4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odası belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.2. Ön yeterlik başvurusu yapmaya yetkili olduğunu gösteren İmza Beyannamesi veya İmza Sirküleri.
4.1.2.1.Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi.
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri
veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil
Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin
noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği Ön Yeterlik Şartnamesinin ekinde belirtilen başvuru mektubu,
4.1.4. İhale konusu işin tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz,
4.1.5. Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, ticaret ve sanayi odası/ticaret odası bünyesinde bulunan ticaret sicil memurlukları veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren, standart forma uygun belge,
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1. Bankalardan temin edilecek belgeler
Adayın, 45.000 TL tutarından az olmamak üzere bankalar nezdindeki kullanılmamış nakdi kredisini veya gayrinakdi kredisini ya da üzerinde kısıtlama bulunmayan mevduatını gösterir banka referans mektubu,
Bu kriter mevduat ve kredi tutarları toplanmak ya da birden fazla banka referans mektubu sunularak sağlanabilir.
4.2.2. Bilanço veya eşdeğer belgeler
Adayın ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri.
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan adayların, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan adayların, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi (Standart Form: KİK026.1/M) sunmaları gerekmektedir.
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Belli sürelerde nakit akışını sağlayabilmesi için gerekli likiditeye ve kısa dönem (bir yıl) içinde borç ödeme gücüne sahip olup olmadığını gösteren cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması, (hesaplama yapılırken; yıllara yaygın inşaat maliyetleri dönen varlıklardan, yıllara yaygın inşaat hakediş gelirleri ise kısa vadeli borçlardan düşülecektir),
b) Aktif varlıkların ne kadarının öz kaynaklardan oluştuğunu gösteren öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması, (hesaplama yapılırken, yıllara yaygın inşaat maliyetleri toplam aktiflerden düşülecektir),
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50`den küçük olması,
ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur. Sunulan bilançolarda varsa yıllara yaygın inşaat maliyetleri ile hakediş gelirleri gösterilmelidir.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ilgili mevzuata göre düzenlenmiş ve yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir ya da vergi dairesince onaylanmış olması zorunludur. Yabancı ülkede düzenlenen bilanço veya bilançonun yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerinin ise o ülke mevzuatına göre düzenlenmesi ve bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış olması gereklidir.
Yabancı ülkede düzenlenen yayımlanması zorunlu olmayan bilançoların veya bunların bölümlerinin ibraz edilmemesi durumunda, yukarıda belirtilen kriterlerin sağlandığı o ülke mevzuatına göre bu belgeleri düzenlemeye yetkili merci tarafından onaylanmış belge ile tevsik edilebilir.
Adayın ortak girişim olması halinde, ortakların her birinin istenen belgeleri ayrı ayrı sunması ve yukarıda belirtilen kriterleri sağlaması zorunludur.
4.3. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyim belgeleri
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan 160.000 TL tutarından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,
4.3.2. Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgeler
a)İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,
b)Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya belgeler,
c)Türkiye`de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.
verilmesi.
İsteklilerin yukarıda sayılan belgelerden, kendi durumuna uygun belge veya belgeleri sunması yeterli kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgeler ile tevsik edilir.
Aday veya istekli adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi, Aday veya isteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafından aday veya istekli adına düzenlenen Kapasite Raporu, Aday veya isteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından aday veya istekli adına düzenlenen İmalat Yeterlik Belgesi, Aday veya isteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından aday veya istekli adına düzenlenmiş ve teklif ettiği mala ilişkin Yerli Malı Belgesi, Aday veya isteklinin alım konusu malı ürettiğine ilişkin olarak ilgili mevzuat uyarınca yetkili kurum veya kuruluşlarca düzenlenen ve aday veya isteklinin üretici veya imalatçı olduğunu gösteren belgeler,
4.3.3. Malların numune/katalog/fotoğrafları ile teknik şartnameye cevapları
İstekliler teklif ettikleri ürün/ürünlerin teknik şartnamede yer alan kriterlere uygunluğunu gösterir "Teknik Şartnameye Cevap Dokümanı" hazırlayarak, istekli tarafından kaşe ve yetkili imzası ile onaylanmış sureti sunacaklardır. Bu doküman, teknik şartnamede belirlenen her bir kritere karşılık olarak teklif edilen ürün/ürünlerin özelliklerini açıklar nitelikte olacak ve teknik şartnamedeki her bir ibareye tek tek cevap verirken teklif edilen ürün özelliklerini de açıklayacaktır. "Evet" "Kabul Ediyorum" gibi ifadelerle ürün/ürünleri tanıtmaktan aciz ve belirsiz ifadeler ya da teknik şartnamenin kaşelenerek onaylanması gibi durumlar bir yeterlilik belgesi olan Teknik Şartnameye Cevap Dokümanının usule uygun sunulmaması hali olarak kabul edilecek ve ilgili teklif değerlendirme dışı bırakılacaktır.
İstekliler ayrıca teklif etmeyi düşündükleri ürünlerin marka, model, menşei vb. bilgileri, teknik şartnnamenin son kısmında bulunan forma uygun şekilde doldurarak, istekli tarafından kaşe ve yetkili imzası ile onaylanmış sureti teslim edeceklerdir.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1. Kamu veya özel sektörde gerçekleştirilmiş olan her türlü laboratuar cihazı alımı işi benzer iş olarak kabul edilecektir.
5- İhaleye sadece yerli istekliler katılabilecektir.
6- Ön yeterlik dokümanının görülmesi ve satın alınması:
6.1. Ön yeterlik dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 60 Türk Lirası karşılığı Ordu Üniversitesi Rektörlüğü İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Satınalma Şube Müdürlüğü (Cumhuriyet Yerleşkesi Rektörlük Binası) adresinden satın alınabilir. Ön yeterlik dokümanının posta yoluyla da satın alınması mümkündür. Posta yoluyla ön yeterlik dokümanı almak isteyenler, posta masrafı dahil yurtiçi için 75 Türk Lirası, yurtdışı için 150 Türk Lirası doküman bedelini T.C. Ziraat Bankası Ordu Üniversitesi Şubesi TR640001002355467493795118 IBAN Numaralı Hesabına yatırmak zorundadır. Posta yoluyla ön yeterlik dokümanı satın almak isteyenler, ön yeterlik doküman bedeline ilişkin ödeme dekontu ile ön yeterlik dokümanının gönderileceği adresin de belirtildiği ön yeterlik dokümanı talep başvurularını yukarıda yer alan faks numarasına veya yazılı olarak idareye son başvuru tarihinden en az beş gün önce göndermek zorundadır. Ön yeterlik dokümanı iki iş günü içinde bildirilen adrese posta yoluyla gönderilecektir. Ön yeterlik dokümanının posta yoluyla gönderilmesi halinde, postanın ulaşmamasından veya geç ulaşmasından ya da dokümanın eksik olmasından dolayı idaremiz hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz. Dokümanın postaya verildiği tarih, dokümanın satın alma tarihi olarak kabul edilecektir.
6.2. Ön yeterliğe başvuracak adayların ön yeterlik dokümanını satın almaları zorunludur.
7- Ön yeterlik başvurusu, ön yeterlik değerlendirmesi tarihi ve saatine kadar Ordu Üniversitesi Rektörlüğü İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığı Satınalma Şube Müdürlüğü (Cumhuriyet Yerleşkesi Rektörlük Binası) adresine elden teslim edilebileceği gibi iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.
8- Konsorsiyum olarak başvuruda bulunulamaz.
9-Diğer Husular
1. Yüklenici/yükleniciler 4. kalem "Ultra Saf Su Sistemi" , 7. kalem "Soğutmalı Orbital Çalkalamalı İnkübatör" , 9. kalem "Elektron Spinning Sistemi" ve 10. kalem "Viskozimetre" cihazlarının düzenli çalışabilmesi amacıyla yılda en az 1 (bir) defa İdarenin belirleyeceği tarihlerde kalibrasyon işlemi gerçekleştireceklerdir. Malın garanti süresi olan 2 (iki) yıllık süre boyunca toplam 2 (iki) adet kalibrasyon gerçekleştirilecek olup İdare tarafından yapılacak yazılı bildirimina yüklenici tarafından bildirilen tebligat adresine ulaşmasından itibaren en geç 15 (on beş) takvim günü içerisinde İdareye bildirimde bulunularak kalibrasyon işlemi gerçekleştirilecektir.
2. Yüklenici/yükleniciler, 11. kalem "Mikro Hacimli Spektrofotometre Cihazı" ve 12. kalem "UV-Vısıble Spektrofotometre" cihazlarının düzenli çalışabilmesi amacıyla yılda en az 1 (bir) defa İdarenin belirleyeceği tarihlerde validasyon işlemi gerçekleştireceklerdir. Malın garanti süresi olan 2 (iki) yıllık süre boyunca toplam 2 (iki) adet validasyon gerçekleştirilecek olup, İdare tarafından yapılacak yazılı bildirimin yüklenici tarafından bildirilen tebligat adresine ulaşmasından itibaren en geç 15 (on beş) takvim günü içerisinde İdareye bildirimde bulunularak validasyon işlemi gerçekleştirilecektir.
|