• İhale No
    2017/54196
  • İhale Adı
    PERSONEL HİZMETİ ALINACAKTIR
  • Sektör
    Temizlik, İşçilik ve Personel Hizmetleri
  • İhale Tipi
    Hizmet Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    04 Nisan 2017 10:00
  • İdare
    ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ Uygulama ve Araştırma Hastanesi
  • İhale İli
    Adana
  • İşin İli
    Adana
  • Yayın Tarihi
    03 Mart 2017
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun

 

PERSONEL HİZMETİ ALINACAKTIR

UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Sağlık Hizmetleri hizmet alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir.  İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:

İhale Kayıt Numarası : 2017/54196

1-İdarenin

a) Adresi : Ç.Ü. TIP FAKÜLTESI BALCALI HASTANESI 01130 BALCALI SARIÇAM/ADANA
b) Telefon ve faks numarası : 3223387078 - 3223386045
c) Elektronik Posta Adresi : balcalisatinalma@cu.edu.tr
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/


2-İhale konusu hizmetin

a) Niteliği, türü ve miktarı : 8 Ay İçin 860 Kişi İle Yapılacak Sağlık Hizmeti İşi
Ayrıntılı bilgiye EKAP’ta yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Yapılacağı yer : Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Sarıçam/ADANA
c) Süresi : İşe başlama tarihi 01.05.2017, işin bitiş tarihi 31.12.2017


3- İhalenin

a) Yapılacağı yer : Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi İhale Salonu Sarıçam/ADANA
b) Tarihi ve saati : 04.04.2017 - 10:00


4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğinin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimdeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,

4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar,
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması,
b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Serbest meslek erbabının vereceği, ilgili mevzuatına göre düzenlenmiş ve onaylanmış serbest meslek kazanç defteri özetinde gösterilen değerlere göre, son yıla ait toplam gelirin toplam gidere oranının veya son iki yıla ait gelir ve giderlerin parasal tutarlarının ortalaması üzerinden bulunacak oranın en az (1,25) olması şartı aranır. Serbest meslek kazanç defteri özetinin serbest muhasebeci, yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylı olması gerekir.
İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.2. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden hizmet işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen hizmet işlerinin parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Toplam cironun teklif edilen bedelin %25'inden , taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlerin parasal tutarının ise teklif edilen bedelin %15'inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanamadığına bakılır.

Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda, gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyimini gösteren belgeler:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kabul işlemleri tamamlanan ve teklif edilen bedelin % 25 oranından az olmamak üzere, ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler veya teknolojik ürün deneyim belgesi.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.

Kamu ve/veya özel hastanelerde yapılan personel çalıştırılmasına dayalı hizmet işleri benzer iş olarak kabul edilecektir. 


5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.

6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.

7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 100 TRY (Türk Lirası) karşılığı Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi İhale İşlemleri Bürosu Sarıçam/ADANA adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.

8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi İhale İşlemleri Bürosu Sarıçam/ADANA adresine elden teslim edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.

9. İstekliler tekliflerini, Birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu üzerine ihale yapılan istekliyle, her bir iş kaleminin miktarı ile bu kalemler için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, işin tamamı için teklif verilecektir.

10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3’ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir.

11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür.

12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

13.Diğer hususlar:
Teklifi sınır değerin altında kalan isteklilerden Kanunun 38 inci maddesine göre açıklama istenecektir.

 

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Kişi Sayısı Süre Birim
SAĞLIK HİZMETLERİ (26 Engelli işçi için Brüt asgari ücret üzerinden hesaplama yapılacaktır.) (İdari Şartnamenin 25'inci maddesinde yer alan "Teklif fiyata dahil olan diğer giderler", teklif fiyata dahil edilecektir.)(Brüt asgari ücret) 26 8 Ay
SAĞLIK HİZMETLERİ (İdari Şartnamenin 25'inci maddesinde yer alan "Teklif fiyata dahil olan diğer giderler", teklif fiyata dahil edilecektir.)(Brüt asgari ücret) 541 8 Ay
SAĞLIK HİZMETLERİ (İdari Şartnamenin 25'inci maddesinde yer alan "Teklif fiyata dahil olan diğer giderler", teklif fiyata dahil edilecektir.)(Brüt asgari ücretin %50 fazlası) 43 8 Ay
SAĞLIK HİZMETLERİ (İdari Şartnamenin 25'inci maddesinde yer alan "Teklif fiyata dahil olan diğer giderler", teklif fiyata dahil edilecektir.)(Brüt asgari ücretin %62 fazlası) 250 8 Ay
4857 sayılı İş Kanununun 47. maddesi gereği Resmi ve Dini Bayram Günleri ile Yılbaşı günü hizmet süresince; Brüt Asgari Ücret üzerinden (13,5 gün X 220 kişi = 2970 gün) (1 günlük bedeli) teklif fiyata dahil edecektir. 2.970 gün
4857 sayılı İş Kanununun 47. maddesi gereği Resmi ve Dini Bayram Günleri ile Yılbaşı günü hizmet süresince; Brüt Asgari Ücretin %50 fazlası üzerinden (13,5 gün X 12 kişi = 162 gün) (1 günlük bedeli) teklif fiyata dahil edecektir. 162 gün
4857 sayılı İş Kanununun 47. maddesi gereği Resmi ve Dini Bayram Günleri ile Yılbaşı günü hizmet süresince; Brüt Asgari Ücretin %62 fazlası üzerinden (13,5 gün X 170 kişi = 2295 gün) (1 günlük bedeli) teklif fiyata dahil edecektir. 2.295 gün
04 Nisan 2017

İHALE İPTAL İLANI
PERSONEL HİZMETİ ALINACAKTIR
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA HASTANESİ YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ

PERSONEL HİZMETİ ALINACAKTIR ihalesi , 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 16 ncı maddesine göre iptal edilmiştir.
İhale Kayıt Numarası:2017/54196
1- İdarenin
a) Adresi:Ç.Ü. TIP FAKÜLTESI BALCALI HASTANESI 01130 BALCALI SARIÇAM/ADANA
b) Telefon ve faks numarası:3223387078 - 3223386045
c) Elektronik posta adresi:balcalisatinalma@cu.edu.tr
2-İptal edilen ihalenin ilanının yayımlandığı
a) Kamu İhale Bülteninin tarih ve sayısı :03.03.2017 - 3309
b) Gazetenin adı ve tarihi (yayımlanmış ise) :: -
3- İhale İptal Tarihi:31.03.2017
4- İptal nedeni veya nedenleri

Açık ihale usulü ile 04.04.2017 tarihinde yapılacak olan 2017/54196 İhale Kayıt Numaralı “Ç.Ü. Tıp Fakültesi Balcalı Hastanesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezi Sağlık Hizmetleri Alım İhalesi” ne ilişkin ihale dokümanında;

a-) İhale idari şartnamesinde yeterlilik kriteri olarak düzenlenen ancak ihale ilanında yer almayan hükümlerin bulunması ve ayrıca düzeltme ilanı yapılabilme olanağının ortadan kalkmış olması nedeniyle, 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’ nun 24/f ve 26 ncı maddeleri ile Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’ nin 28/2 nci maddesinin buyurucu ve emredici kurallarına uyulmadığı görülmüştür.

b-) Hizmet Alım İhaleleri Uygulama Yönetmeliği doğrultusunda ihale konusu işle ilgili genişletici ve kapsamlı bir benzer iş tanımının yapılmadığı görülmektedir. İhale konusu işin personel çalıştırılmasına dayalı iş olduğu gözetilerek, kamu ve/veya özel sektörde yapılan personel çalıştırılmasına dayalı hizmet işlerinin benzer iş olarak kabul edilip katılım ve rekabetin genişletilmesi gerekirken, aksi bir yaklaşımla sadece kamu ve/veya özel hastanelerde yapılan personel çalıştırılmasına dayalı hizmet işlerinin benzer iş olarak tanımlanması, daha değişik bir ifadeyle yapılan benzer iş tanımının doğrudan işin kendisini içermesi nedeniyle ihaleye katılımı kısıtladığı ve rekabeti engellendiği, böylece 4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu’ nun “Temel İlkeler” başlıklı 5 nci maddesine aykırı davranıldığı tespit edilmiştir.

c-) İdari şartnamenin 25.3.1 maddesinde 2429 Sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanun’ da belirtilen günlere ilişkin çalışacak gün ve personel sayısı belirtilip Kamu İhale Genel Tebliği hükümlerine uygun olarak 4857 Sayılı İş Kanunu’ nun 47 nci maddesi uyarınca ücretlerin hesaplanması öngörülmüştür.

Diğer taraftan idari şartnamenin 47.1 nci maddesi ile teknik şartnamenin 10 uncu maddesinde, 2429 Sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatil Hakkında Kanun’ da belirtilen günlerde çalışma yapan personele çalıştığı gün karşılığında izin verileceği belirtilmiştir.

Personele izin kullandırılacağının belirtildiği dikkate alındığında, personelin o günlük çalışması karşılığında hak kazandığı 1 (bir) günlük ücretin ödenmemesinin söz konusu olacağı görülmüş olup, anılan düzenleme 4857 Sayılı İş Kanunu’ nun 47 nci maddesine aykırı bulunmuştur.

Öte yandan ihale dokümanında uyumsuzluk ve çelişki bulunması, Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’ nin 12/3 maddesi ve Kamu İhale Genel Tebliği’ nin 78/21 maddesine açık aykırılık oluşturmaktadır. Bu itibarla ihale dokümanında yer alan çelişkili düzenlemelerin sağlıklı teklif verilmesine engel olduğu saptanmıştır.

d-) Mevzuat hükümleri uyarınca, fazla çalışma yapılacak hallerde toplam fazla çalışma saatine ihale dokümanında yer verilmesi gerektiği belirtilmesine rağmen, idarece idari şartnamede fazla çalışmaya ilişkin herhangi bir düzenleme yapılmadığı,  bununla birlikte teknik şartnamenin 10 uncu maddesinde “idarenin ihtiyacına göre fazla çalışma yapılabilir” düzenlemesinin yer aldığı, bu durumda ihale dokümanında uyumsuzluk olduğu, ek olarak idari şartnamede toplam fazla çalışma saatine yer verilmeden, ihale dokümanında fazla çalışmaya ilişkin biçim ve koşullar açık ve net bir şekilde belirtilmeden, teknik şartnamede idarenin ihtiyacı gibi belirsiz ifadeler kullanılarak yapılan düzenlemenin Kamu İhale Genel Tebliği’ nin açıklamalarına aykırı olduğu ve isteklilerin ihaleye sağlıklı bir teklif hazırlamasına engel nitelikte bulunduğu görülmüştür.

e-) İdari şartnamenin 47.1 nci ve teknik şartnamenin 7 inci maddesinde yer alan “Sözleşmenin uygulanması sürecinde ihale kapsamında çalışan işçilerden izinli (doğum, ölüm, mazeret, ücretsiz yıllık izin gibi) ve sağlık nedeniyle raporlu olan elemanların yerine yüklenici yeni eleman temin edecektir” şeklindeki düzenleme, Kamu İhale Genel Tebliği’ nin 78.25 nci maddesine açık aykırılık teşkil etmektedir. Ayrıca 4857 Sayılı İş Kanunu’ nun 55 nci maddesine göre bahse konu personeller söz konusu günlerde yıllık izinli gibi sayılacaklardır. İdarenin ihale konusu işte çalıştırılması istenen personel sayısını bu hususu dikkate alarak belirlemesi gerekmektedir.

Ayrıca yüklenicinin 4857 Sayılı İş Kanunu’ nun 55 nci maddesi uyarınca, izin hakkının hesabında çalışılmış gibi sayılacak durumlarda işçi ücretlerini tam olarak ödemekle yükümlü olduğu hususu göz önüne alındığında, yapılan bu düzenlemenin 4735 Sayılı Kanunun 4 ncü maddesinde belirtilen sözleşme hükümlerinin uygulanmasında eşit hak ve yükümlülüklere sahip olma ilkesine aykırı olduğu saptanmıştır.

f-) İdari şartnamenin “Yemek ve Yol Giderleri” başlıklı 25.3.2 maddesinde “İhale konusu işte çalıştırılacak işçilere günlük yol bedeli olarak brüt 6.00 TL verilecek olup, yol bedeli aylık 26 gün üzerinden hesaplanacaktır ….”  düzenlemesi yer almaktadır.

Diğer taraftan bahse konu ihale teknik şartnamesinin “Yol Parası ve Yemek” başlıklı 22 nci maddesinde ise “İhale konusu işte çalıştırılacak engelli personel haricindeki diğer işçilere günlük yol bedeli olarak brüt 6.00 TL ödenecektir….” hükmü mevcuttur.

Teknik şartnamede yapılan düzenlemede, ihale konusu işte çalıştırılacak personele nakdi olarak ödenmesi öngörülen yol bedelinin engelli personele ödenmeyeceği anlaşılmaktadır. Bu durumun farklı nedenlerle toplu taşıma hizmetini kullanmayacak engelli personel aleyhine bir ayrımcılığa yol açacağı, toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz yararlanma hakkı bulunan engelli personele yapılacak yol yardımının kamu zararı olarak değerlendirilemeyeceği ve Kanun hükmü ile getirilen bir pozitif ayrımcılık kuralının idari bir işlemle etkisiz hale getirilmesi anlamına geleceği hususları birlikte değerlendirildiğinde, söz konusu düzenlemenin mevzuata aykırı olduğu görülmektedir.

Öte yandan yemek ve yol parasına ilişkin idari şartname ile teknik şartnamede yer alan düzenlemeler arasında uyumsuzluk ve çelişkinin olduğu, yapılan düzenlemelerin Kamu İhale Genel Tebliği’ nin 78.13 ve 78.21 nci maddeleri diğer hükümlerine uygun olmadığı, ayrıca Hizmet Alımı İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’ nin 12/3 maddesine aykırılık teşkil ettiği ve isteklilerin maliyet hesaplamalarını doğru bir şekilde yapmalarına engel nitelikte olduğu saptanmıştır.

 Ayrıca idarece yapılan şikayet başvuruları üzerine “İhalelere Yönelik Başvurular Hakkında Yönetmelik” uyarınca yapılan inceleme neticesinde de yukarıda belirtilen aynı hususlar tespit edilmiştir. 

Sonuç olarak yukarıda mevzuata aykırılıkları belirtilen işlemlerin ihale sürecinin devam etmesine engel oluşturulacak ve düzeltici işlemle giderilmeyecek nitelikte işlemler olduğu ve ağır hukuksal sakatlıklar taşımaları nedeniyle ihale iptal edilmiştir.