütercimlerce yapılması ve noter onaylı olması zorunludur.
7.5.6- Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Laboratuvar Akreditasyon İşbirliği Karşılıklı Tanınma Anlaşmasında yer alan akreditasyon kurumları tarafından düzenlenen belgeler ve bunların tercümeleri, bu belgelerin alındığı ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Konsoloslukları veya Türkiyede Dışişleri Bakanlığı onay işleminden muaftır. Ancak bu belgelerin, Türk Akreditasyon Kurumundan alınan ve Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinin 40 ıncı maddesinde belirtilen teyit yazısı ile birlikte sunulması gerekmektedir. Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları veya Türk Akreditasyon Kurumu tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan  belge ve sertifikalar için ise Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir.
 
Madde 8- İhalenin Yabancı İsteklilere Açıklığı
Bu ihaleye sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler bu ihaleye katılamaz.
  İsteklilerin yerli istekli olunduğuna ilişkin Mal Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliğinde belirtilen belgeleri teklifleri dahilinde sunmaları gerekir.
 
Madde 9- İhaleye katılamayacak olanlar
9.1. Aşağıda sayılanlar doğrudan ve dolaylı veya alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde ihaleye katılamazlar;
       a) 4734 ve 4735 sayılı Kanunlar ile diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici veya sürekli olarak kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan ve organize suçlardan dolayı hükümlü bulunanlar.
       b) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar verilenler.
       c) EÜAŞ’ın ihale yetkilisi kişileri ile bu yetkiye sahip kurullarda görevli kişiler.
       d)EÜAŞ’ın ihale konusu işle ilgili her türlü ihale işlemlerini hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve onaylamakla görevli olanlar.
       e) (c) ve (d) bentlerinde belirtilen şahısların eşleri ve üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları ile evlatlıkları ve evlat edinenleri.
       f) (c), (d) ve (e) bentlerinde belirtilenlerin ortakları ile şirketleri (bu kişilerin yönetim kurullarında görevli bulunmadıkları veya sermayesinin % 10'undan fazlasına sahip olmadıkları anonim şirketler hariç).
9.2. İhale konusu işin müşavirlik hizmetlerini yapan yükleniciler bu işin ihalesine katılamazlar. Aynı şekilde, ihale konusu işin yüklenicileri de o işin müşavirlik hizmeti ihalelerine katılamazlar. Bu yasaklar, bunların ortaklık ve yönetim ilişkisi olan şirketleri ile bu şirketlerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip oldukları şirketleri için de geçerlidir.
 
9.3.  EÜAŞ  bünyesinde bulunan veya EÜAŞ’la ilgili her ne amaçla kurulmuş olursa olsun vakıf, dernek, birlik, sandık gibi kuruluşlar ile bu kuruluşların ortak oldukları şirketler bu idarelerin ihalelerine katılamazlar.
9.4. Bu yasaklara rağmen ihaleye katılan istekliler ihale dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir. Ayrıca, bu durumun tekliflerin değerlendirmesi aşamasında tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri üzerine ihale yapılmışsa, teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
 
Madde 10- İhale dışı bırakılma nedenleri
Aşağıda belirtilen durumlardaki istekliler, bu durumlarının tespit edilmesi halinde, ihale dışı bırakılacaktır;
a) İflas eden, tasfiye halinde olan, işleri mahkeme tarafından yürütülen, konkordato ilân eden, işlerini askıya alan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan.
b) İflası ilân edilen, zorunlu tasfiye kararı verilen, alacaklılara karşı borçlarından dolayı mahkeme idaresi altında bulunan veya kendi ülkesindeki mevzuat hükümlerine göre benzer bir durumda olan.
c) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş sosyal güvenlik prim borcu olan.
d) Türkiye'nin veya kendi ülkesinin mevzuat hükümleri uyarınca kesinleşmiş vergi borcu olan.
e) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, mesleki faaliyetlerinden dolayı yargı kararıyla hüküm giyen.
f) İhale tarihinden önceki beş yıl içinde, idareye yaptığı işler sırasında iş veya meslek ahlakına aykırı faaliyetlerde bulunduğu  idare tarafından ispat edilen.
g) İhale tarihi itibariyle, mevzuatı gereği kayıtlı olduğu oda tarafından mesleki faaliyetten men edilmiş olan.
h) Bu maddede belirtilen bilgi ve belgeleri vermeyen veya yanıltıcı bilgi ve/veya sahte belge verdiği tespit edilen.
i) Şartnamenin 9 uncu maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılan.
j) Şartnamenin 11 inci maddesinde belirtilen yasak fiil veya davranışlarda bulunduğu tespit edilen. 
Madde 11- Yasak fiil veya davranışlar 
11.1. İhalede aşağıda belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır:
       a)Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek. 
       b)İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek, rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak.
       c)Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek, kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek. 
       d)Alternatif teklif verebilme halleri dışında, bir istekli tarafından kendisi veya başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten birden fazla teklif vermek.
       e)Şartnamenin 9 uncu maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtildiği halde ihaleye katılmak.
 
11.2. Bu yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar hakkında fiil veya davranışın özelliğine göre 4734 sayılı Kanunun Dördüncü Kısmında belirtilen hükümler uygulanır. 
 
Madde 12- Teklif hazırlama giderleri
Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. EÜAŞ, ihalenin seyrine ve sonucuna bakılmaksızın, isteklinin üstlendiği bu masraflardan dolayı hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. 
 
Madde 13- İhale dokümanında açıklama yapılması
13.1. İstekliler, tekliflerin hazırlanması aşamasında, ihale dokümanında açıklanmasına ihtiyaç duydukları hususlarla ilgili olarak, son teklif verme gününden on (10) gün öncesine kadar yazılı olarak açıklama talep edebilirler. Bu tarihten sonra yapılacak açıklama talepleri değerlendirmeye alınmayacaktır.
13.2. Açıklama talebinin uygun görülmesi halinde, EÜAŞ’ca yapılacak açıklama, bu tarihe kadar ihale dokümanı alan tüm isteklilere yazılı olarak iadeli taahhütlü mektupla gönderilir veya imza karşılığı elden verilir. EÜAŞ’ın bu yazılı açıklaması, son teklif verme gününden en az beş (5) gün önce tüm isteklilerin bilgi sahibi olmalarını sağlayacak şekilde yapılacaktır.
13.3. Açıklamada, sorunun tarifi ve EÜAŞ‘ın ayrıntılı cevapları yer alır; açıklama talebinde bulunan isteklinin kimliği belirtilmez.
13.4. Yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanını açıklamanın yapıldığı tarihten sonra alan isteklilere ihale dokümanı içerisinde verilir. 
 
Madde14- İhale dokümanında değişiklik yapılması
14.1. İlan yapıldıktan sonra ihale dokümanında değişiklik yapılmaması esastır. Ancak, tekliflerin hazırlanmasını veya işin gerçekleştirilmesini etkileyebilecek maddi veya teknik hatalar veya eksikliklerin EÜAŞ’ca tespit edilmesi veya isteklilerce son teklif verme gününden on (10) gün öncesine kadar yazılı olarak bildirilmesi hallerinde, zeyilname düzenlenmek suretiyle ihale dokümanında değişiklik yapılabilir. 
14.2. Zeyilname, ihale dokümanı alanların tümüne yazılı olarak iadeli taahhütlü mektup yoluyla gönderilir veya imza karşılığı elden verilir ve son teklif verme tarihinden en az beş (5) gün önce bilgi sahibi olmaları sağlanır.
14.3. Yapılan değişiklik nedeniyle tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç duyulması halinde, EÜAŞ ihale tarihini bir defaya mahsus olmak üzere en fazla otuz (30) gün süreyle zeyilname ile erteleyebilir.
14.4. Zeyilname düzenlenmesi halinde, teklifini bu düzenlemeden önce vermiş olan isteklilere tekliflerini geri çekerek, yeniden teklif verme imkanı tanınacaktır. 
 
Madde 15- İhale günü  ve  saatinden  önce ihalenin iptal edilmesinde EÜAŞ’ın serbestliği
15.1. EÜAŞ’ın gerekli gördüğü veya ihale dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit edildiği hallerde, ihale saatinden önce ihale iptal edilebilir.
15.2. Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle ihalenin iptal edildiği isteklilere ilan edilerek duyurulur. Bu aşamaya kadar teklif vermiş olanlara ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ edilir.
15.3. İhalenin iptali halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.
15.4. İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce EÜAŞ’dan herhangi bir hak talebinde bulunulamaz.  
 
Madde 16- Ortak girişimler
16.1. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi iş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir.
16.2. İş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verecek istekliler, iş ortaklığı  yaptıklarına dair pilot ortağın da belirtildiği ekte örneği bulunan İş Ortaklığı  Beyannamesi’ni de teklifleriyle beraber sunacaklardır.
16.3. İhalenin iş ortaklığı üzerinde kalması halinde  iş ortaklığından, sözleşme imzalanmadan önce noter tasdikli ortaklık sözleşmesini vermesi istenilecektir.
16.4. İş ortaklığı beyannamesi ve sözleşmesinde iş ortaklığı oluşturan gerçek ve tüzel kişilerin taahhüdün yerine getirilmesinden müştereken ve müteselsilen sorumlu oldukları belirtilecektir.
16.5. İş ortaklığında pilot ortak, en çok hisseye sahip ortak olmalıdır. Ortakların hisse oranları, ortaklık anlaşmasında (iş ortaklığı beyannamesi) ve ortaklık sözleşmesinde gösterilir.
16.6.  Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez.
 
Madde 17- Alt yükleniciler 
İhale konusu alımın/işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
 
III. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
 
Madde18- Teklif ve sözleşme türü 
İstekliler tekliflerini, her bir iş kaleminin miktarı ile bu iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatlarının çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle  her bir iş kaleminin miktarı ile iş kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme düzenlenecektir.
Madde 19- Teklifin dili
Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer dokümanlar Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır.
 
Madde 20- Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi
 
İhaleye katılacak firmalar Türk Lirası bazında fiyat vereceklerdir. 
 
Madde 21-  Kısmi teklifler
"Bu ihalede işin tamamı için teklif verilecektir."
 
Madde 22- Alternatif teklifler
İhale konusu işe ilişkin alternatif teklif verilemez 
 
Madde 23- Tekliflerin sunulma şekli
23.1. Teklif Mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak bu Şartname ile istenilen bütün belgeler bir zarfa (veya pakete) konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve EÜAŞ’ın  açık adresi yazılarak , zarfın yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak  mühürlenir.
23.2. Teknik  Şartnamede  istenildiği  taktirde ve  görüldüğü  şekilde  istekli  numune  verecektir. Numune  mümkünse   ZARF  içerisine  konulacak , aksi  halde  ayrıca  verilecektir. Numune  verilmesi  için  belli  bir  süre  tanınmış  ise  bu süre  içinde  numunenin  verilmemesi  halinde  teklif  geçersiz  sayılacaktır.
23.3. Teklifler ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında  EÜAŞ’a (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmaksızın istekliye iade edilir. 
23.4. Teklifler iadeli taahhütlü olarak posta ile de gönderilebilir. Posta ile gönderilecek tekliflerin ihale dokümanında belirtilen ihale saatine kadar EÜAŞ’a ulaşması şarttır. Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir tutanakla tespit edilir ve değerlendirmeye alınmaz.
23.5. Verilen teklifler, bu Şartname hükümlerine göre zeyilname düzenlenmesi hali hariç, herhangi bir sebeple geri alınamaz ve değiştirilemez.
23.6. Zeyilname ile teklif verme süresinin uzatılması halinde, EÜAŞ ve isteklilerin ilk teklif verme tarih ve saatine bağlı tüm hak ve yükümlülükleri süre açısından, süre uzatımından dolayı yeniden tespit edilen son teklif verme tarih ve saatine  kadar uzatılmış sayılır. 
 
Madde 24- Teklif mektubunun şekli ve içeriği
24.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.
24.2. Teklif Mektubunda; 
      a) İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi,
      b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,
      c) Üzerinde kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması , 
      d) Teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce    imzalanmış olması, 
 Zorunludur.
24.3. Ortak girişim olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı tarafından  veya teklif vermeye yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanması gerekir.
24.4. Konsorsiyum olarak teklif verecek isteklilerin teklif mektuplarında, Konsorsiyum ortaklarının işin uzmanlık gerektiren kısımları için teklif ettikleri bedel ayrı ayrı yazılacaktır. Konsorsiyum ortaklarının işin uzmanlık gerektiren kısımları için teklif ettikleri bedellerin toplamı, konsorsiyumun toplam teklif bedelini oluşturacaktır.
Madde 25-  Tekliflerin geçerlilik süresi
25.1. Teklifler  en  son  teklif  verme  tarihinden  itibaren  60 (altmış) takvim günü opsiyonlu olacaktır. Bu süreden daha kısa süreli geçerli olduğu belirtilen teklif mektupları değerlendirmeye alınmayacaktır. İstekliler bu  müddet  için  EÜAŞ’a  teklifleriyle  bağlı  kalacaklardır. Opsiyonun  son  günü  bir  tatil  gününe  rastlarsa  opsiyon  tatilden  sonraki  ilk  çalışma  günü  sonuna  kadar  kendiliğinden  uzamış  olacaktır.
25.2. İhtiyaç duyulması halinde EÜAŞ, teklif geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması yönünde istekliden talepte bulunacaktır. İstekli, EÜAŞ’ın bu talebini kabul edebilir veya reddedebilir. EÜAŞ’ın teklif geçerlilik süresinin uzatılması talebini reddeden isteklinin geçici teminatı iade edilecektir.
25.3. Talebi kabul eden istekliler, teklif ve sözleşme koşulları değiştirilmeksizin, geçici teminatını kabul edilen yeni teklif geçerlilik süresine ve her bakımdan geçici teminata ilişkin hükümlere uydurmak zorundadır.
25.4. Bu konudaki istek ve cevaplar yazılı olarak yapılır, iadeli taahhütlü posta yoluyla gönderilir veya imza karşılığı elden teslim edilir.
 
Madde 26- Teklif fiyatına dahil olan masraflar
26.1. Yüklenici teklif fiyatına işçilik, malzeme, ambalaj , taşıma, yükleme ve boşaltma vb. giderler ile vergi, resim, harç, sigorta gibi masrafları dahil edecektir. 
26.2. (26.1.) inci maddede yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemleri oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilecektir.
26.3.  Ancak, sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV) ilgili mevzuatı çerçevesinde EÜAŞ’ca yükleniciye ayrıca ödenir.
 
 
Madde 27- Geçici  teminat 
27.1. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden   az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin %3’ünden az oranda geçici teminat veren isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılacaktır.
27.2 İsteklinin ortak girişim olması halinde, toplam geçici teminat miktarı ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen tekliflere bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir.
27.3. Geçici teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi belirtilmelidir. Bu tarih, teklif geçerlilik süresinin bitiminden itibaren otuz (30) günden az olmamak üzere(06.12.2011 tarihinden önce olmayacak şekilde) isteklilerce belirlenir.
27.4. Kabul edilebilir bir geçici teminat ile birlikte verilmeyen teklifler, EÜAŞ tarafından istenilen katılma şartlarının sağlanamadığı gerekçesiyle değerlendirme dışı bırakılacaktır.
Madde 28- Teminat olarak kabul edilecek değerler
28.1. Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır; 
  a) Tedavüldeki Türk Parası.
           b) Bankalar ve özel finans kurumları tarafından verilen teminat mektupları. 
           c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler.
28.2. (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir.
28.3. İlgili mevzuatına göre Türkiyede faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye’de faaliyette bulunan bankaların veya özel finans kurumlarının düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir.
28.4. Teminat mektubu verilmesi halinde,  bu mektubun kapsam ve şeklinin, Kamu İhale Kurumunun belirlediği esaslara uygun olması gerekir. Bu esaslara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez.
28.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir. 
28.6. Her ne surette olursa olsun, EÜAŞ’ca alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz.
 
Madde 29- Geçici teminatın teslim yeri
29.1.  Banka teminat mektupları, teklif zarfının içinde ihale komisyonuna sunulacaktır.
29.2. Teminat mektupları veya teminat karşılığı alınan makbuzlar dışındaki teminatlar ihale komisyonlarınca teslim alınmaz. Teminat mektupları dışındaki teminatlar; ihaleyi yapan EÜAŞ Teşkilatının Muhasebe Birimine yatırılabileceği gibi nakit teminatlar EÜAŞ’ın belirteceği banka hesaplarına da yatırılabilir. Nakit teminatın bankaya yatırılması hâlinde banka makbuzu veya dekontun açıklama kısmına; ihale kayıt no, dosya no ve işin konusu yazılmalıdır. İhale Komisyonu gerektiğinde bankalara yatırılan nakit teminatların teyidini isteyebilir. 
 
Madde 30- Geçici teminatların iadesi
30.1. Teklifi şartnameye uygun bulunan ilk üç firmanın geçici teminatları sözleşmenin yürürlüğe girmesi veya opsiyon sürelerinin sonuna kadar tutulur.
30.2. İhale üzerinde kalan istekli ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci ve üçüncü teklif sahibi isteklilere ait teminat mektupları dışında kalan isteklilere ait teminatlar isteklilere hemen iade edilir.   
30.3.  Teminat mektuplarının iadesi doğrudan mektubu düzenleyen ilgili bankaya veya finans kurumuna yapılır, istekliye elden verilmez.
 
 
IV-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA
İLİŞKİN HUSUSLAR
 
Madde 31- Tekliflerin alınması ve açılması
31.1. Teklifler, bu Şartnamede belirtilen son teklif verme saatine kadar EÜAŞ’a (tekliflerin sunulacağı yere) verilecektir.
31.2. İhale komisyonunca, tekliflerin alınması ve açılmasında  aşağıda yer alan usul uygulanır;
31.2.1 İhale komisyonunca bu Şartnamede belirtilen son teklif verme saatine kadar  kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur ve teklif  dokümanında  belirtilen  teklif  açma  saatinde  ihaleye  başlanır. 
31.2.2. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. Bu incelemede, zarfın üzerinde isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu, ihaleyi yapan EÜAŞ’ın açık adresi ve zarfın yapıştırılan yerinin istekli tarafından imzalanıp mühürlenmesi hususlarına bakılır. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz.  
 31.2.3. Zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. İsteklilerin, belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. Bu işlemler yapıldıktan sonra teklif mektubu ile geçici teminatta dâhil olmak üzere belge ve bilgi eksikliği dikkate alınmaksızın bütün isteklilerin teklif fiyatları açıklanır. 
31.2.4. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca  değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.
 
Madde 32-  Tekliflerin değerlendirilmesi
32.1. Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı bu Şartnamenin 31.2.3. üncü maddesine göre ilk oturumda tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. 
32.1.1. Bu şartnameye göre teklif zarfı içinde sunulması gereken belgeler ve bu belgelere ilgili mevzuat gereğince eklenmesi zorunlu olan eklerinden  herhangi birinin, isteklilerce sunulmaması halinde,  bu eksik belgeler ve ekleri tamamlatılmayacaktır.
32.1.2.Ancak, 
a) Geçici teminat ve teklif mektuplarının Kanunen taşıması zorunlu hususlar hariç olmak üzere, sunulan belgelerde teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmayan bilgi eksikliklerinin bulunması halinde bu tür bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler, 
b) İsteklilerce sunulan ve başka kurum, kuruluş ve kişilerce düzenlenen belgelerde, belgenin taşıması zorunlu asli unsurlar dışında, belgenin içeriğine ilişkin tereddüt yaratacak nitelikte olan ve belgeyi düzenleyen kurum, kuruluş veya kişilerden kaynaklanan bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgeler,
verilen süre içinde tamamlanacaktır. Belirlenen sürede bilgi eksikliklerini tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.
 
32.1.3. Bilgi eksikliklerinin tamamlatılmasına ilişkin olarak verilen süre içinde isteklilerce sunulan belgelerin, ihale tarihinden sonraki bir tarihte düzenlenmesi halinde, bu belgeler isteklinin ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılım şartlarını sağladığını tevsik etmesi halinde kabul edilecektir.
32.2. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. 
32.2.1. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
32.2.2. En son aşamada, isteklilerin teklif mektubu eki cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı kontrol edilir. Teklif edilen fiyatları gösteren teklif mektubu eki cetvelde çarpım ve toplamlarda aritmetik hata bulunması hâlinde, isteklilerce teklif edilen birim fiyatlar esas alınmak kaydıyla, aritmetik hatalar res’en düzeltilir. Yapılan bu düzeltme sonucu bulunan teklif isteklinin esas teklifi olarak kabul edilir ve bu durum hemen istekliye yazı ile bildirilir. İstekli düzeltilmiş teklifi kabul edip etmediğini, tebliğ tarihini izleyen üç gün içinde yazılı olarak bildirmek zorundadır. İsteklinin düzeltilmiş teklifi kabul etmediğini süresinde bildirmesi veya bu süre içinde herhangi bir cevap vermemesi hâlinde, teklifi değerlendirme dışı bırakılır ve bütün bu işlemlerin sonunda geçici teminatı gelir kaydedilir.
 
Madde 33- İsteklilerden Tekliflerine Açıklık Getirilmesinin İstenilmesi
33.1. İhale komisyonunun talebi üzerine EÜAŞ, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere net olmayan hususlarla ilgili isteklilerden tekliflerini açıklamalarını isteyebilir.
33.2. Bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında yer alan şartlara uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz.
33.3. EÜAŞ’ın açıklama talebi ve isteklinin bu talebe vereceği cevaplar yazılı olacaktır. İstekli  EÜAŞ’ın  yazısında  belirttiği  süreye  kadar  yazılı  cevap  vermemesi  halinde  teklifi  değerlendirme  dışı  bırakılır. 
 
Madde 34- Aşırı düşük teklifler
34.1. İhale komisyonu verilen teklifleri bu Şartnamenin  32 nci maddesine göre değerlendirdikten sonra, diğer tekliflere veya EÜAŞ’ın tespit ettiği yaklaşık maliyete göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit eder. Bu teklifleri reddetmeden önce, belirlediği süre içinde teklif sahiplerinden, teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları yazılı olarak ister.
34.2. İhale komisyonu;
a)  İmalat sürecinin ekonomik olması,
b) Seçilen teknik çözümler ve teklif sahibinin mal ve hizmetlerin temininde kullanacağı avantajlı koşullar,
c) Teklif edilen malın özgünlüğü,
hususlarında belgelendirilmek suretiyle yapılan yazılı açıklamaları dikkate alarak, aşırı düşük teklifleri değerlendirir. Bu değerlendirme sonucunda, açıklamaları yeterli görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir. 
 
 
Madde 35- Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesinde EÜAŞ’ın serbestliği 
35.1. İhale komisyonunun kararı üzerine EÜAŞ, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. EÜAŞ bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle  herhangi bir yükümlülük altına girmez. 
35.2. İhalenin iptal edilmesi halinde bu durum bütün isteklilere gerekçelerini ile birlikte  bildirilir.
 
Madde 36- Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi 
36.1. İhale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılacaktır.
 
36.2. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, en düşük fiyat esasına göre belirlenecektir.
 
36.3. En düşük fiyatın ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak değerlendirildiği  ihalelerde, birden fazla istekli tarafından aynı fiyatın teklif edildiği ve bunların da ekonomik açıdan en avantajlı teklif olduğu anlaşıldığı takdirde, EÜAŞ Satınalma ve İhale Yönetmeliğinin 57. maddesine göre açık eksilme yapılacak ve en avantajlı teklif belirlenecektir. 
 
36.4. Yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanması: “Tekliflerin değerlendirilmesinde yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.”
 
 
Madde 37- İhalenin karara bağlanması 
37.1. Bu Şartname hükümlerine göre yapılan değerlendirme sonucu ihale ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren isteklinin üzerinde bırakılacaktır. 
37.2. İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek ihale yetkilisinin onayına sunar. 
 
Madde 38- İhale kararının onaylanması
38.1. İhale kararları ihale yetkilisince onaylanmadan önce EÜAŞ, ihale üzerinde kalan isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı  olup olmadığını Kamu İhale Kurumundan teyit ettirerek buna ilişkin belgeyi ihale kararına ekler.
38.2. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç 15 (onbeş) iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.
38.3. İhale; kararın ihale yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılacaktır.
 
Madde 39- Kesinleşen ihale kararının bildirilmesi 
39.1. İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç 3 (üç) gün içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere EÜAŞ Satınalma ve İhale Yönetmeliğinin 94 üncü maddesi hükümlerine göre tebliğ edilir. 
 
39.2. Açık İhale Usulü ile yapılan ihalelerde, ihaleye katılan isteklilerden teklifi değerlendirmeye alınmayan veya uygun görülmeyenlerin, tebliğ tarihini izleyen beş (5) gün içinde yazılı itiraz talebinde bulunmaları halinde, İtirazla ilgili gerekli incelemeler en geç on (10) gün içinde yapılır ve hazırlanan rapor ihale yetkilisine sunulur. İhale yetkilisinin onayına müteakip istekliye en geç beş (5) gün içinde bildirilir. 
39.3. İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere aynı şekilde bildirim yapılır.
 
Madde 40- Sözleşmeye davet
40.1. Bu Şartnamenin 39.2 maddesinde belirtilen bildirim sürelerinin  bitimini izleyen günden itibaren 3 (üç) gün içinde, ihale üzerinde kalan istekliye, davet mektubunda belirtilen süre içinde kesin teminatı vermek ve diğer yükümlülükleri yerine getirmek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususunda tebligat yapılır.
 40.2. Bu bildirim, EÜAŞ Satınalma ve İhale Yönetmeliğinin 94 üncü maddesi hükümlerine göre tebliğ edilir. 
40.3. İsteklinin, bu davetin tebliğ tarihini izleyen 10 (on) gün içinde kesin teminatı vererek sözleşmeyi imzalaması şarttır. 
 
Madde 41- Kesin teminat 
41.1. İhale üzerinde kalan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle % 6 oranında kesin teminat alınır.
41.2. Kesin teminat mektubu süresiz olmalıdır. 
41.2. İhale üzerinde kalan isteklinin ortak girişim olması halinde, toplam kesin teminat miktarı ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen tekliflere bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir.
 
Madde 42- Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu
42.1. İhale üzerinde kalan istekli, ihale tarihi itibarıyla bu Şartnamenin 10 uncu maddesinin (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeleri ve kesin teminatı 40.3 üncü maddedeki süre içinde vererek sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Sözleşme imzalandıktan hemen sonra geçici teminat iade edilecektir.
 
42.1.1. Yabancı istekliler, ihale tarihi itibarıyla bu Şartnamenin 10 uncu maddesinin (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgelerden, kendi ülkelerindeki mevzuat uyarınca dengi olan belgeleri sunacaklardır. Bu belgelerin, isteklinin tabi olduğu mevzuat çerçevesinde denginin bulunmaması ya da düzenlenmesinin mümkün olmaması halinde bu duruma ilişkin yazılı beyanlarını vereceklerdir. Ancak bu husus yabancı gerçek kişi isteklinin uyruğunda bulunduğu ya da yabancı tüzel kişi isteklinin şirket merkezinin bulunduğu ülkenin Türkiye’deki misyon şefliklerine veya bu ülkelerdeki Türkiye Cumhuriyeti misyon şefliklerine teyit ettirilecektir.
42.2. Bu zorunluluklara uyulmadığı taktirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı gelir kaydedilir.
42.3. Ayrıca üzerine ihale yapıldığı halde mücbir sebep halleri dışında usulüne göre sözleşme yapmayan istekli, 4734 sayılı Kanunun 58 inci maddesi uyarınca altı aydan bir  yıla kadar anılan Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanır.
 
Madde 43- Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci ve üçüncü  teklif sahibine bildirim
43.1.  İhale üzerinde kalan isteklinin, ihale tarihi itibarıyla bu Şartnamenin 10 uncu maddesinin (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeleri veya kesin teminatı vermemesi ya da sözleşme imzalamaması durumunda EÜAŞ 
ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif fiyatının ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, bu teklif sahibi istekli ile de bu şartnamede belirtilen esas ve usullere göre  sözleşme imzalayabilir. Bu durumda ihale yetkilisinin uygun görme onayından önce ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin bu Şartnamenin 38.1 inci maddesine göre yasaklı olup olmadığı teyit ettirilerek, ihale tarihi itibarıyla 10 uncu maddenin (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeler istenecektir.
43.2. Söz konusu istekliye, bu Şartnamenin 40.2 incı maddesi hükümlerine göre tebligat yapılacaktır.
43.3. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin de sözleşmeyi imzalamaması durumunda, bu teklif sahibinin geçici teminatı gelir kaydedilir  ve 43.1. maddede belirtildiği usulde, üçüncü  en  avantajlı  teklif  değerlendirmeye alınır.  Bu  teklif  sahibinin de  sözleşmeyi imzalamaması  durumunda  geçici  teminatı  gelir  kaydedilerek  ihale  iptal  edilir.
43.4. Ayrıca, üzerine ihale yapıldığı halde mücbir sebep halleri dışında usulüne göre sözleşme yapmayan ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, 4734 sayılı Kanunun 58 inci maddesi uyarınca altı aydan bir yıla kadar, anılan Kanun kapsamında yer alan bütün kamu kurum ve kuruluşlarının ihalelerine katılmaktan yasaklanır.
 
Madde 44- Sözleşme yapılmasında EÜAŞ’ın görev ve sorumluluğu
44.1. EÜAŞ’ın sözleşme yapılması konusunda yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde istekli, bu Şartnamenin 40.1. inci maddesinde yer alan sürenin bitmesini izleyen günden itibaren en geç  beş (5) gün içinde, on (10) gün süreli bir noter ihbarnamesi ile durumu EÜAŞ’a bildirmek şartıyla, taahhüdünden vazgeçebilir.
44.2. Bu takdirde geçici teminatı geri verilir.
 
Madde 45- İhalenin sözleşmeye bağlanması
45.1. EÜAŞ tarafından ihale dokümanında yer alan şartlara uygun olarak hazırlanan sözleşme ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır.
45.2. Yüklenicinin iş ortaklığı veya konsorsiyum olması halinde, sözleşme bunların bütün ortakları tarafından imzalanır.
 
V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR
 
Madde 46- Ödeme yeri ve şartları 
46.1. İhale konusu alıma/işe ilişkin olarak yükleniciye yapılacak her tür ödeme Muhasebe Şefliğince yapılacaktır. 
46.2. YÜKLENİCİ, EÜAŞ’ın ödeme planına uymayı önceden kabul eder. Faturalar bir asıl üç suret olarak düzenlenecektir.Ödeme günü, haftanın Perşembe günleridir. (Ödeme gününün tatile rastlaması durumunda  ödeme bir sonraki iş günü yapılacaktır.)
 
Madde 47- Avans verilmesi ve şartları
Bu işle ilgili avans verilmeyecektir.
 
Madde 48- Fiyat farkı  ödenmesi ve hesaplanma şartları
Yükleniciye fiyat farkı verilmeyecektir.
 
Madde 49- İşe başlama ve bitirme ( malın teslim) tarihi 
49.1. Sözleşmenin  yürürlüğe  girdiği  gün, işe  başlama  tarihi olacaktır.
49.2. Sözleşme imzalanmasını müteakip 60(altmış) takvim günüdür.
 
Madde 50- Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları 
50.1. Süre uzatım talebi, yüklenicinin sözleşmesindeki süre ve koşullara uygun olması hâlinde incelenir. 50.3.1. nci maddesinde belirtilen hâller için verilecek süre uzatımlarında, sözleşme süresi içinde yüklenicinin belgeleriyle birlikte zorunlu nedenin meydana geldiği tarihten itibaren yirmi gün içinde müracaat etmesi zorunludur. Süre uzatımını gerektiren sebebin ortadan kalktığı tarih, yüklenici tarafından ayrıca belgelendirilecektir. 
50.2. Süre uzatımı, yüklenicinin talebine istinaden sözleşme süresi içinde veya sözleşme süresi bitiminde bütün talepler ve varsa daha önce verilmiş süre uzatımları göz önüne alınarak ilgili ünitelerce incelendikten ve ihale yetkilisinin onayından sonra verilir. 
50.3. Süre uzatımı nedenleri aşağıda belirtilmiştir.
50.3.1. Zorunlu nedenler: Zorunlu neden; sözleşme taraflarının denetim ve hatası dışında ortaya çıkan ve sözleşmenin uygulanmasını kısmen veya tamamen engelleyen durumlardır. Zorunlu nedenlerin süre uzatımına konu olabilmesi için öncelikle ilgili resmî kuruluşlarca belgelendirilmesi şarttır. Zorunlu nedenler aşağıda belirtilmiştir.
            1) Yangın,
2) Su taşkını, sel, kasırga, deprem ve benzeri doğal afetler,
            3) Salgın hastalıklar,
4) Savaş hâli,
5) Seferberlik hâli,
6) Sabotaj veya işin yapımını engelleyen diğer hâller,
7) Ambargo,
8) Malın yüklü bulunduğu nakil vasıtasının kazaya uğraması, yanması, batması,
9) Sözleşme yapılmasından önce yürürlükte olan mevzuatta yapılan değişikliklerden doğan imkânsızlıklar.
50.3.2. EÜAŞ’ın sebebiyet verdiği hâller:
 
1) Sözleşmede bulunması koşuluyla, yer tesliminin geç yapılması,
2) Sözleşmesine göre EÜAŞ tarafından yükleniciye verilmesi gereken proje, belge ve numunelerin süresinde verilememesi,
3) Onay için EÜAŞ’a tevdi edilen projelerin süresi içinde yükleniciye iade edilememesi,
4) Sözleşmesine göre EÜAŞ tarafından verilmesi gereken malzemelerin zamanında verilememesi,
5) Projelerde ve teknik şartnamelerde EÜAŞ’ca değişiklik yapılması ve bu değişikliğin iş hacmini sözleşmedeki limitlerin haricinde etkilemesi,
6) İşin fiziki büyümesi nedeniyle ve sözleşmedeki baz fiyatları itibarıyla sözleşmesinde artış olması,
7) Projesinde belirtilmeyen ve sözleşme tarihinden sonra ortaya çıkan özel işlerin yaptırılması,
8) Yüklenicinin kusuru olmaksızın EÜAŞ’ın isteği ile yıktırma ve demontaj yaptırılması,
9) Yüklenicinin kusuru olmaksızın taahhüdün EÜAŞ  tarafından kısmen veya tamamen durdurulması veya ertelenmesi,
10) Sözleşmelerde yer alan ve EÜAŞ’a ait vecibelerin yerine getirilememesi.
 
50.3.3. Üçüncü kişilerin sebebiyet verdiği hâller: Üçüncü kişilerin sebebiyet verdiği hâllerin süre uzatımı nedeni olabilmesi için belgelendirilmesi gerekir. Üçüncü kişilerin sebebiyet verdiği başlıca zorunluluk hâlleri aşağıda belirtilmiştir.
 
1) Sözleşmelerinde, resmî kurumlardan veya tekel durumundaki üreticilerden malzeme temini veya hizmet alımı öngörülmüş olması koşulu var ise; bu kuruluşların teslimatlarında veya hizmetlerindeki gecikmeler,
2) Yasal grevler ve yüklenici işyerleri dışındaki lokavtlar,
3) Sözleşmesinde, yurt dışından getirilmesi öngörülen malzemelerin ithalatında yurt dışındaki gecikmeler nedeniyle yüklenicinin kusuru dışında meydana gelen gecikmeler (Bu gecikmelerin o ülkedeki Türk Konsolosluğunca onaylanmış belgelerle tevsik edilmesi şarttır.).
 
Madde 51- Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi
51.1. Malzeme siparişlerinde, ihale safhasında veya sözleşme süresi içinde doğacak ihtiyaçların karşılanması için, fiyat ve piyasa durumları bakımından fayda görülmesi veya teknik zorunlulukların ortaya çıkması hâlinde; sözleşmeden önce yaklaşık maliyetin, sözleşmeden sonra ise sözleşme bedelinin % 30’una kadar, yetki limitleri dâhilinde ilgili Makamın onayıyla, ihale konusu iş için ihale kapsamında veya sözleşme bedelinde bir defaya mahsus artırma veya eksiltme yapılabilir. 
51.2. Söz konusu satın alma ve ihale işleminin kapsamının yeterli olmaması ve işin önemi nedeniyle; % 30 artışın aşılması gerektiği hâllerde, usulüne uygun olarak en fazla ilk sözleşme tutarının % 50 sini aşmayacak şekilde artırım yapılabilir. 
52.3. Ek sipariş veya miktar artırımlarında, ek süre verilebilir. 
 
Madde 52- Gecikme halinde alınacak cezalar 
52.1. Yüklenici sözleşmeye uygun olarak malı süresinde teslim etmediği / işi bitirmediği takdirde, 10 (On) günden az olmamak üzere EÜAŞ’ın Teslim ve Muayene Komisyonunca belirlenen ve İhale Yetkilisince onaylanmış süre kadar, gecikme ihtarı verilecek olup gecikilen her takvim günü için sözleşme bedelinin (Bindebir) % 0,1’i oranında gecikme cezası uygulanır ve bu gecikme ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi halinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminatı gelir kaydedilir  ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir.
 
Madde 53-Teslim alma, teslim etme,  muayene, kabul şekil ve şartları 
53.1.Yüklenicinin teslim programı: Yüklenici söz konusu malı 60(altmış) takvim günü içerisinde teslim edecektir. Teslim yeri EÜAŞ Tunçbilek İşletme Müdürlüğüdür. 
 
53.2.Teslim etme, teslim alma şekil ve şartları: Cihazın gerekli montaj işlemleri firmanın yetkili elemanlarınca yapılarak ölçüme hazır hale getirilecektir. Firma yetkilileri ve laboratuar personeli nezaretinde cihazın sorunsuz çalıştığı, tespit edildikten ve teknik şartnamedeki değerleri sağlayıp sağlamadığının testinden sonra cihaz teslim alınacaktır.
 
53.3. Muayene ve kabul şekil ve şartları: 
 
53.3.1. Mal ve hizmet alımı işlerinde; görevlendirilecek en az üç (3) kişilik komisyon tarafından muayene ve kabul işlemleri yapılır. Ancak sözleşmesinde hüküm bulunması hâlinde; imalat veya üretim süreci gerektiren işler, muayene ve kabul komisyonlarının yetki ve sorumluluğunu kaldırmaması şartıyla, ihale dokümanında belirtilen kalite ve özelliklere göre yapılıp yapılmadığı hususunda, ilgili birim tarafından belirli aşamalarda ve aralıklarla denetlenebilir.
 
53.3.2. Taahhüdün tamamlanan ve müstakil kullanıma elverişli bölümleri için kısmi kabul yapılabilir. 
a) İhale dokümanında belirtilmesi kaydıyla özel nitelik ve nicelikleri olan malzeme, araç, gereç ve tesislerde, boyut ve miktara ilaveten; EÜAŞ  uzmanları tarafından standartlara uygun teknolojik deneylerle, nicelik ve nitelik muayenesi yapılır.
b) Muayene ve kabul işleri, ihale dokümanında belirtilmesi kaydıyla; uluslararası tanınmış bağımsız mütehassıs kalite kontrol kuruluşları, Üniversiteler veya resmî kuruluşlar marifetiyle yaptırılır ve belgesi istenir ya da teslim eden firmanın test raporları ile yetinilir. Muayene ve kabul giderlerinin tümü yükleniciye aittir.
c) Sipariş konusu malların muayene ve kabulü (a) bendindeki usule göre yapılabileceği gibi bunların muayenelerinin imalat sırasında ara denetim olarak ve/veya sonunda, kabullerinin de istenilen yerlerde veya montajlarından sonra yapılması şart koşulabilir. 
 
53.3.3. Muayene ve kabul sırasında hasar, noksanlık, evsaf bozukluğu, sözleşme ve şartnamesine uymaması gibi hâllerin görülmesi durumunda, bu hususlar muayene ve kabul protokolünde belirtilir. Gerek görüldüğünde, ayrıca bu konuda bir rapor hazırlanır. Kullanıma mani bir durum yoksa ihale yetkilisinin onayı ile Teslim ve Muayene Komisyonunca belirlenecek olan bir  oranda nefaset kesilerek kabul yapılabilir.
53.3.4. Düzenlenen kabul protokolü, görevliler tarafından yüklenicisine veya yetkili temsilcisine ve varsa nakliyecisine imzalattırılır. Yüklenicisi veya temsilcisi, kabul protokolünü imzalamaktan kaçınırsa veya kararlaştırılan gün ve saatte yüklenici veya temsilci muayene ve tesellüm için hazır bulunmazsa, bu durum bir tutanakla tespit edilir. 
53.3.5. Tespit edilen hasar, noksanlık, evsaf bozukluğu, sözleşme ve şartnamesine uymaması gibi hâllerin duyurulması, varsa sözleşme veya şartnamesindeki, yoksa mevzuattaki süreler içinde yapılır. 
53.3.6. Kusurun yükleniciye ait olduğunun tespit edilmesi hâlinde; malın kabulü yapılmaz ve söz konusu malın yükleniciye bırakılmasının mümkün olmadığı durumlarda, emaneten muhafaza edilir. İhtiyaç yerlerine nakledilecek malzemenin görmesi muhtemel hasar, noksanlık, evsaf bozukluğundan doğacak zararları karşılamak amacıyla gerekli sigorta işlemleri yapılır.
 
Madde 54- Garanti, bakım ve onarım ile ilgili hususlar
Cihaz her türlü işçilik, imalat ve montaj hatalarına karşı (2) iki yıl garantili olacaktır garantili olacaktır. Bu süreler içersinde arıza meydana gelirse, arızalı cihaza 48 saat içersinde firma tarafından müdahale edilmesi garanti edilecektir.Ayrıca cihaz  2 yıllık garanti süresinin bitiminden itibaren en az 10 (on) yıl ücretli yedek parça ve servis garantili olacaktır.
 
Madde 55- Anlaşmazlıkların çözümü 
İşbu  idari şartnamenin  ve  buna  atfen  yapılacak  sözleşmenin  uygulanmasından  doğacak  her  türlü  anlaşmazlıkları  çözmeye  Ankara  Mahkemeleri  ve  İcra  Daireleri  yetkilidir.
 
VI-DİĞER HUSUSLAR
 
Madde 56- Bu ihale 4734 sayılı Kanunun 3 üncü  maddesinin (g) bendi ve geçici 4. maddesi hükümlerine istinaden Şirketimiz Satınalma ve İhale Yönetmeliği usul ve esasları doğrultusunda yapılacaktır.
Madde 57- Özelleştirme ve İşletme Hakkı Devri
EÜAŞ Tunçbilek Termik Santralı İşletme Müdürlüğü’nün, özelleştirme ve işletme hakkının devrine ilişkin bir yasal düzenleme olması halinde taraflar söz konusu düzenlemeye uyacaklardır.
 

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim