• İhale No
    2017/55628
  • İhale Adı
    METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR
  • Sektör
    Araç, Yedek Parça ve Ekipmanları
  • İhale Tipi
    Mal Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    25 Nisan 2017 11:00
  • İdare
    İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ANADOLU YAKASI RAYLI SİSTEM MÜDÜRLÜĞÜ
  • İhale İli
    İstanbul
  • İşin İli
    İstanbul
  • Yayın Tarihi
    02 Mart 2017
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun

 

METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR

İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ANADOLU YAKASI RAYLI SİSTEM MÜDÜRLÜĞÜ

İstanbul Metrosu Raylı Ulaşım Toplu Taşıma Sistemi 200 Adet Metro Aracı Temini ve İşletmeye Alma İşi alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası : 2017/55628
1-İdarenin
a) Adresi : Seyrantepe Metro Tesisleri Huzur Mahallesi İstasyon Yolu Caddesi 34396 SEYRANTEPE SARIYER/İSTANBUL
b) Telefon ve faks numarası : 2123126515 - 2124554373
c) Elektronik Posta Adresi : anadoluraylisistem@ibb.gov.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa) : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu malın

a) Niteliği, türü ve miktarı : 50 set (4 araçlı) metro dizisi, Toplam 200 Adet Metro Aracı (Araçların hatlara göre dağılımı aşağıdaki gibi olacaktır:
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Teslim yeri : İstanbul
c) Teslim tarihi : Dizilerin teslim programı; 200 adet aracın tamamının teslimatı 30 (otuz) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 18.ayda başlayacak ve 30. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri için 30 (otuz) gün, deneme işletmesi için ise 60 (altmış) gün olmak üzere toplamda 90 (doksan) günlük süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 18. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay 4 dizilik (16 araç) paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Deneme işletmesi, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı hatlar için ayrı ayrı yapılacaktır. Araç teslimatı devam ederken, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı herhangi bir hattın hazır hale gelmesi ve o hatta kullanılacak araçların teslimatında deneme işletmesinin yapılabilmesi için yeterli sayıya ulaşılması ve İdare’nin talep etmesi durumunda; söz konusu hattın deneme işletmesine başlanılacaktır. Bu durumda, söz konusu hatta ait deneme işletmesinin süresi, araç teslimat süreci içerisinde olacak ancak yukarıda belirtilen ve son dizinin teslimatı akabinde saha testlerinin tamamlanması sonrası kullanılacak olan 60 (altmış) günlük deneme işletmesinin süresinde bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim ve montaj ve ilgili tüm testlerle ilgili süreçleri ve faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır.


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer : İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası İhale İşleri Müdürlüğü M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter-Güngören İSTANBUL
b) Tarihi ve saati : 25.04.2017 - 11:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İstekliler, ihale konusu alımın alt yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri kısmını teklifleri ekinde vereceklerdir.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler
Teklif edilen bedelin % 10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi kredisini veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,
Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar.
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden mal satışlarının gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen mal satışlarının parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Bu belgelerdeki tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlere ilişkin mal satışlarının parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 20 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler veya teknolojik ürün deneyim belgesi.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

Tek bir sözleşme altında, IEC 62290-1 Standardında belirtilen GoA2, GoA3 veya GoA4 tipi metro aracı temini işleri benzer iş olarak kabul edilecektir.

İstekli sunmuş olduğu iş deneyim belgesinde; iş deneyim belgesi tutarına karşılık gelen metro araçlarının tamamının ilgili İdareye teslim edildiği, ticari işletmede olduğu ve ilgili İdaresince kesin kabul işlemlerinin yapıldığı bilgisi bulunmalıdır.


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup yerli malı teklif eden istekliye ihalenin tamamında % 1 (bir) oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 2.500 TRY (Türk Lirası) karşılığı İstanbul Büyükşehir Belediyesi Raylı Sistem Daire Başkanlığı Anadolu Yakası Raylı Sistem Müdürlüğü Seyrantepe Metro Tesisleri Huzur Mahallesi İstasyon Yolu 34396 SARIYER/İSTANBUL adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ek Hizmet Binası İhale İşleri Müdürlüğü M.Nezihi Özmen Mah. Kasım Sk. No: 62 34010 Merter-Güngören İSTANBUL adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 240 (iki yüz kırk) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.
13. Diğer hususlar:
Teklif fiyatı ihale komisyonu tarafından aşırı düşük olarak tespit edilen isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.

14. İstekliler, asgari %50 yerlilik oranını Teknik Şartname’nin EK-4: Metro Aracı Pursantaj Tablosu kısmındaki pursantajların hangileri ile sağlayacağını, Teknik Şartname’nin EK-6: Yerlilik Oranı - Ekipman ve/veya Hizmet Tedarikçi Listesi formunu doldurarak teklifleri ile birlikte sunacaktır. Zorunlu asgari yerlilik oran şartlarının sağlandığına dair belgeyi sunmayan ya da eksik sunan isteklilerin teklifleri değerlendirmeye alınmayacaktır.

 

 

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim
Tren (4'lü Metro Araç Dizisi) 50 adet
14 Mart 2017

DÜZELTME İLANI

METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ANADOLU YAKASI RAYLI SİSTEM MÜDÜRLÜĞÜ

METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR ihale edileceği ilan edilmiştir. Ancak 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 26 ncı maddesine göre aşağıdaki hususlarda , düzeltme ilanı yayımlanmasına karar verilmiştir. Tekliflerin hazırlanması ve sunulmasında düzeltilen maddelerin esas alınması gerekmektedir.
İhale Kayıt Numarası:2017/55628
1- İdarenin
a) Adresi:Seyrantepe Metro Tesisleri Huzur Mahallesi İstasyon Yolu Caddesi 34396 SEYRANTEPE SARIYER/İSTANBUL
b) Telefon ve faks numarası:2123126515 - 2124554373
c) Elektronik posta adresi:anadoluraylisistem@ibb.gov.tr
ç) Ön yeterlik/İhale dokümanının görülebileceği internet adresi: https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/
2-Düzeltmeye Konu İlanın Yayımlandığı
a) Kamu İhale Bülteninin tarih ve sayısı :02.03.2017 - 3308
b) Gazetenin adı ve tarihi (yayımlanmış ise) : -
3- Düzeltilen [madde/maddeler ] şunlardır

İhale ilanının 2- ihale konusu mal maddesinin teslim tarihi başlıklı (c) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“200 adet aracın tamamının teslimatı 32(otuziki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 20.ayda başlayacak ve 32. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri için 30 (otuz) gün, deneme işletmesi için ise 60(altmış) gün olmak üzere toplamda 90 (doksan) günlük süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 20. ayda 2 dizi (8 araç), ve sonrasında her ay 4 dizilik (16 araç) paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Deneme işletmesi, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı hatlar için ayrı ayrı yapılacaktır. Araç teslimatı devam ederken, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı herhangi bir hattın hazır hale gelmesi ve o hatta kullanılacak araçların teslimatında deneme işletmesinin yapılabilmesi için yeterli sayıya ulaşılması ve İdare’nin talep etmesi durumunda; söz konusu hattın deneme işletmesine başlanılacaktır. Bu durumda, söz konusu hatta ait deneme işletmesinin süresi, araç teslimat süreci içerisinde olacak ancak yukarıda belirtilen ve son dizinin teslimatı akabinde saha testlerinin tamamlanması sonrası kullanılacak olan 60 (altmış) günlük deneme işletmesinin süresinde bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim ve montaj ve ilgili tüm testlerle ilgili süreçleri ve faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır.”“200 adet aracın tamamının teslimatı 32(otuziki) ayda tamamlanacaktır. Dizilerin teslimatı işe başlama tarihinden itibaren 20.ayda başlayacak ve 32. ay sonunda tamamlanacaktır. Son dizinin teslimi sonrasında saha testleri için 30 (otuz) gün, deneme işletmesi için ise 60(altmış) gün olmak üzere toplamda 90 (doksan) günlük süre kullanılacaktır. Bu teslimat programı, 20. ayda 2 dizi (8araç), ve sonrasında her ay 4 dizilik (16araç) paketler halinde teslim edilecek şekilde Yüklenici tarafından belirlenecektir. Bu şartların yüklenici tarafından yerine getirilmesi zorunludur. Deneme işletmesi, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı hatlar için ayrı ayrı yapılacaktır. Araç teslimatı devam ederken, bu iş kapsamındaki araçların çalışacağı herhangi bir hattın hazır hale gelmesi ve o hatta kullanılacak araçların teslimatında deneme işletmesinin yapılabilmesi için yeterli sayıya ulaşılması ve İdare’nin talep etmesi durumunda; söz konusu hattın deneme işletmesine başlanılacaktır. Bu durumda, söz konusu hatta ait deneme işletmesinin süresi, araç teslimat süreci içerisinde olacak ancak yukarıda belirtilen ve son dizinin teslimatı akabinde saha testlerinin tamamlanması sonrası kullanılacak olan 60 (altmış) günlük deneme işletmesinin süresinde bir değişikliğe sebebiyet vermeyecektir. Yüklenici araç test(fabrika ve saha testleri) ve deneme işletmesi ile ilgili detaylı iş programını sözleşmenin yürürlüğe girmesine müteakip 60 (altmış) takvim günü içinde İdare onayına sunacaktır. Yüklenici; sözleşmenin imzalanmasını müteakip sözleşme kapsamında gerçekleştireceği, tasarım, tedarik planlama, üretim hazırlığı, üretim ve montaj ve ilgili tüm testlerle ilgili süreçleri ve faaliyetleri açık ve anlaşılır şekilde gösteren proje planlarını İdare onayına sunacaktır.”

17 Nisan 2017

İHALE İPTAL İLANI
METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR
İSTANBUL BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ ANADOLU YAKASI RAYLI SİSTEM MÜDÜRLÜĞÜ

METRO ARACI SATIN ALINACAKTIR ihalesi , 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 16 ncı maddesine göre iptal edilmiştir.
İhale Kayıt Numarası:2017/55628
1- İdarenin
a) Adresi:Seyrantepe Metro Tesisleri Huzur Mahallesi İstasyon Yolu Caddesi 34396 SEYRANTEPE SARIYER/İSTANBUL
b) Telefon ve faks numarası:2123126515 - 2124554373
c) Elektronik posta adresi:anadoluraylisistem@ibb.gov.tr
2-İptal edilen ihalenin ilanının yayımlandığı
a) Kamu İhale Bülteninin tarih ve sayısı :02.03.2017 - 3308
b) Gazetenin adı ve tarihi (yayımlanmış ise) :: -
3- İhale İptal Tarihi:13.04.2017
4- İptal nedeni veya nedenleri

İhale kapsamında yer alan acil araç ihtiyaçlarının yeniden değerlendirilmesi gereği ortaya çıkmış olup, bu doğrultuda 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu'nun temel ilkeler başlıklı 5. maddesi gereği ihtiyaçların uygun şartlarla, kaynakların etkin, ekonomik ve verimli kullanılamaması sonucu doğabileceğinden, ihale sürecinin yeniden değerlendirilmesini teminen ihalenin iptal edilmesine karar verilmiştir.