MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN İHALE İLANI | |||||||||||||||
İŞİN ADI : | Van Asker Hastanesi Merkezi Klima Santralinin ve Soğutma Gruplarının Oniki Ay Süreli Bakım ve Onarım İşi İçin Hizmet Alımı | ||||||||||||||
İLAN TÜRÜ ve USULÜ: | DOĞRUDAN TEMİN - Doğrudan Temin Alımları | ||||||||||||||
İDARE ADI: | 6 ncı Hudut Alay K.lığı | ||||||||||||||
ADRESİ: | 6 ncı Hudut Alay K.lığı TOPRAKKALE/VAN | ||||||||||||||
TELEFON VE FAX NUMARASI: | +904322151978 - +904322155663 | ||||||||||||||
ELEKTRONİK POSTA ADRESİ: | ALTIHDAKIHLKOMBSK@yahoo.com | ||||||||||||||
MALIN NİTELİĞİ VE TÜRÜ: | Hizmet Alımı | ||||||||||||||
MİKTARI: | 1 KALEM | ||||||||||||||
MALIN TESLİM YERİ: | VAN ASKER HASTANESİ BAŞTABİPLİĞİ | ||||||||||||||
MALIN TESLİM TARİHİ/TARİHLERİ: | Sözleşme tasarısında belirtilmiştir. | ||||||||||||||
İhalenin YAPILACAĞI YER: | 6 ncı Hudut Alay Komutanlığı İhale Salonu Toprakkale/VAN | ||||||||||||||
İhalenin TARİH VE SAATİ: | 7/8/2014-11:00 | ||||||||||||||
İHALE İLANI METNİ | |||||||||||||||
1. Van Asker Hastanesi Merkezi Klima Santralinin ve Soğutma Gruplarının Oniki Ay Süreli Bakım ve Onarım İşi İçin Hizmet Alımı yapılacaktır. 2. Doğrudan Temin sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı bütün istekliler Doğrudan Temin'e katılamaz. 3. Sözleşme yapılacaktır, noter onayı istenmeyecektir. Sözleşme kapsamında % 6 oranında teminat alınacaktır. 4. Bu mal alımı usulünde; İstekliler tekliflerini, götürü bedel üzerinden vereceklerdir. Üzerinde bırakılan istekli ile toplam bedel üzerinden götürü bedel sözleşme imzalanacaktır 5. Fiyat eşitliği söz konusu olduğunda teklif zarfını en erken teslim eden istekli seçilecektir. 6. Kullanılacak Malzemeler en az iki yıl garantili olacak; Kontrol Teşkilatının uygun gördüğü ve onayını müteakip değiştirilecektir. 7. Teknik Bilgi İçin İs.Kd.Çvş.Emrah ULUÇEŞME ve Svl.Me. Ayhan BİLGE ile irtibata geçilebilir. ( TEL: 0 423 222 02 44_ 6280.) 8. Faks (Belgegeçer) ile gönderilen teklifler dikkate alınmayacaktır. DOĞRUDAN TEMİN ALIM USULÜ İLE VAN ASKER HASTANESİ MERKEZİ KLİMA SANTRALİ VE SOĞUTMA GURUPLARININ BAKIM VE ONARIMI HİZMETİ ALIMINDA UYGULANACAK İDARİ ŞARTNAME I- DOĞRUDAN TEMİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR Madde 4 – Doğrudan Temin dokümanının görülmesi ve temini 4.1. Doğrudan Temin dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir. a) İhale dokümanının görülebileceği yer: 6’ncı Hd.A. İhl. Kom. Bşk.lığı / VAN b) Bu madde boş bırakılmıştır Madde 5- Doğrudan Temin dokümanının kapsamı 5.1. İhale dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır: a) İdari Şartname. b) Teknik Şartname. c) Sözleşme Tasarısı. ç) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi (İhale dokümanı kapsamında verilmemiştir.) d) Standart formlar: Standart Form-KİK015.2/H: Götürü Bedel Teklif Mektubu, 5.2. İstekli tarafından, Doğrudan Temin dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. İhale dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz. Madde 6 - Bildirim ve tebligat esasları 6.1. Bildirim ve tebligat iadeli taahhütlü posta yoluyla veya imza karşılığı elden yapılır. 6.2. İstekli olabilecekler ve istekliler tarafından İdareyle yapılacak yazışmalarda, elektronik posta ve faks kullanılamaz. Ancak, bu Şartnamenin 4.3. maddesinde ihale dokümanının posta yoluyla satılması hususunun düzenlenmiş olması şartıyla, ihale dokümanının satın alınmasına ilişkin talepler faksla yapılabilir. II- DOĞRUDAN TEMİNE KATILMAYA İLİŞKİN HUSUSLAR Madde 7 - İhaleye katılabilmek için gereken belgeler ve yeterlik kriterleri 7.1. Bu bent boş bırakılmıştır, h) Bu bent boş bırakılmıştır. 7.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: 7.3.1. Bu bent boş bırakılmıştır. 7.4. Mesleki ve teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler: 7.4.1. Bu bent boş bırakılmıştır 7.7. Belgelerin sunuluş şekli: Bu bent boş bırakılmıştır 7.7.6. Kalite ve standarda ilişkin belgelerin sunuluş şekli: 7.7.6.1. Bu madde boş bırakılmıştır. 7.8. Tekliflerin dili : 7.9.1. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer doküman Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır. Tercümelerin yapılması ve tercümelerin tasdiki işleminde ilgili maddedeki düzenlemeler esas alınacaktır. Madde 8 - Doğrudan Temine katılamayacak olanlar 8.1. 4734 sayılı Kanunun 11 inci maddesinde ihaleye katılamayacağı belirtilenler ile 4734 sayılı Kanunun 53 üncü maddesinin (b) bendinin (8) numaralı alt bendi gereğince alınacak Bakanlar Kurulu Kararları ile belirlenen yabancı ülkelerin isteklileri doğrudan veya dolaylı ya da alt yüklenici olarak, kendileri veya başkaları adına hiçbir şekilde katılamazlar. 8.2. Bu yasaklara rağmen Doğrudan Temine katılan istekliler alım dışı bırakılarak geçici teminatları gelir kaydedilir. Ayrıca, bu durumun tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri üzerine ihale yapılmışsa, teminatı gelir kaydedilerek alım iptal edilir. 8.3. Haklarında yasaklama kararı bulunmaması kaydıyla, kamu davası açılanlara ilişkin olarak Kanunun 59 uncu maddesinde yer verilen özel düzenleme veya özel kanunlarda yer verilen düzenlemeler nedeniyle ihalelere katılamayacak durumda olduğu halde ihalelere katılan istekliler sadece ihale dışı bırakılır. Bu durumda olanlar hakkında ayrıca 4734 sayılı Kanunun 11 inci ve 58 inci maddelerinde yer alan idari yaptırımlar uygulanmaz. Madde 9 - Teklif hazırlama giderleri 9.1. Tekliflerin hazırlanması ve sunulması ile ilgili bütün masraflar isteklilere aittir. İstekli, teklifini hazırlamak için yapmış olduğu hiçbir masrafı idareden isteyemez. Madde 10 - İşin yapılacağı yerin görülmesi 10.1. İşin yapılacağı yeri ve çevresini gezmek, inceleme yapmak, teklifini hazırlamak ve taahhüde girmek için gerekli olabilecek tüm bilgileri temin etmek isteklinin sorumluluğundadır. İşyeri ve çevresinin görülmesiyle ilgili bütün masraflar istekliye aittir. 10.2. İstekli, işin yapılacağı yeri ve çevresini gezmekle; işyerinin şekline ve mahiyetine, iklim şartlarına, işinin gerçekleştirilebilmesi için yapılması gerekli çalışmaların ve kullanılacak malzemelerin miktar ve türü ile işyerine ulaşım ve şantiye kurmak için gerekli hususlarda maliyet ve zaman bakımından bilgi edinmiş; teklifini etkileyebilecek riskler, olağanüstü durumlar ve benzeri diğer unsurlara ilişkin gerekli her türlü bilgiyi almış sayılır. 10.3. İstekli veya temsilcilerinin işin yapılacağı yeri görmek istemesi halinde, işin gerçekleştirileceği binaya ve/veya araziye girilmesi için gerekli izinler İdare tarafından verilecektir. 10.4. Tekliflerin değerlendirilmesinde, isteklinin işin yapılacağı yeri incelediği ve teklifini buna göre hazırladığı kabul edilir. Madde 11 - Doğrudan Temin saatinden önce alımın iptal edilmesi 11.1. İdare tarafından gerekli görülen veya sözleşme dokümanında yer alan belgelerde alımın yapılmasına engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların tespit edildiği hallerde, Doğrudan Temin saatinden önce alım iptal edilebilir. 11.2. Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle alımın iptal edildiği duyurulur. Bu aşamaya kadar teklif vermiş olanlara ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ edilir. 11.3. Doğrudan Temin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir. 11.4. Doğrudan Temin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce İdareden herhangi bir hak talebinde bulunulamaz. Madde 12 - İş ortaklığı 12.1. Birden fazla gerçek veya tüzel kişi, iş ortaklığı oluşturmak suretiyle ihaleye teklif verebilir. Madde - 13 Konsorsiyum 13.1. Konsorsiyumlar ihaleye teklif veremez. Madde 14 - Alt yükleniciler 14.1. Doğrudan Temin konusu hizmetin tamamı veya bir kısmı, alt yüklenicilere yaptırılamaz. III- TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR Madde 15 - Teklif ve sözleşme türü 15.1. İstekliler tekliflerini, götürü bedel üzerinden vereceklerdir. Doğrudan Temin sonucu, alım üzerinde bırakılan istekli ile toplam bedel üzerinden götürü bedel sözleşme imzalanacaktır. Madde 16 - Kısmi teklif verilmesi 16.1. Bu alım usulünde işin tamamı için teklif verilecektir. 16.2. Bu madde boş bırakılmıştır. Madde 17 - Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi 17.1. İstekliler teklifini gösteren fiyatlar ve bunların toplam tutarlarını Türk Lirası olarak verecektir. Sözleşme konusu işin ödemelerinde de bu para birimi kullanılacaktır. Madde 18 - Tekliflerin sunulma şekli 18.1. Teklif mektubu ve geçici teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak bu Şartnamede istenilen bütün belgeler bir zarfa veya pakete konulur. Zarfın veya paketin üzerine isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu ve ihaleyi yapan İdarenin açık adresi yazılır. Zarfın veya paketin yapıştırılan yeri istekli tarafından imzalanarak, mühürlenir veya kaşelenir. 18.2. Teklifler, Doğrudan Temin dokümanında belirtilen saate kadar sıra numaralı alındılar karşılığında İdareye (tekliflerin sunulacağı yere) teslim edilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve açılmadan istekliye iade edilir. Bu durum bir tutanakla tespit edilir. Madde 19 - Teklif mektubunun şekli ve içeriği 19.1. Teklif mektupları, ekteki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur. 19.2. Teklif Mektubunda; a) Dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması, c) Kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması, ç) Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının, Türkiye'de faaliyet gösteren tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının belirtilmesi, d) Teklif mektubunun ad, soyadı veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması,zorunludur. Madde 20 - Tekliflerin geçerlilik süresi 20.1. Tekliflerin geçerlilik süresi, Doğrudan Temin tarihinden itibaren 90 (doksan) takvim günüdür. 20.2. İhtiyaç duyulması halinde, teklif geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması istekliden talep edilebilir. İstekli, İdarenin bu talebini kabul veya reddedebilir. İdarenin teklif geçerlilik süresinin uzatılması talebini reddeden isteklinin geçici teminatı iade edilir. 20.3. Teklifinin geçerlilik süresini uzatan istekli, teklif ve sözleşme koşullarını değiştirmeden, geçici teminatını kabul ettiği yeni teklif geçerlilik süresi ile geçici teminata ilişkin hükümlere uygun hale getirir. 20.4. Bu konudaki istek ve cevaplar yazılı olacaktır. Madde 21 - Teklif fiyata dahil olan giderler 21.1. İsteklinin sözleşmenin uygulanması sırasında ilgili mevzuat gereğince ödeyeceği her türlü vergi, resim, harç, yapı kullanım izin belgesi giderleri ve benzeri giderler ile ulaşım, nakliye ve her türlü sigorta giderleri (sözleşmenin çoğaltılması) teklif fiyatına dahildir. 21.2. 21.1. maddesinde yer alan gider kalemlerinde artış olması ya da benzeri yeni gider kalemlerinin oluşması hallerinde, teklif edilen fiyatın bu tür artış ya da farkları karşılayacak payı içerdiği kabul edilir. Yüklenici, bu artış ve farkları ileri sürerek herhangi bir hak talebinde bulunamaz. 21.3. Teklif fiyata dahil olan diğer giderler aşağıda belirtilmiştir: 21.4. Sözleşme konusu işin bedelinin ödenmesi aşamasında doğacak Katma Değer Vergisi (KDV), ilgili mevzuatı çerçevesinde İdare tarafından yükleniciye ayrıca ödenir. Madde 22 - Geçici teminat 22.1. İstekliler teklif ettikleri bedelin % 3'ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Teklif edilen bedelin % 3'ünden az oranda geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılır. 22.2. İsteklinin ortak girişim olması halinde toplam geçici teminat miktarı, ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir. 22.3. Geçici teminat olarak sunulan teminat mektuplarında geçerlilik tarihi belirtilmelidir. Bu tarih, 15.11.2014 tarihinden önce olmamak üzere istekli tarafından belirlenir. 22.4. Kabul edilebilir bir geçici teminat ile birlikte verilmeyen teklifler, istenilen katılma şartlarının sağlanamadığı gerekçesiyle İdare tarafından değerlendirme dışı bırakılacaktır. Madde 23 - Teminat olarak kabul edilecek değerler 23.1. Teminat olarak kabul edilecek değerler aşağıda sayılmıştır: a) Tedavüldeki Türk Parası. b) Bankalar tarafından verilen teminat mektupları. c) Hazine Müsteşarlığınca ihraç edilen Devlet İç Borçlanma Senetleri ve bu senetler yerine düzenlenen belgeler. 23.2. 23.1. maddesinin (c) bendinde belirtilen senetler ve bu senetler yerine düzenlenen belgelerden nominal değere faiz dahil edilerek ihraç edilenler, anaparaya tekabül eden satış değeri üzerinden teminat olarak kabul edilir. 23.3. İlgili mevzuatına göre Türkiye'de faaliyette bulunmasına izin verilen yabancı bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları ile Türkiye dışında faaliyette bulunan banka veya benzeri kredi kuruluşlarının kontrgarantisi üzerine Türkiye'de faaliyette bulunan bankaların düzenleyecekleri teminat mektupları da teminat olarak kabul edilir. 23.4. Teminat mektubu verilmesi halinde, bu mektubun kapsam ve şeklinin, Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen esaslara ve standart formlara uygun olması gerekir. Bu esaslara ve standart formlara aykırı olarak düzenlenmiş teminat mektupları geçerli kabul edilmez. 23.5. Teminatlar, teminat olarak kabul edilen diğer değerlerle değiştirilebilir. 23.6. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz. Madde 24 - Geçici teminatın teslim yeri 24.1. Teminat mektupları, teklifle birlikte zarf içerisinde İdareye sunulur. 24.2. Teminat mektupları dışındaki teminatların Van Defterdarlık ve Muhasebe Müdürlüğüne yatırılması ve makbuzlarının teklif zarfının içinde sunulması gerekir. Madde 25 - Geçici teminatın iadesi 25.1. Doğrudan Temin Komisyon Kararı ile üzerinde kalan istekli ile ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliye ait teminat mektupları Saymanlık ya da Muhasebe Müdürlüklerine teslim edilir. Diğer isteklilere ait teminatlar ise hemen iade edilir. 25.2. Doğrudan Temin Komisyon Kararı üzerinde bırakılan isteklinin geçici teminatı ise gerekli kesin teminatın verilip sözleşmeyi imzalaması halinde iade edilir. 25.3. Doğrudan Temin Komisyon Kararı üzerinde bırakılan istekli ile sözleşme imzalanması halinde, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibine ait teminat, sözleşme imzalandıktan hemen sonra iade edilir. IV-TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR Madde 26 - Tekliflerin alınması ve açılması 26.1. Teklifler, bu Şartnamede belirtilen saate kadar İdareye (tekliflerin sunulacağı yere) verilecektir. 26.2. İhale komisyonunca, tekliflerin alınması ve açılmasında aşağıda yer alan usul uygulanır: 26.2.1. İhale komisyonunca bu Şartnamede belirtilen ihale saatinde ihaleye başlanır ve bu saate kadar kaç teklif verilmiş olduğu bir tutanakla tespit edilerek, hazır bulunanlara duyurulur. 26.2.2. İhale komisyonu teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler. Bu incelemede, zarfın üzerinde isteklinin adı, soyadı veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait olduğu, ihaleyi yapan İdarenin açık adresi ve zarfın yapıştırılan yerinin istekli tarafından imzalanıp kaşelenmesi veya mühürlenmesi hususlarına bakılır. Bu hususlara uygun olmayan zarflar bir tutanakla belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. 26.2.3. Alım konusu işin iş açıklandıktan sonra zarflar isteklilerle birlikte hazır bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır. İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı kontrol edilir. Belgeleri eksik olan veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ve teklif bedelleri açıklanarak tutanağa bağlanır. Düzenlenen bu tutanaklar ihale komisyonunca imzalanır ve ihale komisyon başkanı tarafından onaylanmış bir sureti isteyenlere imza karşılığı verilir. 26.2.4. Bu aşamada; hiçbir teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez. Teklifi oluşturan belgeler düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler değerlendirilmek üzere ilk oturum kapatılır. Madde 27 - Tekliflerin değerlendirilmesi 27.1. Tekliflerin değerlendirilmesinde, öncelikle belgeleri eksik olduğu veya teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olmadığı tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı bırakılmasına karar verilir. 27.2. Teklifin esasını değiştirecek nitelikte olmaması kaydıyla, sunulan belgelerde bilgi eksikliği bulunması halinde İdarece belirlenen sürede bu eksik bilgilerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Bu çerçevede, tamamlatılması istenen bilgi eksikliklerinin giderilmesine ilişkin belgelerin niteliği dikkate alınarak İdare tarafından iki iş gününden az olmamak üzere makul bir tamamlama süresi verilir. Belirlenen sürede bilgileri tamamlamayanların teklifleri değerlendirme dışı bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir. 27.3. Bilgi eksikliklerinin tamamlatılmasına ilişkin olarak verilen süre içinde isteklilerce sunulan belgelerin, ihale tarihinden sonraki bir tarihte düzenlenmesi halinde, bu belgeler, isteklinin ihale tarihi itibarıyla ihaleye katılım şartlarını sağladığını tevsik etmesi durumunda kabul edilecektir. 27.4. Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. 27.5. Bu aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale dokümanında belirtilen şartlara uygun olup olmadığı ile birim fiyat teklif alınan ihalede, birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunup bulunmadığı incelenir. Uygun olmadığı belirlenen teklifler ile birim fiyat teklif cetvellerinde aritmetik hata bulunan teklifler değerlendirme dışı bırakılır. Madde 28 - İsteklilerden tekliflerine açıklık getirmelerinin istenilmesi 28.1. İhale komisyonunun talebi üzerine İdare, tekliflerin incelenmesi, karşılaştırılması ve değerlendirilmesinde yararlanmak üzere açık olmayan hususlarla ilgili isteklilerden açıklama isteyebilir. 28.2. Bu açıklama, hiçbir şekilde teklif fiyatında değişiklik yapılması veya ihale dokümanında öngörülen kriterlere uygun olmayan tekliflerin uygun hale getirilmesi amacıyla istenilemez ve bu sonucu doğuracak şekilde kullanılamaz. 28.3. İdarenin yazılı açıklama talebine, istekli tarafından yazılı olarak cevap verilir. Madde 29 - Bütün tekliflerin reddedilmesi ve ihalenin iptal edilmesi 29.1. İhale komisyonu kararı üzerine İdare, verilmiş olan bütün teklifleri reddederek ihaleyi iptal etmekte serbesttir. İdare bütün tekliflerin reddedilmesi nedeniyle herhangi bir yükümlülük altına girmez. 29.2. Alımın iptal edilmesi halinde bu durum, bütün isteklilere gerekçesiyle birlikte derhal bildirilir. Madde 30 - Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi 31.1. Bu alım usulünde ekonomik açıdan en avantajlı teklif, teklif edilen fiyatların en düşük olanıdır. 31.2. Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin birden fazla istekli tarafından verilmiş olması halinde; teklif zarfını en erken teslim eden istekli seçilecektir. Madde 32 - İhalenin karara bağlanması 32.1. Yapılan değerlendirme sonucunda ihale komisyonu tarafından ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren istekli üzerinde bırakılır. 32.2. İhale komisyonu, yapacağı değerlendirme sonucunda gerekçeli bir karar alarak ihale yetkilisinin onayına sunar. Madde 33 – Doğrudan Temin kararının onaylanması veya iptali 33.1. İhale kararı ihale yetkilisince onaylanmadan önce, ihale üzerinde bırakılan istekli ile varsa ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığı Kurumdan teyit edilerek buna ilişkin belge ihale kararına eklenir. 33.2. Yapılan teyit işlemi sonucunda, her iki isteklinin de yasaklı çıkması durumunda ihale iptal edilir. 33.3. İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder. 33.4. İhale; kararın ihale yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır. Madde 34 - Kesinleşen kararının bildirilmesi 34.1. Kesinleşen kararı, ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç gün içinde, ihale üzerinde bırakılan dahil, ihaleye teklif veren bütün isteklilere, 33.1. maddesi uyarınca alınan ihale komisyonu kararı ile birlikte bildirilir. 34.2. İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere gerekçeleri belirtilmek suretiyle bildirim yapılır. 34.3. İhale sonucunun bütün isteklilere bildiriminden itibaren on gün geçmedikçe sözleşme imzalanmayacaktır. Madde 35- Sözleşmeye davet 35.1. 4734 sayılı Kanunun 41 inci maddesinde belirtilen sürenin bitimini, ön mali kontrol yapılması gereken hallerde ise bu kontrolün tamamlandığı tarihi izleyen günden itibaren üç gün içinde, ihale üzerinde bırakılan istekli sözleşmeye davet edilir. Madde 36 - Kesin teminat 36.1. İhale üzerinde bırakılan istekliden sözleşme imzalanmadan önce, ihale bedelinin % 6'sı oranında kesin teminat alınır. 36.2. İhale üzerinde bırakılan isteklinin ortak girişim olması halinde toplam kesin teminat miktarı, ortaklık oranına veya işin uzmanlık gerektiren kısımlarına verilen teklif tutarlarına bakılmaksızın ortaklardan biri veya birkaçı tarafından karşılanabilir. Madde 37 - Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu 37.1. Doğrudan temin alım kararı verilen istekli, sözleşmeye davet tebliğinden itibaren bildirim tarihini izleyen on gün içinde, ihale tarihinde 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (a), (b), (c), (d), (e) ve (g) bentlerinde sayılan durumlarda olmadığına dair belgeler ile kesin teminatı verip diğer yasal yükümlülüklerini de yerine getirerek sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Sözleşme imzalandıktan sonra geçici teminat iade edilecektir. 37.2. Mücbir sebep halleri dışında, Doğrudan temin alım kararı verilen isteklinin, sözleşmeyi imzalamaması durumunda, geçici teminatı gelir kaydedilerek, hakkında 4734 sayılı Kanunun 58 inci maddesi hükümleri uygulanır. Ancak, 4734 sayılı Kanunun 10 uncu maddesi kapsamında taahhüt altına alınan durumu tevsik etmek üzere İdareye sunulan belgelerin taahhüt edilen duruma aykırı hususlar içermesi halinde, geçici teminatı gelir kaydedilmekle birlikte, hakkında yasaklama kararı verilmez. Madde 38 - Sözleşme yapılmasında İdarenin görev ve sorumluluğu 38.1. İdarenin sözleşme yapılması konusunda yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde istekli, 4734 sayılı Kanunun 42 ve 44 üncü maddelerinde yer alan sürelerin bitimini izleyen günden itibaren en geç beş gün içinde, on gün süreli bir noter ihbarnamesi ile durumu İdareye bildirmek şartıyla, taahhüdünden vazgeçebilir. 38.2. Bu takdirde geçici teminat iade edilir ve istekli teminat vermek için yaptığı belgelendirilmiş giderleri isteyebilir. Madde 39 – Doğrudan Teminin sözleşmeye bağlanması 39.1. Sözleşmenin imzalanacağı tarihte, sözleşme imzalanacak isteklinin ihalelere katılmaktan yasaklı olup olmadığının teyit edilmesi zorunludur. 39.2. İdare tarafından tedarik dokümanında yer alan şartlara uygun olarak hazırlanan sözleşme, ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır ve sözleşmenin İdarece onaylı bir örneği yükleniciye verilir. Yüklenici tarafından sözleşmenin birden fazla nüsha olarak düzenlenmesi talep edilirse, talep edilen sayı kadar sözleşme nüshası düzenlenir. 39.3. Sözleşmenin imzalanmasına ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile diğer sözleşme giderleri yükleniciye aittir. V – SÖZLEŞMENİN UYGULANMASI VE DİĞER HUSUSLAR Madde 40- Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin hususlar 40.1. Sözleşmenin uygulanmasına ilişkin aşağıdaki hususlar sözleşme tasarısında düzenlenmiştir. a) Ödeme yeri ve şartları b) Avans verilip verilmeyeceği, verilecekse şartları ve miktarı c) İşe başlama ve iş bitirme tarihi ç) Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları d) Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi e) Cezalar ve sözleşmenin feshi f) Denetim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar g) Anlaşmazlıkların çözüm şekli Madde 41 - Fiyat farkı 41.1. İhale konusu iş için sözleşmenin uygulanması sırasında fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır. 41.1.1. Bu madde boş bırakılmıştır. Madde 47 - Diğer Hususlar 47.1. Bu ihale dosyasında konu olan hizmetlerin kontrolörlük görevleri Van Asker Hastanesi Kontrol Teşkilatı tarafından yapılacaktır. 47.2. Yüklenici iş esnasında gelebilecek hasar ve zararı tazmin ile mükelleftir. Yapılan hata nedeniyle herhangi bir malzeme zarar görmüş ise; beklemeye tahammülü olmayan durumda derhal, normal şartlarda ise 24 saat içerisinde yüklenici tarafından onarımı temin edilmez veya yenilenmezse, idare masrafları yükleniciye ait olmak üzere gerekli işlemi yapar ve masrafları yüklenicinin ilk hakedişinden keser, İşin yapılması sırasında üçüncü şahıslara verilebilecek zararlardan yüklenici sorumludur. 47.3. Üç aylık periyodik bakımlar yüklenici tarafından hazırlanarak idare tarafından onaylanan plana göre yapılır. Periyodik bakımlar dışında meydana gelen arızaların giderilmesi için yükleniciye müracaat telefonla yapılır. Telefonla yapılan bildirim için Kontrol Teşkilatınca en az üç imzalı (biri Bl.K. olmak üzere) tutanak tutulur. Bildirilen arızaya müdahale süresi haftanın 7 (yedi) günü 08.00-24.00 saatleri arasında (resmi tatiller dahil) 3(Üç) saattir. Arızaya müdahale süresi içerisinde müdahale edilmez ise bu durumdaki her bir arıza ve tutanak için 50 (elli) TL. ceza uygulanır. 47.4. Teknik şartnamede belirtilen periyodik koruyucu bakımların yapılmaması veya eksik yapılması durumunda her bir iş için 50 (elli) TL. ceza uygulanır ve ilk hakedişten kesilir. 47.5. Teknik şartnamenin idari şartnameye atıfta bulunduğu hususlar; 47.5.1. Teknik şartnamenin 3.1.1.1 maddesi gereği; hizmetin yerine getireceği yer Van Asker Hastanesi Baştabipliğidir. 47.5.2. Teknik şartnamenin 3.1.1.2 maddesi gereği; hizmetin alınacağı üniteler (1 Adet 39 HH 144 TİPİ Merkezi Klima, 8 Adet Split Klima, 1 Adet Salon Tipi Klima, 1 Adet Soğuk Hava Deposu, 18 Adet Morg Soğuk Hava Grubu) 47.5.3. Teknik şartnamenin 3.1.1.3 maddesi gereği; Hizmetin alınacağı üniteler;1 Adet Alarko 39 HH 144 TİPİ Merkezi Klima, 8 Adet Split Klima, 1 Adet Salon Tipi Klima, 2 Adet Soğuk Hava Deposu, 18 Adet Morg Soğuk Hava Grubudur. muhtelif marka klima ve soğutucular. 47.5.4. Teknik şartnamenin 3.1.1.4 maddesi gereği; Van Asker Hastanesi Baştabipliği ve Hastane İdari Binasıdır. 47.5.5. Teknik şartnamenin 3.1.1.5 maddesi gereği; Yapılacak işler listesinde tek sefer sayısıdır. 47.5.6. Teknik şartnamenin 3.1.1.6 maddesi gereği; Arızalı parçalar İdare ile iletişime geçilerek onayını müteakip değiştirilecektir. 47.5.7. Teknik şartnamenin 3.1.1.7 maddesi gereği; Arıza firmaya telefon ya da belgegeçer ile bildirebilir. 47.5.8. Teknik şartnamenin 3.1.1.8 maddesi gereği, En geç 3 (Üç) saat içinde müdahale edilecektir. 47.5.9. Teknik şartnamenin 3.1.1.9 maddesi gereği; Çalışma koşulları Yüklenici firma hiçbir ihtar ve ikaza lüzum kalmaksızın gerekli emniyet tedbirlerini zamanında almak ve kazalardan korunma usul ve çarelerini işçilerine öğretmekle mükelleftir. Bu itibarla taahhüdün ifasına gerek ihmal, dikkatsizlik ve tedbirsizlikten ve gerekse ehliyetsiz işçiler kullanmaktan veya herhangi bir sebeple vuku bulabilecek kazalardan yüklenici firma sorumludur. Yüklenici firma iş kanunu, işçi sağlığı ve iş güvenliği tüzüğü hükümlerine göre işçilerin sağlığını korumak üzere her türlü sağlık tedbirlerini alacak ve tehlikeli şartlar altında çalışmasına meydan verilmeyecektir. Sosyal Sigortalar mevzuatı her türlü işçi ve işveren hakkındaki haklardan dolayı işçi alınması veya işçi haklarının ödenmesi, çıkarılması gibi tüm sorumluluklar yüklenici firmaya ait olup İdare bu konularda sorumluluk taşımayacaktır. Gerek verilen hizmet sırasında, gerekse hizmet haricinde yüklenici tarafından çalıştırılan personelin kasıt veya dikkatsizliği sonucunda İdareye, İdare personeline veya üçüncü şahıslara verecekleri zarar ve ziyan Yüklenici tarafından karşılanacaktır. Yüklenici, çalışan personeline her türlü hizmet içi eğitim vermekle sorumludur. Ayrıca, sakat ve eski hükümlü işçiler konusunda yasaların koyduğu zorunluluklara uyacaktır. Yüklenici, işin gereği ve mevzuat nedeniyle tüm çalışanının sağlığını korumak maksadıyla ihtiyaç duyulan malzemeleri temin etmekten sorumludur. Yüklenici; meydana gelen iş kazaları ile ilgili olarak, yasal süresi içerisinde Van Sosyal Güvenlik Kurumuna durumu bildirecek ve bir kopyasını mutlaka 48 saat içinde idareye de verecek, işlem ile ilgili sonuçları ayrıca bildirecektir. 47.5.10. Teknik şartnamenin 3.1.1.10 maddesi gereği; Kullanılacak parçalar ana malzemeyi üreten üreticinin ya da onayladığı parçalar olacaktır. 47.5.6. Teknik şartnamenin 3.1.2 maddesi gereği; Hizmet yerinde sürekli teknik personel bulundurulmayacaktır. 47.5.7. Teknik şartnamenin 3.1.12 maddesi gereği; 4 adet. 47.5.8. Teknik şartnamenin 3.2.1.1 maddesi gereği; performans çıktısı istenmeyecektir. 47.5.9. Teknik şartnamenin 3.2.2.1, 3.2.2.2, 3.2.2.3, 3.2.2.4, 3.2.2.5, 3.2.2.6, 3.2.2.7, 3.2.2.8, 3.2.2.10 maddesi gereği yapılacak işler EK-A listesinde belirtilen işler olarak belirtilmiştir. EK: S.NU. MALZEMENİN ADI BİRİMİ MİKTARI AÇIKLAMALAR 1 MERKEZİ KLİMA SANTRALİ VE SOĞUTMA GURUPLARI BAKIM VE ONARIMI SEFER 1 İhtiyaç duyulan bakım ve onarımlar yapılacak işler listesinde belirtilmiştir. Hizmetin alınacağı üniteler;1 Adet 39 HH 144 TİPİ Merkezi Klima, 8 Adet Split Klima, 1 Adet Salon Tipi Klima, 2 Adet Soğuk Hava Deposu, 18 Adet Morg Soğuk Hava Grubudur. İşin süresi 12 Ay'dır. YALNIZ 1 (BİR) KALEMDİR HASTANESİ MERKEZİ KLİMA SANTRALİ VE SOĞUTMA GURUPLARININ BAKIM VE ONARIMI HİZMETİ ALIMINA AİT SÖZLEŞME TASARISI Madde 1 - Sözleşmenin tarafları Bu Sözleşme, bir tarafta MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK 6 HD. ALAY K. (bundan sonra İdare olarak anılacaktır) ile diğer tarafta ............................................................ (bundan sonra Yüklenici olarak anılacaktır) arasında aşağıda yazılı şartlar dahilinde akdedilmiştir. Madde 2 - Taraflara ilişkin bilgiler 2.1. İdarenin a) Adı:MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI GENEL KURMAY BAŞKANLIĞI BAĞLILARI VE MÜSTEŞARLIK 6 HD. ALAY K. b) Adresi:6 NCI HUDUT ALAY KOMUTANLIGI IHALE KOMISYON BASKANLIGI VAN MERKEZ VAN c) Telefon numarası:4322151978 ç) Faks numarası:4322146799 d) Elektronik posta adresi(varsa):altihdakihlkombsk@yahoo.com 2.2. Yüklenicinin a) Adı ve soyadı/Ticaret unvanı: ........................................... b) T.C. Kimlik No: ............................................................... c) Vergi Kimlik No: .............................................................. ç) Yüklenicinin tebligata esas adresi: ........................................... d) Telefon numarası: ............................................................. e) Bildirime esas faks numarası: ................................................. f) Bildirime esas elektronik posta adresi (varsa): ............................... 2.3. Her iki taraf, 2.1. ve 2.2. maddelerinde belirtilen adreslerini tebligat adresi olarak kabul etmişlerdir. Adres değişiklikleri usulüne uygun şekilde karşı tarafa tebliğ edilmedikçe, en son bildirilen adrese yapılacak tebliğ, ilgili tarafa yapılmış sayılır. 2.4. Taraflar, yazılı tebligatı daha sonra süresi içinde yapmak kaydıyla, kurye, faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla da bildirim yapabilirler. Madde 3 - Sözleşmenin dili 3.1. Sözleşme Türkçe olarak hazırlanmıştır. Madde 4 - Tanımlar 4.1. Bu Sözleşmenin uygulanmasında, 4734 sayılı Kamu İhale Kanunu ve 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde (bundan sonra Genel Şartname olarak anılacaktır.) ve ihale dokümanını oluşturan diğer belgelerde yer alan tanımlar geçerlidir. Madde 5- İş tanımı 5.1. Sözleşme konusu iş; Van Asker Hastanesi Merkezi Klima Sistemi ve Soğutma Gurubunun 12 Ay Süreli Bakım ve Onarımı bakımlarının yapılması ve yedek parçaların idarece temini durumunda onarım ve yenileştirilmelerinin yapılması işidir. Yapılacak işler listesinde belirtilen periyotlarda bakımları düzenli olarak aylık bakım formları tutularak imza edilecek ve idareye teslim edilecektir. İşin teknik özellikleri ve diğer ayrıntıları sözleşme ekinde yer alan ve alım dokümanını oluşturan belgelerde düzenlenmiştir. Madde 6 - Sözleşmenin türü ve bedeli 6.1. Bu sözleşmenin toplam götürü bedeli .........................(rakam ve yazıyla)........................... dir Madde 7 - Sözleşme bedeline dahil olan giderler 7.1. Taahhüdün yerine getirilmesine ilişkin yürürlükteki mevzuat ve sözleşme hükümleri gereğince, KDV hariç ihaleye, sözleşmeye ve taahhüdün tamamının yapılmasına ait ödenecek vergi, resim ve harçlar vb. masraflar sözleşme bedeline dahildir. İlgili mevzuatı uyarınca hesaplanacak Katma Değer Vergisi, sözleşme bedeline dahil olmayıp İdare tarafından Yükleniciye ödenecektir. Madde 8 – Sözleşmenin ekleri 8.1. İhale dokümanı, bu sözleşmenin eki ve ayrılmaz parçası olup, İdareyi ve Yükleniciyi bağlar. Ancak, sözleşme hükümleri ile ihale dokümanını oluşturan belgelerdeki hükümler arasında çelişki veya farklılık olması halinde, ihale dokümanında yer alan hükümler esas alınır. 8.2. İhale dokümanını oluşturan belgeler arasındaki öncelik sıralaması aşağıdaki gibidir: 1) Hizmet İşleri Genel Şartnamesi, 2) İdari Şartname, 3) Sözleşme Tasarısı, 4) Teknik Şartname Yerine Geçen Doküman, 7) Açıklamalar (varsa), Madde 9 - İşin süresi 9.1. İşin süresi, işe başlama tarihinden itibaren 365 (Üçyüzaltmışbeş) gündür 9.2. Bu sözleşmenin uygulanmasında sürelerin hesabı takvim günü esasına göre yapılmıştır. Madde 10 - İşin yapılma yeri, işyeri teslim ve işe başlama tarihi 10.1. İşin yapılacağı yer/yerler: Van Asker Hastanesi-Van 10.2. İşyerinin teslimine ilişkin esaslar ve işe başlama tarihi: Sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 5(beş iş günü) gün içinde işyeri teslimi yapılarak işe başlanır. Yüklenici veya vekili ile İdare yetkilisi/yetkilileri arasında düzenlenen işyeri teslim tutanağının imzalanmasıyla yükleniciye işyeri teslimi yapılmış olur. Ancak, işyeri teslim tutanağında, işyeri tesliminin, tutanağın onaylanması halinde gerçekleşmiş olacağının belirtilmesi halinde, tutanağın onaylandığının yükleniciye tebliğ edildiği tarihte işyeri teslimi yapılmış sayılır. Madde 11 - Teminata ilişkin hükümler 11.1. Kesin teminat 11.1.1. Yüklenici bu işe ilişkin olarak ..................................................... (rakam ve yazıyla) kesin teminat vermiştir. 11.1.2. Kesin teminat mektubunun süresi ../../.... tarihine kadardır. Kanunda veya sözleşmede belirtilen haller ile cezalı çalışma nedeniyle kesin kabulün gecikeceğinin anlaşılması durumunda teminat mektubunun süresi de işteki gecikmeyi karşılayacak şekilde uzatılır. 11.2. Ek kesin teminat 11.2.1. Fiyat farkı ödenmesi öngörülen işlerde, fiyat farkı olarak ödenecek bedelin ve /veya iş artışı olması halinde bu artış tutarının % 6'sı oranında teminat olarak kabul edilen değerler üzerinden ek kesin teminat alınır. Fiyat farkı olarak ödenecek bedel üzerinden hesaplanan ek kesin teminat miktarı hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de karşılanabilir. 11.2.2. Ek kesin teminatın teminat mektubu olması halinde, ek kesin teminat mektubunun süresi, kesin teminat mektubunun süresinden daha az olamaz. 11.3. Yüklenici tarafından verilen kesin ve ek kesin teminat, 4734 sayılı Kanunun 34 üncü maddesinde belirtilen değerlerle değiştirilebilir. 11.4. Kesin teminat ve ek kesin teminatın geri verilmesi: 11.4.1. Taahhüdün, sözleşme ve sözleşme dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirildiği ve Yüklenicinin bu işten dolayı idareye herhangi bir borcunun olmadığı tespit edildikten sonra, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan ilişiksiz belgesinin İdareye verilmesinin ardından kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların yarısı, garanti süresi dolduktan sonra kalanı, Yükleniciye iade edilecektir. 11.4.2. Yüklenicinin bu iş nedeniyle İdareye ve Sosyal Güvenlik Kurumuna olan borçları ile ücret ve ücret sayılan ödemelerden yapılan kanuni vergi kesintilerinin garanti süresinin bitimine kadar ödenmemesi durumunda protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın kesin ve ek kesin teminat paraya çevrilerek borçlarına karşılık mahsup edilir, varsa kalanı Yükleniciye iade edilir. 11.4.3. Yukarıdaki hükümlere göre mahsup işlemi yapılmasına gerek bulunmayan hallerde; kesin hesap ve kabul tutanağının onaylanmasından itibaren iki yıl içinde idarenin yazılı uyarısına rağmen talep edilmemesi nedeniyle iade edilemeyen kesin teminat mektupları hükümsüz kalır ve düzenleyen bankaya iade edilir. Teminat mektubu dışındaki teminatlar sürenin bitiminde Hazineye gelir kaydedilir. 11.5. Her ne suretle olursa olsun, İdarece alınan teminatlar haczedilemez ve üzerine ihtiyati tedbir konulamaz. Madde 12 - Ödeme yeri ve şartları 12.1. Sözleşme bedeli Van Muhasebe ve Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğü-VAN ve Genel Şartnamenin hatalı, kusurlu ve eksik işlere ilişkin hükümleri saklı kalmak kaydıyla aşağıda öngörülen plan ve şartlar çerçevesinde ödenecektir: Hakediş raporu iki seferde düzenlenecektir. Yapılacak işin hakedişi hizmet alımı işleri hakediş raporlarının hazırlanmasını müteakip 6 ncı Hd.A.K.lığı Maliye ve Bütçe Kısım Amirliği tarafından tahakkuku yapılarak Defterdarlık ve Muhasebe Müdürlüğü 2014 mali yılı bütçesinden ödenecektir. 20 Aralık 2014 tarihine kadar olan hak edişlerin ödemesi 2014 mali yılı bütçesinden yapılacaktır. Hizmet İşleri Muayene Kabul Yönetmeliği hükümlerine göre kısmi kabul yapılacak ve Hizmet İşleri Kısmi Kabul Tutanağı yapılacaktır. Kısmi Kabulde Teknik Şartnamenin EK'inde bulunan Bakım Onarım Formuna göre bakımların yapılması, formun eksiksiz olarak doldurulması ve imza altına alınmış olması şartı aranacaktır. 12.2. Yüklenici iş programına göre daha fazla iş yaparsa, İdare bu fazla işin bedelini imkan bulduğu takdirde öder. 12.3. Yüklenici yapılan işe ilişkin hakediş ve alacaklarını idarenin yazılı izni olmaksızın başkalarına devir veya temlik edemez. Temliknamelerin noterlikçe düzenlenmesi ve idare tarafından istenilen kayıt ve şartları taşıması zorunludur. Madde 13 - Avans verilmesi şartları ve miktarı 13.1. Bu iş için avans verilmeyecektir. Madde 14 - Fiyat farkı ödenmesi ve hesaplanması şartları 14.1. Yüklenici, gerek sözleşme süresi, gerekse uzatılan süre içinde, sözleşmenin tamamen ifasına kadar, vergi, resim, harç ve benzeri mali yükümlülüklerde artışa gidilmesi veya yeni mali yükümlülüklerin ihdası gibi nedenlerle fiyat farkı verilmesi talebinde bulunamaz. 14.2. Bu sözleşme kapsamında yapılacak işler için fiyat farkı hesaplanmayacaktır. Ancak, mücbir sebepler veya idareden kaynaklanan nedenlerle işin bitim tarihinin süre uzatımı verilmek suretiyle uzatılması halinde, yürürlükte bulunan fiyat farkına ilişkin esaslar dikkate alınarak fiyat farkı hesaplanacaktır. 14.3. Sözleşmede yer alan fiyat farkına ilişkin esas ve usullerde sözleşme imzalandıktan sonra değişiklik yapılamaz. Madde 15 - Alt yüklenicilere ilişkin bilgiler ve sorumlulukları 15.1. Bu işte alt yüklenici çalıştırılmayacak ve işlerin tamamı yüklenicinin kendisi tarafından yapılacaktır. Madde 16 - Cezalar ve sözleşmenin feshi 16.1. İdare tarafından uygulanacak cezalar aşağıda belirtilmiştir: 16.1.1. Yüklenicinin işi süresinde bitirmemesi durumunda, on gün süreli yazılı ihtar yapılır, geciken her takvim günü için % 1 (yüzde bir) oranında ceza uygulanacaktır. Ayrıca; gecikmeden kaynaklanan aykırılığın işin niteliği gereği giderilmesinin mümkün olmadığı hallerde, 4735 sayılı Kanunun 20 nci maddesi (b) bendine göre protesto çekmeye gerek kalmaksızın sözleşme idare tarafından fesih edilecektir. Bakım onarım işlerinde kalitesi uygun olmayan her bir onarım için tutanak tutulur ve her tutanak için 50 (Elli) TL. ceza uygulanır. Aylık periyodik bakımlar yüklenici tarafından hazırlanarak idare tarafından onaylanan plana göre yapılır. Periyodik bakımlar dışında meydana gelen arızaların giderilmesi için yükleniciye müracaat telefonla yapılır. Telefonla yapılan bildirim için Hiz.Bl.K.K.lığınca en az üç imzalı (biri Bl.K. olmak üzere) tutanak tutulur. Bildirilen arızaya müdahale süresi haftanın 7 (yedi) günü 08.00-24.00 saatleri arasında (resmi tatiller dahil) 3(Üç) saattir. Arızaya müdahale süresi içerisinde müdahale edilmez ise bu durumdaki her bir arıza ve tutanak için 50 (Elli) TL. ceza uygulanır. İdare tarafından kesilecek cezanın toplam tutarı, hiçbir durumda, sözleşme bedelinin % 30'unu geçmeyecektir. 16.2. Yukarıda belirtilen cezalar ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın yükleniciye yapılacak ödemelerden kesilir. Cezanın ödemelerden karşılanamaması halinde ceza tutarı yükleniciden ayrıca tahsil edilir. 16.3. İhtarda belirtilen sürenin bitmesine rağmen aynı durumun devam etmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminat gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. 16.4. Sözleşmenin uygulanması sırasında yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde sayılan yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, halinde ise ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Madde 17 - Süre uzatımı verilebilecek haller ve şartları 17.1. Mücbir sebepler nedeniyle süre uzatımı verilebilecek haller aşağıda sayılmıştır. 17.1.1. Mücbir sebepler: a) Doğal afetler. b) Kanuni grev. c) Genel salgın hastalık. ç) Kısmi veya genel seferberlik ilanı. d) Gerektiğinde Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenecek benzeri diğer haller. 17.1.2. Yukarıda belirtilen hallerin mücbir sebep olarak kabul edilmesi ve yükleniciye süre uzatımı verilebilmesi için, mücbir sebep olarak kabul edilecek durumun; a) Yüklenicinin kusurundan kaynaklanmamış olması, b) Taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması, c) Yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemesi, ç) Mücbir sebebin meydana geldiği tarihi izleyen yirmi gün içinde yüklenicinin İdareye yazılı olarak bildirimde bulunması, d) Yetkili merciler tarafından belgelendirilmesi, zorunludur. 17.1.3. Yüklenici tarafından zamanında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz ve Yüklenici başvuru süresini geçirdikten sonra süre uzatımı isteğinde bulunamaz. 17.2. İdareden kaynaklanan nedenlerle süre uzatımı verilecek haller: 17.2.1. İdarenin sözleşmenin ifasına ilişkin yükümlülüklerini yüklenicinin kusuru olmaksızın, öngörülen süreler içinde yerine getirmemesi ve bu sebeple sorumluluğu yükleniciye ait olmayan gecikmelerin meydana gelmesi, bu durumun taahhüdün yerine getirilmesine engel nitelikte olması ve yüklenicinin bu engeli ortadan kaldırmaya gücünün yetmemiş olması halinde; işi engelleyici sebeplere ve yapılacak işin niteliğine göre, işin bir kısmına veya tamamına ait süre en az gecikilen süre kadar uzatılır. 17.2.2. Bu madde boş bırakılmıştır. 17.3. Süre uzatımına ilişkin diğer hususlarda Genel Şartnamenin ilgili hükümleri uygulanır. Madde 18 - Kontrol Teşkilatı, görev ve yetkileri 18.1. İşin, sözleşme ve eklerine uygun olarak yürütülüp yürütülmediği İdare tarafından görevlendirilen Kontrol Teşkilatı aracılığıyla denetlenir. Kontrol Teşkilatı, Genel Şartnamenin Dördüncü Bölümünde belirtilen yetkileri kullanır ve görevleri yerine getirir. Madde 19 - İşin yürütülmesine ilişkin kayıt ve tutanaklar 19.1. Yüklenici aylık periyodik bakımlar ve arıza servisleri için Teknik şartnamenin ekinde bulunan formları doldurup ilgili yerlerini imzaladıktan ve imzalattıktan sonra idareye teslim edecektir. Madde 20 - Teslim, muayene ve kabul işlemlerine ilişkin şartlar 20.1. Sözleşme bedelinin ödenmesi için iki seferde hakediş raporu düzenlenecektir. Yapılacak işin hakedişi hizmet alımı işleri hakediş raporlarının hazırlanmasını müteakip 6 ncı Hd.A.K.lığı Maliye ve Bütçe Kısım Amirliği tarafından tahakkuku yapılarak Defterdarlık ve Muhasebe Müdürlüğü 2014 mali yılı bütçesinden ödenecektir. 20 Aralık 2014 tarihine kadar olan hak edişlerin ödemesi 2014 mali yılı bütçesinden yapılacaktır. Hizmet İşleri Muayene Kabul Yönetmeliği hükümlerine göre kısmi kabul yapılacak ve Hizmet İşleri Kısmi Kabul Tutanağı yapılacaktır. Kısmi Kabulde Teknik Şartnamenin EK'inde bulunan Bakım Onarım Formuna göre bakımların yapılması, formun eksiksiz olarak doldurulması ve imza altına alınmış olması şartı aranacaktır. 20.2. Sözleşme konusu iş tamamlandığında Yüklenici, (işin/ilgili kısmın) teslim alınarak kabul işlemlerinin yapılması için bu talebini içeren bir dilekçe ile İdareye başvuracaktır. Bunun üzerine (yapılan iş/ilgili kısım), her türlü masrafı Yükleniciye ait olmak üzere Van Asker Hastanesi adresinde ve başvuru yazısının İdareye ulaştığı tarihten itibaren 10 işgünü içinde teslim alınır. Yüklenici, işin teslimi için sözleşme ve ekleri uyarınca üzerine düşen yükümlülükleri yerine getirmemesi nedeniyle oluşan zarardan sorumludur. 20.3. Teslim alınan işin muayene ve kabul işlemleri, "Hizmet Alımları Muayene ve Kabul Yönetmeliği" ile Hizmet İşleri Genel Şartnamesinde yer alan hükümlere göre işin kabule elverişli şekilde teslim edildiği tarihten itibaren 20 iş günü içinde yapılarak kesin hesap raporu çıkarılır. Sistemde eskisi ile değiştirilen parçalar en az bir (1) yıl süre ile garanti edilecektir. Bu garantinin sağlanmadığı durumlarda bu parçanın arızası nedeniyle sistem arızalı kalırsa veya çalışması sekteye uğrarsa, firma sistemi yeniden faal hale getirecek her türlü onarımı, parça veya cihaz değişimini ücretsiz olarak yapacaktır. Madde 21 - İş ve işyerinin korunması ve sigortalanması 21.1. İş ve işyerlerinin korunması ile işin ve/veya işyerlerinin sigortalattırılmasına ilişkin sorumluluk Genel Şartnamenin 19 uncu maddesinde düzenlenen esaslar dahilinde yükleniciye aittir. 21.2. Sigorta türleri ile teminat kapsamı ve limitleri: 21.2.1.Bu madde boş bırakılmıştır. Madde 22 - Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları 22.1. Yüklenicinin sözleşme konusu iş ile ilgili çalıştıracağı personele ilişkin sorumlulukları, ilgili mevzuatın bu konuyu düzenleyen emredici hükümleri ve Genel Şartnamenin Altıncı Bölümünde belirlenmiş olup, Yüklenici bunları aynen uygulamakla yükümlüdür. Madde 23 - Sözleşmede değişiklik yapılması 23.1. Sözleşme bedelinin aşılmaması ve İdare ile Yüklenicinin karşılıklı olarak anlaşması kaydıyla, a) İşin yapılma veya teslim yeri, b) İşin süresinden önce yapılması veya teslim edilmesi kaydıyla işin süresi ve bu süreye uygun olarak ödeme şartlarına ait hususlarda sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılabilir. 23.2. Bu hallerin dışında sözleşme hükümlerinde değişiklik yapılamaz ve ek sözleşme düzenlenemez. Madde 24 - Yüklenicinin Ölümü, İflası, Ağır Hastalığı, Tutukluluğu veya Mahkumiyeti 24.1. Yüklenicinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir. 24.2. Ortak girişim tarafından gerçekleştirilen işlerde, ortaklardan birinin ölümü, iflası, ağır hastalığı, tutukluğu veya özgürlüğü kısıtlayıcı bir cezaya mahkumiyeti hallerinde de 4735 sayılı Kanunun ilgili hükümlerine göre işlem tesis edilir. Madde 25 - Yüklenicinin sözleşmeyi feshetmesi 25.1. Yüklenicinin, sözleşme yapıldıktan sonra mücbir sebep halleri dışında, mali acz içinde bulunması nedeniyle taahhüdünü yerine getiremeyeceğini gerekçeleri ile birlikte İdareye yazılı olarak bildirmesi halinde, ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Madde 26 - İdarenin sözleşmeyi feshetmesi 26.1. Aşağıda belirtilen hallerde İdare sözleşmeyi fesheder: a) Yüklenicinin taahhüdünü ihale dokümanı ve sözleşme hükümlerine uygun olarak yerine getirmemesi veya işi süresinde bitirmemesi üzerine, sözleşmede belirlenen oranda gecikme cezası uygulanmak üzere, idarenin en az on gün süreli ve nedenleri açıkça belirtilen ihtarına rağmen aynı durumun devam etmesi, b) Sözleşmenin uygulanması sırasında Yüklenicinin 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunduğunun tespit edilmesi, hallerinde ayrıca protesto çekmeye gerek kalmaksızın kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. Madde 27 - Sözleşmeden önceki yasak fiil veya davranışlar nedeniyle fesih 27.1. Yüklenicinin, ihale sürecinde 4734 sayılı Kanuna göre yasak fiil veya davranışlarda bulunduğunun sözleşme yapıldıktan sonra tespit edilmesi halinde, kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar gelir kaydedilir ve sözleşme feshedilerek hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilir. 27.2. Taahhüdün en az % 80'inin tamamlanmış olması ve taahhüdün tamamlattırılmasında kamu yararı bulunması kaydıyla; a) İvediliği nedeniyle taahhüdün kalan kısmının yeniden ihale edilmesi için yeterli sürenin bulunmaması, b) Taahhüdün başka bir yükleniciye yaptırılmasının mümkün olmaması, c) Yüklenicinin yasak fiil veya davranışının taahhüdünü tamamlamasını engelleyecek nitelikte olmaması hallerinde, İdare sözleşmeyi feshetmeksizin Yükleniciden taahhüdünü tamamlamasını isteyebilir ve bu takdirde Yüklenici taahhüdünü tamamlamak zorundadır. 27.3. Ancak bu durumda, Yüklenici hakkında 4735 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi hükmüne göre işlem yapılır ve Yükleniciden kesin teminat ve varsa ek kesin teminatların tutarı kadar ceza tahsil edilir. Bu ceza hakedişlerden kesinti yapılmak suretiyle de tahsil edilebilir. Madde 28 - Mücbir sebeplerden dolayı sözleşmenin feshi 28.1. Mücbir sebeplerden dolayı İdare veya Yüklenici sözleşmeyi tek taraflı olarak feshedebilir. Ancak Yüklenicinin mücbir sebebe dayalı bir süre uzatımı talebi varsa idarenin sözleşmeyi feshedebilmesi için uzatılan sürenin sonunda işin sözleşme ve eklerine uygun şekilde tamamlanmamış olması gerekir. Sözleşmenin feshedilmesi halinde, hesabı genel hükümlere göre tasfiye edilerek kesin teminat ve varsa ek kesin teminatlar iade edilir. Madde 29 - Sözleşme kapsamında yaptırılabilecek ilave işler, iş eksilişi ve işin tasfiyesi 29.1. Bu ihalede 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 24 üncü maddesi çevresinde iş eksilişi yapılabilir. İhale konusu işin sözleşme bedelinin % 80'inden daha düşük bedelle tamamlanacağının anlaşılması halinde ise, yükleniciye, yapmış olduğu gerçek giderler ve yüklenici kârına karşılık olarak, sözleşme bedelinin % 80'i ile sözleşme fiyatlarıyla yaptığı işin tutarı arasındaki bedel farkının % 5'i ödenir Madde 30 - Yüklenicinin Ceza Sorumluluğu 30.1. İş tamamlandıktan ve kabul işlemi yapıldıktan sonra tespit edilmiş olsa dahi 4735 sayılı Kanunun 25 inci maddesinde belirtilen ve Türk Ceza Kanununa göre suç teşkil eden fiil veya davranışlarda bulunan Yüklenici ile o işteki ortak veya vekilleri hakkında Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre ceza kovuşturması yapılmak üzere yetkili Cumhuriyet Savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Bu kişiler hakkında bir cezaya hükmedilmesi halinde, 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükmü uygulanır. Madde 31 - Yüklenicinin Tazmin Sorumluluğu 31.1. Yüklenici, taahhüdü çerçevesinde kusurlu veya standartlara uygun olmayan malzeme seçilmesi, verilmesi veya kullanılması, tasarım hatası, uygulama yanlışlığı, denetim eksikliği, taahhüdün sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmemesi ve benzeri nedenlerle ortaya çıkan zarar ve ziyandan doğrudan sorumludur. Bu zarar ve ziyan genel hükümlere göre Yükleniciye ikmal ve tazmin ettirileceği gibi, haklarında 4735 sayılı Kanunun 27 nci maddesi hükümleri de uygulanır. Madde 32 - Fikri ve sınai mülkiyete konu olan hususlar 32.1. Bu madde boş bırakılmıştır. Madde 33 - Montaj, işletmeye alma, eğitim, bakım, yedek parça gibi destek hizmetlerine ait şartlar 33.1. Kışlada mevcut klima santralleri ve soğutma guruplarının 365 takvim günü bakımlarının yapılması ve yedek parçaların idarece temini durumunda onarım ve yenileştirilmelerinin yapılması ile düzenli olarak bakımları yapılacak, aylık bakım formları düzenli olarak tutularak imza edilecek ve idareye teslim edilecektir. Madde 34 - Garanti ile ilgili şartlar 34.1. Sistemde eskisi ile değiştirilen parçalar en az 1(bir) yıl süre ile garanti edilecektir. Bu garantinin sağlanmadığı durumlarda bu parçanın arızası nedeniyle sistem arızalı kalırsa veya çalışması sekteye uğrarsa, firma sistemi yeniden faal hale getirecek her türlü onarımı, parça veya cihaz değişimini ücretsiz olarak yapacaktır. Madde 35 - Hüküm bulunmayan haller 35.1. Bu sözleşme ve eklerinde hüküm bulunmayan hallerde, ilgisine göre 4734 ve 4735 sayılı Kanun hükümlerine, bu Kanunlarda hüküm bulunmaması halinde ise genel hükümlere göre hareket edilir. Madde 36 - Diğer hususlar 36.1. Bu madde boş bırakılmıştır. Madde 37 - Anlaşmazlıkların çözümü 37.1. Bu sözleşme ve eklerinin uygulanmasından doğabilecek her türlü anlaşmazlığın çözümünde Van Asliye, Sulh, Hukuk mahkemeleri ve icra daireleri yetkilidir. Madde 38 – Yürürlük 38.1. Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihte yürürlüğe girer. |
|||||||||||||||
|
|||||||||||||||
|
Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması | Miktar | Birim |
---|