• İhale No
    923224
  • İhale Adı
    Asker Kantinlerinin Kiralama işi
  • Sektör
    Tesis, Kantin İşletme ve Gayrimenkul Satış, Kiralama
  • İhale Tipi
    Hizmet Alımı
  • İhale Usulü
    Doğrudan Temin
  • İhale Tarihi
    10 Haziran 2015 10:00
  • İdare
    Ankara 4. Kolordu Komutanlığı
  • İhale İli
    Ankara
  • İşin İli
    Ankara
  • Yayın Tarihi
    18 Mayıs 2015
Detayları Görebilmek ve Benzer İhaleleri Takip Edebilmek İçin Üye Olun
MİLLİ SAVUNMA BAKANLIĞI WEB SİTESİNDE YAYINLANAN İHALE İLANI
İŞİN ADI :    Asker Kantinlerinin Kiralama işi
İLAN TÜRÜ ve USULÜ:    SATIŞ İLANI - Pazarlık Usulü Satış
 
İDARE ADI:    4 UNCU KOLORDU KOMUTANLIGI
ADRESİ:    ORGENERAL ESREF AKINCI KISLASI MAMAK/ANKARA
TELEFON VE FAX NUMARASI:    +903123695710-2977 - +903123699376
ELEKTRONİK POSTA ADRESİ:    
 
MALIN NİTELİĞİ VE TÜRÜ:    Kiralama İşi
MİKTARI:    9    Adet
MALIN TESLİM YERİ:    4'üncü Kor.Kantin Başkanlığı Çiğiltepe/ANKARA
MALIN TESLİM TARİHİ/TARİHLERİ:    31 Ay
İhalenin YAPILACAĞI YER:    4'üncü Kor.K.lığı İhale Komisyon Başkanlığı Mamak/ANKARA
İhalenin TARİH VE SAATİ:    10/6/2015-10:00
 
İHALE İLANI METNİ  
4’ÜNCÜ KOLORDU ASKERİ KANTİN BAŞKANLIĞI KANTİN ŞUBELERİNİN
2886 SAYILI DEVLET İHALE KANUNUNUN 51/G MADDESİ (PAZARLIK USULÜ)’NE GÖRE KİRAYA VERİLMESİNE DAİR İDARİ ŞARTNAME

1. KİRAYA VERİLECEK İŞİN KONUSU VE TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR:

Madde 1 - İdareye ilişkin bilgiler:

1.1. İdarenin;
a) Adı : 4’üncü Kolordu Askeri Kantin Başkanlığı-Mamak/ANKARA
b) Adresi : 4’üncü Kolordu Askeri Kantin Başkanlığı-Mamak/ANKARA
c) Telefon numarası : 0312 348 14 26
ç) Faks numarası : 0312 353 30 37
d) Elektronik posta adresi : -
e) İlgili personelinin adı, soyadı ve unvanı : Cüneyt TURAL, P.Alb.; Yunus AKYÜZ, Tnk.Asb.Bçvş.; Murat SÜER, P.Asb.Üçvş.

1.2. İstekliler, kiralama işine ilişkin bilgileri yukarıdaki adres ve numaralardan görevli personelle irtibat kurmak suretiyle temin edebilirler.

Madde 2 – Kiralama konusu işe ilişkin bilgiler:

2.1. Kiralama konusu işin;
a) Adı : 4’üncü Kolordu Askeri Kantin Başkanlığına ait kantin şubelerinin kiralanması.
b) Varsa kodu : Yoktur.
c) Miktarı ve türü : 9 (dokuz) adet kantin şubesi 31 Ay.
ç) Teslim edileceği yer : Gen.E.AKINCI Kışlası-Mamak ve Çiğiltepe Askeri Lojmanları-Mamak.
d) Kiralamaya ait (varsa) diğer bilgiler : Yoktur

Madde 3 – Kiralamaya ilişkin bilgiler ile ihale ve son teklif verme tarih ve saati:

3.1. a) Tekliflerin sunulacağı adres: 4’üncü Kolordu İhale Komisyonu Başkanlığı Mamak/ANKARA
b) Pazarlık usulü İhalenin yapılacağı adres: 4’üncü Kor.K.lığı İhale Salonu Mamak/ANKARA
c) İhale tarihi:
ç) 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu, 51/g fıkrası, Pazarlık Usulü için İhale Komisyonu Başkanlığı toplantı yeri: 4’üncü Kor.K.lığı İhale Salonu Mamak/ANKARA

Madde 4 – Kiralama işi için hazırlanan dokümanının görülmesi ve temini:
4.1. Dokümanı aşağıda belirtilen adreste bedelsiz olarak görülebilir;
a) Dokümanının görülebileceği yer: 4’üncü Kor. İhale Komisyon Başkanlığı Mamak/ ANKARA
b) Dokümanının görülebileceği internet adresi: Yoktur
c) Dokümanının satın alınabileceği yer: Yoktur.
ç) Doküman bedeli (varsa vergi dahil): Yoktur.
d) Posta yoluyla doküman satış bedeli: Yoktur

Madde 5 –2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g Fıkrası pazarlık usulü ihalenin dokümanının kapsamı:
5.1. 51/g pazarlık usulü ihalenin dokümanı aşağıdaki belgelerden oluşmaktadır:
a) İdari Şartname,
b) Sözleşme Tasarısı,
c) Teknik Şartname,
ç) Standart Formlar (Geçici Teminat Mektubu, Birim Fiyat teklif mektubu, iş ortaklığı beyannamesi, davet mektubu vb.)

5.2. Ayrıca, bu Şartnamenin ilgili hükümleri gereğince İdarenin düzenleyeceği zeyilnameler ile isteklilerin yazılı talebi üzerine İdare tarafından yapılan yazılı açıklamalar, ihale dokümanının bağlayıcı bir parçasıdır.
5.3. İstekli tarafından, ihale dokümanının içeriği dikkatli bir şekilde incelenmelidir. Teklifin verilmesine ilişkin şartların yerine getirilmemesinden kaynaklanan sorumluluk teklif verene aittir. İhale dokümanında öngörülen kriterlere ve şekil kurallarına uygun olmayan teklifler değerlendirmeye alınmaz.

Madde 6 - Bildirim ve tebligat esasları:

6.1. Bildirim ve tebligat, imza karşılığı elden yapılır. Ancak, teklif mektubunda elektronik posta adresinin ve/veya faks numarasının belirtilmesi ve bu adrese veya faks numarasına yapılacak bildirimlerin kabul edileceğinin taahhüt edilmesi kaydıyla, İdare tarafından faksla bildirim yapılabilir.

6.2. Faks ile yapılan bildirimlerde, bildirim tarihi tebliğ tarihi sayılır. Bu şekilde yapılan bildirimlerin aynı gün İdare tarafından teyit edilmesi zorunludur. Aksi takdirde bildirim yapılmamış sayılır. Teyit işleminin gerçekleşmiş kabul edilmesi için bildirimin yapıldığı istekliden faks, yapılan bildirimin tebliğ edildiğine dair cevap gelmesi yeterlidir. Faks ile yapılan bildirimler, bildirim tarihi ve içeriğini de kapsayacak şekilde ayrıca belgelenir.

6.3. Elektronik posta yoluyla bildirim yapılmayacaktır.

6.4. İstekli olabilecekler ve istekliler tarafından İdareyle yapılacak yazışmalarda elektronik posta ve faks kullanılamaz.

2. 51/G PAZARLIK USULÜ İHALE İÇİN TEKLİF VERMEYE İLİŞKİN HUSUSLAR:

Madde 7- Tekliflerin dili:

7.1. Teklifi oluşturan bütün belgeler ve ekleri ile diğer doküman Türkçe olacaktır. Başka bir dilde sunulan belgeler, Türkçe onaylı tercümesi ile birlikte verilmesi halinde geçerli sayılacaktır. Bu durumda teklifin veya belgenin yorumlanmasında Türkçe tercüme esas alınır. Tercümelerin yapılması ve tercümelerin tasdiki işleminde ilgili maddedeki düzenlemeler esas alınacaktır.

Madde 8 – Devlet İhale Kanunu 51/g fıkrası, pazarlık usulü ihalenin yabancı isteklilere açıklığı:

8.1. İhaleye sadece yerli istekliler katılabilir. Yabancı isteklilerle ortak girişim yapan yerli istekliler teklif veremezler. Teklif veren gerçek kişilerin yerli istekli oldukları, teklif mektubunda yer alan Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasından anlaşılır. Tüzel kişilerin yerli istekli oldukları ise teklifleri kapsamında sunulan belgeler üzerinden değerlendirilir. 

Madde 9 – Devlet İhale Kanunu 51/g fıkrası pazarlık usulü ihaleye teklif veremeyecek olanlar ve teklif verebilmek için gereken şartlar:

9.1. 2886 Sayılı Devlet İhale Kanunu’nun değişik 6’ncı maddesinde yazılı kimseler doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamazlar, bu yasağa rağmen ihale üzerine yapılmış istekliler için ihale bozulur geçici teminatı hazineye irad kaydedilir.

9.2. Yasaklı gerçek ve tüzel kişiler ile bunların ortak olduğu tüzel kişiler, askeri şahıslar, 2531 sayılı Kanun Kapsamına giren şahıslar, 3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamında ceza alanlar, devleti zarar uğratanlar doğrudan veya dolaylı olarak ihaleye katılamazlar ve işin herhangi bir kısmında çalıştırılamazlar.

9.3. 4734 sayılı Kamu İdare Kanunu’nda ihaleye katılacak isteklilerde aranacak şartlar bu işte de geçerlidir.

9.4. Devlet İhale Kanunu 51/g fıkrası, pazarlık usulü ihalesine katılabilme şartları ve istenilen belgeler:

9.4.1. Kanuni ikametgâh sahibi olmak (İkametgâh İlmühaberi),

9.4.2. Türkiye’de tebligat için adres gösterebilmek (Tebligat için adres beyanı ve telefon numarası),

9.4.3. İsteklinin gerçek kişi olması halinde; T.C. vatandaşı olması (T.C. kimlik numarasını gösteren kimlik fotokopisi veya nüfus cüzdanı tasdikli örneği ve Ticaret ve/veya Sanayi Odasına kayıtlı olduğunu gösterir belge, savcılıktan sabıka kaydı), Tüzel kişi olması halinde; ilgili mevzuatı gereği kayıtlı bulunduğu Ticaret ve/veya Sanayi Odasından alınmış, tüzel kişiliğin odaya kayıtlı olduğunu gösterir belge (Üç yıllık ticaret sicil kaydı, iş yeri açma belgesi, piyasada en az üç yıl aynı sektörde iş yapma tecrübesi gösterir iş deneyim belgesi),

9.4.4. Gerçek kişi olması halinde; noter tasdikli imza beyannamesi, Tüzel kişi olması halinde; tüzel kişiliğin noter tasdikli imza sirküleri ile tüzel kişiliğin yönetimindeki görevlileri belirten son durumu gösterir Ticaret Sicil Gazetesi veya bu hususları gösteren belge,

9.4.5. İsteklilerin ortak girişim olması halinde; ortak girişim beyannamesi ile ortaklarca imzalı ortaklık sözleşmesi,

9.4.6. Vekâleten mübadele ihalesine katılma halinde, vekil adına düzenlenmiş ihaleye katılmaya ilişkin noter onaylı vekâletname ile vekilin noter tasdikli imza beyannamesi,

9.4.7. İstekliler, belirlenen tahmini bedelin % 3' ünden az olmamak üzere kendi belirleyecekleri tutarda geçici teminat vereceklerdir. Tahmin edilen bedelin % 3'ünden az oranda geçici teminat veren isteklinin teklifi değerlendirme dışı bırakılacaktır. Teminat olarak kabul edilecek değerler 2886 sayılı Devlet İhale Komisyonu’nun 26’ncı maddesinde belirtilmiştir. İşbu teminat ve istenen evraklarla birlikte ihale saatinden önce ihale komisyonuna verilmesi gerekmektedir. Geçici teminat Banka teminat mektubu şeklinde verilecekse süresiz ve 2886 sayılı Devlet İhale Komisyonu’nun 27’inci maddesine göre düzenlenmesi şarttır.

9.5. Belgelerin sunuluş şekli:

9.5.1. İstekliler, yukarıda sayılan belgelerin aslını veya aslına uygunluğu noterce onaylanmış örneklerini vermek zorundadır. Ancak, Türkiye Ticaret Sicili Gazetesi Nizamnamesinin 9’uncu maddesinde yer alan hüküm çerçevesinde Gazete idaresince veya Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğine bağlı odalarca aslının aynıdır şeklinde onaylanarak isteklilere verilen Ticaret Sicili Gazetesi suretleri ile bunların noter onaylı suretleri de kabul edilecektir.

9.5.2. Noter onaylı belgelerin aslına uygun olduğunu belirten bir şerh taşıması zorunlu olup, sureti veya fotokopisi görülerek onaylanmış olanlar ile ibraz edilenin aynıdır veya bu anlama gelecek bir şerh taşıyanlar geçerli kabul edilmeyecektir.

9.5.3. İstekliler, istenen belgelerin aslı yerine ihale tarihinden önce İdare tarafından aslı idarece görülmüştür veya bu anlama gelecek şekilde şerh düşülen suretlerini tekliflerine ekleyebilirler.

9.5.4. Türkiye Cumhuriyetinin yabancı ülkelerde bulunan temsilcilikleri tarafından düzenlenen belgeler dışında yabancı ülkelerde düzenlenen belgeler ile yabancı ülkelerin Türkiye'deki temsilcilikleri tarafından düzenlenen belgelerin tasdik işlemi:

9.5.4.1. Tasdik işleminden, belgedeki imzanın doğruluğunun, belgeyi imzalayan kişinin hangi sıfatla imzaladığının ve varsa üzerindeki mühür veya damganın aslı ile aynı olduğunun teyidi işlemi anlaşılır.
9.5.4.2. Yabancı Resmi Belgelerin Tasdiki Mecburiyetinin Kaldırılması Sözleşmesine taraf ülkelerde düzenlenen ve bu Sözleşmenin 1 inci maddesi kapsamında bulunan resmi belgeler, apostil tasdik şerhi” taşıması kaydıyla Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu veya Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tasdik işleminden muaftır.

9.5.4.3. Türkiye Cumhuriyeti ile diğer devlet veya devletlerarasında, belgelerdeki imza, mühür veya damganın tasdik işlemini düzenleyen hükümler içeren bir anlaşma veya sözleşme bulunduğu takdirde, bu ülkelerde düzenlenen belgelerin tasdik işlemi, bu anlaşma veya sözleşme hükümlerine göre yaptırılabilir.

9.5.4.4. Apostil tasdik şerhi taşımayan veya tasdik işlemine ilişkin özel hükümler içeren bir anlaşma veya sözleşme kapsamında sunulmayan ve yabancı ülkelerde düzenlenen belgelerin üzerindeki imzanın, mührün veya damganın, düzenlendiği ülkedeki Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu tarafından veya sırasıyla, belgenin düzenlendiği ülkenin Türkiye'deki temsilciliği ile Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmesi gerekir. Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğunun bulunmadığı ülkelerde düzenlenen belgeler ise sırasıyla, düzenlendiği ülkenin Dışişleri Bakanlığı, bu ülkeyle ilişkilerden sorumlu Türkiye Cumhuriyeti Konsolosluğu veya bu ülkenin Türkiye'deki temsilciliği ve Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmelidir.

9.5.4.5. Yabancı ülkenin Türkiye'deki temsilciliği tarafından düzenlenen belgeler, Türkiye Cumhuriyeti Dışişleri Bakanlığı tarafından tasdik edilmelidir.

9.5.4.6. Fahri konsolosluklarca düzenlenen belgelere dayanılarak işlem tesis edilmez.

3. TEKLİFLERİN HAZIRLANMASI VE SUNULMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR:

Madde 10 - Teklif ve sözleşme türü:

10.1. İstekliler tekliflerini, birim fiyat üzerinden vereceklerdir. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g fıkrası, pazarlık usulü ihalenin yapılacağı istekliyle birim fiyat sözleşme imzalanacaktır.

Madde 11 - Kısmi teklif verilmesi:

11.1. İşin tamamı için teklif verilecektir.

Madde 12 - Teklif ve ödemelerde geçerli para birimi:

12.1. İstekliler tekliflerini “TL” (Türk Lirası) cinsinden açık artırma yaparak vereceklerdir. Sözleşme bu artırma sonucunda ulaşılan en yüksek teklif üzerinden yapılacaktır.

Madde 13 - Tekliflerin sunulma şekli:

13.1. - Teklif mektubunun şekli ve içeriği:

13.1.1. Teklif mektupları, EK’teki form örneğine uygun şekilde yazılı ve imzalı olarak sunulur.

13.1.2. Teklif mektubunda; 

a) İhale dokümanının tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi,
b) Teklif edilen bedelin rakam ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması,
c) Kazıntı, silinti, düzeltme bulunmaması, 
ç) Türk vatandaşı gerçek kişilerin Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarasının, Türkiye’de faaliyet gösteren tüzel kişilerin ise vergi kimlik numarasının belirtilmesi,
d) Teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması, zorunludur.

13.1.3. İş ortaklığı olarak teklif veren isteklilerin teklif mektuplarının, ortakların tamamı tarafından veya yetki verdikleri kişiler tarafından imzalanması gerekir.

13.2. İhale saatinden önce istekliler, bu şartnamenin 9.4. maddesinde yazılı bulunan ihaleye katılmaya ilişkin istenilen belgeleri ihale heyetine eksiksiz olarak teslim edeceklerdir. Heyet tarafından yapılan belge kontrol sonucu, belgeleri ve geçici teminatı tam olan isteklilerden ihaleye katılacağı açıklanan istekliler arttırmaya katılmak üzere sıra ile açık arttırmaya çağrılır. İhaleye giremeyecekler ihale dışı bırakılırlar.

Madde 14 - Tekliflerin alınması:

14.1. Komisyon tarafından, bir veya daha fazla istekliden teklif almak ve bedel üzerinde anlaşmak suretiyle yapılacaktır.

14.2. İhale saati gelince, Komisyon Başkanı, isteklilerin belgelerini ve geçici teminat verip vermemiş olduklarını inceleyerek, kimlerin ihaleye katılabileceğini bildirecektir. Kontrol sonucunda katılamayacakların belge ve teminatları geri verilecek ve bu durum istekliler önünde bir tutanakla tespit edilecektir. Tutanaktan sonra, ihaleye giremeyecekler ihale yerinden çıkartılır.

14.3. İhaleye katılacak diğer istekliler, önce şartnameyi imzaya ve daha sonra, sıra ile tekliflerini belirtmeye çağrılacaktır. Yapılacak teklifler ihaleye ait artırma kâğıdına yazılacak ve teklif sahipleri tarafından imzalanacaktır. Artırma kâğıdını imzalamayan istekliler ayrıca tutanakla imza altına alınacaktır.

14.4. İstekliler sıra ile tekliflerde bulunmaya devam edecekler, ihaleden çekilen isteklilerin bu durumları ihaleye ait artırma kâğıdına yazılacak ve imzaları alınacaktır. İlgilinin imzadan çekinmesi halinde durum ayrıca belirtilecektir.

14.5. İhaleden çekilenler yeniden teklifte bulunamazlar.

14.6. Yapılan artırımların üst sınırı yoktur.

Madde 15 - Tekliflerin geçerlilik süresi:

15.1. Tekliflerin geçerlilik süresi, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin tarihinden itibaren en az 120 (yüzyirmi) takvim günü olmalıdır.

15.2. İhtiyaç duyulması halinde, teklif geçerlilik süresinin en fazla yukarıda belirlenen süre kadar uzatılması istekliden talep edilebilir. İstekli, İdarenin bu talebini kabul veya reddedebilir.

Madde 16 - Teklife dâhil olan giderler:

16.1. Resim, harç, ulaşım, tüm muayene ve her türlü sigorta giderleri ve bütün sözleşme yapılma (sözleşmenin çoğaltılması dâhil) giderler ve taahhüdün yerine getirilmesine dair ulaşım, muayene maksadıyla gereken tüm giderler dahildir.

4. TEKLİFLERİN DEĞERLENDİRİLMESİ VE SÖZLEŞME YAPILMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR:

Madde 17 - Tekliflerin değerlendirilmesi ve karara bağlanması:

17.1. Sözlü veya yazılı son teklifler alındıktan sonra teklifler değerlendirilecek ve ihale karara bağlanacaktır.

Madde 18 - Ekonomik açıdan en avantajlı teklifin belirlenmesi:

18.1. Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, en yüksek tekliftir.

Madde 19 – Devlet İhale Kanunu 51/g fıkrası, pazarlık usulü ihalenin karara bağlanması:

19.1. Yapılan değerlendirme sonucunda İhale Komisyonu tarafından kiralama işinin, tahmini bedele göre ekonomik açıdan avantajlı teklifi veren istekliden yapılmasına karar verilir. En avantajlı birinci ve ikinci teklif sahibi isteklilerin haricindeki isteklilerin geçici teminatları iade edilir.

19.2. Devlet İhale Kanunu 51/g fıkrası gereği kurulan pazarlık usulü ihale komisyonu, ekonomik açıdan en avantajlı teklif tutarını ihale yetkilisine bildirir.

19.3. Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihale Komisyonu ihale yetkilisinin uygun görüş vermesi halinde gerekçeli karar alır ve ihale yetkilisinin onayına sunar.

Madde 20 – Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihale kararının onaylanması veya iptali:

20.1. İhale yetkilisi, karar tarihinden itibaren 15 (onbeş) iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek suretiyle iptal eder.

20.2. Kararın ihale yetkilisince onaylanması halinde geçerli, iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.

Madde 21 - Kesinleşen Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihale kararının bildirilmesi:

21.1. Kararın ihale yetkilisi tarafından onaylandığı günden itibaren 5 (beş) iş günü içinde teklif veren bütün isteklilere bildirilir.

21.2. İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere gerekçeleri belirtilmek sureti ile yazılı bildirim yapılır.

Madde 22 – Geçici ve Kesin Teminat:

22.1. Geçici teminat oranı tahmini bedelin %3’ü, kesin teminat oranı sözleşme bedelinin %6’sıdır.

22.2. Kararda yazılı bedel üzerinden sözleşme imzalanmadan önce, yüklenici tarafından yürürlükteki damga vergisi tebliğinde belirtilen oranlarda karar pulu ve sözleşmenin yapılmasından doğan sözleşme pulu bedelleri Maliye Bakanlığının vergi dairesine veya Saymanlık Müdürlüklerine alındı makbuzu karşılığı ödenecek ve makbuzlar idareye teslim edilecektir.

Madde 23 - Sözleşme yapılmasında isteklinin görev ve sorumluluğu:

23.1. En avantajlı teklifi veren firma, kesinleşen ihale kararını tebliği müteakip 15 (on beş) takvim günü içinde sözleşme imzalamak zorundadır. İstekli, teknik şartnamede belirtilen hususları 4’üncü Kolordu Askeri Kantin Başkanlığı ile önce koordine edecek ve onayı müteakip yerine getirerek iş başlangıcını yapacaktır.

23.2. Mücbir sebep halleri dışında Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihaleye en avantajlı teklifi veren isteklinin, sözleşmede yapmayı taahhüt ettiği işleri 15 (onbeş) takvim günü içinde yerine getirmemesi, kat’i teminatı yatırmaması veya sözleşme imzalamaması durumunda, geçici teminatı hazineye irad kaydedilir ve sözleşme ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekliyle yapılır.

Madde 24 - Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibine bildirim:

24.1. 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin yapılacağı istekliyle sözleşmenin imzalanamaması durumunda, ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklifin ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, bu teklif sahibi istekliyle sözleşme imzalanabilir.

24.2. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, aynı gün sözleşme imzalamaya davet edilir.

24.3. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli, davet gününden itibaren 10 (on) takvim günü içinde sözleşmeyi imzalamak zorundadır.

24.4. Mücbir sebep halleri dışında ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi isteklinin, sözleşmeyi imzalamaması durumunda, geçici teminatı hazineye irada kaydedilir.

24.5. Ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibiyle de sözleşmenin imzalanamaması durumunda yapılan ihale iptal edilir.

Madde 25 - Sözleşme yapılmasında idarenin görev ve sorumluluğu:

25.1. İdarenin sözleşme yapılması konusunda yükümlülüğünü yerine getirmemesi halinde istekli, 
15 (on beş) gün süreli bir noter ihbarnamesi ile durumu İdareye bildirmek şartıyla, taahhüdünden vazgeçebilir.

25.2. Bu takdirde isteklinin teminatı iade edilir.

Madde 26 – Devlet İhale Kanunu 51/g maddesi pazarlık usulü ihalenin sözleşmeye bağlanması:

26.1. Sözleşme, ihale yetkilisi ve yüklenici tarafından imzalanır ve sözleşmenin İdarece onaylı bir örneği yükleniciye verilir. Yüklenici tarafından sözleşmenin birden fazla nüsha olarak düzenlenmesi talep edilirse, talep edilen sayı kadar sözleşme nüshası düzenlenir. Düzenlenen bu suret için yüklenici tarafından sözleşme damga vergisi yatırılır.

26.2. Sözleşmenin notere tescil ve onayına gerek yoktur.

26.3. Sözleşmenin imzalanmasına ilişkin her türlü vergi, resim ve harçlar ile diğer sözleşme giderleri yükleniciye aittir.

5. SÖZLEŞMENİN UYGULANMASINA İLİŞKİN HUSUSLAR:

Madde 27 - Ödeme yeri ve şartları:

27.1. Yüklenici ihaleyi kazanmayı müteakip 15 (on beş) takvim günü içinde sözleşme imzalamak zorundadır. İstekli, teknik şartnamede belirtilen hususları 4’üncü Kolordu Askeri Kantin Başkanlığı ile önce koordine edecek ve onayı müteakip yerine getirerek iş başlangıcını yapacaktır.

27.2. Ödemeye ilişkin diğer koşullar sözleşme tasarısında belirtilmiştir.

Madde 28 –2886 sayılı Devlet İhale Kanunu 51/g pazarlık usulü ihalenin tarihi veya tarihleri ile muayene ve kabul işlemleri:

28.1. İşin teslim tarihi veya tarihleri (teslim programı):

28.1.1. Sözleşme süresi kiralama hizmet alım işinin süresidir. Sözleşme bitim tarihi 31.12.2017’dir.

28.2. Muayene ve kabul şekil ve şartları:

28.2.1. Denetim, muayene ve kabul işlemleri aşağıda açıklandığı şekilde uygulanacaktır.

a) Muayeneler esnasında yürürlükteki Türk Silahlı Kuvvetleri Mal Alımları Denetim, Muayene ve Kabul İşlemleri Yönergesinden yararlanılacaktır.
b) Muayeneler sırasında yüklenici veya kanuni vekili hazır bulunabilir. Yüklenici muayene sırasında hazır bulunmadığı takdirde muayene raporunda bu durum belirtilir.
c) Muayene aşamasında istenen belgeler yüklenici tarafından fiziksel muayene sonuçlanıncaya kadar muayene komisyonuna teslim edilir.
ç) Laboratuarda yaptırılacak test masrafları yüklenici tarafından karşılanacaktır. Muayene esnasında ambalajların tasarım ve imalat hataları sebebiyle meydana gelebilecek kaza ve hasarlardan yüklenici sorumlu olacaktır.
d) Muayene sırasında alınacak muayene payları yükleniciye aittir.
e) Gıdanın tüketimi esnasında gıdadan kaynaklanan herhangi bir zehirlenme veya sağlık problemi çıktığı takdirde, bu hususların muayenesi uluslararası standartlara uygun olan TSK Mal Alımları Denetim, Muayene ve kabul işlemleri yönergesinden yararlanılarak yaptırılacaktır.
f) Her türlü muayene sonucu idare tarafından belirlenen heyet tarafından yükleniciye tebliğ edilir.
g) Satışa sunulan malzemeler birinci Sınıf olacaktır. Ayrıca ürünlerin yapımında kullanılan tüm malzemelerin fatura örnekleri gerektiğinde istenebilecektir.
ğ) Muayene heyeti kantin şubelerini denetlemek maksadıyla satıcıya önceden haber vermeksizin üretimi, üretim yerlerini ve satış yerlerini kontrol edebilecektir.

Madde 28 - Gecikme halinde uygulanacak cezalar ve sözleşmenin feshi:

28.1. Yüklenici, işi sözleşmenin şartlarına uygun olarak yapamadığı veya kira bedelini uygun olarak idareye teslim edemediği durumlarda sözleşme tasarısının 13 ve 15’inci maddesinde belirtilen esaslar uygulanır. Sözleşmenin feshi konusunda sözleşme tasarının 20, 21, 22 ve 23’üncü maddeleri uygulanır.

Madde 29 - Anlaşmazlıkların çözümü:

29.1. Sözleşmenin imzalanarak yürürlüğe girmesine kadar olan süreçte doğacak ihtilaflar 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’na uygun olarak İdari Yargıda dava konusu edilebilecektir.

29.2. Sözleşmenin uygulanmasından doğacak ihtilaflarda ise işin sözleşmesinde yer alan bu konuya ilişkin hükümler uygulanacaktır.

Madde 30 – Sözleşme Süresi İçinde:

30.1. 5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıl veya daha fazla süreyle hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar, millî savunmaya karşı suçlar, devlet sırlarına karşı suçlar ve casusluk, zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat karıştırma, suçtan kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama veya kaçakçılık ve aynı Kanunun Cinsel Dokunulmazlığa Karşı Suçlar başlıklı İkinci Kısmının Altıncı Bölümünde düzenlenen maddelerdeki suçlardan mahkûm olanlar ihalelere katılamazlar ve kantin başkanlığınca kiraya verilen yerlerde istihdam edilemezler.

30.2. Sağlığa zararlı gıdaların bulundurulması veya satılmasının idarece tespit edilmesi,

30.3. Yüklenicinin veya çalışanların tesislerde uyulması gereken kurallara uymadıklarının tespit edilmesi,

30.4. Yüklenicinin sözleşme hükümlerinde öngörülen yükümlülüklerini yapılan yazılı bildirime rağmen on beş gün içinde yerine getirmemesi durumunda 2886 sayılı Devlet İhale Kanununun 83 ve 84 üncü maddelerinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulundukları anlaşılan kiracılar hakkında aynı Kanunun 84 üncü maddesi uyarınca yapılan ihalelerden bir yıl yasaklama kararı verilir ve yasaklanan kişiler yasaklama süresi içinde yapılacak ihalelere katılamazlar.

30.5. Yukarıda sayılan durumlarda veya tarafların mutabakatı ile sözleşmenin feshedilmesi hâlinde yeniden ihale yapılır

Madde 31 – Diğer hususlar:

31.1. İhale konusu işin yapılması esnasında oluşabilecek iş kazası, meslek hastalığı, ölüm, zehirlenme gibi durumlarla üçüncü kişilere verilebilecek zararlar yüklenicinin sorumluluğundadır. Bu durumlardan ötürü idareden herhangi bir talepte bulunulamaz. İdarenin ihale konusu işin yapılması ile ilgili olarak üçüncü şahıslara herhangi bir tazminat ödemesi halinde idarenin ödediği tutar, ödeme tarihinden itibaren işleyecek yasal faizi ile birlikte yüklenicinin teminatından kesilerek irat kaydedilecektir. Teminatın yeterli olmaması halinde teminatı aşan tutar hiçbir ihtara ya da hüküm almaya gerek olmaksızın yüklenici tarafından derhal idareye ödenecektir.

31.2. Yüklenici sözleşme süresi boyunca sözleşmede gösterdiği ikametgâhında bizzat veya kanuni vekilini bulundurmaya mecburdur.

31.3. Yüklenicinin ikametgâhını değiştirmesi halinde yeni ikametgâh adresini en geç 3 (üç) gün içinde yazılı olarak idareye bildirmek zorundadır. Bu zorunluluğa riayet edilmemesi halinde eski ikametgâh adresine yapılacak tebligatlar geçerli sayılacaktır.

31.4. İdare yer değiştirmesi halinde sözleşmeyi feshetmekte veya geri kalan miktarını bütün hak ve vecibeleriyle başka bir makama devretmekte serbest ve yetkilidir.

31.5. Kiralanan yerlerdeki hizmet ve satış fiyatları ihaleyi kazanan yüklenici firmanın varsa diğer şubeleri ile ürün satış fiyat farkı olmayacaktır. Kantin Başkanlığı tarafından bu hususun kontrolü maksadıyla yüklenici firma gerekli tedbirleri alacaktır. İdare yetkililerinin sözleşme süresince diledikleri zaman önceden bildirimde bulunmaksızın kiralanan yerlerdeki satış fiyatlarını ve hizmet kalitesini denetleyebileceklerini Yüklenici kabul edecektir. İhaleyi kazanan yüklenici firmanın başka yerde/birlikte şubesinin olmaması durumunda ürünlerin maksimum satış fiyatı; Kantin Başkanlığı tarafından tespit edilecek 2 (iki) kantin/market ile yüklenici firmanın tespit edeceği 1 (bir) kantin/marketin tek tek ürün bazında alınacak ürün satış fiyat ortalamasının en az %10 altında olacak şekilde tespit edilecektir. Belirlenen esaslar dışında satış yapılması durumunda durum tutanakla tespit edilecek, 3 (üç)’üncü tutanaktan sonra sözleşme tek taraflı olarak fesih edilecek, içinde bulunulan aya ait kira bedeli firma tarafından ödenecek ve yatırılan teminatlar hazineye irat olarak kaydedilecektir.

31.6 Kiralama işleminde, ilk yıl kira bedeli ihale bedelidir. Müteakip yılların kira bedeli artırım oranları Maliye Bakanlığınca her yıl Resmi Gazetede ilan edilen yeniden değerleme oranları kadar artırılacaktır.

31.7 Sözleşmenin imzalanmasına müteakip yükleniciden istihdam edilen kişilerden “Göreve Yönelik Periyodik Koruyucu Sağlık Muayeneleri Talimatı’nın da belirtilen esaslara uygun olarak Devlet veya Sivil Sağlık kuruluşlarının ilgili servislerinden periyodik sağlık kontrollerinin yaptırması hususu aranacaktır. Ayrıca istihdam edilenlerin Adli Sicil ve Arşiv Kaydı da istenecektir.

31.8 Çalışan personel değişikliğinde ve izin günlerinde hangi personelin çalışacağı en geç üç gün önceden Askeri Kantin Başkanlığına bildirilecektir.

31.9 Reyonlarda çalışan tüm personel sigortalı olacaktır. SGK primlerinin ödendiği gösteren kanuni tüm evraklar maaş bordroları (kıdem tazminatı, ihbar tazminatı, fazla mesai vb.) arandığında ibraz edilmek üzere firma tarafından muhafaza edilecektir. Bu konudaki her türlü mesuliyet yüklenici firmaya aittir.

31.10. Kira başlangıç tarihi, kantin şubelerinin yüklenici firmaya teslim edildiği tarihtir. Kira bedeli; içinde bulunulan her ay için, ayın ilk iş günü, 4’üncü Kor.As.Knt.Bşk.lığı tarafından verilecek banka hesabına “Kira Bedeli” adı altında yatırılacaktır. İlk ay için kira bedeli, bulunulan aydaki gün sayısı üzerinden hesaplanmak suretiyle kıst hesaplanarak peşin olarak yatırılacaktır. 
31.11. İhale öncesinde, ihale esnasında ve taahhüdün yerine getirilmesinde her türlü zararlı ve hileli davranışlar ve taahhüdün kötü niyetli olarak yerine getirilmemesi ve 2886 sayılı Devlet İhale Kanunun’nun 83’üncü maddesinde belirtilen yasak fiil ve davranışlarda bulunulması durumunda, 2886 sayılı Devlet İhale Kanunu’nun 84 ve 85’inci maddeleri hükümlerine göre işlem uygulanır.



4’ÜNCÜ KOLORDU ASKERİ KANTİN BAŞKANLIĞI KANTİN ŞUBELERİ TEKNİK ŞARTNAMESİ

1. İŞİN TANIMI: 

Kantin şubelerinin devri, hizmete açılması, hizmetin şekli ve şartları ile malların satışa sunulmasını içerir.

2. GENEL HÜKÜMLER:

a. Kantin şubeleri, hafta içi sabah saat 07.00’de, hafta sonu ve diğer resmi tatil günlerinde saat 08.00’de açılacak, gece 21:00’de kapatılacaktır. Çiğiltepe Kantin şubesi reyonlarında bulunan personel istirahat ve molalarını bindirmeli yapacak, hizmette aksama olmayacaktır.

b. General Eşref Akıncı Kışlasında bulunan kantin şubelerinde personelin istirahat ve mola zamanları 4’üncü Kor.Knt.Bşk.lığı ile koordine edilerek yemek molası dahil 1,5 saatten fazla olmayacak şekilde belirlenecek ve çalışma saatleri kantin şubelerine asılacaktır.

c. Yüklenici firma, teslim aldığı kantin şubelerini kendi mevcut işletme/market/mağazaları ile eşdeğer duruma getirecektir. Yüklenici firma, yer teslimi yapılmadan önce şubelerde yapılacak tadilat listesi ve metrajları liste halinde idareye sunacak ve idarece uygun görülmesi halinde tadilat işlerine (boya, cam, yerlerin yeniden kaplanması, aydınlatma, kasa, dolap, tezgâh, raf, yazar kasa, satış tezgâhı, bariyer vb.) başlanacaktır. Tadilat işlerinin yapılmasında maksat, şubelerin ferah ve en iyi hizmeti vermesidir. Elektrik ve sıhhi tesisat işleri mevcut makine ve teçhizata uygun ve fen/sanat kurallarına uygun yapılacaktır. Elektrik kesintisinden koruyucu (jeneratör, regülatör vb.) önlemler yüklenici firma tarafından alınacaktır. Kullanım esnasında ortaya çıkacak ilave tadilat ve işler ile idarece tespit edilecek hususlar yüklenici firma tarafından yerine getirilecektir. Makine, teçhizat ile binanın periyodik bakımı yüklenici firma tarafından yerine getirilecektir. Ayrıca; kantin şubelerinde bulunan ekipmanlardan yüklenici firmanın talep ettiği malzemeler ilgili mal sorumlusu tarafından tespit edilecek personele el senediyle teslim edilecek, iş akdinin sonlanmasını müteakip bütün malzemeler ilgili mal sorumlularına sağlam ve işler durumda teslim edilecektir. Arızalı/eksik malzemeler ile ilgili yapılacak işlemler ile doğabilecek her türlü zarar ilgili firma tarafından karşılanacaktır. Firma ihtiyaç halinde ilave malzeme koyacak fakat sözleşmenin bitimini müteakip malzemeler ilgili mal sorumlusu tarafından irada alınacaktır. Yüklenici firma tarafından kullanıma sunulan her türlü malzeme/makine/teçhizatın garanti belgesi, faturası ve listesi idareye teslim edilecektir. Bu malzemelerden geçici süreli kullanım için konulan malzeme/makine/teçhizattan geri alınacaklar yüklenici ve idarece tutanak altına alınacaktır. 

ç. Yüklenici firma istediği takdirde kantin şubeleri boş olarak teslim edilecek, ancak getirilerek kurulan malzemeler ve her türlü müştemilat sözleşmenin bitimini müteakip 4’üncü Kor. As.Knt. Bşk.lığına ilgili mal sorumlusu tarafından irad kaydedilmek üzere teslim edilecektir.

d. Yüklenici firma kantin şubeleri ile ilgili alacağı düzeni Kantin Başkanlığı ile koordine edecek ve onayı müteakip yürürlülüğe sokacaktır. Kantin Başkanlığının onay vermediği düzen ve ekipman kullanılmayacaktır.
e. Mevcut 14 (on dört) kantin şube sayısı azaltılarak 9 (dokuz)’a düşürülecektir. Bu kantin şubeleri;
(1) Çiğiltepe Kantin Şubesi,
(2) Mehmetçik Kantin Şubesi (3’üncü Mknz.P.Tb.Knt.Şubesi),
(3) Barış Kafeterya (aynı zamanda merkez kantin olarak tefriş edilecektir. Yapılacak inşaat faaliyetleri Kantin Başkanlığı ile koordine edilecektir.)
(4) ATUNEB Kantin Şubesi,
(5) 4’üncü Kor. Kh. Grp. Kantin Şubesi,
(6) Loj.Des.Kantin Şubesi, 
(7) K.K.1’inci Snf.As.C. ve Tut. Evi Md.lüğü Kantin Şubesi, 
(8) 2’nci Mknz.P.Tb. Kantin Şubesi, 
(9) 2’nci Ulş.Ağ.Oto.Tb. Kantin Şubesi şeklindedir. Yüklenici firma istediği takdirde, idarenin onayını alarak kapatılan kantin şubelerinden bir veya birkaçını açabilecektir.

f. Kantin Şubesi olarak kullanılacak alanlarda yapılacak tüm yapı işleri maliyetleri (dekorasyon, boya, demirbaş malzeme alımı, elektrik, su ve ısınma giderleri, zemin yapımı, temizlik giderleri, her türlü vergi ve Kantin Başkanlığı tarafından belirlenecek diğer hususlar) yüklenici firma tarafından karşılanacaktır. 

g. Yüklenici firma her türlü emniyet tedbirini kendi alacak (Kamera, YSC, İlk Yardım Çantası vs.), meydana gelebilecek kayıp ve hasarlardan idare sorumlu olmayacaktır.

ğ. Kışla Kantin Şubelerinde satışa sunulan tüm ürünlerin güncel fiyat listesi personelin görebileceği bir yere asılacaktır.

h. Yüklenici firma bu şartnamenin 2.a. ve 2.b. fıkraları esaslarına göre şubelerin çalışabilmesi/hizmet verebilmesi için yeterli miktarda personel çalıştıracaktır. Kışla kantin şubelerinde bayan eleman bulunmayacaktır. Personelin özlük hakları, sağlık muayeneleri, sigortaları, iş güvenliği vb. hususlar yüklenici firma tarafından takip ve kontrol edilecek, doğabilecek sorunlardan yüklenici firma sorumlu olacaktır.

ı. Kantinlerde çalışan ve kışlaya girişlerine müsaade edilen personel (sabıka kaydı, madde bağımlısı, psikolojik problemli vb. personelin girişine ve çalıştırılmasına müsaade edilmeyecektir.) kışla içerisine kayıt yaptırarak giriş/çıkış yapacaktır. Kantin şubelerinde çalışan personel görev yeri dışına/kendisinin girmesine ve/veya bulunmasına müsaade edilen yerler dışına çıkmayacaktır. Çalışan personelin kışlaya giriş/çıkışları ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılacaktır. (Personel ve araç giriş/çıkışları ile ilgili gerekli izinler kışla İstihbarat Ş.Md.lüğü ile koordine edilecektir.)

i. Sözleşmenin imzalanmasını müteakip 15 (on beş) iş günü içerisinde işletilecek yerler yüklenici firmaya teslim edilecektir. Yüklenici firma teslim alınan yerleri en geç 10 (on) iş günü içerisinde hizmete açacaktır. Yapılacak tüm düzenleme ve yapı işleri kantin başkanlığının onayı ve koordinesi ile birlikte yürütülecektir. 

j. Çiğiltepe kantin şubesi hariç diğer kantin şubelerinde hiçbir alkollü ürün satılmayacak, 4207 sayılı kanunun 2.ç. bendi ve 2009/13 sayılı Başbakanlık genelgesine aykırı hareket edilmeyecektir.

k. Çiğiltepe kantin şubesi hariç diğer kantin şubelerinde hazır yiyecek türüne giren ürünlerin satışı yapılmayacaktır. Yüklenici firma satmayı düşündüğü ilave yeni ürün çeşitlerini Kantin Başkanlığının onayını almayı müteakip satmaya başlayacaktır.


l. Kantin şubelerinde çalışan sivil personel hiçbir şekilde personelin özel isteklerini yerine getirmeyecek, personele karşı saygılı olacak, olası bir problemde sorunu öncelikle firma yöneticisi çözümleyecek, kendisini aşan durumlarda konuyu Kantin Başkanlığına iletecektir. Bu konuda tüm sorumluluk yüklenici firmaya ait olup gerekli durumlarda sorumlular hakkında yasal işlem başlatılabilecektir.

m. Satışlar nakit, kredi kartı ve banka kartlarıyla yapılabilecektir. POS makinelerinin temini yüklenici firma tarafından sağlanacaktır. 

n. Asker kantinlerinde konsinye usulü çalışılan firmalara ait ürünler hariç 4’üncü Kor.As. Knt.Bşk.lığında bulunan bütün ürünler teslim tarihinden önce yüklenici firma tarafından Türk Lirası olarak satış fiyatı üzerinden nakit olarak satın alınacaktır.

o. İhaleyi kazanan yüklenici firmanın varsa diğer şubeleri ile ürün satış fiyat farkı olmayacaktır. Kantin Başkanlığı tarafından bu hususun kontrolü maksadıyla yüklenici firma gerekli tedbirleri alacaktır. İhaleyi kazanan yüklenici firmanın başka yerde/birlikte şubesinin olmaması durumunda ürünlerin maksimum satış fiyatı; Kantin Başkanlığı tarafından tespit edilecek 2 (iki) kantin/market ile yüklenici firmanın tespit edeceği 1 (bir) kantin/marketin tek tek ürün bazında alınacak ürün satış fiyat ortalamasının en az %10 altında olacak şekilde tespit edilecektir.

ö. Kantin şubelerinde satılan malların fiyatları, hijyen, gıda analizleri, tertip, düzen, çalışanların hakları vb. konularda Kantin Başkanlığı ve/veya sıralı komutanlık tarafından gönderilen kontrol/denetleme personelinin görevlerini yerine getirmelerine müsaade edilecek ve bu personele yardımcı olunacaktır.

p. Bu şartlara uyulmadığı takdirde sözleşme Kantin Başkanlığı tarafından tek taraflı olarak fesih edilecek ve yüklenici firma herhangi bir hak talep etmeyecektir. Fesih ile ilgili doğabilecek bütün yükümlülükler (vergi, harç vb.) ve zararlar firma tarafından yerine getirilecektir.
r. Bu şartname tip sözleşmenin ayrılmaz bir parçasıdır.




NOT:FAKS VE MAİL İLE YAPILAN TEKLİFLER DEĞERLENDİRMEYE ALINMAYACAKTIR.







 
 İLANLA İLGİLİ AÇIKLAMALAR:
1. Bu sayfada yayınlanan bilgilerin hukukî ve mali sorumluluğu bulunmamaktadır. Kamu İhale Bülteni ve ihale dosyasındaki bilgiler esas alınacaktır.
2. İlânla ilgili sorumluluk ve başvuru makamı bilgileri aşağıdadır.
   a.Şikayet ve Başvuru Makamı:  4 NCU KOLORDU KOMUTANLIGI
   b.Telefon Numarası:  +903123695710-2977
   c.Fax Numarası:  +903123699376
   d.Elektronik Posta adresi:  

Cetveller

Ürün / Hizmet Adı ve Açıklaması Miktar Birim