• İhale No
    2012/26662
  • İhale Adı
    YİYECEK SATIN ALINACAKTIR
  • Sektör
    Yiyecek, İçecek, Gıda Ürünleri
  • İhale Tipi
    Mal Alımı
  • İhale Usulü
    Açık
  • İhale Tarihi
    06 Nisan 2012 10:00
  • İdare
    MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI İzmir Tedarik Bölge Başkanlığı
  • İhale İli
    İzmir
  • İşin İli
    İzmir
  • Yayın Tarihi
    07 Mart 2012
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun


YİYECEK SATIN ALINACAKTIR
M illî Sa v un ma B a ka nlığ ı Ge nel K ur ma y B a şka nlığ ı B a ğ lıla rı Ve M üst eşa rlık İz mir T ed. blg . bş k ( ms b)
Hindi Parça Eti (Kuşbaşı Ve Kapama-Terbiye Edilmemiş) alımı 4734 sayılı Kamu İhale Kanununun 19 uncu maddesine göre açık ihale usulü ile ihale edilecektir. İhaleye ilişkin ayrıntılı bilgiler aşağıda yer almaktadır:
İhale Kayıt Numarası : 2012/26662
1-İda re nin
a) Adresi : Gazıler Cd./ 1420 Sokak 1/3 35128 Konak İzmir
b) Telefon ve faks numarası : 2324330076 - 2324332709
c) Elektronik Posta Adresi : izmir.ictedarik@gmail.com
ç) İhale dokümanının görülebileceği
internet adresi (varsa) : https://ekap.kik.gov.tr/EKAP/
2-İha le ko n usu ma l ın
a) Niteliği, türü ve miktarı : İhalenin niteliği, türü ve miktarına ilişkin ayrıntılı bilgiye EKAP'ta (Elektronik Kamu Alımları Platformu) yer alan ihale dokümanı içinde bulunan idari şartnameden ulaşılabilir.
b) Teslim yerleri : İhtiyaç Çizelgesinde belirtilmiştir.
c) Teslim tarihi : Taahhüt konusu mallar, sözleşmenin yürürlüğe girmesini müteakip ihtiyaç çizelgesindeki birlik ve kurumlara hizalarında gösterilen miktarlar kadar 01 Haziran 2012-31 Mayıs 2013 tarihleri arasında günlük ihtiyaçlar nispetinde teslim edilecektir. Sözleşmenin yürürlüğe girdiği gün aynı zamanda işe başlama talimatının tebliğ edildiği gün olarak kabul edilecektir. Yüklenici ayrıca bir işe başlama talimatı verilmeyeceğini peşinen kabul edecek ve sözleşmenin yürürlüğe girmesini müteakip ekte yer alan ihtiyaç çizelgesinde belirtilen teslim tarihlerine uygun olarak mal teslimatına/işe başlayacaktır. Ancak, bu alım için sözleşmenin imzalanması 01 Haziran 2012 tarihinden önce gerçekleştiği takdirde işe 01 Haziran 2012 tarihinden önce başlanmayacaktır. Sözleşmenin
01 Haziran 2012'den sonra yapılması halinde, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren işe başlanacak ve işin süresi 365 (üçyüzaltmışbeş) takvim günü olacaktır. Ancak, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 27'nci maddesine göre işin süresi 30 Haziran 2013 tarihini geçmeyecektir. Taraflar bunu peşinen kabul edecek ve hiçbir hak talep etmeyecektir. 10.3.2. Her gün ne miktar et alınacağı, sözleşmeye Ek'li çizelgede belirtilen teslim yerindeki ilgili mal saymanlıklarınca verilecek aylık tebligatlarla belirtilecektir. Şu kadar ki bu tebligat listesi yüklenicinin şahsına veya kanuni vekiline veyahut ihalede belirttiği kanuni ikametgahına en az üç (3) gün evvelden ulaştırılacaktır (Yazılı tebligat süresi içinde resmi iadeli taahhütlü posta ile yapılması elden teslim, posta veya posta kuryesi, teleks veya faks veya elektronik posta gibi diğer yollarla bildirimde bulunulabilinir).
10.3.3. Etleri teslim alacak makam lüzum ve ihtiyacına göre aylık teslimat tarihinde ve teslim edilecek miktarlarda değişiklik yapabilir. Aylık et tebligatı tahmini rakamlar üzerinden hesaplandığından,
aylık tebligata ilaveten her gün ne miktarda et getirileceği bir gün önceden, bizzat yüklenici veya kanuni vekili tarafından malın teslim edileceği saymanlıktan öğrenilecektir. Bu zorunluluğa uyulmadığı takdirde, tebligat yapılmış kabul edilecektir. Bu maksatla teslim
yerinde bir tebligat defteri tutulacaktır. Yüklenici veya kanuni vekili bu deftere imza edecektir. 10.3.4. Tebligatta belirtilerek iki, üç günlük, bir haftalık veya daha uzun süreli ihtiyaçlar alınabilecektir. Tebligatta belirtilen miktardan fazla getirilen malı alıp almamakta, teslim alan saymanlık serbest ve yetkilidir. Teslim edilen mal kati kabulü yapılıncaya kadar geçecek süre içerisinde reddedilme hali dışında yükleniciye geri verilmeyecektir. 10.3.5. Yüklenici
kendisine tebliğ edilen miktarlardaki malı teslim gününde en geç saat 13.00'e (onüç) kadar (08.30 ile 13.00 saatleri arasında olmak üzere) Birlik ve Kurum kilerlerine teslim ederek muayeneye arz etmiş olacaktır. Gecikme ile yapılacak teslimatlarda cezalı teslim süresi azami 2 (iki) saat, yani saat 15.00'e (onbeş) kadardır. Saat
15.00'ten (onbeş) sonra getirilen malın kabul edilip edilmeyeceği konusunda malın teslim edildiği saymanlık serbest ve yetkilidir. Alıcı makam saat 15.00'ten (onbeş) sonra mal almak istemez ise, yüklenici o gün hiç mal getirmemiş sayılacaktır. 10.3.6. Saat
13.00'ten (onüç) sonra teslimat yapıldığı takdirde, geçen her saat için gecikmeye konu olan malın parasal tutarının yüzde ikisi (%2) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. 10.3.7. Saat
15.00'ten (onbeş) sonra getirilen malların kabul edilmesi halinde, saat 13.00'ten (onüç) itibaren geçen her saat için gecikmeye konu olan malın parasal tutarının yüzde dördü (%4) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. 10.3.8. Gecikme ile yapılacak teslimatlar, Muayene ve Kabul Komisyonunca Günlük Muayenelere Mahsus Deftere kaydedilecek, ayrıca düzenlenecek bir tutanakla tevsik edilerek yüklenicinin veya kanuni vekilinin veya yüklenici adına malı teslim eden şahsın imzası alınacaktır. 10.3.9. Mücbir sebeplerden kaynaklandığı tespit edilen gecikmelerde bu cezalar uygulanmayacaktır. 10.3.10. Yüklenici kendisine tebligat yapılan günde hiç mal getirmez ise veya getirilen mal tebligat miktarından eksik olur ise veya normal ve cezalı teslim süresinde getirdiği mal muayeneler neticesinde (itiraz muayenesi dahil) niteliklerine uygun bulunmaz ise o gün hiç mal getirilmemiş
(taahhüt ifa edilmemiş) sayılır. 10.3.11. Bu şekilde taahhüdün ifa edilmemesi durumunda, o gün tebligata göre getirilmesi gereken malın parasal tutarının yüzde onu (% 10) tutarında ceza yüklenicinin ilk alacağından kesilecektir. 10.3.12. Yukarıda belirtilen taahhüdün ifa edilmeme hali, her birlik/kurum için ayrı ayrı sözleşme müddeti boyunca yirmi (20) defayı geçmeyecektir. Geçtiği takdirde 4735 sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanununun 20 (a) maddesine göre
10 gün süreli ihtar işlemi yapılarak gecikilen her takvim günü için teslim edilmeyen/bitirilmeyen kısmın bedelinin yüzde ikisi (% 2) oranında gecikme cezası uygulanacaktır. Buna göre yapılacak ihtarın yükleniciye tebliğinden ve verilen süreden sonra geçen zaman içinde aynı birlik için taahhüdün ifa edilmeme hali vuku bulursa sözleşme fesih edilecektir. Sözleşme süresince her birlik/kurum için bir (1) defaya mahsus ihtarname çekilecektir. 10.3.13. Etler yüklenici frigorifik vasıtaları ile birliğe, birlik kilerlerine veya mutfağına kadar götürülecek ve araçtan boşaltma işi yüklenici tarafından yapılacaktır. Yüklenici tarafından yükleme boşaltma işinde çalıştırılan personel bone, maske, eldiven ve önlük takacaktır. Nakliye ve boşaltma işi
için ayrıca bir ücret ödenmeyecektir. 10.3.14. Reddedilen malın muayene sonucunun yükleniciye tebliğ tarihinden itibaren üç (3) gün içinde bulunduğu yerden kaldırılması zorunludur. Bu süre içinde kaldırılmadığı takdirde, geçecek her gün için reddedilen malın tamamının parasal tutarının on binde ikisi (%0,02) tutarında para cezası verilecektir. Ancak bu cezalı süre hiçbir şekilde on (10) günü geçemez. Geçtiği takdirde teslim yerindeki Muhakemat Müdürlüğü vasıtası ile gerekli yasal işlemler başlatılacaktır. Geçen süre
içerisinde malın miktarının eksilmesi veya evsafını kaybetmesinden
dolayı alıcı makam sorumlu olmayacaktır. Bu süreç içerisinde oluşacak ardiye ve depolama ücretleri yürürlükteki yasal mevzuat çerçevesinde tahsil edilecektir.
3- İha lenin
a) Yapılacağı yer : MSB İzmir Ted.Blg.Bşk.lığı 1 Nu.lı İhale Komisyon Başkanlığı
Yenişehir/İzmir
b) Tarihi ve saati : 06.04.2012 - 10:00
4. İhaleye katılabilme şartları ve istenilen belgeler ile yeterlik değerlendirmesinde uygulanacak kriterler:
4.1. İhaleye katılma şartları ve istenilen belgeler:
4.1.1. Mevzuatı gereği kayıtlı olduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odası ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odası
belgesi;
4.1.1.1. Gerçek kişi olması halinde, ilk ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, ilgisine göre
Ticaret ve/veya Sanayi Odasına ya da ilgili Esnaf ve Sanatkarlar Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından, ilk
ilan veya ihale tarihinin içinde bulunduğu yılda alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge,
4.1.1.3. İhale konusu malın satış faaliyetinin yerine getirilebilmesi için ilgili mevzuat gereğince alınması zorunlu
izin, ruhsat veya faaliyet belgesi veya belgeler:
Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığının ilgili mevzuatına uygun olarak alınmış ve geçerli olan kanatlı hayvan eti ve et ürünleri üretim tesisine ait Çalışma İzin Belgesi/Çalışma Ruhsatı (Mevzuata uygun olarak alınmış geçici çalışma izin belgesi de kabul edilecektir) veya İşletme Onay Belgesi veya İşletme Onay Belgesine ilişkin kayıt işlemlerini yaptırmak üzere başvuruda bulunan işletmelere ait yetkili merci tarafından verilen ilgili yazı ihale aşamasında ihale komisyonuna verilecektir. (Bu sertifikada/belgede ihale konusu ürünün adı aranacaktır. İhale konusu ürünün yazılı olmadığı sertifika/belge geçersiz kabul edilecektir).
4.1.2. Teklif vermeye yetkili olduğunu gösteren imza beyannamesi veya imza sirküleri;
4.1.2.1. Gerçek kişi olması halinde, noter tasdikli imza beyannamesi,
4.1.2.2. Tüzel kişi olması halinde, ilgisine göre tüzel kişiliğin ortakları, üyeleri veya kurucuları ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi, bu bilgilerin tamamının bir Ticaret Sicil Gazetesinde bulunmaması halinde, bu bilgilerin tümünü göstermek üzere ilgili Ticaret Sicil Gazeteleri veya bu hususları gösteren belgeler ile tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri,
4.1.3. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen teklif mektubu.
4.1.4. Şekli ve içeriği İdari Şartnamede belirlenen geçici teminat.
4.1.5 İhale konusu alımın tamamı veya bir kısmı alt yüklenicilere yaptırılamaz.
4.1.6 Tüzel kişi tarafından iş deneyimini göstermek üzere sunulan belgenin, tüzel kişiliğin yarısından fazla hissesine sahip ortağına ait olması halinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği veya yeminli mali müşavir ya da serbest muhasebeci mali müşavir veya noter tarafından ilk ilan tarihinden sonra düzenlenen ve düzenlendiği tarihten geriye doğru son bir yıldır kesintisiz olarak bu şartın korunduğunu gösteren belge, standart forma uygun belge,
4.2. Ekonomik ve mali yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.2.1. İsteklinin ihalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait yıl sonu bilançosu veya eşdeğer belgeleri:
a) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olan istekliler yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini,
b) İlgili mevzuatı uyarınca bilançosunu yayımlatma zorunluluğu olmayan istekliler, yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli kriterlerin sağlandığını gösteren bölümlerini ya da bu kriterlerin sağlandığını göstermek üzere yeminli mali müşavir veya serbest muhasebeci mali müşavir tarafından standart forma uygun olarak düzenlenen belgeyi sunar.
Sunulan bilanço veya eşdeğer belgelerde;
a) Cari oranın (dönen varlıklar/kısa vadeli borçlar) en az 0,75 olması, b) Öz kaynak oranının (öz kaynaklar/toplam aktif) en az 0,15 olması,
c) Kısa vadeli banka borçlarının öz kaynaklara oranının 0,50'den küçük olması ve belirtilen üç kriterin birlikte sağlanması zorunludur.
Yukarıda belirtilen kriterleri bir önceki yılda sağlayamayanlar, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu
takdirde, son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
İhale veya son başvuru tarihi yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait yıl sonu bilançosunu veya bilançonun gerekli görülen bölümlerini ya da bunlara eşdeğer belgelerini sunmayanlar, iki önceki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu belgelerde yeterlik kriterini sağlayamayanlar ise iki önceki yılın belgeleri ile üç önceki yılın belgelerini sunabilirler. Bu durumda, belgeleri sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması
üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.2.2. İş hacmini gösteren belgeler:
a) İhalenin yapıldığı yıldan önceki yıla ait toplam ciroyu gösteren gelir tablosu,
b) Taahhüt altında devam eden mal satışlarının gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen mal satışlarının parasal tutarını gösteren, ihalenin yapıldığı yıldan önceki yılda düzenlenmiş faturalar,
Bu belgelerden birinin sunulması yeterlidir.
Bu belgelerdeki tutarların, toplam ciro için, isteklinin teklif edeceği bedelin % 25 inden, taahhüt altında devam eden işlerin gerçekleştirilen kısmının veya bitirilen işlere ilişkin mal satışlarının parasal tutarının ise teklif edilen bedelin % 15 inden az olmaması gerekir. Bu kriterlerden herhangi birini sağlayan ve sağladığı kritere ilişkin belgeyi sunan istekli yeterli kabul edilir.
Bu kriterleri bir önceki yılda sağlayamayan istekliler, son iki yıla ait belgelerini sunabilirler. Bu takdirde belgeleri sunulan son iki yılın parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
Yılın ilk dört ayında olan ihalelerde, bir önceki yıla ait gelir tablosunu sunmayanlar, iki önceki yılın gelir
tablosunu sunabilirler. Bu gelir tablosunun yeterlik kriterini sağlayamaması halinde, iki önceki yılın ve üç önceki yılın gelir tabloları sunulabilir. Bu durumda gelir tabloları sunulan yılların parasal tutarlarının ortalaması üzerinden yeterlik kriterlerinin sağlanıp sağlanmadığına bakılır.
4.3. Mesleki ve Teknik yeterliğe ilişkin belgeler ve bu belgelerin taşıması gereken kriterler:
4.3.1. İş deneyim belgeleri:
Son beş yıl içinde bedel içeren bir sözleşme kapsamında kesin kabul işlemleri tamamlanan ve Teklif edilen bedelin % 10 oranından az olmamak üzere ihale konusu iş veya benzer işlere ilişkin iş deneyimini gösteren belgeler,
4.3.2. Yetkili satıcılığı veya imalatçılığı gösteren belgeler:
a) İmalatçı ise imalatçı olduğunu gösteren belge veya belgeler,
b) Yetkili satıcı veya yetkili temsilci ise yetkili satıcı ya da yetkili temsilci olduğunu gösteren belge veya
belgeler,
c) Türkiye'de serbest bölgelerde faaliyet gösteriyor ise yukarıdaki belgelerden biriyle birlikte sunduğu serbest bölge faaliyet belgesi.
İsteklilerin yukarıda sayılan belgelerden, kendi durumuna uygun belge veya belgeleri sunması yeterli kabul edilir. İsteklinin imalatçı olduğu aşağıdaki belgeler ile tevsik edilir.
a) İstekli adına düzenlenen Sanayi Sicil Belgesi,
b) İsteklinin üyesi olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenen Kapasite Raporu,
c) İsteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenen İmalat Yeterlik Belgesi,
ç) İsteklinin kayıtlı olduğu meslek odası tarafından istekli adına düzenlenmiş ve teklif ettiği mala ilişkin Yerli
Malı Belgesi,
d)Alım konusu malın gıda veya gıda ile temas eden madde ve malzeme olması durumunda gıda ve gıda ile temas eden madde ve malzemelerin üretimini düzenleyen mevzuat çerçevesinde istekli adına düzenlenmiş ve alım konusu mal veya malların faaliyet konusu olarak belirlendiği Gıda Sicil Belgesi (Sertifikası) ya da istekli
adına ve teklif edilen ürüne ilişkin düzenlenen Gıda Üretim Sertifikası/Gıda Üretim İzin Belgesi
(Gıda İşletmelerinin Kayıt ve Onay İşlemlerine Dair Yönetmelik'in yayımından sonra ise bu yönetmelik kapsamında verilen İşletme Onay Belgesi veya İşletme Onay Belgesine ilişkin kayıt işlemlerini yaptırmak üzere başvuruda bulunan işletmelere ait yetkili merci tarafından verilen ilgili yazı),
e) İsteklinin alım konusu malı ürettiğine ilişkin olarak ilgili mevzuat uyarınca yetkili kurum veya kuruluşlarca düzenlenen ve isteklinin üretici veya imalatçı olduğunu gösteren belgeler.
İstekliler yukarıdaki belgelerden birini sunarak imalatçı olduğunu tevsik edecektir.
4.3.3.
4.3.3.1. Ürünlerin piyasaya arzına ilişkin belgeler:
Çalışma İzin Belgesi/Çalışma Ruhsatı veya İşletme Onay Belgesi veya İşletme Onay Belgesine ilişkin kayıt işlemlerini yaptırmak üzere başvuruda bulunan işletmelere ait yetkili merci tarafından verilen ilgili yazı bulunan üretim tesislerinin ihale tarihinden önceki son altı (6) aylık dönemde en az bir kez ilgili Bakanlıkça denetlendiğine dair denetleme tutanakları ihale aşamasında ihale komisyonuna sunulacaktır. İş ortaklığı olması halinde en az bir ortağın bu belgeleri vermesi yeterlidir.
4.4. Bu ihalede benzer iş olarak kabul edilecek işler:
4.4.1.Bu ihalede iş deneyimi kapsamında değerlendirilecek “Benzer İş” olarak sadece “Kanatlı Hayvan
Etlerine” ait İş Deneyim Belgeleri kabul edilecektir.
5.Ekonomik açıdan en avantajlı teklif sadece fiyat esasına göre belirlenecektir.
6. İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açıktır.
İhale yerli ve yabancı tüm isteklilere açık olup Kamu İhale Kurumu tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde yerli malı olarak kabul edilen mal kalemini - kalemlerini teklif eden istekliler lehine % 15 oranında fiyat avantajı uygulanacaktır.
7. İhale dokümanının görülmesi ve satın alınması:
7.1. İhale dokümanı, idarenin adresinde görülebilir ve 20 TRY (Türk Lirası) karşılığı MSB İzmir
Ted.Blg.Bşk.lığı İlan Memurluğu Yenişehir/İzmir adresinden satın alınabilir.
7.2. İhaleye teklif verecek olanların ihale dokümanını satın almaları veya EKAP üzerinden e-imza kullanarak indirmeleri zorunludur.
8. Teklifler, ihale tarih ve saatine kadar MSB İzmir Ted.Blg.Bşk.lığı İlan Memurluğu adresine elden teslim
edilebileceği gibi, aynı adrese iadeli taahhütlü posta vasıtasıyla da gönderilebilir.
9. İstekliler tekliflerini, mal kalem-kalemleri için teklif birim fiyatlar üzerinden vereceklerdir. İhale sonucu, üzerine ihale yapılan istekliyle her bir mal kalemi miktarı ile bu mal kalemleri için teklif edilen birim fiyatların çarpımı sonucu bulunan toplam bedel üzerinden birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.
Bu ihalede, kısmı teklif verilebilir.
10. İstekliler teklif ettikleri bedelin %3'ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat
vereceklerdir.
11. Verilen tekliflerin geçerlilik süresi, ihale tarihinden itibaren 180 (Yüzseksen) takvim günüdür.
12. Konsorsiyum olarak ihaleye teklif verilemez.

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim
HİNDİ PARÇA ETİ (KUŞBAŞI) 20.000,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KAPAMA) 24.000,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KUŞBAŞI) 2.000,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KAPAMA) 3.000,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KUŞBAŞI) 25.950,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KAPAMA) 20.850,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KUŞBAŞI) 5.500,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KAPAMA) 9.700,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KUŞBAŞI) 18.000,000 KG.
HİNDİ PARÇA ETİ (KAPAMA) 15.000,000 KG.