• İhale No
    2010/531944
  • İhale Adı
    Paket Arsenik Arıtma Tesisi
  • Sektör
    Gıda Ürünleri
  • İhale Tipi
    Mal Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    07 Aralık 2010 14:00
  • İdare
    VAN BELEDİYESİ İHALE BİLGİ İŞLEM BÜROSU
  • İhale İli
    Van
  • İşin İli
    Van
  • Yayın Tarihi
    01 Nisan 2011
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun
PAKET ARSENİK ARITMA TESİSİ SATIN ALINACAKTIR
VAN BELEDİYESİ İHALE BİLGİ İŞLEM BÜROSU

Paket Arsenik Arıtma Tesisi
alımı
4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.


İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası:2010/531944
1-İdarenin
a) Adresi:SEREFIYE MAHALLESI VASKİ HİZMET BİNASI KAT : 2 65100 VAN MERKEZ VAN
b) Telefon ve faks numarası:4322167341 - 4322162008
c) Elektronik Posta Adresi:ihale@van.bel.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi (varsa):

2-İhale konusu malın
a)
Niteliği, türü ve miktarı
:İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP’ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu)
yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Teslim yerleri
:Van-Merkez
c) Teslim tarihleri:Paket Arıtma Sistemi Tesinin temin süresi 150 takvim günü olup, işe başlama tarihinden itibaren 90 takvim günü sonunda öngörülen kapasitenin yarısı tamamlanıp devreye alınacaktır. 150 takvim günü sonunda kapasitenin tamamı devreye alınacaktır. Teslimat ile ilgili diğer detaylara teknik şartnamede yer verilmiştir.

3- İhalenin
a) Yapılacağı yer:Van Belediye Başkanlığı Ana Hizmet Binası Eski Meclis Salonu Kat : 3 VAN
b) Tarihi ve saati:07.12.2010 - 14:00

4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:

4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odası belgesi;

4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,

4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;

4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,

4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin
yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil
Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları
gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,

4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.

4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.

4.1.5 İhale konusu alımın tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.

4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip
ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali
müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır
kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler

Teklif edilen bedelin
% 10 dan
az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi kredisini veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,

Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler:

İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait;

a) Yıl sonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri,

b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgeler,

a ve b bendinde sayılan belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

İsteklinin;

a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,50 olması,

b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,10 olması,

c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,75’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.


Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler:

a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,

b) Taahhüt altında devam eden mal satışlarının gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen mal satışlarının parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,

Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.

Bu belgelerdeki tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin
% 15 inden,
taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlere ilişkin mal satışlarının parasal tutarının ise teklif edilen bedelin
% 12 sinden
az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.

Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.

4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:

4.3.1. İş deneyim belgeleri:

Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve Teklif edilen bedelin
% 35 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş
deneyimini gösteren
belgeler,
4.3.2. Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgeler:

a) İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,

b) Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler,

c) Türkiye’de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.


İsteklilerin yukarıda sayılan belgelerden, kendi durumuna uygun belge veya belgeleri sunması yeterli
kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgeler ile tevsik edilir.


1-İstekli   adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi,



2 İsteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafında  istekli adına düzenlenen İmalat Yeterlilik Belgesi



3-İsteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafında  istekli adına düzenlenen ve teklif ettiği mala ilişkin Yerli Malı Belgesi.  


4.3.3. Satış sonrası servis, bakım ve onarıma ilişkin belgeler:


Satış sonrası servis, bakım ve onarım hizmetlerini yerine getirileceğine dair  yetkili servis bakım hizmet belgesi. 



İş ortaklığında ortaklardan biri, birkaçı veya tümü ortaklık oranlarına bakılmaksızın birinci fıkrada belirtilen yeterlik kriterini sağlayabilir.


4.3.4. Tedarik edilecek malların numuneleri, katalogları, fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman:


Teklif edilen malın teknik şartnamede yer alan teknik kriterlere uygunluğunu belirlemek amacıyla , teknik bilgilerin yer aldığı katalog, teknik şartnameye cevapları ve açıklamaları içeren doküman ile fotoğraf ayrı ayrı veya birlikte verilecektir. 


4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.


Bu ihalede Arsenik Arıtma Tesisi Alım Satım  İşleri  Benzer iş olarak kabul edilecektir.



5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif
fiyatla birlikte fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirlenecektir.
Tablo–1 ‘de yer alan fiyat dışı unsurlar esas alınarak bulunan 10 yıllık işletme maliyeti ile teklif edilen (ilk yatırım maliyeti) toplanmasıyla bulunan bedel, ekonomik olarak avantajlı teklif kabul edilecektir.

Tablo–1 Yıllık İşletme Maliyeti
Gider Cinsi Birim Fiyat (TL) Miktar ve Birimi Toplam Maliyet
Enerji Tüketimi 0,33 …...…..kWh/Yıl
Kimyasal Madde 1. Kimyasal ….....…..Kg/Yıl
2. Kimyasal ……..…..Kg/Yıl
3. Kimyasal ……..…..Kg/Yıl
……..…..Kg/Yıl
……..…..Kg/Yıl
Personel Gideri Mühendis …….…..Kişi/Yıl
Teknisyen …....…..Kişi/Yıl
Teknisyen …...…...Kişi/Yıl
Teknisyen …….…..Kişi/Yıl
İşçi …...…...Kişi/Yıl
Bakım ve Onarım Giderleri
Kar ve Genel Giderler
TOPLAM (KDV hariç)


Tablo-1 İle İlgili olarak:
a)Bu tabloda yer alan enerji, kimyasal v.b. tüm harcamaların doğruluğunun istekli tarafından taahhüt edildiği kabul edilecektir.
b)Tabloda yer alan bakım ve onarım giderleri istekliler tarafından yıllık bazda fiyatlandırılacaktır.
c)Tabloda hesaplarda elektrik birim fiyat bedeli olarak 0,33 TL/KWH olarak alınacaktır.
d)İşletme giderleri hesaplanırken enerji gideri (tesis için gerekli enerji ile varsa terfi pompaları, iç-dış aydınlatma dahil ),kimyasal madde gideri personel gideri ayrı ayrı hesaplanarak tabloya yerleştirilecek ve toplam yıllık işletme gideri bulunacaktır. Personel gideri hesabında asgari tip sözleşme tasarısının 23.1 maddesinde Tesisi işletecek Personel olarak belirtilen teknik personelin çalışacağı kabul edilecektir.
e)Önerilen bütün kimyasallar için işletme maliyeti belirlenecektir.
f)1m³ suyun işletme maliyeti hesaplanırken bir yıl (365 gün) süresince tesisin tam kapasite (2592 m³ /gün) ile çalıştırılacağı kabul edilecektir.
Tekliflerin Değerlendirilmesi:
Yıllık toplam işletme maliyeti hesaplandıktan sonra reel faiz oranı %10 alınarak 10 yıllık işletme gideri için net bugünkü değer hesaplanacaktır.Bu değer, ilk yatırım maliyetine ilave edildikten sonra bulunan değer, isteklinin teklifi olacaktır.Ekonomi olarak en avantajlı teklifin belirlenmesinde bu rakam esas alınacaktır.
Net Bugünkü Değer:
NPV=PX((1+İ)ⁿ-1)/(ix(1+i)ⁿ)
n=10 Yıl
İ=0,1(%10 Yıllık Faiz)
P=Yıllık İşletme Maliyeti
Sonuç:
Ekonomik olarak en avantajlı teklif =Teklif Edilen Bedel +NPV’ dir.
Not: Ancak geçici kabul öncesi yapılan 30 günlük işletmeye alma çalışmaları sırasında 1 m³ suyun üretilmesi için gerekli sarfiyatın taahhüt edilen enerji tüketim miktarının %15 fazlasına kadar yapıldığının belgelenmesi halinde geçici kabul işlemine başlanır. Geçici kabul öncesi yapılan 30 günlük işletmeye alma çalışmaları sırasında 1 m³ suyun kimyasal madde üretilmesi için gerekli sarfiyatın taahhüt edilen enerji tüketim miktarının %15 fazlasına kadar yapıldığının belgelenmesi halinde geçici kabul işlemine başlanır.
1 m³ arıtılan su ve kimyasal madde için sarf edilen enerji miktarının taahhüt edilen enerji miktarına nazaran sapması bir yıllık işletme süresincede takip edilecektir.
İşletme süresi sonunda 1 m³ su için sarf edilen enerji miktarı (kwh)
Toplam Enerji miktarı /Toplam Üretilen su miktarı formülasyonu ile bulunacak değer, taahhüt edilen değerle karşılaştırılacaktır. Bu değer taahhüt edilen enerji miktarın en fazla %15 aşabilecektir. Bu aşan miktarın taahhüt edilen enerji miktarını %15 den daha fazla aşması halinde kesin kabul yapılmayacaktır.%15’e kadar olan artışların bedeli, yukarıdaki NPV hesabıyla ve toplam yıllık işletme maliyeti üzerinden 10 yıllık karşılığı isteklinin tahakkuk edecek hak edişlerinden veya teminatından kesilir.
Ancak uygulama projesi tasdik aşamasında yüklenici tarafından taahhüt edilen enerji miktarında idarece zorunlu olarak değişiklik yapılması halinde enerji tüketim hesabında uygulama projesinde belirlenen enerji tüketim miktarı esas alınacaktır.
35.2. Ekonomik açıdan an avantajlı teklifin birden fazla istekli tarafından verilmiş olması halinde;

35.2.1.Birden fazla İstekli tarafından teklif edilen fiyatın en düşük fiyat olması durumunda ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesinde istekliler tarafından sunulan iş deneyim belgeleri değerlendirilerek,belge tutarı daha fazla olan isteklinin teklifi ekonomik açıdan en avantajlı teklif olarak belirlenir.İş ortaklarında pilot ortağın, iş deneyim belgesi esas alınacaktır.


6.
İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.

Tekliflerin değerlendirilmesinde yerli istekliler lehine fiyat avantajı uygulanmayacaktır.


7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:

7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve

50 TRY (Türk Lirası)
karşılığı

Van Belediye Başkanlığı Su ve Kanalizasyon Müdürlüğü İhale Birimi Vaski Hizmet Binası Kat: 2 adresinden satın alınabilir.


İhale dokümanının posta yoluyla da satın alınması mümkündür. Posta yoluyla ihale dokümanı almak isteyenler, posta masrafı dahil

yurtiçi için 75 TRY (Türk Lirası), yurtdışı için 100 TRY (Türk Lirası)
doküman bedelini

Vakıflar Bankası Van Şubesi yatırmak zorundadır. Posta yoluyla ihale dokümanı satın almak isteyenler,
ihale doküman bedeline ilişkin ödeme dekontu ile ihale dokümanının gönderileceği adresin de belirtildiği ihale dokümanı talep başvurularını yukarıda yer alan faks numarasına veya yazılı olarak idareye ihale tarihinden en az beş gün önce göndermek zorundadır.
İhale dokümanı iki iş günü içinde bildirilen adrese posta yoluyla gönderilecektir.
İhale dokümanının posta yoluyla gönderilmesi halinde, postanın ulaşmamasından
veya geç ulaşmasından ya da dokümanın eksik olmasından dolayı idaremiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Dokümanın postaya verildiği tarih, dokümanın satın alma tarihi olarak kabul edilecektir.

7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları zorunludur.




8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar
Van Belediye Başkanlığı Ana Hizmet Binası Eski Meclis Salonu Kat : 3 VAN
adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.


9. İstekliler tekliflerini,

mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Bu ihalede, kısmı teklif verilebilir.


10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.


11.

Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 60 (Altmış) takvim günüdür.



12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif

verilemez.







Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim
Paket Arsenik Arıtma Tesisi ( 400 lt/sn -1440 M3/ saat kapasiteli ) 1,00 Adet
Paket Arsenik Arıtma Tesisi ( 75 lt /sn-270 m3/ saat kapasiteli ) 1,00 Adet