ÖĞRENCİ ÖĞLE YEMEĞİ SATIN ALINMASI SERVİSE SUNULMASI VE SERVİS SONRASI TEMİZLİK HİZMETİMERSİN ÜNİVERSİTESİ Sağlık, Kültür ve Spor Daire BaşkanlığıÖĞRENCİ ÖĞLE YEMEĞİ SATIN ALINMASI SERVİSE SUNULMASI VE SERVİS SONRASI TEMİZLİK HİZMETİ
hizmet alımı
4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.
İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:
İhale Kayıt Numarası | : | 2010/500026 |
1-İdarenin
a) Adresi | : | Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Çiftlikköy Kampusu Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı |
b) Telefon ve faks numarası | : | 3243610026 - 3243610096 |
c) Elektronik Posta Adresi | : | sksdb@mersin.edu.tr |
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa) | : | --- |
2-İhale konusu hizmetin
a) Niteliği, türü ve miktarı | : | İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP’ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir. |
b) Yapılacağı yer | : | İmalat yeri, Mersin Üniversitesi Çiftlikköy Kampusunda bulunan merkezi mutfak ve Gülnar Meslek Yüksekokulunda bulunan mutfak. Ayrıca, beş ilçede (Tarsus, Erdemli, Silifke, Anamur, Mut) bulunan Meslek Yüksekokulu ve Fakültelerde uygun yerin olması halinde idare tarafından belirlenen yerlerde, yer verilemediği durumlarda ise okul dışında, Yüklenici tarafından 500’er kişi yemek kapasiteli mutfak kurulacaktır. Çiftlikköy Kampusu merkezi mutfakta (Öğrenci Yemekhanesi) pişirilen yemekler, Yenişehir Kampusuna, Tece’de bulunan Deniz Ticaret Meslek Yüksekokuluna, Kuyuluk’ta bulunan Takı Teknolojisi ve Tasarımı Yüksekokuluna, Mezitli’de bulunan Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokuluna, Karaduvar’da bulunan Sağlık Hizmetleri Gülnaz Öner Meslek Yüksekokuluna ait öğrenci yemekhanelerine, hijyenik şartlarda, yemek taşımaya elverişli servis araçları ile dağıtım yapılacaktır. |
c) İşin süresi | : | İşe başlama tarihi 01.01.2011, işin bitiş tarihi 31.12.2011 |
3- İhalenin
a) Yapılacağı yer | : | Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Çiftlikköy Kampusu/MERSİN |
b) Tarihi ve saati | : | 01.11.2010 - 08:30 |
4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası veya Meslek Odası Belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da ilgili meslek odasından, ilk ilan
veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu ticaret ve/veya sanayi odasından, ilk ilan
veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğinin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.3. İhale konusu işin yerine getirilmesi için alınması zorunlu olan ve ilgili mevzuatında o iş için özel olarak düzenlenen sicil, izin, ruhsat vb. belgeler,
İhale tarihi itibariyle geçerlilik süresini doldurmamış Tarım ve Köy İşleri Bakanlığının Gıda Üretim İzin Belgesinin aslı veya noter onaylı sureti,
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin
yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil
Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları
gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler: |
Teklif edilen bedelin %10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,
Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir. |
4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler: |
İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait;
a) Yıl sonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri,
b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgeler,
a ve b bendinde sayılan belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
İsteklinin;
a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,50 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,10 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,75’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir. Bu durumda, yukarıda bilançolar veya gerekli görülen bölümler üzerinden hesaplanacak oranlar aranmaz. |
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler: |
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Toplam cironun teklif edilen bedelin %15 inden , taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin %10'undan az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.
|
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
4.3.1. İş deneyim belgeleri: |
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 50 oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,
|
4.3.2. Makine, teçhizat ve diğer ekipmana ait belgeler ve kapasite raporu: |
İsteklinin Personel Durumuna ilişkin belgeler:
a) Yıl içerisinde eğitim-öğretime devam edilen günlerde (200 gün), istekli tarafından işyeri bünyesinde asgari;
1 Adet Gıda Mühendisi,
1 Adet Aşçıbaşı,
20 Adet Aşçı,
20 Adet Aşçı Yardımcısı,
20 Adet Servis Elemanı,
50 Adet Temizlik Elemanı, çalıştırılacaktır.
b) Yaz okulu açılması halinde, yaz okuluna devam eden öğrenciler için Üniversite Merkez Kampusunde (Çiftlikköy Kampusu)yemek üretimine devam edilecektir. Yaz aylarında istekli bünyesinde asgari;
1 Adet Gıda Mühendisi,
1 Adet Aşçıbaşı,
5 Adet Aşçı,
5 Adet Aşçı Yardımcısı,
5 Adet Servis Elemanı,
5 Adet Temizlik Elemanı, çalıştırılacaktır.
İstekli;
a) Mersin Üniversitesi Fakülte ve Meslek Yüksekokullarının bulunduğu Tarsus, Erdemli, Silifke, Anamur ve Mut ilçelerinde günlük en az 500’er kişilik yemek üretimi ve dağıtımı yapabilecek mutfak ekipmanına,
b) Isıyı uzun süre muhafaza eden, dökülmeyi önleyen kapalı kaplarda ve hijyenik şartlarda, yemek taşımaya elverişli 4 adet motorlu nakil aracına,
sahip olmalı veya kiralama yolu ile temin etmelidir.
İsteklinin kendi malı olan makine, tesis ve ekipman ile motorlu nakil aracı; fatura ya da demirbaş veya amortisman defterinde kayıtlı olduğuna dair noter tespit tutanağı ile veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir raporu ile tevsik edilir.
Geçici ithalle getirilmiş veya Finansal Kiralama yoluyla edinilmiş makine, tesis, ekipman ve nakil aracı da, kira sözleşmesi eklenmek ve ihalenin ilk ilan tarihine kadarki kiraların ödendiği belgelenmek şartı ile isteklinin kendi malı sayılır.
İş ortaklıklarında pilot ve diğer ortaklara ait makine ve ekipman, ortaklık oranına bakılmaksızın tam olarak değerlendirilir.
c) İstekli, ihale veya son başvuru tarihiitibari ile geçerlilik süresini doldurmamış, 1.500 (Binbeşyüz)adet yemek üretim kapasitesinde olduğunu gösteren Kapasite Raporunun aslını veya noter onaylı suretini sunacaktır.
İş ortaklığında kapasite raporuna ilişkin yeterlik kriteri ortaklardan biri, birkaçı veya tamamı tarafından sağlanabilir.
Aday veya istekli adına düzenlenmiş, farklı tesislere ait birden fazla kapasite raporunun sunulması halinde, kapasite tutarları toplanmak suretiyle yeterlik kriterinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
|
4.3.3. Kalite ve standarda ilişkin belgeler: |
İstekliler ihale tarihi itibarı ile geçerlilik süresini doldurmamış ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistem Belgesinin aslı veya noter onaylı suretini teklifleri ekinde sunacaklardır.
Kalite yönetim sistem belgesi Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edilen belgelendirme kuruluşları veya Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenmesi zorunludur. Bu belgelendirme kuruluşlarının, Uluslararası Akreditasyon Forumu Karşılıklı Tanınma Antlaşmasında yer alan ulusal akreditasyon kurumlarınca akredite edilmiş belgelendirme kuruluşu olduklarının ve bu kuruluşlarca düzenlenen belgelerin geçerliliğini sürdürdüğünün, Türk Akreditasyon Kurumundan alınacak bir yazı ile teyit edilmesi gerekir. İhale tarihi veya bu tarihten önceki bir yıl içinde alınan teyit yazıları geçerlidir. Ancak, Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiği duyurulan belgelendirme kuruluşları tarafından düzenlenen ve TÜRKAK Akreditasyon Markası taşıyan belge ve sertifikalar için Türk Akreditasyon Kurumundan teyit alınması zorunlu değildir. Bu belgenin ihale tarihinde geçerli olması yeterlidir. |
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler: |
4.4.1. Bu ihalede benzer iş olarak ihale konusu hizmet ile nitelik ve büyüklük bakımından benzerlik gösteren, aynı usullerle gerçekleştirilen, teçhizat, ekipman, mali güç ve uzmanlık ile personel ve organizasyon gerekleri bakımından benzer özellikler taşıyan üniversite, hastane, okul ve benzeri kuruluşlarda verilen malzeme dahil yemek pişirme, dağıtımı ve sonrası hizmetler kabul edilecektir.
|
5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif
sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.
6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.
Tekliflerin değerlendirilmesinde yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.
7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve
175 TRY (Türk Lirası)
karşılığı
Bedeli MEÜ. Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı Muhasebe Birimine yatırılmak suretiyle (Vezne çalışma saatleri: 09.00-12.00/13.00-16.00’dır), MEÜ. Rektörlüğü Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Çiftlikköy Kampusu/MERSİN adresinden satın alınabilecektir adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.
8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar
Mersin Üniversitesi Rektörlüğü Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı Çiftlikköy Kampusu/MERSİN
adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.
9. İstekliler tekliflerini,
Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.
10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.
11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (Doksan) takvim günüdür.
12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif
verilemez.