İhale Kayıt Numarası | : | 2011/12202 |
1-İdarenin | ||
a) Adresi | : | Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı 34912 Kurtköy- Pendik / İSTANBUL |
b) Telefon ve faks numarası | : | 2165855000 - 2165855114 |
c) Elektronik Posta Adresi | : | ihale@sgairport.com |
ç) İhale dokümanının görülebileceği internet adresi | : | https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/ |
a) Niteliği, türü ve miktarı | : | TEKNİK ŞARTNAME VE UYGULAMA PROJELERİNDE BELİRTİLEN NİTELİK VE MİKTARLARDA; 1 - EK APRON ALANI, 2 - BEKLEME CEBİ, 3 - HAVA TARAFI ÇEVRE YOLUNA BAĞLANTI YOLU
|
b) Yapılacağı yer | : | Sabiha Gökçen Havaalanı Hava Sahası |
c) İşe başlama tarihi | : | Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 5 gün içinde yer teslimi yapılarak işe başlanacaktır. |
ç) İşin süresi | : | Yer tesliminden itibaren 180 (yüzseksen) takvim günüdür. |
a) Yapılacağı yer | : | HEAŞ Genel Müdürlük Binası Toplantı Salonu |
b) Tarihi ve saati | : | 05.04.2011 - 10:30 |
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
4.2.1 Bankalardan temin edilecek belgeler: |
Teklif edilen bedelin % 10 dan az olmamak üzere istekli tarafından belirlenecek tutarda bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösteren banka referans mektubu, Bu kriterler, mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunulmak suretiyle de sağlanabilir. |
4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler: |
İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait; a) Yıl sonu bilançosunun ve bilançonun gerekli görülen bölümleri, b) (a) bendinde belirtilen belgelere eşdeğer belgeler, a ve b bendinde sayılan belgelerden birinin sunulması yeterlidir. İsteklinin; a) Cari oranın (dönen varlıklar / kısa vadeli borçlar) en az 0,50 olması, b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/ toplam aktif) en az 0,10 olması, c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,75’den küçük olması, yeterlik kriterleridir ve bu üç kriter birlikte aranır. Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son üç yıla kadar olan yılların belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan yılların ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde, yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise üç önceki yılın belgeleri ile dört önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. |
4.2.3. İş hacmini gösteren belgeler: |
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki son üç yıllık dönemdeki her yıla ait toplam ciroları gösteren gelir tabloları, b) Taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen yapım işlerinin parasal tutarını gösteren son üç yılda düzenlenmiş faturalar, Son üç yıla ilişkin bu iki belgeden birinin sunulması yeterlidir. Bu belgelerin sunulan yıllara ait tutarlarının toplamının 1/3'ünün; ciro için teklif edilen bedelin % 15 inden, taahhüt altında devam eden yapım işlerinin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen yapım işlerinin parasal tutarı için ise teklif edilen bedelin % 12 sinden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilecektir. Bu kriterleri son üç yılda sağlayamayanlar, son altı yıla kadarki belgelerini sunabilirler.Bu takdirde, belgeleri sunulan yılların parasal tutalarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar bakımından iki önceki yıl, ihalenin yapıldığı yıldan bir önceki yıl olarak kabul edilir ve bu yıl ile bu yıldan iki önceki yıla kadarki gelir tabloları dikkate alınarak, gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. Bu gelir tabloları itibariyle yeterlik şartının sağlanamaması halinde ise, iki önceki yıl, ihalenin yapıldığı yıldan bir önceki yıl olarak kabul edilmek üzere son altı yıla kadarki gelir tabloları sunulabilir ve bu durumda gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır. |
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: |
4.3.1. İş deneyim belgeleri: |
Son on beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında taahhüt edilen ve teklif edilen bedelin % 50 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler, |
4.3.2. Organizasyon yapısı ve personel durumuna ilişkin belgeler: |
a) Anahtar Teknik Personel: |
İsteklinin; ticari faaliyette bulunduğu yerde, ilk ilan tarihinden geriye doğru en az bir yıl boyunca kesintisiz şekilde ve işin niteliğine uygun olarak, yukarıda belirtilen sayı ve nitelikte anahtar teknik personeli çalıştırması ve bu durumu belgelendirmesi gereklidir. Bu personelin; özel sektörde geçen deneyim süresi ilgili meslek odası üye kayıt belgesiyle, kamuda geçen deneyim süresi hizmet çizelgesi ve/veya meslek odası üye kayıt belgesiyle, isteklinin bünyesinde bulunduğu hususu ise ilgili adına prim ödendiğini gösteren sosyal güvenlik kurumu onaylı belgeler ile tevsik edilir. |
b) Teknik Personel: |
|
4.3.3. Makine, teçhizat ve diğer ekipmana ilişkin belgeler |
|
4.4.Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler ve benzer işlere denk sayılacak mühendislik ve mimarlık bölümleri: |
4.4.1. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler: |
|
4.4.2. Benzer işe denk sayılacak mühendislik veya mimarlık bölümleri: |
İş deneyimi belgesi yerine diplomalarını sunmak suretiyle ihaleye girecek olan mühendisler için Yapım İşleri Uygulama Yönetmeliğinin 48. maddesinin 7. bendi uyarınca İnşaat Mühendisliği bölümü ihale konusu iş veya benzer işlere denk sayılacaktır. |
İhalede uygulanacak sınır değer katsayısı (N) = 1,20
1. 05.04.2011 Tarihinde yapılacak ihale sonucunda, Sabiha Gökçen Havalimanı’nda İlave Apron ve Eklerinin Yapımı işi tarafına yüklenilecek firma ile şirketimiz arasında imzalanacak sözleşmeye müteakip 3065 Sayılı Katma Değer Vergisi Kanunun 13-e maddesi uyarınca “Limanlara bağlantı sağlayan demiryolu hatları, limanlar ve hava meydanlarının inşası, yenilenmesi ve genişletilmesi işlerini fiilen kendisi yapan veya yaptıran mükellefler ile genel bütçeli idarelere bu işlere ilişkin olarak yapılan mal teslimleri ve inşaat taahhüt işleri” bağlı bulunduğumuz vergi dairesinden istisna yazısı talep edilecek ve Vergi Dairesinin yapacağı olumlu değerlendirme sonucunda vereceği istisna belgesi ile sözleşme bedeline Katma Değer Vergisi ilave edilmeyecektir.
2. Söz konusu ihale anahtar teslim götürü bedel esasına göre olduğundan isteklinin işi; proje ve teknik şartnamelere göre yapması esas olup, Pursantaj tablosu sadece ödeme dilimlerini gösterir bir ölçü şeklidir. Pursantaj tablosunda olsun olmasın proje, detay ve mahal listesinde belirtilen işlerin fen ve sanat kurallarına uygun bir şekilde yüklenici tarafından yapılması ZORUNLUDUR. Pursantaj tablosunda olabilecek hatalardan yola çıkılarak ek ödeme talep edilmesi MÜMKÜN DEĞİLDİR.
3. İşyerinde her bir inşaat kısmı diğerine engel olmayacak şekilde düzenlenecektir. Bu düzenlemede Yapı Denetim Heyetinin talimatlarına kesinlikle uyulacaktır.
4. İhzarat ödemesi; bu iş kapsamında ihzarat ödemesi yapılmayacaktır.
5.Havaalanı ile çalışma saatlerine ilişkin güvenlik protokolü
yüklenici İdare ile Havaalanı içerisindeki çalışma güvenliğine ilişkin protokolü imzalayacak olup, çalışma saatleri İdare tarafından belirlenecektir. İşin yapımı aşamasında güvenlik nedeniyle protokolde değişiklik yapılabilir.
6. Biten kısımların işgali; İdarenin isteği ve görülecek lüzum üzerine, işin bitmiş kısımları geçici kabule tazammun etmemek kaydıyla Yüklenici ile birlikte düzenlenecek tutanakla idareye teslim edilir. Bu hususta İdarece yapılan isteğe Yüklenici hiçbir itirazda bulunamaz. İşe ait herhangi bir kısmın bu suretle teslim alınması, o yapının kabul edildiği anlamına gelmez.
7.İdare tarafından işverene (yükleniciye) yapılan hakediş ödemelerinde, Sosyal Güvenlik Kurumu Prim ve İdari Para Cezası Borçlarının Hakedişlerden Mahsubu, Ödenmesi ve İlişiksiz Belgelerinin Aranması Hakkında Yönetmelik hükümleri, diğer yandan hak sahiplerine yapılacak ödemelerde, 2 no.lu Tahsilat Genel Tebliği hükümleri ve bunlara bağlı olarak çıkarılacak düzenleme hükümleri uygulanacaktır
8. İşe ait teknik şartnamelere uygun malzeme ocaklarının tespit edilmesi, malzemenin temini ruhsat alınması, moloz döküm alanlarının belirlenmesi ve tüm bu işlemler için ilgili mercilerden izin ve onay alınması yüklenici sorumluluğundadır. İdarenin isteği halinde idarenin uygun göreceği vasıf ve miktardaki kazıdan çıkan malzeme Havaalanı sınırları dahilinde İdarece gösterilecek yerde depolanacak/kullanılacaktır. İnşaat alanlarındaki kazı çalışmalarından çıkacak hafriyat toprağı İdare tarafından Havaalanı sınırları dahilinde gösterilecek alanlara dökülecektir.
9. Bu iş dahilindeki tüm nakliyeler yüklenici sorumluluğundadır.
10. Şartname konusu işlerin yapımı esnasında Havaalanı yolcu ve hava trafiğinin ve diğer her türlü operasyonların aksamaması için gerekli tüm tedbirler Yüklenici tarafından alınacaktır.
11. Tüm sicil ruhsat v.b belgeler Yüklenici sorumluluğundadır.
12. İmalatlara ilişkin metrajlar bilgi niteliğinde olup, projelerin uygulanması esastır.
13. Şantiye sahasına uzaktan izlenebilir ve kaydedilebilir bir kamera sistemi tesis edilecektir.
14. Şantiye alanında, Yapı Denetim Heyetinin kullanımı için en az 30 m² büyüklüğünde ve en az 3 kişilik tefrişi ile beraber 1 adet oda tahsis edilecektir.Tefrişata 3 adet dizüstü bilgisayar (Office ve Autocad programları yüklü) dahil edilecektir.
15. Yapı Denetim Heyetinin kullanımı için, akaryakıt ikmal taşıt tanıma sistemli, 2010 model ve üzeri 1 adet 4x4 çift kabin pikap arazi aracı tahsis edilecektir.
Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması | Miktar | Birim |
---|