T.C.
GAZİANTEP VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Şehitkâmil Devlet Hastanesi
Sayı : 48736255/....
Konu : Teklife Davet
Sayın :İNTERNETTE YAYINLANMASI Tel : Faks :
Kurumumuzun ihtiyacı olan (23) kalem SONUÇ BAZINDA KİT KARŞILIĞI HİZMET ALIMI(820999) işi satın alınacaktır. İlgilendiğiniz takdirde K.D.V. hariç fiyat teklifinizi en geç 24.01.2020 tarih ve saat 10:00'a kadar göndermenizi rica ederim.
|
24.01.2020 - 10:00
ŞEHİTKÂMİL DEVLET HASTANESİ SATINALMA BİRİMİ ŞEHİTKÂMİL DEVLET HASTANESİ Teklif Birim Fiyat - İş kalemleri bazında
EK: 23 Kalem İhtiyaç Listesi
Satınalmanın Yapılacağı Birim: ŞEHİTKÂMİL DEVLET HASTANESİ Uyulması Zorunlu Satın Alma Şartları
1. Teklif edilen ürünlerin teknik şartnamelerinde belirtilen her kritere madde madde cevap vermesi gerekmektedir.
2. Numuneler Satmalına tarihi ve saatinin bitiş tarihinden sonra en geç 2 iş günü içerisinde idareye ulaşacak şekilde gönderielcektir. Numunesi olmayan tekli İler değerlendirme dışı bırakılacaktır.
3. UBB kodları muhakkak teklif cetvelinde belirtilecektir. UBB kodu olmayan teklifler değerlendirmeye alınmayacaktır.
4. Teknik şartname ve ayrıntılı bilgilere www.sehitkamildh.gov.tr adresinden bakılabilir.
5. Teklif de bulunacak Firma kendi teklif cetvelinde de mevcut şartları taahhüt ettiğini belirtmesi gerekir.
6. Faks veya E-mail yoluyla gönderilen teklifler. Yüklenici firmalar tarafından Teyit edilmelidir. Aksi durumda idaremiz sorumlu değildir.
7. Doğrudan temin ile ilgili çıkabilecek her hangi bir ihtilafta Gaziantep mahkemeleri yetkilidir. Malın muayene ve tesellümüne müteakip muhasebeye intikal tarihinden itibaren, kurum ödeme imkanları dahilinde, 180 gün içerisinde TL(Tiirk Lirası) olarak yapılır.İdarenin zaruri nedenlerden dolayı 180 gün içerisinde ödeme yapamaması durumunda vade-faiz vb. hak ve alacak talebinde bulunulamaz.
PİRSULTAN MAM. ÇETİNEMEÇ CAD. P.K : 27500 GAZİANTEP
Telefon: 342 324 67 67 Dahili: 1461 - 1466 Faks: (LiitfenTek liflerin izi Mail Ortamında Yollayınız) e-posta: sehitkamilsatinalma@gmail.com Elektronik ağ: http://seliitkamildh.saglik.gov.tr/
T.C.
GAZİANTEP VALİLİĞİ İL SAĞLIK MÜDÜRLÜĞÜ Şehitkâmil Devlet Hastnnesi
İhtiyaç Listesi
Sıra No |
Malın / İşin Adı |
Miktar |
Birim |
Birim Fiyat |
Tutar |
I |
İDRAR TETKİKİ(TAM OTOMATİK İDRAR BİYOKİMYASI VE MİKROSKOPİSİ |
2.500 |
TEST |
|
|
2 |
HBV DNA KANTİTATİF |
110 |
TEST |
|
|
3 |
HCV RNA KANTİTATİF |
25 |
TEST |
|
|
4 |
HCV GENOTİPLENDİRME |
3 |
TEST |
|
|
5 |
HDV RNA KANTİTATİF |
3 |
TEST |
|
|
6 |
CMV PCR |
l |
TEST |
|
|
7 |
HERPESPCR |
I |
TEST |
|
|
8 |
MİKOBAKTERİ PCR |
1 |
TEST |
|
|
9 |
HBV İLAÇ |
1 |
TEST |
|
|
10 |
HIV RNA |
1 |
TEST |
|
|
İl |
ENTEROURUSPCR |
1 |
TEST |
|
|
12 |
PERVOVİRUS PCR |
1 |
TEST |
|
|
13 |
SOLUNUM PANELİ (ATİPİK ETKENLER) |
1 |
TEST |
|
|
14 |
EBV PCR |
I |
TEST |
|
|
15 |
HPV DNA |
1 |
TEST |
|
|
16 |
MENENJİT PANELİ (N.MENİNGİTİDO) |
I |
TEST |
|
|
17 |
CANDİDA PCR |
I |
TEST |
|
|
18 |
HELİCOBACTER PCR |
1 |
TEST |
|
|
19 |
HEPATİT 6 PCR |
1 |
TEST |
|
|
20 |
MYCOPLASMA PCR |
1 |
TEST |
|
|
21 |
TOTAL IgE |
10 |
TEST |
|
|
22 |
SPESİFİK IgE (5'Lİ MİKS) |
10 |
TEST |
|
|
23 |
SPESİFİK IgE |
10 |
TEST |
|
|
EK: Teknik şartname |
PİRSULTAN MAM. ÇETİNEMEÇ CAD. P.K : 27500 GAZİANTEP
Telefon: 342 324 67 67 Daiıili: 1461 - 1466 Faks: (LütfenTekliflerinizi Mail Ortamında Yollayınız) e-posta: seliitkamilsatinalma@gmail.com Elektronik ağ: http://sehitkamildh.saglik.gov.tr/
A.
![]() |
1. Gaziantep ilinde bulunan hastanelerden testlerin çalışılacağı merkeze, numunelerin taşınması yüklenici fırma/fırmalar sorumluluğundadır. Taşıma sırasında numunelerin kaybolması, trafik sıkışıklığı, olası trafik kazaları, yol ve hava uygunsuzluğundan dolayı oluşacak gecikmelerin sorumluluğu yüklenici firmaya aittir.
2. İlgili hastanelerin kan alma ünitelerinde uygun koşullarda saklanan numuneler testlerin çalışılacağı merkeze uygun koşullarda kuryelerle taşınacaktır. Kuryeler hastanelerden numuneleri teslim tutanağı karşılığında alacaktır. Taşıma işlemi sırasında kullanılacak araçlarda farklı numune türleri için 2-8°C ve 20-25°C sıcaklıklarda ve doğrudan güneş ışığı geçirmeyecek özel taşıma bölmeleri bulunmalı ve numuneler sarsıntısız şekilde taşınmalıdır. Numuneler örnek türü ile ilişkili olarak özel taşıma çantalarında, sporlar içinde dik olarak yerleştirilmiş şekilde araç içinde taşınacaktır. Hastanelerden testlerin çalışılacağı hastaneye numune transferi günde l(bir) kere yapılacaktır. Kuryelerle yapılan bu transfer işlemi ilgili yüklenici firma/firmaların sorumluluğundadır.
3. Taşıma çantaları, çift katmanlı ısı izolasyon malzemesi içeren, ıslanmaz kumaştan yapılmış, ışık geçirmez nitelikte olacak, çantalarda sporlar içinde dik olarak taşınan numunelerin konacağı strafor kutu bulunacak, kontrol komisyonunun belirlediği aralıklarla çantaların içindeki sıcaklıklar kontrol edilecektir. Soğuk zincirin bozulup bozulmadığı indikatörle takip edilecektir.
4. Cihazlar ve hizmet iş listesinde verilmiş olan tetkiklerin TÎTUBB kaydı olacaktır. TİTUBB kayıtları teklif dosyasında sunulacaktır.(Dış Laboratuvar testleri hariç)
B. ALLERJİ TEST CİHAZ VE KİTLERİNİN TEKNİK ŞARTNAMESİ
1. Allerji testlerini çalışacak cihazlar, il merkezinde bulunan herhangi bir sağlık tesisine kurulacaktır. Bu sistemin nereye kurulacağına idare karar verecektir. Diğer sağlık tesislerinden bu merkeze numunelerin transferi ve sonuçların ilgili yerlere ulaştırılmasını yüklenici firma sağlayacaktır
2. Testleri çalışmak için kemiluminesans, floro enzim immunoassay, selüloz solid faz enzim immunoassay veya diğer immunoassay yöntemlerinden biri ile çalışan otomatize sistem teklif edilmelidir.
3. Firma testlerin çalışılabilmesi için eğer gerekli ise; tüm kitlerin kullanım süresi boyunca, kit içindekilerinden bağımsız olarak, son kullanma tarihi geçmemiş tracer sağlamakla yükümlüdür. Sistemle sekiz saatlik çalışma süresi içerisinde toplam en az 200 test çalışılmalıdır.
4. Test sonuçları cihazın bilgisayarında saklanabilmelidir. Testler için gereken kalibratörlerin mümkün olduğunca aynı lot numarasında olması dikkate alınmalıdır.
« yönlü veri transferi için ana bilgisayar ünitesine LIS bağlantısı
|
6. Çalışılacak spesifik alerjen parametreleri hastane istemleri doğrultusunda saptanacak
7. Çalışılacak Testler.
• Spesifik IgE(tekli): İstenen misklerin içinde bulunan alerjenler ile bölgemizde en sık rastlanan allerjenler
• Spesifik IgE (Miks): Solunum, besin, çimen, ağaç, hayvan tüyleri, ev tozları,
• Total IgE
MOLEKÜLER MİKROBİYOLOJİ SİSTEMLERİ TEKNİK ŞARTNAMESİ
A. GENEL ŞARTLAR
1. Moleküller Mikrobiyoloji testlerini çalışacak sistemler il merkezinde bulunan herhangi bir sağlık tesisine kurulacaktır. Diğer sağlık tesislerinden bu merkeze numunelerin transferi ve sonuçların ilgili yerlere ulaştırılmasını yüklenici firma sağlayacaktır. Bu sistemlerin nereye kurulacağına idare karar verecektir.
2. İlgili firma cihazlarını, idarece belirlenen yere kurmalıdır. Cihazların nakli, kurulması ilgili firmaya aittir. Eğer verilen cihaz kesintisiz güç kaynağı, regülatör, klima, güvenlik kabini gibi ek sistemler olmadan randımanlı çalışamıyorsa ilgili firma bu ekleri de beraberinde ücretsiz verecek ve monte edecektir.
3. Sistemin montaj yerinin hazırlanması ve sistemin hizmete sunabilir duruma getirilmesi için gerekli olan tüm düzenlemeler yüklenici firma tarafından yapılacaktır. Sistemin işletilmesi için gerekli olan her türlü dahili veya harici teknik parçalar firma tarafından sağlanacaktır.
4. İlgili tetkiklerin yapılması için gerekli olan her türlü cihaz (santrifüj, buzdolabı, derin dondurucu, otomatik pipet, cihazların kapasitelerine uygun en az l(bir) saatlik yeterlilikte kesintisiz güç kaynakları (UPS), yazıcı ve testlerin çalışılabilmesi için gerekebilecek diğer ekipman), cihazlarda kullanılan her türlü sarf malzemeler (numune tüpleri, kalibratör, kontrol, dilüent, buffer, reaksiyon küvetleri, gode, ependorf tüpler ve plastik deney tüpleri, cihazların kullanacağı deiyonize su veya iyi kalite su üreten deiyonize su sistemleri ve bu sistemin sarf malzemeleri, steril distile su, yıkama solüsyonları, her tür pipet uçları ve bu amaç için gerekebilecek diğer malzemeler, ) ve kurulacak her bir cihaz için bir bilgisayar ücretsiz olarak yüklenici firma tarafından karşılanacaktır.
5. Hastanemize, 200 adet moleküler test çalışmaya uygun EDTA'lı Plazma tüpü. 150 adet iğne ucu, 150 adet holder, turnike ve numune almak için gereken diğer malzemeler ücretsiz temin edilecektir.
6. Yüklenici firma/firmalar, teklif ettikleri cihazların ve reaktifler dahil her türlü
|
elektronik ortamda ayrı ayrı, distribütör firma onaylı olarak muayene kabul komisyonuna sunacaktır. Cihazların teknik şartname hükümlerini karşılayıp karşılayamadığı demo ile muayene kabul komisyonu tarafından tespit edilecektir.
7. Gaziantep ilinde bulunan hastanelerden testlerin çalışılacağı merkeze, numunelerin taşınması yüklenici firma/firmalar sorumluluğundadır. Taşıma sırasında numunelerin kaybolması, trafik sıkışıklığı, olası trafik kazaları, yol ve hava uygunsuzluğundan dolayı oluşacak gecikmelerin sorumluluğu yüklenici firmaya aittir. Diğer idarelerin kendi bünyesindeki laboratuvarlara numunelerin taşınması diğer idarelerin sorumluluğundadır.
8. İlgili hastanelerin kan alma ünitelerinde uygun koşullarda saklanan numuneler testlerin çalışılacağı merkeze uygun koşullarda kuryelerle taşınacaktır. Kuryeler hastanelerden numuneleri teslim tutanağı karşılığında alacaktır. Taşıma işlemi sırasında kullanılacak araçlarda farklı numune türleri için 2-8°C ve 20-25°C sıcaklıklarda ve doğrudan güneş ışığı geçirmeyecek özel taşıma bölmeleri bulunmalı ve numuneler sarsıntısız şekilde taşınmalıdır. Numuneler örnek türü ile ilişkili olarak özel taşıma çantalarında, sporlar içinde dik olarak yerleştirilmiş şekilde araç içinde taşınacaktır. Hastanelerden testlerin çalışılacağı hastaneye numune transferi günde bir kere yapılacaktır. Kuryelerle yapılan bu transfer işlemi ilgili yüklenici fırma/fırmalann sorumluluğundadır.
9. Taşıma çantaları, çift katmanlı ısı izolasyon malzemesi içeren, ıslanmaz kumaştan yapılmış, ışık geçirmez nitelikte olacak, çantalarda sporlar içinde dik olarak taşınan numunelerin konacağı strafor kutu bulunacak, kontrol komisyonunun belirlediği aralıklarla çantaların içindeki sıcaklıklar kontrol edilecektir.
10. Teklif edilen cihazlarda kullanılacak olan reaktiflerin cihazlarla tam uyumlu olarak kullanılabileceği distribütör firma tarafından belgelenmelidir.
11. Yüklenici firma/firmalar, çalışılan tüm testlerin çalışma yöntemleri, referans değerleri, testlerle ilgili genel bilgiler, çalışma ve sonuç verme süreleri ile numune red nedenlerini gösteren laboratuvar test rehberi hazırlayacak, laboratuvar sorumlularının onayına sunacaktır.
12. Yüklenici fırma/fırmalann laboratuvarlara getirdiği reaktif ve sarf malzemeler az 3 (iiç) ay miadlı olacaktır.
13. Firma stok durumunu belirleyip ona göre miadı en fazla 1 (bir) ay kalan reaktif ve sarf malzemeleri uzun miadlılarla değiştirecektir. Miadı geçmiş kit ve malzeme kesinlikle kullanılmayacaktır
14. Test kalibrasyonu, iç ve dış kalite kontrol serumu çalışılması, analiz tekrarı, cihazdaki arıza, eğitim, bakım onarım işlemleri gibi durumlarda harcanan testler için yüklenici fırma/fırmalara ödeme yapılmayacaktır. Çıkan sonuçlar laboratuvar uzmanı tarafından uygun bulunmadığı takdirde, uygun sonuçlar alınıncaya kadar kalibrasyon, kontrol çalışılması ve test tekrarı yapılacaktır.
15. Yüklenici firma/firmalar teklif ettikleri cihazların envanter kaydını .(laboratuvarda bulunan tüm tıbbi cihazların adı, markası, modeli, yaşı, seri
•sn V: ■■
numarası) ve yönetim dosyasını (kullanım kılavuzu veya CD'si, kalibrasyon
belgeleri, cihaz bakım formları, arıza bildirim formları, firma iletişim bilgileri) muayene kabul aşamasında laboratuvar sorumlusuna sunacaktır.
16. Cihazlar ve hizmet iş listesinde verilmiş olan tetkiklerin TİTUBB kaydı olacaktır. TİTUBB kayıtları teklif dosyasında sunulacaktır (Dış laboratuvar tetkikleri hariç).
17. Firmalar teklifleri ile birlikte şartname maddelerine ayrı ayrı ve Türkçe olarak şartnamedeki sıraya göre cevap vereceklerdir. Burada teklif ettikleri cihazların marka ve modellerini belirtecekler, cihaz ve reaktiflerle ilgili tüm teknik dokümanları vereceklerdir.
18. Hastanelerden resmi girişi yapılmış hastaların onaylı sonuçları dışında hiçbir hizmetin parası yüklenici firmalara ödenmeyecektir. Aylık hakediş ödemelerinde komisyonlarca tespit edilmiş onaylı olan hizmet sayıları esas alınacaktır. Hakediş hazırlanması ilgili mevzuata göre yapılacak olup, veriler ile ilgili sorunların yaşanması durumunda hastane otomasyon sisteminden alman veriler, komisyonların hesaplamaları ve hesaplama yöntemi esas alınacaktır. Klinikle uyumlu olmadığı düşünülen tetkiklerin tekrar çalışılması uzmanın onayı ile yapılacak olup, yüklenici firmalara ikinci bir ödeme yapılmayacaktır. Aylık hakedişe esas puan sayıları, laboratuvarlarda verilen hizmetlerdir. Aylık hakedişlerin hazırlanması için; otomasyon tetkik kayıtları ve gerekli görülen laboratuvar modülünde tutulan laboratuvar kayıtları esas alınacaktır. Otomasyonun arızalı olması, doğru istatistik vermemesi gibi durumlarda tetkik sayılarının hesaplanması komisyonların belirleyeceği kayıtlar esas alınarak yapılacaktır.
19. Cihazlar 10 yaşından küçük olacak ve sözleşme süresi sonunda cihaz 10 yaşını geçmeyecektir. Bu durum, imalat tarihi ve seri numarası ile belgelendirilecektir.
20. Yüklenici fırma/firmalar Gaziantep ilinde yerleşik teknik servise sahip olacaktır. Teknik servise ait bilgileri ve distribütör onaylı teknik servis sertifikalarını muayene kabul aşamasında sunacaktır.
21. Cihazların periyodik bakımları firma teknik servis elemanlarınca yapılacaktır. Sistemin periyodik veya periyodik olmayan her türlü bakımları, tamiri veya onarımı için gerekli olan tüm yedek parçalar ve her türlü sarf malzemeleri yüklenici firma tarafından karşılanacaktır.
22. Herhangi bir arıza durumunda teknik servis elemanları en geç 24 saat içinde arızaya müdahale edecek ve arıza 24 saat içinde giderilecektir. Sonuçların verilmesinin laboratuvar el kitabında belirtilen rutin sonuç verme süresini geçmesi halinde idari şartnamede belirtilen cezai müeyyide uygulanacaktır.
23. Eğer 24 saat içinde arıza giderilemiyorsa 72 saat içinde uzman onaylı test sonuçları hastanelerin otomasyon sistemlerinde görülebilecek şekilde ilgili laboratuvar uzmanlarının uygun gördüğü bir dış laboratuvarda çalıştırılmalıdır. Sonuçların verilmesinin 72 saati geçmesi halinde idari şartnamede belirtilen cezai müeyyide uygulanacaktır.
24. Teklif edilen cihazlar LBYS' ye bağlanabilir olacaktır.
|
25. Teklif edilen cihaz, kit ve sarf malzemelerin kullanımında yasal bir engel veya kısıtlama olmamalıdır.
26. Çalışma sırasında uygun sonuç vermeyen kit ve sarf malzemeler yenileriyle değiştirilecektir.
27. Reaktif ve sarf malzemelerin üzerinde isim-marka, raf ömrü ve saklama koşulları belirtilmiş olmalıdır. Belirtilen koşullarda saklanması sağlanmalıdır.
28. Teklif edilen cihazlarla ilgili her türlü update (hardware, software veya reaktifler bazındaki) imalatçı firma tarafından çıkarıldığı tarih itibariyle en geç 1 (bir) ay içinde ücretsiz olarak uygulanacaktır.
29. Laboratuvarlarda herhangi bir nedenle (cihaz arızası gibi) test sonuç verme sürelerinin aşımının olmaması ve hizmetin aksamaması için yüklenici firma/firmalar gereken tedbirleri almakla yükümlüdür. Alman bu tedbirler cihazların kurulum aşamasında muayene kabul ve kontrol komisyonuna sunulacaktır. 5(beş)giinü aşan arıza durumunda cihazlar yenisi ile değiştirilecektir.
30. Yer teslimi ile ihaleyi kazanan firma/firmalara teslim edilen demirbaş malzemelerinin bakımı, onarımı ve kalibrasyonu yüklenici firma/firmalar tarafından yaptırılacaktır.
31. Cihazı kullanacak personele eğitim ilgili firma tarafından verilecek ve distribütör onaylı sertifika düzenlenecektir. Firma cihazı denetleyecek uzmanlara yönelik eğitimi uzmanların uygun gördüğü süre ve koşullarda düzenleyecek ve tekrarlayacak cihaz teslim alındığında da bu eğitimi verecektir.
32. Yapılan tetkiklerin raporlandırılması, uygun şekilde çalışılıp çalışamadığının denetimi tümüyle hastane laboratuvarı uzman doktorları tarafından yapılacaktır.
33. Laboratuvarlarda herhangi bir nedenle (cihaz arızası gibi) test sonuç verme sürelerinin aşımının olmaması ve hizmetin aksamaması için yüklenici firma/firmalar gereken tedbirleri almakla yükümlüdür. Alman bu tedbirler cihazların kurulum aşamasında muayene kabul ve kontrol komisyonuna sunulacaktır. 5 (beş) günü aşan arıza durumunda cihazlar yenisi ile değiştirilecektir.
34. Çalışılacak testlerin kit, solüsyon ve gerekli diğer malzemeleri ilgili firma tarafından kesintisiz olarak sağlanacaktır. Bu kit, solüsyon ve malzemelerin soğuk zinciri ve stoklanması sorumluluğu firmaya aittir. Gerektiğinde viral transport medium sağlanmalıdır.
35. Sonuç verme aşamasına gelinceye kadar gerekli olan her türlü cihaz, moleküler çalışmalara uygun santrifüj tedarik edilecektir. Testlerin çalışması için bir adet moleküler test çalışmaya uygun Class 2 biyogüvenlik kabini temin edilecektir. Kitlerin ve Numunelerin saklanması için en az l(bir) adet buzdolabı ve l(bir) adet derin dondurucu (-20 °C) temin edilecektir.
B. HİZMET İÇİN KULLANILACAK PCR CİHAZ VE KİTLERİNİN TEKNİK ŞARTNAMESİ
1. Cihaz, real-time olarak aşağıda belirtilen testler için “real-time PCR'’ yöntemiyle çalışmalıdır. Diğer testler için belirtilen alternatif yöntemlerden herhangi biri olabilir.
2. Kurulacak sistem; HBV DNA, HCV RNA ve HIV RNA için Real-time PCR yöntemi ile çalışan tam otomatik sistem olmalıdır.
3. Teklif edilecek cihaz ile birlikte kullanılacak reaktifler birbirleri ile tam uyumlu olmalıdır.
4. Real-time PCR cihazı en az 64 numune kapasiteli olmalıdır.
5. Sistemin kantitatif testler için kantitatif değer vermesi gereklidir. Kantitasyon için gerekli standartlar veya yüksek pozitif kontrol ve düşük pozitif kontrol kit ile birlikte verilmelidir.
6. HBV DNA ve HCV RNA nükleik asit izolasyonu için, en az 45 hasta örneği işleme kapasiteli otomatize bir izolasyon cihazı kurulmalıdır. İzolasyon cihazının günlük çalışmalar için yetersiz kalması durumunda en az 24 örnek işleme kapasiteli ek bir izolasyon cihazı kurulacaktır. İzolasyon cihazının özellikleri:
a. Bu sistem hem DNA hem de RNA ekstraksiyonunu sağlamalıdır.
b. Sistem, standardize edilmiş kitler kullanmalıdır.
c. Cihaz, master-miksi pipetleyebilmelidir.
d. Nükleik asit izolasyonu için gerekli tüm sarf malzemeleri firma tarafından sağlanmalıdır.
7. CMV PCR, kantitatif sonuç vermelidir.
8. HCV genotipleme ve HBV ilaç direnci için firma, sekans bazlı olarak sonuç veren sistem veya bu testleri çalışan alternatif yöntemler teklif etmelidir. HCV genotipleme için teklif edilecek sistem en az 6 ana genotipi tipleyebilmeli ve ayrıca Genotip la ve lb alt tiplemesini de yapabilmelidir. Eğer bu testler dış laboratuarda çalıştırılacaksa testleri çalışan laboratuar belirtilen yöntem ve özelliklerde sonuç sağlamalıdır.
9. Ayrıca, sistemde kullanılmak üzere “RNAse-DNAsefree” plastik malzemeler (pipet ucu, vb) ve gerekebilecek her türlü diğer sarf malzeme ilgili firma tarafından ücretsiz verilmelidir.
10. Kullanılacak kitler uygun miadlı olmalı ve uygun şartlarda saklanmış olmalıdır. Miadı geçmiş, uygun şartlarda depolanmamış ve niteliğini kaybetmiş hiçbir reaktif kullanılmayacaktır. Kitlerin bozulması, niteliğini kaybetmesi ve standart ve kontrollerin hatalı sonuç vermesi durumunda bu kitler yenileriyle değiştirilmelidir.
![]() |
|
13. Molekiiler Mikrobiyoloji test listesinde listelenen testlerden HBV DNA (kantitatif), HCV RNA(kantitatif) testleri dışında kalan testler ilgili laboratuar uzmanının onayı ile dış laboratuarda çalıştırılabilir.
Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması | Miktar | Birim |
---|