İSTANBUL VAKIFLAR 2.BÖLGE MÜDÜRLÜĞÜNDEN
RESTORASYON KARŞILIĞI KİRALAMA İHALESİ İLANI
T.C. Başbakanlık Vakıflar Genel Müdürlüğü İstanbul 2.Bölge Müdürlüğünce; aşağıda yeri ve nitelikleri belirtilen ahşap ev vasıflı taşınmaz “10.09.2008 tarih ve 26993 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Vakıf Kültür Varlıklarının Restorasyon veya Onarım Karşılığı Kiraya Verilmesi İşlemlerinin Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik” çerçevesinde, aynı yönetmeliğin 24-1/a Maddesi Gereği “Açık Teklif Yöntemi” ile 49 yıllığına Restorasyon Karşılığı kiraya verilmesi için ihaleye çıkartılmıştır.
İLİ : İstanbul
İLÇESİ : Adalar
MAHALLESİ : Büyükada Cami
SOKAĞI/CADDESİ : Çınar
PAFTA : 21
ADA : 75
PARSEL : 14
YÜZÖLÇÜMÜ : 302,50 m²
MUHAMMEN BEDEL : 875.000,00 TL.
(SekizyüzyetmişbeşbinTürkLirası.)
GEÇİCİ TEMİNAT : 26.250,00 TL.
(YirmialtıbinikiyüzelliTürkLirası)
İHALE TARİH VE SAATİ : 15/09/2011-11,00
I-Yukarıda özellikleri belirtilen taşınmazın, 09/11/2010 tarih ve 748/530 sayılı Vakıflar Genel Müdür-lüğü Vakıflar Meclisi kararına istinaden;
1- Yüklenici tarafından tüm masrafları karşılanmak üzere ilk 3 yıl içerisinde eski eserin rölöve, restitüsyon ve restorasyon, elektrik, tesisat ve gerekli. tüm projelerinin hazırlatılması, ilgili tüm kurum ve kuruluşlarına onaylatılması, inşaat ruhsatının alınarak inşaata başlanması, restorasyonunun tamamlanarak Koruma Kurulunca verilecek fonksiyon doğrultusunda tüm izinlerin alınarak işletmeye açılması, bu süre içerisinde işletmeye açılmaması durumunda yapılan sözleşmenin fesh edilerek o tarihe kadar yapılmış olan tüm imalatların İdaremize terk ve teberru edilmesi, ödenen kira ve yatırılan teminatın İdaremize gelir kaydedilmesi,
2- İşin süresinin ve kira ödemelerinin sözleşme tarihinden itibaren başlatılması,
3- Sözleşme tarihinden itibaren ödenmek üzere kira bedellerinin;
a) İlk 3 (Üç) yılın aylık 1.500,00- TL (BinbeşyüzTürkLirası),
b) 4.yılın aylık 2.000,00 TL. (İkibinTürkLirası) olması ve 5.yıldan işin (49. yılın sonuna kadar) süresinin sonuna kadar her yıl bir önceki yılın aylık kira bedeline Üretici Fiyat Endeksi (ÜFE) (Oniki aylık Ortalamalara Göre Değişim (%) Oranı)) eklenerek bulunacak bedelin aylık kira bedeli olarak alınması,
4- Rölöve, restorasyon ve restitüsyon projelerinin bedelinin işin yüklenicisi tarafından karşılanması,
5-İşin süresi sonunda (49 yılın sonunda) tesisin çalışır, bakımlı ve kullanılabilir şekilde hiçbir hak ve bedel talebinde bulunulmadan İdaremize teslim edilmesi,
6- İşin süresinin, inşaat öncesi iş ve işlemlerle inşaat süresi de dahil olmak üzere toplam 49 yıl olması,
7 -3194 Sayılı İmar Kanununa göre kamuya terkini gerektirebilecek alanların kamuya terk edilmesi,
8- İdarenin izni olmadan restorasyon işlerinin başkasına devredilmemesi, yer teslim tarihinden itibaren her türlü güvenlik tedbirlerinin işin yüklenicisince masrafları kendisince karşılanmak üzere sağlanması ve eski eser binanın restorasyonu tamamlanmadan (kısmi) kullanıma açılmaması,
9- 6570 Sayılı Gayrimenkul Kiraları Hakkında Kanuna ve ilgili diğer mevzuata aykırı herhangi bir nedenle Mahkeme kararına istinaden sözleşme süresi dolmadan tahliye edilmesi halinde yapılmış olan masrafların, ödenen kiraların ve teminatın İdareye terk ve teberru edilmiş sayılması şartlarıyla restorasyon karşılığı 49 (Kırkdokuz) yıl süreyle restorasyon karşılığı kira ihalesine çıkarılmıştır.
II- İhale, yukarıda belirtilen tarih ve saatte Gümüşsuyu Mahallesi İnönü Caddesi No:2 Taksim-Beyoğlu/İstanbul adresinde bulunan İstanbul Vakıflar Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının 7.katında toplanacak olan İhale Komisyonunca yapılacaktır.
III- İstekliler İhale Şartnamesini, mesai saatleri içerisinde 08:30-12:30 ve 13.00-17:00 saatleri arasında Gümüşsuyu Mahallesi, İnönü Caddesi, No.2 Taksim-Beyoğlu/İSTANBUL adresinde bulunan İstanbul Vakıflar Bölge Müdürlüğü hizmet binasının 5.katındaki 2.Bölge Müdürlüğü Elektrik ve Tesisat Bürosunda görebileceklerdir.
IV- İhaleye katılabilmek için; İstekliler örneğine göre hazırlayacakları teklifleri ile aşağıda dış zarf içerisinde istenilen belgeleri yukarıda belirtilen ihale tarih ve saatine kadar İstanbul Vakıflar Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının 5.katında bulunan 2.Bölge Kalem Bürosuna vermeleri gerekmektedir.
Dış zarf aşağıdaki belgeleri içerecektir.
Dış zarf aşağıdaki belgeleri içerecektir.
Ek:2 örneğe göre hazırlanmış Teklif Mektubu (Kapatılmış ve mühürlenmiş/imzalanmış iç zarf) ile birlikte,
a) Türkiye’de tebligat için (Ek-3) örnek forma göre doldurulmuş adres beyanı vermesi. (Beyanda telefon, faks var ise elektronik posta adresi bilgilerinin belirtilmesi)
b) Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da Esnaf ve Sanatkar Odası veya ilgili Meslek Odası belgesi;.(aslı, noter tasdikli sureti veya aslı İdarece görülmüş sureti)
b1) Gerçek kişi olması halinde, kayıtlı olduğu ticaret ve/veya sanayi odasından ya da esnaf ve sânatkar odasından veya ilgili meslek odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
b2) Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge.
c) Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri; (noter tasdikli sureti veya aslı İdarece görülmüş sureti)
c1) Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesini,
c2) Tüzel kişi olması halinde, ilgilisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlerini belirtilen son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirkülerini,
d) İstekliler adına vekâleten ihaleye katılınıyorsa, istekli adına teklifte bulunacak kimselerin Noter tasdikli vekâletnameleri ile vekâleten iştirak edenin Noter tasdikli imza beyannamesinin noter tasdikli sureti,
e) İsteklilerin ortak girişim olması halinde bu iş için örneğine uygun (Ek-4) örnek forma göre düzenlenmiş ortak girişim beyannamesi vermesi.
f) Ekli örneğe uygun muhammen bedelin %25’inden az olmamak üzere kullanılmamış nakit kredisini veya kullanılmamış teminat mektubu kredisini yada serbest mevduatını gösterir yerli veya yabancı bankalardan alınacak banka referans mektubu) (Banka Teyit yazılı) (EK-5 örneğe uygun)
Bu kriterler, mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunulmak suretiyle de sağlanabilir.
İsteklinin ortak girişim olması halinde, istenilen asgari miktar ortaklık oranına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir.
g) İlan tarihinden sonra ilgili vergi dairesinden veya internet vergi dairesinden alınacak vergi borcu olmadığına dair belgenin aslı veya Vergi Dairesinden alınan yazı aslının İdareye ibraz edilmesi.
h) İlan tarihinden sonra ilgili Sosyal Güvenlik Kurumundan veya Sosyal Güvenlik Kurumunun internet adresi üzerinden alınacak prim borcu olmadığına dair belgenin aslı veya Kurumdan alınan yazı aslının İdareye ibraz edilmesi.
ı) İhale konusu taşınmazın yerinde görüldüğüne dair isteklinin yazılı beyan vermesi. (Ek-6 örnek forma göre)
i) İstanbul Vakıflar 2.Bölge Müdürlüğü adına, Vakıflar Bankası İstanbul Finans Market Şubesinin (TR370001500158007293547034) no lu hesabına geçici teminat olarak nakit yatırılmış Banka dekontu
veya İstanbul Vakıflar 2.Bölge Müdürlüğü adına (Ek-7: örnek forma) göre alınmış yukarıda tutarı belirtilen geçici teminat mektubu. (Limit içi-süresiz ve teyit yazılı) İsteklinin Ortak Girişim olması halinde toplam teminat miktarı ortaklık oranına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir.
j) Ortak girişim olması halinde her bir ortak ayrı ayrı (a,b,c,d,g,h,ı) bentlerinde belirtilen belgeleri ver-mek zorundadır.
k) İstekli, inşaat ruhsatını aldığı tarihten itibaren, geçici kabul yapılıncaya kadar nitelik ve sayısı ihale şartnamesinin 25.maddede belirtilen teknik elemanları bulunduracağına dair (Ek-8) örnek forma göre düzenlenmiş teknik personel taahhütnamesini vermesi, (Ortak girişim halinde ortaklığı oluşturan gerçek veya tüzel kişilerin her biri tarafından imzalanmış olacaktır.)
l) İhale dokümanı satın alındığına dair belge.(İhale dokümanı, Dekont ibraz edilmek kaydıyla İstanbul Vakıflar 2.Bölge Müdürlüğü adına, Vakıflar Bankası İstanbul Finans Market Şubesinin (TR370001500158007293547034) no lu hesabına doküman bedeli olarak yatırılabilir.)
m) Bahse konu işin alt yüklenicilere yaptırılması halinde, isteklinin alt yükleniciye yaptıracağına dair taahhütname vermesi, (EK:9 örnek forma göre)
V- Daha önce İdaremize kusurlu veya eksik restorasyon veya onarım işi yapan gerçek veya tüzel kişiler ilgili yönetmeliğe göre ihaleye katılamazlar.
VI- İhaleye katılabilmek için; İhale Şartnamesinin 8.nci maddesine göre hazırlayacakları tekliflerini, aynı şartnamenin 9.ncu maddesi doğrultusunda yukarıda belirtilen ihale tarih ve saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında İstanbul Vakıflar 2.Bölge Müdürlüğü Hizmet Binasının 5.katındaki Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürlüğü Kalem Bürosuna vermeleri gerekmektedir.
VII- Geçici teminat hariç ihale evrakları isteklilere iade edilmeyecektir.
VIII-İhale Teklif dosyası, İstanbul Vakıflar 2.Bölge Müdürlüğü Sanat Eserleri ve Yapı İşleri Şube Müdürlüğü 2.Bölge Kalem Bürosuna verilecek olup, dosyalar İdareye verildikten sonra dosya içerisindeki herhangi bir evrakın değiştirilmesi veya eksik evrakın tamamlanması yönünde yapılacak müracaatlar değerlendirmeye alınmayacaktır.
IX- Telgraf veya faksla yapılacak müracaatlar ve postada meydana gelebilecek gecikmeler kabul edilmeyecektir.
XI- İşbu ilana ait ilan bedeli ile %04,95 ihale karar pulu ihale üzerinde kalan kişi veya firmalardan sözleşme yapılmadan önce defaten tahsil edilecektir.
XII- İdare gerekçesini göstermek kaydıyla ihaleyi yapıp yapmamakta serbesttir.
TEL : 0212 251 88 10-(2519-2520)
FAKS : 0212 252 27 76
E-MAİL: istanbul2@vgm.gov.tr.